BSc in materiaalkunde en nano-engineering

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Materiaalkunde en nano-engineering is een interdisciplinair veld dat nauw verwant is aan diverse disciplines zoals natuurkunde, scheikunde, biologie of chemische en werktuigbouwkunde en mechanica. Materials Science and Nanoengineering (MAT) heeft tot doel haar studenten de theoretische en praktische vaardigheden bij te brengen die nodig zijn voor het begrijpen, ontwerpen en toepassen van geavanceerde technologische materialen.

Met name industriële productie op basis van polymeren kan goedkoop zijn en niet veel ruimte of energie verbruiken, waardoor dit een aantrekkelijk gebied is voor kleinschalige durfkapitaalondernemingen. Meer in het algemeen, en als gevolg van de interdisciplinaire aard en flexibiliteit van het MAT-programma, zullen de afgestudeerden waarschijnlijk genieten van werkgelegenheid, variërend van fundamenteel en toegepast onderzoek in de fysische, chemische of biologische wetenschappen tot industrieën die zich concentreren op geavanceerde technologische materialen.

136460_23783438646_34efa9088f_c1.jpg

Programma educatieve doelstellingen

Sabancı University, afgestudeerden van materiaalkunde en nanotechniek (MAT);

  1. Werken in engineering, onderzoek en ontwikkeling, productie, operaties en managementafdelingen van nationale of internationale bedrijven als ingenieurs die technische problemen kunnen oplossen, initiatief kunnen nemen, projecten kunnen ontwikkelen en uitvoeren, samenwerken met anderen in een team en de verantwoordelijkheden van een leider op zich nemen;
  2. Schrijf je in voor functies bij vooraanstaande academische en onderzoeksinstellingen die de master en Ph.D. programma's van gerespecteerde universiteiten door origineel onderzoek uit te voeren in verwante disciplines of op een interdisciplinaire manier;
  3. Hun ondernemersvaardigheden benutten en startende bedrijven oprichten die gebaseerd zijn op de modernste technologie en inspelen op de behoeften van de samenleving en de industrie, hetzij individueel, hetzij met partners, en hun bedrijf ontwikkelen en leiders worden;

Met de basis, kennis, visie, motivatie en ervaring die ze opdoen tijdens hun bacheloropleiding.

MAT-programma-resultaten

Gemeenschappelijke resultaten van onze undergraduate-programma's bij SU:

  1. Begrijp de wereld, hun land, hun samenleving en ook zichzelf en wees bewust van ethische problemen, sociale rechten, waarden en verantwoordelijkheid jegens zichzelf en anderen.
  2. Begrijp verschillende disciplines, van natuur- en sociale wetenschappen tot wiskunde en kunst, en ontwikkel interdisciplinaire benaderingen in denken en oefenen.
  3. Denk kritisch na, volg innovaties en ontwikkelingen in wetenschap en technologie, toon persoonlijk en organisatorisch ondernemerschap en doe levenslang leren in verschillende vakken.
  4. Communiceer effectief in het Turks en Engels via mondelinge, schriftelijke, grafische en technologische middelen.
  5. Neem individuele en teamverantwoordelijkheid, functioneer effectief en respectievelijk als individu en als lid of leider van een team, en beschik over de vaardigheden om effectief te werken in multidisciplinaire teams.

Gemeenschappelijke resultaten van onze undergraduate-programma's bij FENS:

  1. Beschikken over voldoende kennis van wiskunde, wetenschappen en programmaspecifieke technische onderwerpen; theoretische en toegepaste kennis van deze gebieden gebruiken bij complexe technische problemen.
  2. Identificeer, definieer, formuleer en los complexe technische problemen op; kies en pas hiervoor geschikte analyse- en modelleringsmethoden toe.
  3. Ontwikkel, kies en gebruik moderne technieken en tools die nodig zijn voor analyse en oplossing van complexe problemen in technische toepassingen; kennis bezitten van normen die worden gebruikt in technische toepassingen; informatietechnologieën effectief gebruiken.
  4. Vermogen om een complex systeem, proces, instrument of product te ontwerpen onder realistische beperkingen en omstandigheden, met als doel te voldoen aan specifieke behoeften; pas hiervoor moderne ontwerptechnieken toe.
  5. Ontwerp en voer experimenten uit, verzamel gegevens, analyseer en interpreteer de resultaten om complexe technische problemen of programmaspecifieke onderzoeksgebieden te onderzoeken.
  6. Kennis van bedrijfspraktijken zoals projectmanagement, risicomanagement en verandermanagement; bewustzijn over innovatie; kennis van duurzame ontwikkeling.
  7. Kennis van de impact van technische oplossingen in een mondiale, economische, ecologische, gezondheids- en maatschappelijke context; kennis van hedendaagse vraagstukken; bewustzijn over juridische resultaten van technische oplossingen; begrip van professionele en ethische verantwoordelijkheid.

Specifieke resultaten van het Materials Science and Nanoengineering-programma:

  1. Toepassing van fundamentele en geavanceerde kennis van de natuurwetenschappen en technische principes om nieuwe materialen te ontwikkelen en te ontwerpen en de relatie tussen interne structuur en fysische eigenschappen vast te stellen met behulp van experimentele, computationele en theoretische hulpmiddelen.
  2. Het samenvoegen van de bestaande kennis over fysische eigenschappen, ontwerplimieten en fabricagemethoden bij de materiaalkeuze voor een bepaalde toepassing of om problemen met de materiaalprestaties op te lossen.
  3. Voorspellen en begrijpen van het gedrag van materiaal dat onderbenut is in een specifieke omgeving met kennis van de interne structuur of vice versa.

71404_25275690939_9e2a22d97a_k.jpg

Onderwijssysteem

Bij SU hebben studenten de kans om hun afstudeerrichting te kiezen na hun eerste of tweede studiejaar. Hierdoor kunnen studenten beslissen welke opleiding ze aan de universiteit willen studeren met meer kennis over het hoger onderwijs en over hun eigen academische en loopbaaninteresses en talenten.

136499_EducationSystem2.jpg

Medium van instructie en taalvaardigheid

De voertaal aan de Sabancı-universiteit is Engels. Alle studenten zijn verplicht om het Sabancı University English Language Assessment Exam (ELAE) af te leggen. Studenten die slagen voor dit examen, beginnen aan hun niet-gegradueerde programma's, terwijl degenen die niet voldoen aan de normen van de Engelse taalvaardigheid, zich inschrijven voor de School of Languages. School of Languages is de Engelse prep school waar studenten Engels leren voor een semester of een jaar, afhankelijk van hun Engelse taalvaardigheid.

De studenten die kunnen aantonen dat ze geslaagd zijn voor een van de nationale en / of internationale examens vreemde talen op een door de universiteit bepaald niveau, hebben het recht om met een bacheloropleiding te beginnen. Bezoek onze website voor meer informatie over geaccepteerde examens en scores voor vrijstelling van prep school: https://www.sabanciuniv.edu/en/faculties-programs-exemption-exams

Admissions

Internationale studenten kunnen rechtstreeks een aanvraag indienen voor niet-gegradueerde programma's die worden aangeboden aan de Sabancı University. Studenten die in het laatste jaar van de middelbare school zitten of afgestudeerd zijn aan een school die gelijk is aan Turkse middelbare scholen, kunnen een aanvraag indienen voor niet-gegradueerde programma's aan de Sabanci-universiteit.

Voordat u online solliciteert

U wordt gevraagd om de volgende documenten te uploaden, dus u moet gescande versies van elk van deze documenten gereed hebben om te uploaden. Ingevulde sollicitaties worden continu beoordeeld en u wordt per e-mail geïnformeerd.

Application Dates

Alle documenten met betrekking tot de aanvraag moeten worden ingediend bij het online aanvraagformulier. Het is vereist om een online aanvraag in te dienen tussen de onderstaande data.

  • Eerste dag van aanvraagperiode: 2 januari 2020
  • Laatste dag voor aanmeldingen: 30 juli 2020 (online aanmeldingsformulier wordt om 16.00 uur gesloten met Turkse tijd)

Vereiste documenten voor aanmelding

  1. Online aanvraagformulier.
  2. De kopie van het (de) examen- / diplomaresultaat (s) aanvaard door de universiteit ( Sabanci University SAT Code: 7100).
  3. Indien beschikbaar, de kopie van het High School Diploma (indien in een andere taal dan Turks of Engels, moet ook een notariële vertaling worden ingediend).
  4. Een officieel transcript met alle cursussen en cijfers van het hele middelbare schoolonderwijs, ondertekend en afgestempeld door de autoriteit van de middelbare school. (Het is vereist om een officieel transcript te uploaden in het online aanvraagformulier).
  5. Indien eerder gemaakt, een kopie van de scores van het taalvaardigheidsexamen aanvaard door Sabancı University.
  6. Indien beschikbaar 1 academische aanbevelingsbrief.

Belangrijke opmerking: aanvragen van degenen die het originele transcript niet uploaden in het online aanvraagformulier, worden niet beoordeeld. Het evaluatieproces kan worden voortgezet als het officiële transcript van de middelbare school wordt geüpload in het online aanvraagformulier.

Mogelijkheden voor beurzen voor internationale studenten

Internationale studenten hebben de mogelijkheid om een toelatingsbeurs te krijgen aan de Sabancı University. Elke internationale kandidaat die zich aanmeldt bij SU, wordt automatisch voor een beurs geëvalueerd wanneer ze aan de aanvraagvereisten voldoen.

Beurzen zijn gebaseerd op verdiensten. Internationale studenten hebben de kans om verschillende beurzen voor collegegeldvrijstelling te winnen, zoals: 100%, 75%, 50%, 25% beurzen. Er is ook een beperkt aantal slaapzaalbeurzen beschikbaar voor een kamer voor vier personen.

Internationale studentenaanvragen voor bacheloropleidingen

Aanvragen voor niet-gegradueerde programma's zijn nu open. U kunt hier het aanmeldingsformulier bereiken.

136500_APPLYNOW1.jpg

Volg ons op sociale media

Instagram

Facebook

LinkedIn

tjilpen

YouTube

Laatst bijgewerkt op aug 2020

Over de school

With science, technology, and social structures advancing day by day, the world needs more qualified individuals who possess the knowledge and skills required to pursue a career anywhere in the world. ... Lees meer

With science, technology, and social structures advancing day by day, the world needs more qualified individuals who possess the knowledge and skills required to pursue a career anywhere in the world. Aware of this pressing issue, in 1994 the Sabancı Group decided to establish a "world university" led by the Sabancı Foundation. The seeds of Sabancı University, the Sabancı Group's most comprehensive social responsibility project in the field of education, were sown in the summer of 1995, at a search conference. Right now, Sabancı University is the highest ranked Turkish university in THE World University rankings and only one of the two Turkish universities that rank in the top 500. Sabancı Holding is a strategic portfolio company that focuses on creating value add with the Group’s ecosystem and prioritizes a high-performance culture. Sabancı Group companies currently operate in 12 countries. Sabancı Group has 70 companies and 60.000 employees. These enterprises collectively have also contributed significantly to the development of Turkey’s economy. Sabancı Holding’s own shares, as well as the shares of its 11 subsidiaries, are listed on Borsa Istanbul (BIST) and constitute 8.1% of total market capitalization of Turkish equity market. Lees Minder