BSc in werktuigbouwkunde

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Overzicht

Özyeğin University Department of Mechanical Engineering werd opgericht in 2009. We hebben de eerste afgestudeerden in 2014. In 2015 worden onderzoeks- en onderwijsactiviteiten uitgevoerd met 9 faculteitsleden die experts zijn op het gebied van energie, mechatronica en materialen. Het totale beurspercentage van de afdeling is 60%. In 2015 kunnen 54 nieuwe studenten zich inschrijven voor het werktuigbouwkundig programma.

Onze missie

De missies van het Departement Werktuigkunde zijn het opleiden van effectieve ingenieurs en wetenschappers met een ondernemende en onderzoekende geest, die zijn uitgerust met fundamentele wetenschappelijke en technische kennis en het vermogen om moderne technologieën te gebruiken die essentieel zijn bij het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe theorieën en technologieën voor de realisatie van de apparaten, systemen en processen die de maatschappij en de industrie nodig hebben, en om fundamenteel en toegepast onderzoek uit te voeren in samenwerking met de industrie en andere instellingen om nieuwe informatie te verkrijgen die de maatschappij nodig heeft en die essentieel zijn voor het ontwerp en de productie van geavanceerde technologie. technologische producten en processen.

We bieden drie undergraduate tracks:

  • Geavanceerde materialen
  • Energietechnologieën
  • Mechatronica.

De inhoud van deze tracks wordt gevormd en bijgewerkt met de input van het geavanceerde onderzoek van onze faculteit en onderzoekers.

Over ons

Undergraduate-programma in Mechanical Engineering verwelkomde zijn eerste studenten in september 2009. De eerste structurering van het curriculum werd uitgevoerd onder begeleiding van het ABET-criterium met het onderzoek van toonaangevende werktuigbouwkundige scholen in de wereld en Turkije, in overeenstemming met opmerkingen van alle belanghebbenden en consultants. Onze afdeling omvat ook de normen van Bologna in haar structuren. In het licht van een nieuwe beoordelingsfase die in 2014 werd uitgevoerd, hebben we besloten te worden beoordeeld door MÜDEK (Vereniging voor Evaluatie en Accreditatie van Engineering-programma's)

Onze missie

De missies van het Departement Werktuigkunde zijn het opleiden van effectieve ingenieurs en wetenschappers met een ondernemende en onderzoekende geest, die zijn uitgerust met fundamentele wetenschappelijke en technische kennis en het vermogen om moderne technologieën te gebruiken die essentieel zijn bij het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe theorieën en technologieën voor de realisatie van de apparaten, systemen en processen die de maatschappij en de industrie nodig hebben, en om fundamenteel en toegepast onderzoek uit te voeren in samenwerking met de industrie en andere instellingen om nieuwe informatie te verkrijgen die de maatschappij nodig heeft en die essentieel zijn voor het ontwerp en de productie van geavanceerde technologie. technologische producten en processen.

Educatieve doelstellingen

Onze afgestudeerden zullen in staat zijn om

  1. Werk als werktuigbouwkundig ingenieur, onderzoekers of managers in nationale of internationale bedrijven,
  2. Studeer master of doctorale graden in mechanische ingenieurs, of een gerelateerd veld, in graduate scholen wereldwijd, en uiteindelijk houden faculteit posities in de academische wereld, en
  3. Ontwikkel nieuwe producten op basis van ontwikkelingen in aan machinebouw gerelateerde gebieden en / of start nieuwe high-tech bedrijven.

Programma-uitkomsten

Onze studenten zullen de onderstaande kennis, vaardigheden en gedrag verkrijgen op het moment van hun afstuderen.

Basisuitkomsten

1. Vermogen om effectief te communiceren en een rapport in het Turks en Engels te schrijven en presenteren.

2. Vermogen om individueel te werken, en in intra-disciplinaire en multidisciplinaire teams.

3. Erkenning van de noodzaak van levenslang leren en de mogelijkheid om toegang te krijgen tot informatie, de ontwikkelingen in wetenschap en technologie te volgen en zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden.

4. Kennis van projectmanagement, risicobeheer, innovatie en veranderingsmanagement, ondernemerschap en duurzame ontwikkeling.

5. Bewustzijn van sectoren en de mogelijkheid om een businessplan op te stellen.

6. Begrip van professionele en ethische verantwoordelijkheid en het aantonen van ethisch gedrag.

Faculteit Ingenieurswetenschappen Specifieke resultaten

7. Kennis van technische problemen van het tijdperk, wereldwijde en maatschappelijke impact van technische oplossingen op het gebied van gezondheid, milieu en veiligheid en de juridische gevolgen daarvan.

8. Kennis van de huidige technische toepassingen en normen die worden gebruikt in technische toepassingen.

9. Vermogen om complexe engineeringproblemen te identificeren, formuleren en op te lossen en de mogelijkheid om geschikte analyse- en modelleringsmethoden voor dit doel te selecteren en toe te passen.

10. De mogelijkheid om een complex systeem, proces, apparaat of product te ontwerpen om aan de gewenste behoeften te voldoen binnen realistische beperkingen en omstandigheden door gebruik te maken van moderne ontwerptools.

11. De mogelijkheid om moderne technieken en hulpmiddelen te ontwikkelen, selecteren en gebruiken en informatie- en communicatietechnologieën te gebruiken die nodig zijn voor de engineeringpraktijk.

12. De mogelijkheid om experimenten te ontwerpen en uit te voeren, gegevens te verzamelen en resultaten te analyseren en te interpreteren voor het onderzoeken van technische problemen.13. Adequate kennis van wiskunde, wetenschappen en vakken met betrekking tot computerwetenschappen en het vermogen om deze kennis te gebruiken om complexe technische problemen op te lossen.

14. Kennis van chemie en diepte van kennis in fysica op basis van wiskunde, evenals kennis van geavanceerde wiskunde voor multivariate calculus en differentiaalvergelijkingen

15. Kennis van lineaire algebra en statistieken.

Werktuigkunde Specifieke resultaten

16. Mogelijkheid om thermische systemen en mechanische systemen te analyseren, ontwerpen en realiseren met behulp van moderne experimentele en computationele methoden.

17. Kennisfragment in de machinebouw met productiemethoden, tekeningen, statica, dynamica, thermodynamica, solide mechanica, vloeistofmechanica, warmteoverdracht, materiaalkunde, mechanische systemen en besturing, moderne experimentele en computationele methoden.

18. Diepte van kennis op een van de werktuigbouwkundige gebieden van geavanceerde materialen, energietechnologieën of mechatronica.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

As a research university, Özye?in University always opens new horizons and presents new opportunities for students to enable them to discover their true competencies. In a quest to have its graduates ... Lees meer

As a research university, Özye?in University always opens new horizons and presents new opportunities for students to enable them to discover their true competencies. In a quest to have its graduates stand out and be one step ahead of others, Özye?in offers an innovative education model that adds value to its students. Özye?in University’s primary mission is to prepare its students to be resourceful graduates in the world of business, making sure that they know more than one foreign language, acquire new skills through social activities, continuously develop themselves, expand their global vision before graduation through international internship or exchange programs, and always be at the service of society. Lees Minder