$close

Filters

Resultaten weergeven

Bachelor of Science Programma's in Milieustudies in Hongkong

Een BSc (Bachelor of Science) is een academische graad die algemene cursussen met gespecialiseerde klassen die studenten met de kennis en vaardigheden te bereiden op een carrière te beginnen combineert. Een zekere mate kan worden verdiend in een verscheidenheid van onderwerpen en neemt gemiddeld vier jaar te voltooien.   Tijdens zijn studie in een milieu-studies programma kan een student ee… Meer informatie

Een BSc (Bachelor of Science) is een academische graad die algemene cursussen met gespecialiseerde klassen die studenten met de kennis en vaardigheden te bereiden op een carrière te beginnen combineert. Een zekere mate kan worden verdiend in een verscheidenheid van onderwerpen en neemt gemiddeld vier jaar te voltooien.

Tijdens zijn studie in een milieu-studies programma kan een student een aantal fundamentele cursussen in wiskunde, natuurkunde en economie te nemen. Hoofd opleidingen kunnen onder meer milieu-ethiek, politieke instellingen en besluitvorming en risicomanagement. Meestal een student nodig is om een ​​specialisatie te kiezen.

Hong Kong, gevonden aan de zuidkust van China, het land is een van de twee speciale administratieve regio's in de Republiek China. Hong Kong 's hoger onderwijs wordt geplaatst in de structuur van de Engelse en internationale systemen. Het wordt beheerd door het land 's Education Bureau.

Bachelor of Science (BSc) in Milieustudies in Hongkong

Lees Minder
Lees meer over studeren in Hongkong
Andere opties binnen dit vakgebied: 
$format_list_bulleted Filters
Sorteer op:
  • Populair Nieuwste Titel
  • Populair
  • Nieuwste
  • Titel
The Education University of Hong Kong
Hong Kong, Hongkong

Milieubeheer is van groeiend belang in de dagelijkse werking van de private en publieke sector. In de afgelopen decennia zijn er nieuwe milieuhulpmiddelen ontstaan om beleidsm ... +

Milieubeheer is van groeiend belang in de dagelijkse werking van de private en publieke sector. In de afgelopen decennia zijn er nieuwe milieuhulpmiddelen ontstaan om beleidsmakers en besluitvormers in staat te stellen om te gaan met milieu-uitdagingen die in hun planning en bedrijfsvoering worden gepresenteerd, waaronder milieuboekhouding, milieurisicobeoordeling en certificering van milieubeheersystemen. Tegelijkertijd maakt de totstandkoming van milieuregelgeving in verschillende jurisdicties het noodzakelijk dat verschillende sectoren aan verschillende wettelijke en regelgevende vereisten voldoen. Dit multidisciplinaire programma is bedoeld voor studenten met een sterke interesse en toewijding in milieubeheer en duurzaamheid. Normale studieperiode 4 jaar (voor toegang tot jaar 1) 2 jaar (voor toelating tot het senior jaar) Programma Doelen Het BSc in Integrated Environmental Management [BSc(IEM)]-programma biedt onze volgende generatie een multidisciplinaire en uitgebreide training die wetenschap, informatica, sociaaleconomische en regelgevende dimensies omvat, waardoor afgestudeerden vanuit verschillende perspectieven met milieukwesties kunnen omgaan. Het programma is bedoeld om studenten een gedegen opleiding te bieden in zowel wetenschappelijk onderzoek als sociaalwetenschappelijk onderzoek, zodat ze de aard en complexiteit van de milieu-uitdagingen waarmee de mensheid wordt geconfronteerd, kunnen begrijpen. Dit stelt hen ook in staat om verschillende milieuproblemen systematisch te overwegen en aan te pakken met behulp van een evidence-based benadering. Belangrijk is dat ze ook hun standpunten en argumenten over milieukwesties kunnen communiceren om verschillende belanghebbenden (inclusief het grote publiek en beleidsmakers) te overtuigen. Na afronding van het programma kunnen studenten professionele kennis toepassen om een breed scala aan milieuproblemen in de echte wereld te beheren. Programma Beoogde Leerresultaten (PILO's) Na voltooiing van het programma moeten studenten in staat zijn om: PILO1: Sleutelbegrippen en theorieën toepassen op het gebied van milieustudies en -beheer; PILO2: Identificeer verschillende milieu-uitdagingen in Hong Kong, de Greater Bay Area en de wereld vanuit wetenschappelijke, sociale en politieke en regelgevende perspectieven; PILO3: Beoordeel de effectiviteit van verschillende benaderingen van milieubeheer met betrekking tot wetenschappelijke, sociale en ethische aspecten; PILO4: Verschillende soorten milieuproblemen en -risico's uitleggen op basis van relevante wetenschappelijke gegevens aan verschillende doelgroepen; en PILO5: Voorstellen van passend beleid, strategieën en oplossingen met betrekking tot verschillende milieuscenario's. Programmastructuur Voor deelnemers van jaar 1 Belangrijk Grote 45 studiepunten Major Interdisciplinaire cursus 3 studiepunten Overzeese excursie 3 studiepunten Stage 3 studiepunten Afstudeerproject Honours Project / Capstone Project 6 studiepunten Tweede Major / Minor(s) / Keuzevakken 30 studiepunten Algemene educatie Basiscursus 4 studiepunten Breedtecursussen 9 studiepunten Ervaringsleren 6 studiepunten Universitair ePortfolio 3 studiepunten Taalverbetering 9 studiepunten Totaal: 121 tegoedpunten Voor deelnemers aan het seniorenjaar Belangrijk Belangrijke 27 studiepunten Major Interdisciplinaire cursus 3 studiepunten Stage 3 studiepunten Afstudeerproject Honours Project / Capstone Project 6 studiepunten Minor keuzevakken 15 studiepunten Algemene educatie Brede cursussen / ervaringsleren 3 studiepunten Universitair ePortfolio 3 studiepunten Totaal: 60 tegoedpunten Opmerking: lessen worden gegeven in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Centre / Kowloon Tong Satellite Study Centre / Sports Centre zoals besloten door de universiteit. Grote studies De belangrijkste kerncursussen van BSc (IEM) voorzien studenten van essentiële concepten, theorieën en geavanceerd begrip met betrekking tot milieubeheer en studies, waarin de stage real-life platforms biedt voor studenten om hun kennis en vaardigheden op milieubeheer verworven in te integreren en toe te passen in andere vakken van het programma. De grote keuzevakken bieden studenten de mogelijkheid om hun interesses verder te ontwikkelen. De grote interdisciplinaire cursus is bedoeld om studenten inzicht te geven in de belangrijkste problemen die van invloed zijn op duurzame ontwikkeling in de wereldgemeenschap. Lijst met hoofdcursussen Jaar-Semester Cursustitel 1-1 Maatschappij en Natuur 1-1 Ecologie 1-2 Milieuwetenschap en -beheer 1-2 Statistieken voor milieuanalyse 2-1 Vervuilingscontrole en afvalbeheer 2-2 Ruimtelijke gegevensanalyse en GIS 2e SB Hedendaagse milieuproblemen 3-1 Milieueffectrapportage 3-1 Omgevingsmodellering 3-2 Milieu-ethiek 3-2 Milieueducatie en communicatie 3e SB Stage 4-1 Milieupolitiek en -beleid 4-1 Milieu-economie 4-2 Milieu- en volksgezondheidsrisicobeoordelingen 4-2 Voedselzekerheid, veiligheid en beheer - Major keuzevakken (kies ÉÉN uit TWEE) 3-1 Behoud en beheer van natuurlijke hulpbronnen 3-1 Innovatieve technologieën voor milieubeheer - Grote interdisciplinaire cursus 4-1 De doelstellingen voor duurzame ontwikkeling en onderwijs 2e SB – 2e Zomerblok (tussen jaar 2 en jaar 3); 3e SB – 3e zomerblok (tussen jaar 3 en jaar 4). Ervaringsleren Het programma bestaat uit twee belangrijke kerncursussen die ervaringsleren omvatten: Hedendaagse milieuproblemen Deze cursus, die in de zomer tussen jaar 2 en jaar 3 wordt gehouden, biedt studenten de eerste hand ervaring met het voorkomen en toepassen van concepten die relevant zijn voor milieukwesties in een mondiale context. De cursus omvat een reeks seminars om studenten inzicht te geven in geselecteerde milieukwesties; samen met een buitenlandse excursie. De cursus is ontworpen met als doel de aansluiting van theorieën bij studenten op hun praktijk te verbeteren met behulp van authentieke voorbeelden. Door het bezoeken van de partners, organisaties, bedrijven, stedelijke locaties en natuurlijke attracties van de universiteit, creëert de cursus een interactieve leeromgeving waar studenten kennis die is opgedaan tijdens bezoeken ter plaatse, veldactiviteiten, seminars en lezingen combineren om problemen uit de echte wereld te onderzoeken. Stage De stagecursus, gehouden in de zomer tussen jaar 3 en jaar 4, heeft tot doel studenten real-life geïntegreerde milieubeheerervaringen te bieden die sterk verband houden met hun toekomstige loopbaan. Dit stelt studenten in staat om hun kennis en vaardigheden die zijn opgedaan in de andere cursussen van het programma toe te passen, te oefenen en te integreren bij het oplossen van authentieke milieuproblemen. Via de stagecursus kunnen studenten de kennis en vaardigheden die ze van het programma hebben geleerd toepassen om authentieke werkervaringen op te doen, kritisch te reflecteren en geïnspireerd te raken over een mogelijke toekomstige carrière in milieubeheer. Afstudeerproject Het Final Year Project bestaat uit twee cursussen: Honours Project I / Capstone Project I: onderzoeksmethoden en voorstel Honours Project: Onderzoeksrapport / Capstone Project II: Projectoutput Studenten kunnen kiezen voor een sluitstukproject waarmee ze hun milieukennis die ze via het programma hebben verworven, kunnen toepassen in een gemeenschapsomgeving. Studenten krijgen de kans om hun milieukennis te vertalen naar verschillende dagelijkse praktijken en hun draagbare vaardigheden gedurende het hele proces te ontwikkelen. Anderzijds kunnen studenten kiezen voor het Honours Project als afstudeerproject. Honours Project biedt studenten de mogelijkheid om de opgedane kennis van het programma toe te passen in een onderzoekscontext. Studenten moeten hun competentie aantonen in het gebruik van kwalitatieve en kwantitatieve vaardigheden in hun onderzoeksprojecten. Tweede Major/ Minor(s)/ Keuzevakken Studenten van het BSc(IEM)-programma worden aangemoedigd om "Science for Environmental Management" of "Sustainable Tourism" minors te volgen. Deze twee minoren zijn ontwikkeld met het oog op de professionele en loopbaanbehoeften van de studenten. De minor "Science for Environmental Management" (15 cps) omvat meer op vaardigheden gebaseerde cursussen die studenten verder kennis kunnen bieden op het gebied van milieuwetenschappen en hun professionele vaardigheden en praktische capaciteit voor deelname aan de milieu- en industriële sectoren kunnen vergroten. Anderzijds zal de minor 'Duurzaam toerisme' (15 cps) nuttig zijn voor studenten die hun milieukennis willen toepassen in de toeristische sector. Meer specifiek voorziet deze minor studenten van kennis en perspectieven om de meerdere verbanden tussen hedendaagse toeristische praktijken en milieubeheer te begrijpen. Door de vakken in de minor te volgen, kunnen studenten de theoretische onderbouwing en best practices van duurzaam toerisme begrijpen. Als alternatief kunnen studenten vrij cursussen volgen die door elke academische afdeling van de universiteit worden aangeboden als tweede major (alleen van toepassing op vierjarige programma's ), minor(s) en/of keuzevakken die passen bij hun loopbaanambities en interesses. Algemene educatie Het algemeen onderwijs van EdUHK is verdeeld in vier delen: basiscursus, ervaringslerende cursussen, breedtecursussen en universitaire ePortfolio. Terwijl de eerstejaars Foundation Course (4 cps) verschillende perspectieven op verschillende onderwerpen van algemeen vormend onderwijs benadrukt, is het ervaringsleren (6 cps) [dat bestaat uit co-curriculaire en servicelerende cursus (CSLC) en ervaringsgerichte leercursus (ELC), en studenten moeten van elk één cursus volgen] biedt studenten de mogelijkheid om te leren in actie en moedigt studenten aan om te leren door middel van experimenten, observatie, reflectie en (her)conceptualisering. De GE Breedte Cursussen (9 cps) bestaan uit 3 General Education Learning Strands (GELS), Positive and Values Education (PAVE) Course en General Education Interdisciplinary Course (GEIC). Studenten moeten een van elk van de componenten nemen om te voldoen aan de GEBC's (9 cps)-vereiste die de epistemische perspectieven van studenten uitbreidt door hen te vragen meer gerichte onderwerpen over verschillende velden en disciplines te verkennen. Universitair ePortfolio (3 cps) biedt studenten de mogelijkheid om hun uiteenlopende leerervaringen samen te voegen tot een zinvol geheel. Algemeen Onderwijs legt grote nadruk op integratief leren en verwacht dat studenten een samenhangende leerervaring kunnen opdoen door het volgen van de verschillende GE-cursussen. Taalverbetering Van studenten in het programma wordt verwacht dat ze het vermogen ontwikkelen om effectief te communiceren in het Engels en Chinees (inclusief Putonghua). Om hen te helpen dit doel te bereiken, zal het Centrum voor Taal in het Onderwijs (CLE) een uitgebreid pakket aanbieden van verplichte taalverhogende en verplichte niet-kredietdragende taalverbeteringsactiviteiten, goed voor niet minder dan 297 uur aan onderwezen cursussen en gedocumenteerde zelfstudie -toegang studie. Dit omvat 138 uur Engels (inclusief twee 3-cp-cursussen), 99 uur Chinees (inclusief één 3-cp-cursus) en 60 uur Putonghua, gespreid over de vier jaar van het programma. Het taalverbeteringspakket vereist dat studenten gebruik maken van het Arthur Samy Language Learning Centre (ASLLC) en gerelateerde faciliteiten die beschikbaar zijn op de Tai Po-campus. Studenten kunnen worden vrijgesteld van geselecteerde cursussen Chinees, Engels of Putonghua in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van individuele cursussen. Niet-Kantoneessprekende studenten moeten twee Kantonees-cursussen zonder studiepunten volgen. Engelssprekende studenten kunnen cursussen Kantonees en Putonghua volgen. Studenten die in het hoger jaar komen, worden vrijgesteld van de taalverbeteringscursussen. Instructiemiddel Het programma wordt voornamelijk in het Engels gegeven. Alle Major-cursussen worden in het Engels gegeven. Voor sommige niet-majorcursussen zal Putonghua of Kantonees als voertaal worden gebruikt wanneer de taal het meest effectief wordt geacht voor het onderwijs. Carrièrevooruitzichten/beroepskwalificaties Gedreven door de groeiende milieu-uitdagingen in de regio, het toenemende sociaal-milieubewustzijn en het veranderende regelgevingslandschap in Hong Kong en de Greater Bay Area, kan het BSc(IEM)-programma kwaliteitsstudenten met verschillende disciplinaire achtergronden aantrekken en hen voorzien van de nodige door de publieke en private sector gezochte kennis op het gebied van milieubeheer. Aangezien het academisch jaar 2022/23 het begin is van het triënnium 2022/23 - 2024/25 waarvoor de toewijzing van door de UGC gefinancierde plaatsen nog moet worden goedgekeurd door de regering, is het aantal instroomplaatsen slechts indicatief en onderhevig aan wijzigingen of bevestiging. Vrijwaring Er is alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de informatie op deze website correct is. Wijzigingen in alle aspecten van de programma's kunnen van tijd tot tijd worden aangebracht vanwege onvoorziene omstandigheden buiten onze controle en de universiteit behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving wijzigingen aan te brengen in de informatie op deze website. De universiteit aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies of schade die voortvloeit uit het gebruik of misbruik van of het vertrouwen op de informatie op deze website. Elk aspect van de cursus en het cursusaanbod (inclusief, maar niet beperkt tot, de inhoud van de cursus en de manier waarop de cursus wordt gegeven) kan op elk moment naar eigen goeddunken van de universiteit worden gewijzigd. Zonder het recht van de universiteit om de cursus en het cursusaanbod te wijzigen te beperken, wordt voorzien dat wijzigingen nodig kunnen zijn vanwege factoren zoals personeelsbezetting, inschrijvingsniveaus, logistieke regelingen en wijzigingen in het curriculum. -
BSc
Voltijds
2 - 4 jaren
Engels
31 Mei 2022
Campus