$close

Filters

Resultaten weergeven

Undergraduate Studies in Technologiestudies in Duitsland

Een BSc (Bachelor of Science) is een academische graad die algemene cursussen met gespecialiseerde klassen die studenten met de kennis en vaardigheden te bereiden op een carrière te beginnen combineert. Een zekere mate kan worden verdiend in een verscheidenheid van onderwerpen en neemt gemiddeld vier jaar te voltooien.   Techniek algemeen omschreven als een verzameling processen die worden… Meer informatie

Een BSc (Bachelor of Science) is een academische graad die algemene cursussen met gespecialiseerde klassen die studenten met de kennis en vaardigheden te bereiden op een carrière te beginnen combineert. Een zekere mate kan worden verdiend in een verscheidenheid van onderwerpen en neemt gemiddeld vier jaar te voltooien.

Techniek algemeen omschreven als een verzameling processen die worden gebruikt om goederen of diensten. Technologie verwijst derhalve naar de kennis van deze processen, of de processen zelf, die vaak ingebed in machines of inrichtingen.

Duitsland, officieel de Bondsrepubliek Duitsland, is een federale parlementaire republiek in West-Midden-Europa. Het land bestaat uit 16 staten, en de hoofdstad en grootste stad is Berlijn.

Lees Minder
Lees meer over studeren in Duitsland
$format_list_bulleted Filters
Sorteer op:
Aanbevolen Nieuwste Titel
IU International University of Applied Sciences – MyStudies
Bad Honnef, Duitsland +1 Meer

Combineer bedrijfskennis met diepgaande kennis van IT. Ontwikkel je tot een sterke tech-minded professional. Met een online bachelor in Business en IT van IU International Uni ... +

Combineer bedrijfskennis met diepgaande kennis van IT. Ontwikkel je tot een sterke tech-minded professional. Met een online bachelor in Business en IT van IU International University of Applied Sciences, bouw je de vereiste vaardigheden en knowhow op om uit te blinken in topposities in de technologische sector. Maak uzelf vertrouwd met management- en technische vaardigheden en hoe u beide het beste kunt combineren. Met het myStudies-model van de IU International University of Applied Sciences kun je online studeren combineren met studeren in Duitsland, op een van onze campussen. Werk samen met andere studenten en woon live colleges bij, online of persoonlijk. Sluit je aan bij meer dan 60.000 andere tevreden IU-studenten. -
BSc
Voltijds
Deeltijd
36 maanden
Engels
jan 2023
Combinatie van online en op de campus
Campus
Online
 
IU International University of Applied Sciences - Online Studies
Berlijn, Duitsland

Heb jij een passie voor IT en ben je altijd op zoek naar de laatste ontwikkelingen? Tijdens onze bacheloropleiding in Computer Science (Informatica), ontwikkel je de skillset ... +

Heb jij een passie voor IT en ben je altijd op zoek naar de laatste ontwikkelingen? Tijdens onze bacheloropleiding in Computer Science (Informatica), ontwikkel je de skillset en kennis om als succesvol programmeur aan de slag te gaan. Leer alles over Big Data en AI, en doe praktijkervaring op door te werken aan uitdagende use-cases. Studeer volledig online, in je eigen tempo. Volg je opleiding bij IU International University of Applied Sciences en ontvang een extra Brits diploma van de London South Bank University. Volledig geaccrediteerd, online én zonder extra kosten of moeite. -
BSc
Voltijds
Deeltijd
36 - 72 maanden
Engels
Online
 
GISMA University of Applied Science
Berlijn, Duitsland

AMBA-geaccrediteerde instelling / Gratis Duitse beginnerslessen inbegrepen / State-of-the-art Campus in Potsdam / Scholarship en flexibele betalingsplannen / Dedicated Career ... +

AMBA-geaccrediteerde instelling / Gratis Duitse beginnerslessen inbegrepen / State-of-the-art Campus in Potsdam / Scholarship en flexibele betalingsplannen / Dedicated Career Center -
BSc
Voltijds
36 maanden
Engels
Campus
 

Win een beurs tot een waarde van US$ 10.000

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden.
Berlin School Of Business & Innovation
Berlijn, Duitsland

Gepassioneerd door informatica? BSBI is trots om het BSc Computer Science and Digitalization-programma aan te bieden als onderdeel van onze faculteit Computer Science and Info ... +

Gepassioneerd door informatica? BSBI is trots om het BSc Computer Science and Digitalization-programma aan te bieden als onderdeel van onze faculteit Computer Science and Informatics. Deze drie/vierjarige opleiding is perfect voor iedereen die een carrière wil nastreven op het gebied van informatica en digitalisering. Hierdoor kunnen studenten de specialistische kennis ontwikkelen die nodig is voor een succesvolle professionele carrière. -
BSc
Voltijds
3 - 4 jaren
Engels
feb 2023
Campus
 
Arden Study Centre, Berlin
Berlijn, Duitsland

De BSc (Hons) computercursus op onze campus in Berlijn in Duitsland richt zich op de belangrijkste gebieden die vandaag de dag voor organisaties belangrijk zijn. Je behandelt ... +

De BSc (Hons) computercursus op onze campus in Berlijn in Duitsland richt zich op de belangrijkste gebieden die vandaag de dag voor organisaties belangrijk zijn. Je behandelt onderwerpen als datamining en -analyse, het instellen van cloudoplossingen en het gebruik van CRM's zoals Salesforce en Microsoft. We bieden je ook een-op-een ondersteuning en gecontextualiseerd leren, zodat je de nieuwste ontwikkelingen en concepten die in de praktijk worden gebracht volledig begrijpt. -
BSc
Voltijds
3 jaren
Engels
feb 2023
Campus
 
SRH Berlin University of Applied Sciences
Berlijn, Duitsland

Concept, ontwerp en ontwikkeling van duurzame IT-oplossingen met open technologieën. De B.Sc. Ontwikkeling | Digital Products biedt een breed scala aan mogelijkheden als webin ... +

Concept, ontwerp en ontwikkeling van duurzame IT-oplossingen met open technologieën. De B.Sc. Ontwikkeling | Digital Products biedt een breed scala aan mogelijkheden als webingenieur, full-stack ontwikkelaar, UX / UI-ontwerper of strateeg. -
BSc
Voltijds
7 semesters
Engels, Duits
apr 2023
Campus
 
Hochschule Fresenius
Heidelberg, Duitsland

Of het nu gaat om zelfrijdende auto's, intelligente opslagsystemen, 3D-printers of slimme luidsprekers - digitale verandering bepaalt fundamenteel ons privéleven, de wereld va ... +

Of het nu gaat om zelfrijdende auto's, intelligente opslagsystemen, 3D-printers of slimme luidsprekers - digitale verandering bepaalt fundamenteel ons privéleven, de wereld van werk en industrie. Met name in de industrie zijn er ingrijpende ontwikkelingen waar bedrijven alleen mee om kunnen gaan met speciaal opgeleide specialisten en managers. Jonge professionals moeten zowel kennis als vaardigheden op het gebied van bedrijfsbeheer hebben in verband met het gebruik van technische systemen en in het bijzonder informatietechnologie. Het hybride studieconcept waarop de opleiding Digital Business Management (B.Sc.) is gebaseerd, werd geëvalueerd door het Baden-Württemberg Evaluation Agency (evalag) voor het Ministerie van Wetenschap, Onderzoek en Kunst van Baden-Württemberg, en het werd geëvalueerd op de basis van het hoge innovatieniveau dat voor financiering wordt toegekend -
BSc
Voltijds
6 semesters
Duits
okt 2023
Combinatie van online en op de campus
Campus
Online
 
Code University of Applied Sciences Berlin
Berlijn, Duitsland

Software engineering is de systematische toepassing van technische principes bij de ontwikkeling van softwaresystemen.Ons studieprogramma omvat het vermogen om complexe taken ... +

Software engineering is de systematische toepassing van technische principes bij de ontwikkeling van softwaresystemen.Ons studieprogramma omvat het vermogen om complexe taken programmatisch op te lossen door de software-architectuur te ontwerpen, schone en goed gedocumenteerde code te produceren en best practices uit verschillende domeinen te volgen, zoals geautomatiseerd testen en beveiliging.De bacheloropleiding Software Engineering wordt volledig in het Engels gegeven. In deze onderwerpen streven we altijd naar een dieper begrip dat de eigenschappen en mogelijkheden van een specifiek raamwerk, tool of programmeertaal overstijgt.Deze kennis wordt aangevuld met praktische ervaring in het organiseren en samenwerken in interdisciplinaire teams. Competente software engineers zijn uitstekende probleemoplossers en combineren abstract denkvermogen met een hands-on mentaliteit.De bacheloropleiding Software Engineering biedt je uitgebreide wetenschappelijke en praktisch toepasbare competenties die je nodig hebt om een expert te worden op het gebied van softwareontwikkeling. We bieden ook de mogelijkheid om ons te specialiseren in verschillende gebieden van software-engineering, om uw professionele profiel te ontwikkelen. Software-ingenieurs maken de wereld beter door code te maken in een groot aantal omgevingen, disciplines en talen - alleen en in teams.We dagen onze studenten elke dag uit en helpen hen de diepte te zien van onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn. Bij CODE ervaar je een nieuwe manier van leren De meest effectieve manier om te leren is niet door passief geselecteerde feiten en kant-en-klare inhoud te absorberen om te reproduceren voor het volgende examen. In plaats van het traditionele curriculum hebben we hier bij CODE dingen verplaatst om je altijd de mogelijkheid te geven om te leren op basis van interessante praktische problemen.Informatie wordt het best onthouden wanneer deze is ingebed in de context van praktische betekenis.Dat is waar nieuwsgierigheidsgedreven onderwijs, projectgebaseerd en uitdagingsgericht leren in het spel komen en het beste resoneren. Bij CODE is de rol van hoogleraren anders.Professoren zijn er om hun kennis te delen, uw team door interessante uitdagingen te loodsen, mentorschap te bieden en u aan te moedigen uw profiel na te streven en vorm te geven.Ze begeleiden je leertraject bij CODE terwijl je vaststelt wat voor soort software-engineer je wilt worden in je professionele leven.In tegenstelling tot andere traditionele universiteiten hechten wij veel waarde aan interdisciplinair begrip.Alle drie de onderdelen van digitale productontwikkeling (namelijk interactieontwerpers, productmanagers en u, de software-ingenieurs) kruisen elkaar tijdens studies, niet alleen daarna in uw professionele leven. Kruising met andere opleidingen Als onderdeel van een interdisciplinaire leerervaring worden veel modules aangeboden door de afdelingen Interaction Design en Product Management ook bijgeschreven op de bacheloropleiding Software Engineering. Onze leerprincipes Leren bij CODE begint met het oriëntatiesemester, waar alle eerste-semesterstudenten kennis maken met het leerconcept van CODE, de drie studieprogramma's en ons Science, Technology & Society-programma.Hieronder vind je een overzicht van de basisleerprincipes bij CODE. Leren bij CODE wordt gedreven door nieuwsgierigheid CODE wil dat studenten hun eigen interesses en drive volgen.CODE-ondersteuning en begeleid hen daarin.Dit maakt de rol van de leraar reactiever en gecentreerd rond de vraag hoe de leerervaring van een leerling het beste kan worden ondersteund en verbeterd. Leren bij CODE is praktijkgericht CODE begint niet met theorie en past deze later toe.Vanaf dag één wordt de student uitgedaagd met praktische problemen die nieuwsgierigheid en ambitie opwekken – en gaat vervolgens op zoek naar de theorie die ze nodig hebben om ze op te lossen. CODE organiseert leren rondom projecten Dit maakt leren zowel praktijkgericht als nieuwsgierigheidsgedreven.Projecten leggen de nadruk op zelfbeschikking en zelforganisatie, niet alleen individueel, maar ook op groepsniveau.Ook brengen projecten studenten vanaf dag één in contact met de realiteit. Leren wordt gemeten in competentieniveaus Leren wordt niet gemeten in cijfers of aanwezigheid, maar in competentieniveaus.CODE monitort en beoordeelt wat studenten daadwerkelijk kunnen in termen van verworven vaardigheden en competenties, niet waar ze leren of hoeveel tijd ze besteden aan leren. CODE vindt het wiel niet opnieuw uit CODE gebruikt bestaande eersteklas (online) leermiddelen voor standaard lesinhoud.Dit maakt lestijd en middelen vrij voor interactief lesgeven, intensieve mentoring op individueel en groepsniveau, en workshops en lezingen gericht op de werkelijke behoeften en eisen van studenten. De programma's zijn interdisciplinair CODE vindt dat er een grote overlap is tussen de drie opleidingen en stimuleert studenten daarom om meer te studeren dan de kleine kern van hun vakgebied en om de perspectieven van andere disciplines te leren kennen. Persoonlijke ontwikkeling is essentieel Persoonlijke ontwikkeling is een essentieel onderdeel van de onderwijsaanpak van CODE.Het verplichte Science, Technology and Society-programma stelt studenten in staat om wetenschappelijk denken en kritische beoordelingsvaardigheden te ontwikkelen, terwijl een reeks workshops over interpersoonlijke vaardigheden de teamwerk-, leiderschaps- en communicatievaardigheden van onze studenten ondersteunt. Een nieuw soort universiteit – De theoretische fundamenten Het leerconcept van CODE is uniek en veel details zijn verbeterd sinds we in 2017 begonnen, vooral dankzij onze studenten die enorm hebben geholpen om te begrijpen wat werkt en wat niet en om erachter te komen hoe we het kunnen verbeteren. Probleemgestuurd onderwijs Probleemgestuurd leren werd in de jaren zestig ontwikkeld en geïmplementeerd.De uitvinders geloofden dat het kennen van de informatie slechts de eerste stap van leren is - echte competentie komt voort uit het vermogen om kennis toe te passen en door te leren. Probleemgestuurd leren heeft veel bewezen voordelen, zoals het verwerven van kennis op lange termijn, het verkrijgen van vertrouwen in eigen kunnen en een beter begrip van het leermateriaal, omdat de studenten kennis moeten opdoen en toepassen. Projectgebaseerd leren Projectmatig leren lijkt sterk op probleemgestuurd leren.Het zorgt echter voor meer vrijheid en flexibiliteit.Hoewel probleemgestuurd leren meer gecontroleerde omstandigheden heeft omdat de leerlingen met open problemen worden geconfronteerd die gebaseerd zijn op vooraf gedefinieerde scenario's, is projectgebaseerd leren breder en kan het meerdere, niet zo goed gedefinieerde problemen omvatten.Het vereist teamwork, communicatie en zelfreflectie. Leren voor meesterschap Dit concept gaat ervan uit dat de meeste studenten alles kunnen leren, mits ze voldoende tijd en middelen krijgen.Deze leerfilosofie bekritiseert het huidige onderwijssysteem waarin leraren het potentieel verwaarlozen van die studenten die extra ondersteuning nodig hebben.In plaats van de leerling de schuld te geven, kijkt beheersingsleren naar ontoereikende leermiddelen en onvoldoende tijd die wordt besteed aan het beheersen van een onderwerp. Bij CODE kan elke student zijn individuele benadering van succesvol leren ontdekken.Door hun uiteenlopende behoeften te ondersteunen, hoopt CODE hen te motiveren om levenslange leerlingen te worden die niet bang zijn voor het onbekende en openstaan voor continue verbetering. Zelfstudie Zelfgestuurd leren is een concept waarbij de studenten verantwoordelijk zijn voor het verwerven van hun kennis en het doen van hun onderzoek.Hoewel er begeleiding is van mentoren en ondersteuning van peers en professoren, beslissen de studenten zelf waar ze zich op willen richten op basis van hun interesses en ervaring.Dit heeft veel te maken met wat bekend staat als een leertheorie voor volwassenen.Deze theorie suggereert dat volwassen lerenden meer en beter leren wanneer ze de initiatiefnemers van het leren zijn en wanneer ze leren waar ze gepassioneerd over zijn. Bovendien benadrukt het het belang van het leren van dingen die kunnen worden toegepast op problemen in het echte leven, wat opnieuw nauw verband houdt met probleemgestuurd leren.Maar zelfgestuurd leren is veel meer dan alleen zelfstandig leren.Het is een manier om je discipline en vastberadenheid te oefenen om je doelen te bereiken. Bij CODE willen we dat studenten het meeste uit hun opleiding halen en levenslang leren.Daarom laten we elke student de ontwerper zijn van zijn individuele leertraject.Dit is bepaald geen gemakkelijke opgave.In feite maakt het de zaken ingewikkelder als het gaat om het maken van roosters, maar als rekening wordt gehouden met alle voordelen die studenten van deze aanpak hebben, is het allemaal de moeite waard. Gespiegeld klaslokaal Een flipped classroom is een concept waar we bij CODE erg dol op zijn.Studenten leren zelfstandig met behulp van samengestelde leermiddelen en bereiden vragen voor die ze beantwoorden met de hulp van professoren en hun klasgenoten.Het idee erachter is dat de studenten in plaats van passief te leren door middel van colleges, hun kostbare tijd efficiënt besteden aan de professoren, die zich bezighouden met zaken waar ze daadwerkelijk hulp bij nodig hebben. Peer-to-peer leren Peer-to-peer leren is een andere benadering die bij CODE wordt aangemoedigd.De meer gevorderden helpen de beginners.Deze aanpak is niet alleen nuttig voor zowel de bijlesstudent als de student die hulp nodig heeft, maar ook voor het creëren van een ondersteunende gemeenschap waar iedereen zich op zijn gemak voelt bij het leren en groeien. -
BSc
Voltijds
3 jaren
Engels
Campus