Ba In Media En Informatie

University of Amsterdam

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Ba In Media En Informatie

University of Amsterdam

Media en informatie in de digitale wereld van vandaag

De Bachelor in Media en Informatie is gewijd aan de verkenning van nieuwe media en de doordringende productie, distributie en het gebruik van de informatie in de huidige maatschappij, met inbegrip van alle vormen van archieven. Naast gevestigde concepten uit de media studies en informatie studies, het programma van toepassing is en ontwikkelt nieuwe onderzoeksbenaderingen zoals Digital Humanities en digitale methoden.

Informatie Cultures of Nieuwe Media en Digitale Cultuur: als onderdeel van de bacheloropleiding in de media en informatie, kunnen de studenten twee sporen te volgen

Accreditatie en de mate

De bacheloropleiding Media en Informatie kan worden ingedeeld onder het brede terrein van Media Studies. De kwaliteit van dit programma is positief geaccrediteerd door de Accreditatie Organisatie van Nederland en Vlaanderen (NVAO). Dit betekent dat na succesvolle afronding van het programma vindt u een erkend bachelor's degree in Media Studies en de titel Bachelor of Arts (BA) te ontvangen.

Studieprogramma

De bacheloropleiding Media en Informatie is een driejarig programma van 180 ECTS. Het programma wordt volledig in het Engels gegeven. Studenten volgen een van de twee tracks:

  • Informatie Cultures
  • Nieuwe Media en Digitale Cultuur

Informatie Cultures

We leven ons leven in een informatie-cultuur. We besteden onze tijd anderen te informeren, geïnformeerd, het verzenden van informatie, wordt gecategoriseerd door onze informatie, onze informatie gekocht, verkocht en gestolen. De meesten van ons bezitten diverse apparaten die zijn ontworpen om te creëren, toegang, opslaan en delen van informatie. Maar hoe doet al dit werk, en wat zijn de gevolgen van al deze informatie in de cultuur?

De BA trackinformatie culturen zich bezig met de culturen van informatie, informatie creatie, beheer en gebruik, alsmede de sociale en politieke gevolgen. Dit nummer verkent, in het bijzonder de hedendaagse culturele en technische wereld waarin informatie is onderdeel van al onze sociale interacties geworden, veroorzaakt door nieuwe technologieën.

De Labour Market

Afgestudeerden van de media en informatie-programma dienen in posities die betrekking hebben op het beheer, het onderhoud en het verlenen van toegang tot informatie en het adviseren en ondersteunen van gebruikers, ook in digitale omgevingen. Hun taken zijn onder andere:

  • het opzetten van informatiesystemen, websites en intranetten
  • ontwikkelen van analoge en digitale informatie over producten en diensten
  • marketing dergelijke producten
  • het ontwikkelen van informatie en kennis over het beleid voor organisaties.
Afgestudeerden kunnen posities houden als:

projectmanager en ontwikkelaar in archieven, bibliotheken, musea, de creatieve industrie, etc. informatie en / of communicatiemedewerker in de sectoren cultuur, bedrijfsleven, onderwijs, openbaar bestuur, journalistiek, reclame en media.

Kosten en kosten

Het wettelijke collegegeld (behalve het deeltijdtarief) wordt jaarlijks door de Nederlandse overheid vastgesteld. Het instellingscollegegeldtarief wordt door de hogeronderwijsinstellingen individueel vastgesteld en is van toepassing op studenten die niet voldoen aan de voorwaarden voor het wettelijk collegegeldtarief.

Het collegegeldtarief is geldig voor een volledig academiejaar. Het tarief voor inschrijving per 1 februari kan worden bepaald door 7 / 12e van de opgegeven koers te berekenen.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op November 18, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
3 jaar
Voltijd
Locations
Nederlanden - Amsterdam
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2018
Nederlanden - Amsterdam
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan