Read the Official Description

Bachelor in communicatie

Locatie: Arnhem
Duur: 4 jaar
Diploma: Bachelor of Arts
Begin van de cursus: september of februari

Communicatieprofessionals zijn de stem van organisaties en ze communiceren met verschillende doelgroepen met verschillende vormen van verbale, visuele en online media. Communicatieprofessionals hebben niet alleen een diep begrip van de cultuur van een organisatie, maar ook van haar missie en doelen. Met deze kennis in het achterhoofd koesteren en voeden ze relaties met:

  • klanten en klanten - hun producten of diensten verkopen (marketingcommunicatie)
  • medewerkers - om ervoor te zorgen dat iedereen op dezelfde pagina staat (interne communicatie)
  • partners, aandeelhouders, toezichthouders, overheid en de gemeenschap - samenwerking en ondersteuning bevorderen (bedrijfscommunicatie)

Theorie en praktijk

De HAN-cursussen staan ​​bekend om hun naadloze integratie van theorie en praktijk. Dit komt omdat de instelling nauw samenwerkt met het professionele veld. Ongeveer 65% van de focus van de cursus ligt op theorie, terwijl 30% wordt besteed aan groepsprojecten en opdrachten voor echte bedrijven en stages. Dus als je afstudeert, heb je de kennis en vaardigheden waar werkgevers naar op zoek zijn. Nog eens 5% wordt gereserveerd voor studiecoaching: uw persoonlijke studieloopbaancoach die u zal begeleiden en helpen met al uw vragen.

Onderzoek

Onderzoek is een essentieel onderdeel van het werken als een communicatieprofessional. U gebruikt bijvoorbeeld onderzoeksresultaten om een ​​strategisch communicatieplan uit te werken en uw advies te ondersteunen met bewijsmateriaal. Gedurende de cursus bouwt en verfijnt u uw onderzoeksvaardigheden. Dit betekent onderzoek doen naar gedrag van doelgroepen, bedrijfsimago, interne communicatie, media-analyse en online communicatie.

Wat kan ik verwachten?

1ste jaar

In het eerste jaar krijg je een overzicht van het brede communicatieveld. Je studeert ook een vreemde taal: Nederlands, Frans, Duits of Spaans. Deze taal komt later goed van pas als je stage loopt en in het buitenland studeert.

Cursusoverzicht 1e jaar

  • Bouwmerken
  • De digitale verkenner
  • Hersenen en gedrag
  • Bedrijfsgedrag
  • De Content Creator
  • Intercultureel bewustzijn
  • Creativiteit en kritisch denken
  • Business Communication
  • Nederlands / Frans / Duits / Spaans

2e jaar

  • Tijdens het 2e jaar verbreed en verdiep je je kennis van het communicatieveld met praktische opdrachten, onderzoek en de door jou gekozen vreemde taal.

Cursusoverzicht 2e jaar

  • Project: Digitaal tijdschrift
  • Branding en Concepting
  • ontwerp
  • Onderzoek
  • Strategische analyse
  • Interne communicatie
  • Public Relations en Corporate Communication
  • Marketing Communicatie
  • Adviseren en presenteren
  • Geïntegreerd Communicatie Spel
  • Business Communication
  • Nederlands / Frans / Duits / Spaans

3e jaar

In het derde jaar verbreed je je kennis en internationale oriëntatie door grenzen te overschrijden, uit je comfortzone te gaan en voor een semester aan een buitenlandse universiteit te studeren. De HAN heeft meer dan 280 partneruniversiteiten over de hele wereld, waarvan vele bereid zijn om u een aantal interessante en nuttige onderwerpen op het gebied van communicatie aan te bieden. Ooit gedroomd van studeren in Australië, Spanje, de VS, het VK, China of Mexico?

In je 3e jaar loop je stage bij een internationaal georiënteerd bedrijf, meestal buiten Nederland. Dit is het moment om wat je hebt geleerd toe te passen en een nieuw perspectief te krijgen in een echte zakelijke omgeving. Je stelt je vaardigheden in vreemde talen in om aan de slag te gaan en ervaart de ervaring die te maken heeft met verschillende culturen en gewoonten. Onze studenten doen hun stage meestal bij internationaal opererende bedrijven zoals Nissan, Shell, Bosch, Dior, Vodafone, ING, Mercedes Benz en Adidas.

Cursusoverzicht 3e jaar

  • In het buitenland studeren
  • Werkplaats in het buitenland

4 jaar

In je 4e ​​jaar ben je klaar voor je grootste professionele uitdaging tot nu toe: je afstudeeropdracht. Samenwerkend met een internationaal georiënteerd bedrijf, werk je een geplande oplossing uit voor een communicatieprobleem op strategisch niveau.

Cursusoverzicht 4e jaar

  • Project: Geïntegreerde Communicatie
  • Converged Media Strategy
  • Campagneberekening en planning
  • Creatieve uitvoering: redactioneel ontwerp
  • Publieke Relaties
  • Trends in Global Business
  • Online beheer
  • Persoonlijk Leiderschap
  • In-company Graduation Assignment

Bovendien kiest u de organisatie. Onze studenten doen vaak hun afstudeeropdracht voor toonaangevende organisaties zoals Dekra, Philips, KLM, Microsoft, Nike, Estee Lauder Benelux, Huawei, Nike en Philips.

Internationale gemeenschap

Tijdens je studie maak je deel uit van de Arnhem Business School-community met studenten uit ongeveer 60 verschillende landen. Hoewel deze internationale smaak precies is wat u zoekt, kan het in het begin een beetje beangstigend zijn. Daarom bieden wij student-mentoren om u te helpen bij uw vestiging. Tijdens je eerste semester helpen ze je om nieuwe vrienden te maken, je weg te vinden, je studie te plannen en om te gaan met culturele verschillen. En als je afstudeert, blijf je deel uitmaken van deze community via de actieve alumnivereniging van de Arnhem Business School. Op deze manier kunt u contact houden en netwerken met uw oude studiemaatjes.

Loopbaanperspectieven

Als communicatieprofessional kun je werken in midden- en hogere managementfuncties in het brede veld van internationale communicatie. Je zou kunnen werken bij een reclamebureau, overheidsinstelling, non-profitorganisatie, uitgeverij of PR-bureau.

Onze afgestudeerden krijgen banen als:

  • Corporate Communication Manager
  • Internationale Marketing Communicatie Manager
  • Account Manager
  • Public Relations Manager
  • Woordvoerder
  • International Brand Manager
  • Social media manager

Master diploma?

Na het afstuderen kun je altijd doorgaan met je studie aan een willekeurig aantal universiteiten over de hele wereld. U kunt bijvoorbeeld een Masters degree doen in:

  • INTERNATIONALE COMMUNICATIE
  • Business Communication
  • Communicatiewetenschap
Program taught in:
Engels

See 6 more programs offered by HAN University of Applied Sciences »

Deze cursus is Campus based
Begindatum
Sept. 2019
Feb. 2020
Duration
4 jaar
Voltijd
Prijs
2,060 EUR
EU / EER-studenten: € 2.060, niet-EU-studenten: € 7.215
By locations
By date
Begindatum
Sept. 2019
Application deadline
Begindatum
Feb. 2020
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
Einddatum

Feb. 2020

Location
Application deadline
Einddatum