Bachelor in de informatica

Yarmouk University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor in de informatica

Yarmouk University

Algemene informatie over het programma:

  • Teaching taal: Engels
  • Credit Hours: 134
  • Duur van de studie: 4 jaar

Programma beschrijving

Het programma biedt studenten met de kwaliteit van het onderwijs en de benodigde technische vaardigheden in computerwetenschappen in staat zijn om de samenleving te voorzien van de vereiste diensten, om studenten afstuderen volgens de behoeften van de Jordaan, de buurlanden en andere delen van de wereld, waaronder ontwikkelde landen, te bouwen banden met de lokale gemeenschap om te kunnen voldoen aan hun behoeften, en ten slotte om het overleg diensten aan de industriële sector en de lokale bedrijven.

Leerplan

  1. De studie plan van de informatica wordt verstrekt door de volgende afdelingen van Information Technology and Computer Sciences faculteit:
    • Computer Science Department
    • Computer Information Department Systems
    • Management Informatie Afdeling Systems
    • Network and Information Security Department
    • Afdeling Software Engineering
  2. Het minimum aantal uren krediet nodig is voor de toekenning van een Bachelor diploma in de faculteit is (134) credit-uren
  3. Ingehouden van het reglement voor het toekennen van de Bachelor Degree in Yarmouk Univ. Nee (2) in 1991 uitgegeven in overeenstemming met de statuten voor het toekennen van wetenschappelijke Degrees in Yarmouk Univ. Nee (118) in 2003
  4. De aanvaarding van de studenten volgt de regels van de universiteit en de regels in elk semester in overeenstemming met de statuten voor student acceptatie in Yarmouk University.

Studenten worden beloond met een bachelor diploma in de informatica na succesvolle afronding van de volgende cursussen: A. University Eisen (27 Cr Hr.).

  • Verplichte vakken (12 Cr Hr..) Volgens de volgende tabel:
Courses101
  • Keuzevakken (.. 15 Cr Hr) De student moet kiezen (15) krediet uur buiten zijn faculteit uit de onderstaande tabel:
Courses102

B. Faculteit Requirements (22 Cr. Hr.) Zoals in onderstaande tabel

Courses103

C. Department Requirements (85 Cr Hr..) Verdeeld als volgt:

  • Verplichte vakken (61 Cr. Hr.)

Cursus No. cursus Titel Cursus Beschrijving
CS 210 Object georiënteerd programmeren Het doel van deze cursus is om studenten te voorzien van kennis en vaardigheden die nodig verstrekken om te ontwerpen en object-georiënteerde programma's te ontwikkelen. Onderwerpen die aan bod komen zijn: het object-georiënteerde aanpak, klassen, methode, object erfenis, vervanging en verfijning, statische en dynamische binding, polymorfisme, zichtbaarheid en afhankelijkheid, bestanden en opslag problemen en case studies. Natuurlijk moet het een objectgeoriënteerde taal volgens CS110. De cursus wordt aangevuld met een lab component bedekt met CS210L gelijktijdig.
CS 210L Object-Oriented Programming Lab Het doel van deze cursus is om studenten te voorzien van de mogelijkheid om de programmering concepten en technieken aangeleerd in CS210 implementeren. Oefeningen en case studies zullen worden opgesteld in samenwerking met het materiaal bedekt CS210.
CS 142 Discrete Structuren Discrete wiskunde omvat de studie van objecten en ideeën die kunnen worden onderverdeeld in aparte of discontinue delen. Het belangrijkste doel van deze cursus is om de studenten de kennis kan het nodig zijn in het bestuderen van de informatica te bieden. De onderwerpen zijn onder andere: het oplossen van problemen, het bewijs technieken, redeneren communicatie, filteren, de toepassingen van grafentheorie in de informatica, waarschijnlijkheden, terugkeer sets, logica, functies en relaties, reëel getal systeem en de algebraïsche structuur.
CS 220 Computer Logic ontwerp Het doel van deze cursus is om studenten om de fundamentele concepten te introduceren in digitale logica en hoe de elektronische circuits te werken in de computer. Onderwerpen aan bod: Binaire Systems, conversie, Booleaanse uitdrukking en vereenvoudigingsmethoden, Combinatorische logische schakelingen, MSI en LSI, flip-flops en logische sequentiële circuits, registers, tellers, geheugeneenheden. De cursus heeft een lab CS225 gelijktijdig genomen met het.
CS 225 Computer Organisatie Lab Deze cursus is bedoeld om de praktische aspecten in verband met de computer organisatie, architectuur, en logica te dekken. Studenten worden opgeleid tot eenvoudige montage programma's om te verkennen en te analyseren microcomputer organisatie en architectuur te schrijven.
CS 250 gegevensstructuren Het doel van deze cursus is om studenten van verschillende soorten data structuren, hun logische en fysieke voorstellingen, en de daarmee samenhangende activiteiten te introduceren. Onderwerpen die aan bod komen zijn: datastructuur operaties, dichte lijsten en matrix voorstellingen, gelinkte lijsten en hun verschillende varianten, touwtje opslag representatie en manipulatie, wachtrijen en stapels en hun toepassingen, boomstructuren en hun verschillende variaties, grafieken en netwerken. De cursus wordt aangevuld met een lab component bedekt met CS250L gelijktijdig.
CS 250L Datastructuren Lab Dit vak is gericht op het praktische gebruik van objectgeoriënteerde model datastructuren met C ++ voeren. Dit vergemakkelijkt de studenten inzicht in en de praktijk van de logische en daadwerkelijke uitvoering van datastructuren en algoritmen en hun activiteiten, zoals arrays, stacks, queues, gelinkte lijst, bomen, grafieken, ... etc ..
CS 342 Theorie van berekeningen Het doel van deze cursus is om studenten kennis te formele talen en hun vertegenwoordiging, automaten, en de theorie van berekeningen. Onderwerpen die aan bod komen zijn: formele talen en hun vertegenwoordiging, verschillende grammatica's, eindige automaten: deterministische en niet-deterministische, reguliere talen, reguliere expressies, context-vrije talen, push-down automaten, Turing machines en berekenbaarheid, universele Turing machine, berekenbaarheid en complexiteit.
CS 351 Analyse en ontwerpen van algoritmen Het doel van deze cursus is om studenten de kennis en vaardigheden in complexe analyse en het ontwerp van de computer algoritmes. Onderwerpen die aan bod komen zijn: sorteeralgoritmen, zoekalgoritmen, verdeel en heers, hebzuchtig methode, bomen, grafieken, dynamisch programmeren, backtracking, tak en gebonden, Neder-gebonden theorie, NP-volledige problemen. Het praktische deel van de cursus zal schrijven van programma's voor het oplossen van problemen bij het gebruik van technieken aangeleerd in deze cursus
NIS 220 Data Communications en netwerken
NIS 220L Data Communications en netwerken Lab
NIS 320 Draadloze netwerken
NIS 430 netwerken Beveiliging
CS 376 Artificial Intelligence Het doel van deze cursus is om studenten met de basisbegrippen, de kennis en vaardigheden die nodig zijn in het gebruik van Kunstmatige Intelligentie technieken in het oplossen van praktische problemen. Onderwerpen die aan bod komen zijn: kennisrepresentatie methoden zoals propositielogica en predikaat calculus, blind zoekstrategieën (breedte-first en diepte-first), heuristische zoekstrategieën (hill-klimmen, best-eerste en A *), heen en weer redeneren, toepassingen: expert systemen, natuurlijke taalverwerking, patroonherkenning, beeldverwerking en planning. Het praktische deel van de cursus gaat programmering oefeningen en case studies met betrekking tot de behandelde onderwerpen.
CS 432 Computerarchitectuur Het doel van deze cursus is om studenten te laten kennismaken met de basisbegrippen en verschillende technieken van computer architectuur. Onderwerpen die aan bod komen zijn: ALU design, IEEE 754-formaat voor getallen met drijvende komma, coprocessors, het ontwerp van bedrade CU en micro geprogrammeerd CU, de kenmerken van de instructie sets, pijpleidingen technieken, de architectuur van RISC en CISC machine, (cache) snelle geheugens, I / O-kanalen en I / O processors, parallelle verwerking.
CS 498 Praktische training Deze cursus heeft als doel om een ​​kans voor studenten om de kennis die ze hebben opgedaan van de universiteit, die analyse, ontwerp, programmering databases en het opbouwen van data en algoritmen, besturingssystemen en web programmeren, netwerken en communicatie, etc. omvatten de praktijk te verschaffen, Het is een mogelijkheid voor studenten om kennis in de informatie- en communicatietechnologie-industrie te krijgen. Studenten krijgen de gelegenheid om hun professionele vaardigheden te ontwikkelen door middel van interactie en communicatie met hun collega's
CS 499 Afstudeerproject Het doel van deze cursus is om studenten een kans om de kennis en vaardigheden opgedaan in andere cursussen in een real-life toepassing probleem te gebruiken geven. De student wordt verondersteld om het probleem te analyseren, het ontwerpen van een software-oplossing voor het, het coderen van de oplossing in een programmeertaal, en het schrijven van de documentatie in de vorm van een project rapport met behulp van een standaard manier.
SE 201 Inleiding tot Software Engineering
SE 210 Objectgeoriënteerde analyse
CIS 211 Internet Application Programming
MATH 102 Calculus II
MATH 241 Lineaire Algebra I
MATH 322 Numerical Analysis for Computer Science
  • Keuzevakken (24) credit-uren verdeeld als volgt:
-De student selecteert (18) credit-uren van de volgende cursussen (12 credit-uren moet worden uit de informatica-afdeling)
Cursus No. Cursus naam Cursus Beschrijving
CS 310 Geavanceerd Programming Deze cursus is bedoeld om studenten te leren een populaire hoog niveau programmeertaal, gebaseerd op de eisen van de arbeidsmarkt. Onderwerpen die aan bod komen zijn: syntax regels en structuren, speciale programmering kenmerken van de taal in vergelijking met andere talen, hoe gegevens worden verwerkt met behulp van deze taal, het opstellen en implementatieproblemen, bestanden en opslag mechanismen, andere voorzieningen die door de taal. Het praktische gedeelte van de cursus wordt onder meer case studies, oefeningen en een project.
CS 315 Game Programming Deze cursus is bedoeld om studenten te voorzien van de nodige kennis en vaardigheden in het ontwerp 2D systemen. De cursus komen onderwerpen zoals implementeren spelen met verschillende eigenschappen of versneller bevat voorwerp en animatie. Studenten zullen worden blootgesteld aan geavanceerde concepten in C ++, zoals lijsten en exception handling. De cursus zal betrekking hebben op materialen, zoals: verschillende opslagcapaciteiten eigenschappen en de belasting en save game-sessies te hervatten later in aanvulling op multimedia. Het praktische deel zal elke student om zijn eigen spel te ontwerpen op basis van de geleerde concepten.
CS 331 Besturingssystemen Deze cursus bouwt voort op de kennis en vaardigheden die in de cursus CS130. Het doel is om studenten met meer geavanceerde concepten, technieken, en diepgaande kennis van zaken die niet zijn behandeld in de inleidende cursus. Onderwerpen die aan bod komen zijn: type besturingssysteem, het besturingssysteem structuren, systemen gesprekken, inter-proces communicatie, communicatie in client / server-systemen, multithreading, proces synchronisatie, impasses, geavanceerde onderwerpen in storage management en virtueel geheugen, file system structuur en implementatie , massa-opslag structuur management, RAID-technologie. Het praktische gedeelte van de cursus omvat case studies en praktische component in sommige besturingssystemen die niet in CS130 zoals Linux of Unix.
CS 380 Computer Graphics Het doel van deze cursus is om studenten met de basisbegrippen, technische en wiskundige kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het ontwerpen en implementeren van computer graphics te bieden. Onderwerpen die aan bod komen zijn: grafische hardware, software nutsbedrijven, twee- en driedimensionale transmutatie en bekijken, grafische kunst en animaties. Studenten worden verwacht dat zij het ontwerp-programma's met behulp van de programmering grafische hulpmiddelen en bibliotheken, zoals Open GL om praktische opdrachten uit te voeren.
CS 411 Smart Phones Apps Development Het doel van deze cursus is om de basisconcepten van de mobiele informatica en toepassingen vanuit drie verschillende perspectieven: de mobiele telefoon technologie, app-implementaties en interactie van de gebruiker. De cursus omvat basistechnieken, netwerken en systemen eisen mobiele computersystemen en applicaties en sommige scenario van laag verwerkingsinrichtingen en beperkte middelen, fouttolerantie, continuïteit en grafische gebruikersinterface te ontwerpen en uit te voeren.
NIS 422 gedistribueerde systemen
CS 470 Expert Systems Het doel van deze cursus is om studenten met de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het ontwikkelen van expertsystemen en de toepassing ervan in real-life applicatie problemen. Onderwerpen die aan bod komen zijn: het verwerven van kennis, kennis representatie technieken inferentiemethoden, redeneren onder onzekerheid, het ontwerp van expert-systemen, en kennismaking met een expertsysteem programmeertool, expertsystemen case studies. In het praktische deel van de cursus zijn de studenten wordt verwacht dat ze een klein expert-systeem met een expert systeem programmeertool te ontwerpen.
CS 492 Special Topics In deze cursus een onderwerp in de informatica wordt geselecteerd die niet in de lijst van de cursussen hierboven beschreven te worden onderwezen aan studenten, met goedkeuring van het bestuur van de faculteit.
MIS 222 Ondernemerschap in IT
MIS 421 Juridische kwesties In Information Management
SE 350 Software Project Management
CIS 281 multimediasystemen
CIS 360 Het ontwikkelen van database applicaties
CIS 467 Data Mining
Cursus No. Cursus naam
STAT 101 Principles of Statistiek I
STAT 201 Principes voor de Statistiek II
STAT 211 Principes van Waarschijnlijkheid I
MATH 203 Regelmatig differentiaalvergelijkingen I
MATH 281 Lineaire programmering en Game Theory
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
4 jaar
Voltijd
Locations
Jordaniƫ - Irbid, Irbid Governorate
Startdatum : Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates