Bachelor In De Internationale Liberal Arts: Economie

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In De Internationale Liberal Arts: Economie

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Bachelor in International Liberal Arts: Economie

Micro-economie

De cursus is verdeeld in zeven secties: (1) introductie; (2) hoe de markten werken; (3) markten en welzijn; (4) economie van de publieke sector; (5) stevig gedrag en de organisatie van de industrie; (6) economie van de arbeidsmarkten; en (7) onderwerpen voor verdere studie. Onze leren is georganiseerd rond de volgende begrippen en thema's: de wetenschappelijke methode en de rol van de veronderstellingen in de economische analyse; begrijpen wat economische modellen en hoe ze worden gebruikt; positieve versus normatieve analyse; marktwerking van vraag en aanbod; elasticiteit en toepassingen ervan; de efficiëntie van de markten; de kosten van de belasting; internationale handel; verschillende soorten externaliteiten; het concept van publieke goederen; opzet van het belastingstelsel; productiekosten; perfecte concurrentie, monopolistische concurrentie, oligopolie en monopolie; markten voor de productiefactoren; inkomensongelijkheid en armoede; de theorie van de keuze van de consument; en de grenzen van de micro-economie.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, succesvolle studenten zal (i) basisbegrippen geleerd van de micro-economie, (ii) begrijpen hoe deze concepten toe te passen aan de wereld om hen heen en hun eigen leven, en (iii) een basis van waaruit geconstrueerd bestuderen diepere delen van de economie.

INTERMEDIATE Micro-economie

De cursus is verdeeld in zes secties: (1) de invoering en een voorbeeld; (2) de theorie van de consument; (3) producent theorie; (4) de werking van de markten; (5) marktfalen, en (6) asymmetrische informatie. Onze leren is georganiseerd rond de volgende begrippen en thema's: de concepten van keuze, voorkeuren, en het nut; vraag en gebleken voorkeuren; surplus van de consument; tijd en onzekerheid in de context van de economie; technologie, winstmaximalisatie en kostenminimalisatie; levering en aggregatie; oligopolie en speltheorie; Walrasiaanse evenwicht; het concept van de externe kosten; publieke goederen; klein aantal agenten en Nash onderhandelingen; adverse selection, moral hazard, en principal-agent model.

Cursus doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, succesvolle studenten zal (i) hebben tussenliggende concepten geleerd van de micro-economie, (ii) begrijpen hoe deze concepten toe te passen aan de wereld om hen heen en hun eigen leven, en (iii) hebben een vrij geavanceerde basis van geconstrueerd die naar andere gebieden van de economie te bestuderen.

Macro-economie

De cursus is verdeeld in acht secties: (1) introductie; (2) hoe de markten werken; (3) markten en welzijn; (4) gegevens van macro-economie; (5) reële economie op de lange termijn; (6) geldhoeveelheid en de prijzen op de lange termijn; (7) macro-economie van open economieën; en (8) korte termijn economische schommelingen. Onze leren is georganiseerd rond de volgende begrippen en thema's: wetenschappelijke methode en de rol van de aannames in de economische analyse; positieve versus normatieve analyse; economische modellen; de cirkelvormige stroomdiagram; productie mogelijkheid grens; het meten van het inkomen van een natie, kosten van levensonderhoud, en andere macro-economische variabelen; productie en groei; arbeidsmarkten; sparen, beleggen en het financiële systeem; de IS-LM-model; de AS-AD model; klassieke business cycle; prijs- en loonrigiditeit; short-run afruil tussen de inflatie en de werkloosheid; het monetaire systeem en monetair beleid; fiscaal beleid; huidige crises en beleidsdiscussies; beleid in een open economie; en mondiale onevenwichtigheden.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, succesvolle studenten zal (i) basisbegrippen geleerd van macro-economie, (ii) begrijpen hoe deze concepten toe te passen aan de wereld om hen heen en hun eigen leven, en (iii) een fundamentele basis opgebouwd van waaruit om dieper te bestuderen andere delen van de economie.

Japanse Economie & Business

Deze cursus richt zich op de historische ontwikkeling van de Japanse economie uit de Meiji Restauratie door post WWII, rijping, opkomst en ondergang van de "bubble economie" om de huidige, nieuwe type economie door middel van case-analyses van verschillende industrieën en bedrijven. In de eerste helft van de cursus zal elke student analyseren van een bedrijf en de huidige samenvattingen van de toegewezen lezing in het kader van de thema's die door de instructeur. Thema's toegespitst op factoren die van invloed zijn geweest op de ontwikkeling van de Japanse economie in de afgelopen 150 jaar. In de laatste helft van de cursus, zal elke student een eigen thema, specifiek voor een bepaald bedrijf of bedrijfstak en de periode te kiezen in overeenstemming met het advies en de begeleiding van de instructeur en schrijf een onderzoeksrapport (30 pagina's) te raadplegen verschillende onderzoeken , tijdschriftartikelen, homepages en andere media, en indien nodig, de werkelijke bezoeken en interviews op het doel bedrijf. Een samenvatting van het onderzoeksrapport moet worden ingediend mondeling in de voorkant van de klas in de buurt van het einde van het semester. Af en toe werk-in-process presentaties tijdens het semester zal ook nodig zijn.

Doelstellingen

(1) vertrouwd zijn met de belangrijkste gebeurtenissen, invloeden, groeipad en de grenzen van de Japanse economische ontwikkeling van Meiji Restauratie aan de aanwezig te zijn; (2) om hun eigen uitzicht op de optimale manier voor de Japanse economie en het bedrijfsleven het derde decennium van de 21ste eeuw aanpak door te kijken naar succes- en faalfactoren vanuit verschillende perspectieven te ontwikkelen; en (3) te leren hoe bedrijven en industrieën te analyseren vanuit het perspectief van de geschiedenis, bedrijf sterke en zwakke punten, uitdagingen van de groei, en de krachten van 'globalisering'.

International Trade & Economics van de globalisering

De cursus is verdeeld in zes secties: (1) introductie; (2) comparatieve voordeel; (3) winnaars en verliezers in de internationale handel; (4) het belang van schaal en reikwijdte; (5) de globalisering van de ondernemingen binnen en tussen sectoren; en (6) offshoring en outsourcing. Onze leren is georganiseerd rond de volgende begrippen en thema's: betalingsbalans; de ruilvoet; tarifaire en non-tarifaire belemmeringen; technologie en internationale handel; modellen van de internationale handel: merchantilism, absoluut voordeel, comparatief voordeel, factor proporties theorie, internationale levenscyclus van het product, nieuwe handel theorie, en de nationale concurrentievoordeel; winsten uit handel en regionale overeenkomsten; case studies: Amerika en Japan; exporteren versus niet-exporterende bedrijven; multinationals en de organisatie van de onderneming; offshoring; horizontale directe buitenlandse investeringen; verticale FDI; complex integratie; en internalisatie.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, succesvolle studenten zal (i) basisbegrippen geleerd van de internationale handel, (ii) begrijpen hoe deze concepten toe te passen aan de wereld om hen heen en hun eigen leven, en (iii) een fundamentele basis van geconstrueerd die om dieper te bestuderen andere delen van de economie.

Ondernemingsschap

Tijdens de cursus zullen de studenten de 'echte wereld' van het ondernemerschap door de ogen en waargebeurde verhalen van de ondernemers van de zeer succesvolle snelgroeiende grensoverschrijdende samenwerkingsverband bedrijven die onze klasse zullen bezoeken om hun echte leven verhalen te geven te ervaren. Studenten zullen ook worden blootgesteld aan een breed scala van theorieën en conceptuele kaders en praktische vaardigheden te leren door de analyse van case studies waarvan er vele nog steeds aan de gang. Groepen ( "Bedrijven") van de studenten zal worden gevormd en zal deelnemen aan een business plan competitie te worden gevoerd tegen het einde van het semester. De presentatie zal worden beoordeeld door de 'echte wereld' ondernemers en de instructeur. In het geval dat er ontstaat een buitengewoon aantrekkelijk plan, kan de student een kans om je droom om de echte wereld te brengen door middel van de instructeur eigen venture capital netwerk.

Doelstellingen

Het doel van de cursus is het beheer theorie van het ondernemerschap om te leren en te ervaren de echte ondernemende verhalen door middel van case studies, gastcolleges door echte succesvolle ondernemers, en de groep business plan contest studenten om toekomstige ondernemers, die ook wordt verwacht dat zij gemakkelijk overschrijden nationale grenzen te voeden in hun onderneming zakelijke activiteiten met betrekking tot Japan in de toekomst.

Corporate finance

Corporate finance gaat om twee verschillende, maar gerelateerde activiteiten: de overname van financieel kapitaal en de investeringen in productieve activa aan de economische winst te genereren. De cursus begint met een inleiding tot de doelstellingen van bedrijven vanuit het perspectief van de aandeelhouders en andere belanghebbenden. Tijdens de eerste paar weken, worden de studenten vertrouwd met de concepten van de tijdswaarde van geld, de huidige en toekomstige waarde, de waardering van aandelen en obligaties, discounted cash flow, en de netto contante waarde. De rest van het semester richt zich op het risico en rendement en het beheer van de risico's, efficiency markt, kosten van kapitaal, hurdle tarieven en kapitaal budgettering, financiering en vermogensstructuur theorieën, agency theorie, dividendbeleid, corporate governance, vreemde valuta, financiële analyse , en de markt voor corporate control.

Doelstellingen

(I) tonen een vertrouwdheid met elementaire corporate finance onderwerpen en instrumenten voor de besluitvorming, (ii) bepaal toekomstige en huidige waarden, (iii) te berekenen discounted cash flow en netto: bij de succesvolle afronding van de cursus, zullen de studenten in staat te zijn contante waarde, (iv) leggen de relatie tussen risico en rendement en begrijpen de relevantie ervan in het kader van de besluitvorming, en (v) weet hoe je de basistechnieken te gebruiken voor eenvoudige analyse van de jaarrekening.

Economische groei: Theorieën en bewijsvoering

De cursus bestaat uit vijf onderdelen: (1) de ontwikkeling en onderontwikkeling; (2) de belangrijkste factoren in het ontwikkelingsproces; (3) bestendiging van onderontwikkeling; (4) de rol van de staat in de toewijzing van middelen en duurzame ontwikkeling; en (5) de financiering van de economische ontwikkeling. Onze leren is georganiseerd rond de volgende begrippen en thema's: de ontwikkeling kloof en meting van armoede; kenmerken van onderontwikkeling en structurele verandering; de rol van de instellingen in de economische ontwikkeling; theorieën van de economische groei: waarom groeicijfers verschillen tussen de landen; rol van de landbouw en de overtollige arbeidskrachten voor de industrialisering; accumulatie van kapitaal, de technische vooruitgang en de technieken van de productie; bevolking en ontwikkeling; resource allocatie in ontwikkelingslanden en duurzame ontwikkeling; projectbeoordeling, maatschappelijke kosten-batenanalyse en schaduw lonen; ontwikkeling en het milieu; de financiering van de ontwikkeling van de binnenlandse middelen; en buitenlandse hulp, hulp, en de schuld en ontwikkeling.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, succesvolle studenten zal (i) de fundamentele argumenten geleerd waarom bepaalde economieën hebben geboekt, terwijl anderen achteruit blijven, (ii) begrijpen hoe deze concepten toe te passen aan de wereld om hen heen en hun eigen leven, en ( iii) hebben een fundamentele basis van waaruit naar andere delen van de economie dieper bestuderen aangelegd.

Geschiedenis van het economisch denken

Economie is gedefinieerd als de studie van hoe de samenleving verdeelt de schaarse middelen die alternatieve toepassingen hebben. De vijf grote vragen van de economie zijn: Welk economisch systeem is het beste? Welke goederen en diensten moet een samenleving te produceren? Hoe moeten ze worden geproduceerd? Hoeveel moet worden gemaakt? En voor wie moet ze worden geproduceerd? Deze vragen zijn aanwezig in de samenleving van onze begin geweest. Als we de geschiedenis van het economisch denken (HET) op te sporen door middel van haar belangrijkste fasen: pre-klassieke denken uit morele filosofen Aristoteles tot de katholieke scholastici, feodalisme, merchant kapitalisme, producent kapitalisme, het kapitalisme van de consument, zullen we ook aandacht besteden aan de vooruitgang in de andere perspectieven van de wereldgeschiedenis. Een paar van de belangrijkste personages in onze studie van HET omvatten: William Petty, John Locke, Bernard Mandeville, David Hume, Francis Quesnay, Jacques Turgot, Adam Smith, Thomas Malthus, David Ricardo, JS Mill, Karl Marx, JM Keynes, Milton Friedman, en vele anderen.

Doelstellingen

(I) Vertrouwd zijn met de essentiële ideeën van de grootste bijdragers aan HET zijn, (ii) te creëren in de studenten een besef dat veel van de theorieën en concepten uit het gebied van economie en bedrijfskunde die vaak worden aangenomen dat de recente ontwikkelingen in de mens te zijn gedachten zijn in feite herwerkingen van het bewustzijn van de menselijke conditie dat in sommige gevallen werden begrepen vele honderden jaren eerder, en (iii) in staat zijn om de ontwikkeling van de kernbegrippen sporen uit het gebied van de economie, zoals de rente, voor risico gecorrigeerde toekomst kasstroom / contante waarde en economische waarde.

Geld & Banking

De cursus is verdeeld in vijf secties: Stichtingen; Financiële markten; Banking; Geld en de economie; en monetair beleid. Onze leren is georganiseerd rond de volgende begrippen: het financiële systeem; geld en centrale banken; prijzen van activa en de rente; valutamarkten; asymmetrische informatie in het financiële systeem; de banksector; het bedrijf van bank; bank regelgeving; geldhoeveelheid en de rentetarieven; korte termijn economische schommelingen; economische schommelingen, het monetaire beleid en het financiële systeem; inflatie en deflatie; beleid voor economische stabiliteit; monetaire instellingen en strategieën; monetair beleid en wisselkoersen; en financiële crises.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, succesvolle studenten zal (i) heb geleerd de fundamentele concepten met betrekking tot geld, banken, andere financiële instellingen en de financiële markten, (ii) begrijpen hoe deze concepten toe te passen aan de wereld om hen heen en hun eigen leven, en (iii) een fundamentele basis van waaruit dieper bestuderen andere gebieden van de economie en macro financiën gebouwd.

Japanse Economie & Business (in het Japans)

Deze cursus richt zich op de historische ontwikkeling van de Japanse economie uit de Meiji Restauratie door post WWII, rijping, opkomst en ondergang van de gbubble economie h om de huidige, nieuwe type economie door middel van case-analyses van verschillende industrieën en bedrijven. In de eerste helft van de cursus zal elke student analyseren van een bedrijf en de huidige samenvattingen van de toegewezen lezing in het kader van de thema's die door de instructeur. Thema's toegespitst op factoren die van invloed zijn geweest op de ontwikkeling van de Japanse economie in de afgelopen 150 jaar. In de laatste helft van de cursus, zal elke student een eigen thema, specifiek voor een bepaald bedrijf of bedrijfstak en de periode te kiezen in overeenstemming met het advies en de begeleiding van de instructeur en schrijf een onderzoeksrapport (30 pagina's) te raadplegen verschillende onderzoeken , tijdschriftartikelen, homepages en andere media, en indien nodig, de werkelijke bezoeken en interviews op het doel bedrijf. Een samenvatting van het onderzoeksrapport moet worden ingediend mondeling in de voorkant van de klas in de buurt van het einde van het semester. Af en toe werk-in-process presentaties tijdens het semester zal ook nodig zijn.

Doelstellingen

(1) vertrouwd zijn met de belangrijkste gebeurtenissen, invloeden, groeipad en de grenzen van de Japanse economische ontwikkeling van Meiji Restauratie aan de aanwezig te zijn; (2) om hun eigen uitzicht op de optimale manier voor de Japanse economie en het bedrijfsleven het derde decennium van de 21ste eeuw aanpak door te kijken naar succes- en faalfactoren vanuit verschillende perspectieven te ontwikkelen; en (3) te leren hoe bedrijven en industrieën te analyseren vanuit het perspectief van de geschiedenis, bedrijf sterke en zwakke punten, uitdagingen van de groei, en de krachten van 'globalisering'.

Competitive Strategy

In de loop van het semester, zullen de studenten vertrouwd zijn met meer dan 300 concepten en theorieën met betrekking tot corporate strategie. Een poging zal worden gedaan om de integratie van wat de leerlingen leren in deze cursus met wat ze geleerd hebben in andere cursussen op het gebied van economie en andere gebieden van het curriculum niet duidelijk verband houden met de wereld van het bedrijfsleven en economie. Vaak, na studenten zijn ingevoerd om een ​​concept of theorie, zullen zij worden verplicht om uit te leggen hoe het van toepassing is, of in sommige gevallen uit te leggen waarom het niet van toepassing is, in het kader van Japanse bedrijven. Het structurele kader van onze studie zal het strategische planningsproces (SPP), een veel geleerd en geoefend model voor de formulering en uitvoering van de strategie. De belangrijkste elementen van het SPP zijn: (1) de missie en doelen, (2) SWOT-analyse, (3) de drie niveaus van de strategie: collectief, zaken, en functioneel, (4) organisatiestructuur, (5) controlesystemen, ( 6) aanpassing van de strategie te structureren en controles, en (7) het beheer van strategische verandering.

Doelstellingen

Studenten in staat om feiten, concepten en theorieën van toepassing vanaf het gebied van strategisch management zal zijn om te analyseren en oplossingen voor te stellen aan diverse strategische uitdagingen en dilemma's van managers in de echte wereld van het bedrijfsleven, en om te ontdekken wanneer de concepten en theorieën niet van toepassing zijn, of kan een unieke toepassing, op de Japanse markt.

Seminar (Economie)

De rol van het seminar is om de succesvolle afronding van de Graduation Research Project (GRP), een afstudeerproject vereiste voor alle studenten te ondersteunen. In dit seminar zullen we kijken naar het thema dat elke student heeft gekozen voor het programma Schrijven-Across-Curriculum (WAC), waarop de GRP is gebaseerd, door de lens van theorieën, paradigma's, en concepten uit het veld of Economics. Studenten zullen de beurt presenteren hun onderzoek in verschillende stadia van hun proefschrift ontwikkeling. Hun collega's, onder toezicht van het seminarie instructeur, zal bespreken en kritiek elke presentatie aan de presentatoren een kans om hun eigen scriptie te verfijnen geven. Door middel van dergelijke interacties leeftijdsgenoten zullen leren hoe ze problemen met hun eigen projecten te vermijden.

Doelstellingen

Aan het eind van deze cursus zullen studenten: (i) analyseerde een belangrijk wereld kwestie vanuit het perspectief van een econoom, (ii) uitgevoerd op een hoog niveau van bekwaamheid hun eigen onderzoeksproject, en (iii) schriftelijke een hoogwaardig afstudeerscriptie in hun eigen gekozen gebied.

instructeurs:

  • Michael Lacktorin, Dean
  • Masako Ikefuji
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op February 8, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Apr. 2018
Duration
Duur
Voltijd
Locations
Japan - Kōfu
Startdatum: Apr. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Apr. 2018
Japan - Kōfu
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan