Bachelor In De Internationale Liberal Arts: Filosofie En Godsdienstwetenschappen

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In De Internationale Liberal Arts: Filosofie En Godsdienstwetenschappen

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Bachelor in International Liberal Arts: Filosofie en Godsdienstwetenschappen

Wereld geschiedenis

Deze cursus is een uitnodiging naar verre oorden en verre tijden te verkennen vanuit een mondiaal perspectief. We zullen de wereldwijde beweging van mensen, goederen en ideeën tijdens de laatste twee millennia bestuderen. We zullen leren hoe de wereldwijde handel, migratie en intellectuele uitwisseling van de wereld veranderd. We zullen de komst van nieuwe technologieën te onderzoeken en hoe ze veranderden de wereldeconomie. We zullen ook kijken naar de opkomst en ondergang van machtige rijken en de oorsprong en de nasleep van internationale gewapende conflicten. Onze wereldwijde aanpak zal ons toelaten om de belangrijkste gebeurtenissen in de wereldgeschiedenis hun gevolgen te identificeren en te beoordelen voor de wereld waarin we nu leven.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: 1. gebruik maken van de analytische instrumenten van een historicus en waarderen de geneugten en uitdagingen van het denken historisch 2. identificeren van de belangrijkste thema's van de wereldgeschiedenis en de redenen voor het belang ervan 3. zet zichzelf in de positie van andere mensen op verschillende plaatsen en tijden en beschouwen hun perspectief op de geschiedenis 4. toepassing van de opgedane kennis in de lezing door het schrijven van een essay over een historisch onderwerp en presenteren aan de klas 5. bezighouden met de dagelijkse wereldnieuws vanuit een historisch perspectief, na te denken over de historische achtergrond van het huidige gebeurtenissen, en hun wereldwijde implicaties beoordelen

Japanse Geschiedenis

Deze cursus verkent bewogen geschiedenis van Japan vanaf het prille begin tot het heden. We beginnen met een overzicht van oude en middeleeuwse Japan voordat hij zich op de Tokugawa shogunate en haar turbulente instorten. Vervolgens hebben we de studie van de geschiedenis van de moderne Japan met veel aandacht aan de spanningen tussen verwestersing en "Japaneseness." We richten ons ook op de grote veranderingen van de naoorlogse economie en de politiek en hoe veranderingen in deze gebieden hebben beïnvloed dagelijks leven. De cursus belicht de nauwe verbinding van de geschiedenis van Japan om een ​​mondiale context. Dit is een interactieve lezing-type cursus. Studenten zijn verplicht om huiswerkopdrachten voorafgaand aan klasse te voltooien en om regelmatig te dragen aan discussies in de klas.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten leerlingen: 1. in staat zijn om historische patronen en terugkerende thema's die helpen verbinden de geschiedenis van Japan met die van andere landen 2 identificeren. weten hoe om toegang te krijgen en te lezen primaire bronnen voor een historisch perspectief te nemen, identificeren van de zorgen en intenties van secundaire bronnen, en een besef van de verschillende benaderingen te ontwikkelen om zin te maken van de afgelopen 3. krijgen een besef van hoe de huidige situatie van Japan in de wereld is ingebed in de geschiedenis van het land 4. bezighouden grondig in het schrijven over historische gebeurtenissen, waarbij hij een argument en de ontwikkeling ervan in een duidelijke en coherente wijze 5. leren hoe om te articuleren en te verfijnen ideeën in discussies en presentaties

Geschiedenis van Technologie in Japan

In deze les zullen we de rol van technologie in de geschiedenis van Japan van de jaren 1800 tot heden te onderzoeken. In het eerste deel van de cursus zullen we de snelle industrialisatie van Japan tot het midden van 1930 volgen. Wij zullen de erfenis van de Tokugawa-technologie, de rol van de overdracht van technologie en diffusie tijdens de Meiji-periode, en de opkomst van het Japanse grootschalige industrie te verkennen. In het tweede deel zal worden gekeken naar de iconen van de moderne Japanse technologie, zoals de Zero-sen gevechtsvliegtuigen, de Shinkansen bullet train en humanoïde robots en leg ze in een bredere context van de technologie en de Tweede Wereldoorlog, technologie en economische wonder van Japan, en technologie in Japan veranderende samenleving.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: 1. identificeren van de historische wortels van de Japanse technologische transformatie 2. zet Japan de technologische ontwikkeling in een context van internationale concurrentie en samenwerking 3. beoordelen van de rol van technologie in de opkomst van Japan om een ​​industriële grootmacht 4. sluit u de geschiedenis van de technologie van Japan om belangrijke politieke, economische en maatschappelijke ontwikkelingen

Filosofie & Religious Studies

Filosofie, Cultuur & Civilization

Deze cursus geeft een inleiding tot de centrale begrippen en de doelstellingen van de filosofie door te kijken naar de rol van de filosofie ten aanzien van een aantal van culturen en beschavingen van de wereld. Speciaal wordt verwezen naar de westerse beschaving, maar we zijn even geïnteresseerd in de verschillen tussen beschavingen. We onderzoeken het begin van de oorsprong van de beschaving om punten van overeenkomst te vinden en om te onderzoeken welke voorwaarden maken beschaving mogelijk. Tijdens het maken van het gebruik van de ideeën van belangrijke filosofen van cultuur en beschaving, zoals E. Cassirer en ANWhitehead, de cursus is tevens geïnspireerd op eigentijdse interdisciplinair onderzoek, inclusief perspectieven uit de geschiedenis, archeologie, antropologie, godsdienstwetenschap, vergelijkende filosofie, ethiek en esthetiek. Inleidende algemene uitleg over de belangrijkste concepten van de beschaving een vergelijkende visie op de menselijke conditie, concepten van het zelf, sociale organisatie, en manieren om het begrip van de bronnen van conflict en de hoop voor de oplossing van conflicten. De cursus schetst een aantal belangrijke concepten binnen enkele wereld beschavingen met betrekking tot de ontwikkelingen in de filosofie van de oudheid tot heden. Speciale nadruk wordt gelegd op concepten, filosofische benaderingen en ideeën die fundamenteel belang voor de westerse beschaving en die kunnen ons helpen om de hedendaagse menselijke problemen beter te begrijpen hebben gehad. Wij benadrukken dat de westerse filosofie is veranderd en bewogen door verschillende stadia van ontwikkeling als culturen hebben interactie en als de beschaving is gerekruteerd door de ontwikkelingen in wetenschap, technologie, politiek, religie, de kunsten en het veranderen van de menselijke belangen en waarden. Wij zullen trachten om stadia in de ontwikkeling van de filosofie onthullen door te onderzoeken hoe de grote werken van literatuur en kunst vaak een weerspiegeling van deze ontwikkelingen.

Doelstellingen

(. I) de aard en de wortels van de menselijke beschaving en filosofie beschouwd als universele creatieve verschijnselen te onderzoeken; (Ii). Om te begrijpen wat filosofie is en de belangrijkste alternatieve benaderingen binnen filosofische studies van verschillende culturen en beschavingen; (. Iii) Om de praktische toepassing van de filosofie en de studie van beschavingen tot het aanpakken van menselijke problemen te onderzoeken: (. Iv) Om studenten inzicht in de menselijke cultuur, waarden, en de geschiedenis te verbeteren; (V.) Ter verbetering van de studenten 'analytisch en kritisch denken; (Vi.) Om te cultiveren bij studenten creatieve en kritische benadering om te begrijpen hoe de filosofie draagt ​​bij aan elke beschaving.

Geschiedenis van de westerse wijsbegeerte

Deze cursus onderzoekt thema's en denkers die de kern van de westerse filosofische traditie van de oude Griekse filosofen de filosofie in de 20e en 21e eeuw vormen. Er wordt aandacht besteed aan manieren waarop westerse religieuze tradities, evenals de kunsten en de wetenschappen, hebben wisselwerking met de westerse filosofie. Filosofen en filosofieën te komen oa aan bod: De Pre-socratici; Socrates; Plato; Aristoteles; Augustinus; Descartes, Spinoza en rationalisme; J. Locke & empirisme; Kant; Nietzsche; W. James & Pragmatisme; Heidegger, Sartre & existentialisme; De opkomst van de analytische filosofie en fenomenologie; Filosofie vandaag. Wij streven ernaar om de westerse cultuur beter te begrijpen door inzicht in de centrale plaats van de filosofie in de westerse cultuur. We vragen hoe de filosofie kan een bijdrage leveren aan het begrijpen op een wereldwijde schaal en in de richting van het oplossen van mondiale vraagstukken.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (. I) identificeren en te begrijpen verschillende centrale problemen van de filosofie en hoe de belangrijkste filosofen in de westerse traditie zijn deze problemen aangepakt; (. Ii) uiten hun eigen opvattingen over deze filosofische vragen en de redenen ter ondersteuning van hun eigen opvattingen; (Iii.) Begrijp vollediger (als gevolg van hun lezen, kritische en argumentatieve vaardigheden verfijnen van) de verschillende manieren waarop mensen over zulke zaken zijn niet eens als: wat is de juiste of de verkeerde dingen te doen of wat echt is of wat we echt weten; (Iv.) Begrijp meer volledig, en met een breed interdisciplinair perspectief, hoe de filosofie is van oudsher van de oude Grieken ontwikkeld om het heden, en heeft het westerse denken, cultuur en instellingen beïnvloed.

History and Philosophy of Science

Deze cursus biedt een inleiding tot de belangrijkste ideeën en benaderingen in de filosofie voorgesteld als manieren om het begrip van de doelstellingen, praktijken, en de grenzen van de wetenschap. We overzien verschillende benaderingen die zijn voorgesteld, met bijzondere aandacht voor die uit de late 19e eeuw tot heden: positivisme en logisch empirisme Reichenbach's; Poppers kritisch rationalisme; Kuhn's de wetenschappelijke revoluties; constructieve empirisme van Fraassen's; Giere's perspectivisme en verschillende benaderingen in de sociologie van de wetenschap zal worden opgenomen. Om de toereikendheid van deze rekeningen van de wetenschap te beoordelen, zullen we de belangrijkste ontwikkelingen in de geschiedenis van de wetenschap te onderzoeken. Naar aanleiding van de aanpak van DeWitt's Worldviews. (2e editie, 2010), volgen we het pad van Aristoteles wetenschap door middel van Galileo en Newton Einstein, met speciale aandacht voor het veranderen van theorieën in de astronomie en kosmologie. Maar we volgen de route ook in de biologie van Aristoteles tot Darwin tot de ontdekking van de structuur van DNA, evenals een groot aantal andere episodes uit de geschiedenis van het wetenschappelijk denken. We vragen wat de sterke en zwakke punten kunnen we ontdekken in de verschillende alternatieve benaderingen voor het begrip van wetenschap die hierboven worden genoemd, aan de hand van studies uit de geschiedenis van de wetenschap en kleine letters. Wij beschouwen de rol van de logica (deductieve en inductieve) in de wetenschap. En we eindigen de term door te onderzoeken wat de grenzen van de wetenschap zijn, en welke relevantie wetenschappelijke kennis kan hebben om ethische of maatschappelijke vraagstukken van vandaag.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (. I) tonen een goed begrip van een aantal belangrijke vragen centraal in de filosofie van de wetenschap van vandaag; (Ii.) Present een aantal van de belangrijkste benaderingen die in de afgelopen eeuw aan de wetenschap en haar geschiedenis, en een aantal sterke en zwakke punten van elke benadering te interpreteren; (. Iii) Geef voorbeelden uit de geschiedenis van de wetenschap die enkele van de sterktes en zwaktes van de belangrijkste benaderingen onderzocht illustreren; (. Iv) coherent bespreken hoe theorieën van de beweging van de hemellichamen werden verbeterd ten opzichte van de oude standpunten van Aristoteles en zijn voorgangers naar Newton en ook Einstein; (V.) Op coherente wijze de overgang van de ideeën van Aristoteles in de biologie bespreken naar Darwin's evolutietheorie en een aantal gemeenschappelijke misverstanden van Darwinistische evolutie schetsen; (Vi.) Laat kennismaking met de belangrijkste concepten en terminologie van de formele logica; (Vii.) Commentaar op een weloverwogen manier over de vraag of, en op welke manieren eventueel kan de wetenschap worden toegepast op ethische kwesties.

Creativiteit in de Wetenschappen en Kunsten

Creativiteit is het geboorterecht van ieder mens. We zijn creatief op een manier die we vaak niet bewust te zijn van, of te overwegen. Maar creativiteit is iets wat we waarderen wanneer we tegenkomen bij anderen. We vragen ons af: hoe kan ik creatiever zijn? En wat is creativiteit, na al? In deze cursus willen we de belangrijkste vragen van wat creativiteit is en welke factoren het gaat onderzoeken. Onze ideeën over creativiteit worden eerst gevormd door onze thuis cultuur en opvoeding. Dus beginnen we door te kijken naar een aantal mythen en verhalen van de schepping en wat ze kunnen onthullen over creativiteit. Dan zullen we een aantal ideeën ontwikkeld in de filosofie over creativiteit in de werken van ANWhitehead, E. Cassirer, I.Kant en M.Boden overwegen. Het is algemeen vandaag gehouden dat de meest succesvolle aanpak tot het begrijpen van het creatieve proces is door middel van interdisciplinaire studie. Dit is de benadering die we zullen gebruiken. Naar aanleiding van de leiding van de werken van M.Csikszentmihalyi en H.Gardiner, onderzoeken we de belangrijkste factoren die voor het creatieve proces: 1.individual, 2.social en 3.symbol systeem van discipline of werk. Hun interdisciplinaire kader wordt vervolgens toegepast op een zorgvuldige verkenning van een aantal case studies van creatieve wetenschappers (Einstein, Darwin, Copernicus) en kunstenaars (schilder P.Picasso, jazzmuzikant J.Coltrane, en danseres Martha Graham). We proberen om te zien of er een kernbegrip van creativiteit en bepaalde creatieve factoren die kunnen worden getraceerd door de werken van deze personen. We proberen van Darwin te leren door te vragen wat de evolutietheorie kan onthullen over het proces van de schepping. Tot slot keren we terug naar onze kernvragen: wat maakt creatieve expressie en innovatie mogelijk? In de laatste weken van de term, groepen studenten presenteren hun eigen case studies en conclusies.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: 1.Outline de kern ideeën en principes van ten minste twee alternatieve theorieën van het creatieve proces en te laten zien hoe informatie uit verschillende velden zijn gebruikt bij de ontwikkeling van deze theorieën; 2.Discuss wat wordt verkregen met behulp van de interdisciplinaire benadering van het gebruik van verschillende gebieden; 3.Apply ten minste twee theorieën over het creatieve proces om rekening te houden met de activiteiten van een individuele wetenschapper of kunstenaar van wie we hebben bestudeerd in de loop; 4.Apply ten minste twee theorieën over het creatieve proces om een ​​artiest of wetenschapper die niet in de cursus; 5. Weergave kritisch, nieuwsgierig en creatieve vaardigheden in te spelen op de presentaties van medestudenten (!); 6.Discuss wat hij / zij zal gaan doen om ideeën toe te passen over creativiteit.

vergelijkende filosofie

Deze cursus is een verkenning van een aantal belangrijke filosofische kwesties en concepten in de context van een aantal verschillende culturen, verleden en heden, door het onderzoeken van de intellectuele of culturele achtergrond van de filosofen en problemen onderzocht. De cursus begint met een zorgvuldige studie van Intimacy en Integriteit Thomas Kasulis's. Filosofie en culturele verschillen (2002), waarin een dynamisch algemeen kader voor het begrijpen van culturele verschillen tussen de filosofieën en tradities wordt uitgewerkt. Dan richten we onze aandacht op voorbeelden van de filosofie in Europa, China, India en Japan met als doel het ontwikkelen van vergelijkende perspectieven door het toepassen van Kasulis's model. Thema's voor de cursus zijn: kennis en rationaliteit; alternatieve opvattingen over wat echt is en de vraag van cultureel relativisme is; concepten van de geest en zelfzucht; concepten van het goede en het ideale samenleving; de rol en waardering van kunstwerken in verschillende culturen. Voorbeelden van thema's voor lezingen en / of student group-presentaties in de laatste weken van de cursus: ervaring, zelf en de persoonlijke identiteit in Descartes, Locke en Indische filosofen; het concept van de Goede in het oude Griekse en Chinese filosofieën; nihilisme zoals uitgelegd in het werk van westerse filosofen als Nietzsche, en in de filosofie van Nishitani Keiji; andere thema's in het Kyoto School voor Wijsbegeerte (Nishida en Nishitani) met betrekking tot de belangrijkste westerse filosofen; alternatieve opvattingen over de relatie van filosofie en religie aan creatieve expressie in de muziek; verschillen tussen de Japanse en westerse kunst; begrippen die in Oost en West culturen over onze verantwoordelijkheid voor de natuur en milieuproblemen.

Doelstellingen

In deze cursus, door de vergelijkende studies uit te voeren we, (i). Studenten krijgen een waardering en begrip van een aantal grote filosofische kwesties te ontwikkelen als ze worden weergegeven in een aantal verschillende culturele instellingen; (Ii). De studenten zullen bekend zijn met de toepassing van methode van culturele vergelijking Kasulis 'geworden; (Iii). Studenten leren manieren om de overeenkomsten en verschillen tussen de verschillende culturen met speciale aandacht voor filosofische en religieuze perspectieven te ontdekken; (. Iv) Studenten zullen voorzichtig, grondig, en nauwkeurige manier van het lezen van de werken in de filosofie met aandacht voor het maken van duidelijke vergelijkingen tussen filosofen en filosofieën te ontwikkelen; (V.) Studenten zullen hun logische en kritische vaardigheden te verbeteren; (Vi). De studenten zullen komen om te zien hoe de vergelijkende studie van de filosofie hun begrip van filosofieën, religies en andere aspecten van de verschillende culturen en kunnen verrijken.

Filosofie en milieukwesties

Deze cursus biedt een inleiding tot de toepassing van de filosofie in reactie op de grote hedendaagse vraagstukken over het milieu, met bijzondere aandacht voor milieu-ethiek. We zullen verschillende manieren waarop de filosofie is gebruikt in een poging om onze verantwoordelijkheden te verduidelijken voor de natuurlijke wereld en zal een breed scala van benaderingen gebruikt bij het beantwoorden van deze uitdaging te verkennen te onderzoeken: het Land Ethic van Aldo Leopold; utilitaire analyse, met inbegrip van kosten-baten milieubeweging; A.Naess en de filosofie van diepe ecologie; eco-feminisme; Bookchins sociale ecologie; de vrije markteconomie vs. politieke verantwoordelijkheid voor toekomstige generaties. Naar aanleiding van dit overzicht van benaderingen, zullen we ons richten op de twee belangrijkste thema's voor de cursus: duurzaamheid van bossen en milieu-kwesties met betrekking tot het gebruik van kernenergie. We onderzoeken hoe meer der bovengenoemde benaderingen kunnen worden toegepast op de twee punten hierboven vermeld. Na het bereiken van enig perspectief uit bestudering van deze kern gevallen, zullen de studenten dan voor te bereiden kleine groepen of individuele presentaties met behulp van hun eigen gekozen aanpak om de problemen van (bijvoorbeeld) afnemende wereldwijde watervoorraden, klimaatverandering, genetisch gemodificeerde levensmiddelen of andere milieuproblemen te bestuderen welke daag ons vandaag.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: 1. Aanwezig in hoofdlijnen de centrale concepten en principes van een aantal van de belangrijkste alternatieve benaderingen beschikbaar voor het gebruik filosofie de studie van milieuproblemen; 2. Huidige manieren van aanbrengen van ten minste twee van de benaderingen milieuethiek bestudeerd in de loop van twee of meer aanzienlijke milieuproblemen te benaderen, niet beperkt tot de bovengenoemde onderwerpen; 3. Present, te verduidelijken, te bekritiseren en het verbeteren van de argumenten voor en tegen de verschillende benaderingen van het oplossen van milieuvraagstukken .; 4. Demonstreer verbeterde vaardigheden in de presentatie van de eigen positie van de student op belangrijke milieuvraagstukken. Als er nieuwe informatie over het milieu is onbedekt en als interpretaties te verschuiven, is het uiterst zelden voor dat iedereen standpunten over milieukwesties onveranderd lange tijd blijven. Studenten die deze cursus hebben afgerond moeten kunnen op welke manier (en vooral, waarom) hun mening over milieuvraagstukken zijn veranderd om uit te leggen in de tijd.

Seminar (Philosophy)

De rol van het seminar is om de succesvolle afronding van de Graduation Research Project (GRP), een afstudeerproject vereiste voor alle studenten te ondersteunen. In dit seminar zullen we kijken naar het thema dat elke student heeft gekozen voor het programma Schrijven-Across-Curriculum (WAC), waarop de GRP is gebaseerd, door de lens van theorieën, paradigma's, en concepten uit het veld van de Filosofie. Studenten zullen de beurt presenteren hun onderzoek in verschillende stadia van hun proefschrift ontwikkeling. Hun collega's, onder toezicht van het seminarie instructeur, zal bespreken en kritiek elke presentatie aan de presentatoren een kans om hun eigen scriptie te verfijnen geven. Door middel van dergelijke interacties leeftijdsgenoten zullen leren hoe ze problemen met hun eigen projecten te vermijden.

Doelstellingen

Aan het eind van deze cursus zullen studenten: (i) analyseerde een belangrijk wereldwijd probleem vanuit het perspectief van een filosoof, (ii) uitgevoerd op een hoog niveau van bekwaamheid hun eigen onderzoeksproject, en (iii) schriftelijke een hoogwaardig afstudeerscriptie in hun eigen gekozen gebied.

World Religions

Deze cursus bestudeert de grote traditie die "religieuze" kan worden genoemd, waaronder het jodendom, het christendom, de islam, het boeddhisme, het hindoeïsme, en enkele van de oosterse tradities. We zullen elke religie in het algemeen, met inbegrip van de geschiedenis, doctrine, en praktijken overzien, en in het bijzonder zullen we ons richten op de interactie van de religie en politiek. We zullen ook onderzoeken wat de religie zegt te geloven en wat ze daadwerkelijk praktijken; hoe lijkt zichzelf en hoe het van buitenaf gezien. De cursus wordt gegeven in een interactieve lezing-stijl en de studenten wordt verwacht dat zij actief betrokken bij de discussies in de klas te zijn. Naast de aanwezigheid en deelname, zal elke student een nieuwsbericht kiezen uit de afgelopen vijf jaar, waarin een religie was betrokken bij een sociaal conflict, en schrijf een analyse papier met aandacht voor zowel de standpunten van de religieuze groep en van de buitenstaanders.

Doelstellingen

Tegen het einde van de cursus zijn de studenten moeten i) beschikken over brede kennis van elk van de belangrijkste religieuze tradities, ii) in staat zijn om interacties en invloeden van religies analyseert op elkaar en op de samenleving als geheel, iii) in staat zijn om het verband kennis van religies historische en hedendaagse gebeurtenissen in de wereld, iv) in staat zijn om relevante informatie te verzamelen en synthetiseren met het oog op de staat en hun eigen conclusies te verdedigen, en v) te leren hoe te presenteren en argumenteren effectief in discussies.

Vergelijkende Godsdienstwetenschappen

In deze cursus zullen we de historische ontwikkeling van de vergelijkende godsdienstwetenschap, en de belangrijkste donateurs en theorieën sinds haar ontstaan ​​als een aparte discipline te onderzoeken. We zullen kijken naar het probleem van de ontwikkeling van de definitie van 'religie' dat de gedragingen we intuïtief noemen 'religieuze' vangt. We zullen ook de methodes van vergelijkende godsdienstwetenschap van toepassing zijn op een aantal belangrijke aspecten van de religieuze tradities te analyseren, zoals taboes, de mening van de buitenstaander, de rol van de vrouw, en de structuur van de samenleving die zij voor ogen hebben. Bijzondere aandacht zal worden besteed aan religies in Japan, waaronder traditionele animisme, staat Shinto, en sommige van de nieuwe religies. Het onderzoek zal worden empirisch en inductieve: het trekken van conclusies uit de huidige praktijken in plaats van af te leiden uit het eerste principe. Studenten worden verwacht toegewezen materiaal elke week te hebben gelezen en klaar om te debatteren en hun standpunten te verdedigen in de klas discussie te zijn.

Doelstellingen

Studenten worden verwacht dat zij i) hebben een algemene kennis van de ontwikkeling van de discipline van de vergelijkende godsdienstwetenschap, ii) begrijpen en in staat zijn om de methoden van de vergelijkende godsdienstwetenschap van toepassing zijn, iii) kennis hebben van religieuze tradities in Japan en wat de vergelijkende godsdienstwetenschap bijdragen aan de studie van deze tradities, iv) in staat zijn om effectieve argument op basis van kennis die is opgedaan op de cursus te formuleren en te presenteren.

Spirituele dimensies en tradities in de Japanse Martial Arts

De Japanse vechtsporten, net als andere traditionele kunsten in Japan, zijn sterk beïnvloed door Zen, Shinto, en confucianistische tradities. Eén manier om deze studie is om de literatuur en klassieke teksten van zowel de geestelijke en martial arts meesters te onderzoeken. Veel van deze zijn vertaald in het Engels, maar ook onderzocht door westerse schrijvers. We zullen kritisch kijken naar fragmenten uit de geschriften van DT Suzuki, Miyamoto Musashi, Eugen Herigel, Karlfried Graf Von Durkheim, Thomas Cleary, Trevor Leggett, Nitobe Inazo, William Scott Wilson, en anderen. Deze cursus zal ook kijken naar de stereotypen van de Samurai populair in de film, en studenten te helpen ontwikkelen van een visie op het imago van de Samurai, evenals hoe het veranderd in verschillende tijdperken van de Japanse geschiedenis. We zullen ook onderzoeken hoe een aantal van deze concepten de Japanse omgangsvormen en gedrag (shigusa) hebben beïnvloed.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om te worden: (i) beter inzicht in de filosofische basis achter elke praktische opleiding die studenten ook zou willen om deel te nemen in de martial arts, (ii) in staat zijn termen die worden gebruikt in de martial arts te begrijpen zoals tanden, zanshin en maai, (iii) in staat zijn in de discussies om referenties van de klassieke en hedendaagse geschriften citeren op de Japanse krijgskunsten, (iv) een korte paper over een bepaald aspect van Samurai cultuur of geschiedenis van onderwerpen geselecteerd door de professor, en (v) schrijft een paper over het concept van bunbu ichido, beheersing van martial en vrije kunsten.

Workshop: Het beoefenen van Zen

Zen is bekend in Japan als de manier van leven, die door Dogen werd uitgezonden vanuit China naar Japan en sterk ontwikkeld in de Muromachi Periode Kamakura. Het helpt de leerlingen krijgen een appreciatie van de Japanse traditionele cultuur. Deze cursus zal introduceren hoe om te oefenen ZAZEN, dat is de basis van de Zen. Studenten krijgen de basisbewegingen van Zen in het dagelijks leven, zoals zitten, staan, lopen, en het eten van te leren. Ze zullen ook leren door het lezen van "FUKANZAZENGI" (An Instruction van Zazen, aangewezen als een nationale schat) en "Shobogenzo" (De essentiële kern van het onderwijs Boeddha's) geschreven door Dogen. Tijdens de winter periode, zullen de studenten verblijven in Tenryuji (een erkende ZEN DOJO in Fukui) en de praktijk van Zen voor 2 dagen. Ze zullen ook een bezoek brengen Eiheiji (het hoofd Zen klooster gesticht door Dogen) en deel te nemen in de ochtend dienst, die elke dag wordt gehouden voor meer dan 700 jaar. Studenten zijn verplicht om actief deel te nemen, en om regelmatig te dragen aan discussies in de klas.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) inzicht in de fundamentele gebruikte terminologie in de praktijk van Zen, en in staat zijn om het algemene idee en de geschiedenis van Zen te verklaren; (Ii) comfortabel zitten in de concentratie door te leren hoe het lichaam in de Zen-methode aan te passen; (Iii) aan het programma "Zen Eating Methode" om het dagelijks leven, dat een fundamenteel onderdeel van het menselijk leven in harmonie zal zijn; (Iv) controle over hun houding op hun gemak door het beoefenen van zitten, staan ​​en lopen Methods beoefend in een Zen-klooster; en (v) te krijgen inzichten over hoe een duurzame en creatieve leven in onvoorspelbaar moderne samenleving.

Workshop: Het ervaren van Shinto

Deze cursus zal een achtergrond in de fundamentele theorie en praktijk van Shinto, dat is een belangrijk onderdeel van de traditionele Japanse cultuur te bieden. De cursus zal laten zien hoe Shinto geholpen bepalen een groot deel van de Japanse cultuur en kunst, alsook het beïnvloeden van de filosofie, religieus gevoel, en de psychologie van het Japanse volk. De theorie gedeelte zal beginnen met een vergelijking van Shinto en andere religies en culturen, die een vergelijking niet alleen godsdiensten (met inbegrip van sjamanisme) van de wereld zal omvatten, maar ook met andere traditionele Japanse culturele uitingen, zoals Zen, Sado, of Aikido . Dit gedeelte van de cursus zal ook betrekking hebben op de geschiedenis en de klassiekers 'AAP jŽŒ (ooharae geen kotoba) van Shinto, gevolgd door de basisfilosofie van Shinto gas, AP, ¢, OAJ (misogi, yakubarai, saishi). Het doel van deze sectie is Shinto begrijpen als een kernelement van de Japanse cultuur door middel van een kritisch onderzoek van Shinto in Japan. Het zal ook leiden tot denken en discussie over de mogelijke praktische nut van dit begrip voor studenten, die een actieve rol in de internationale samenleving zullen spelen. In de praktijk gedeelte zal de student de manieren van Shinto, zoals "Zé, jŽŒ, -C leren (Hakushu, norito, rei) en vervolgens onderzoeken hoe deze bewegingen zijn gerelateerd aan lichaamstaal en gedrag binnen de Japanse cultuur. Deze sectie zal een aantal bezoeken aan Shinto heiligdommen en andere gerelateerde sites te betrekken.

Doelstellingen

Na afloop van deze cursus zullen de studenten in staat zijn om het volgende te doen: (i) leggen de fundamentele concepten van Shinto, (ii) uitleggen hoe Shinto de Japanse cultuur, kunst en religieuze gevoelens van Japanners heeft beïnvloed, en werd de basis van de traditionele Japanse cultuur, (iii) te introduceren Japanse cultuur aan de mensen van zijn of haar land of van andere vreemde landen, waaronder de geschiedenis van hoe Shinto invloed op de ontwikkeling van de Japanse cultuur, (iv) beheersen de basiskennis en omgangsvormen van Shinto, en uitleggen deze mensen van hun eigen of andere culturen bij een bezoek aan een Shinto heiligdom.

instructeurs:

Richard Dietz

Adjunct Instructeurs:

Jurgen Melzer

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Apr. 2018
Duration
Duur
Voltijd
Locations
Japan - Kōfu
Startdatum: Apr. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Apr. 2018
Japan - Kōfu
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan