Bachelor In De Internationale Liberal Arts: Taal Kunsten (literatuur, Linguïstiek)

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In De Internationale Liberal Arts: Taal Kunsten (literatuur, Linguïstiek)

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Bachelor in International Liberal Arts: Language Arts (Letterkunde, Taalkunde)

Inleiding tot Taal Concepts

Inleiding tot Taal Concepts biedt studenten een inleiding tot de taal door het bekijken van overeenkomsten en verschillen tussen de verschillende talen vanuit een wetenschappelijk point-of-view. Een studie van de uniciteit van de menselijke taal betekent ook kijken naar de menselijke geest en de relatie tussen cognitie taal. In deze cursus zullen we nadenken over vragen als: Wat is taal? Wat betekent het om een ​​taal te weten? Op welke manieren mensen krijgen hun eerste taal? Hoe doen ze het verwerven van andere talen? Hoe is de taal die uniek zijn voor de menselijke soort en de evolutie van de menselijke cognitie en cultuur? Hoe is de taal een soort venster in de geest? Hoe zou de taal invloed identiteit?

Taalkunde bestaat uit een aantal formele studiegebieden: woorden (morfologie), zinnen (syntaxis, wat de meeste mensen noemen "grammatica"), betekenis (semantiek), en geluiden (fonetiek en fonologie). Het omvat ook de studie van hoe de kennis over taal wordt toegepast in sociale situaties in verschillende culturen (sociolinguïstiek), en hoe mensen leren taal (taalverwerving). We zullen elk van deze aspecten van taal te bestuderen.

Tot slot, deze cursus dient als een inleiding tot de diverse talen en soorten taal die gesproken wordt over de hele wereld. Vrijwel elke act en zeker elk gebied van kennis, ook non-verbale gebieden zoals wiskunde en muziek, afhankelijk van de taal als het belangrijkste middel van het onderwijs en leren. Taal is misschien wel de belangrijkste cognitieve vermogen van de menselijke soort. Omdat de menselijke talen zijn zo divers, en de taal is een integraal onderdeel van de bouw van de cultuur, volgt dat een aantal fundamentele talenkennis is zeer verhelderend, zo niet essentieel, voor studenten die diep inzicht in de veelheid van culturen en de menselijke natuur zelf.

Doelstellingen

Het belangrijkste doel van deze cursus is om studenten te laten kennismaken met de aard van de taal zelf, en zijn fundamentele rol in het menselijk denken en gedrag. De hoofdletter hier is opzettelijk, omdat het ten grondslag ligt aan het wetenschappelijke karakter van de taalkunde als een wetenschap die streeft naar de principes te ontdekken, door onderzoek van de details. De student leert ook de verschillende aspecten van de taal te benaderen: morfologie, syntaxis, fonologie \ van een probleemoplossend perspectief, en daarbij leren hoe taalkundigen studie taal en de aard van deze inter-woven systemen die alle menselijke talen ten grondslag liggen . Door uit de koers, het doel van het laten studenten de universaliteit van de taal systemen, in plaats van hun discretie ervaren, staat voorop. Taal is vooral wat maakt ons homo sapiens, en is de wortel van bijna alle menselijke-specifieke denkpatronen en gedrag.

sociolinguïstiek

Deze cursus introduceert begrippen "sociolinguïstiek" voor studenten met een rudimentaire kennis van de taalkundige terminologie en methoden. Sociolinguïstiek is de studie van de manieren waarop de taal en de samenleving inter-verband. Studenten zullen onderwerpen als dialectvariatie en sociale register (de uiteenlopende sociale contexten van bepaalde vormen van gebruik van de taal), en de wijze van deze factoren invloed te bestuderen en te helpen vorm identiteit en cultuur. Andere onderwerpen die in de cursus zal zijn ideologieën en attitudes met betrekking tot taal, en hun politieke, educatieve, sociale en zelfs economische gevolgen.

Doelstellingen

Het belangrijkste doel van de cursus is om de hierboven genoemde, met als doel het vergroten van de studenten bewust te maken van de centrale rol van de taal in de samenleving principes en de vooroordelen die voortvloeien uit een gebrek aan taalbewustzijn te onderwijzen. Deze omvatten met name de houding ten opzichte van de minder gunstig dialecten, meestal gesproken door minder gunstige sociale groepen. Men kan zelden scheiden raciale en etnische verschillen van de talen die de leden van deze groepen te gebruiken.

wereld Engels

Deze cursus biedt een inleiding tot de formele studie van het Engels. Als zodanig zal de cursus zich richten op een aantal belangrijke factoren over het Engels: de geschiedenis, de huidige gebruik en de verspreiding ervan op verschillende manieren over de hele wereld. In het bijzonder, als Engels wordt meer geglobaliseerd, of geïnternationaliseerde, diverse wereld Englishes zijn werkelijkheid geworden; Deze cursus verkent sommige van die Englishes en de redenen voor hun proliferatie. Studenten zullen materiaal geschreven voor native speakers op een aantal van 's werelds dominante soorten van het Engels te lezen. De hierboven genoemde leiden tot een natuurlijke discussie over wat is "standaard" Engels vandaag en op welke punten is een 'native speaker'. Een voordeel van deze cursus is dat de studenten worden verwacht dat zij hun eigen inzicht en het "niveau" van het Engels te beoordelen op verschillende niveaus \ grammatica, woordenschat, uitspraak, enz. \ En bespreek manieren waarop zij meer Engels vloeiend en vaardigheid kunnen ontwikkelen. Studenten zullen ook de kans krijgen om zich vertrouwd te maken met een aantal Engels-ingebedde culturele waarden en literaire uitdrukkingen. In wezen, zal deze cursus studenten om de rijke wereld van het Engels te introduceren als een taal en middelgrote culturele opslag.

Doelstellingen

Het doel van deze cursus is dan ook om studenten bewust te maken van het Engels te verhogen als de dominante taal van de 21ste taal en de impact ervan op de gebeurtenissen in de wereld en culturele opvattingen. Een zeer belangrijk aspect van deze cursus is om studenten bewust te maken van de sociale en politieke gevolgen van het Engels als lingua franca wereld te maken.

literatuur Waardering

Literatuur Waardering zal zich richten op de basisprincipes voor het lezen, begrijpen en waarderen poëzie, fictie en drama. De cursus start met een korte fictie, overgaan tot het lezen van een korte roman, een verscheidenheid van gedichten, films met betrekking tot poëzie en poëzie voorstellingen en films met betrekking tot de literatuur. De cursus kan eindigen met een eenakter. De fictie bestaat uit een aantal representatieve korte verhalen die de leerlingen laat kennismaken met het lezen van verhalen en de fundamentele terminologie die nodig is om fictie te bespreken. Er zal een speciale nadruk op close reading van literaire taal en de manier waarop de taal staat voor creatief denken, en fuseert gedachten met gevoel.

Studenten zullen poëzie overwegen op verschillende manieren, zowel geschreven en als levende, voortdurend in beweging, orale teksten. De klasse zal films zoals Dead Poets Society horloge met de focus op poëzie en gevoel of de hedendaagse rap film, Slam. Een ander aspect van de cursus zullen de studenten kennis maken met de relatie tussen poëzie en andere kunsten, in het bijzonder schilderkunst en muziek. Studenten worden verwacht om deel te nemen en leiden kleine groepsdiscussies, schrijven analytische papers, bereiden tien journaalposten dat de nauwkeurigheid van begrip en persoonlijke interpretatie vereisen en, natuurlijk, lees uitgebreid. Het belangrijkste is dat deze klasse worden besteed aan de levende ervaring van de literaire taal als de opperste taal van het gevoel.

Doelstellingen

Doelstellingen gericht op studenten te leren hoe je de verschillende literaire werken benaderen en bereiken een hogere begrip van hun oppervlak en symbolische inhoud. Dit geldt ook voor het begrijpen van de structuur van de verschillende soorten van gedichten en fictie, evenals een veel aandacht aan taal, zowel letterlijk als figuurlijk. Het gewenste resultaat is niet alleen inzicht in de inhoud van de literatuur, maar de waarde die het brengt aan de student in termen van de capaciteit in te leven in de menselijke conditie dieper en dieper na te denken over universele menselijke ervaringen en de sociale contexten waarin mensen leven hun woont.

lyrische poëzie

Lyrische poëzie zullen de studenten aan lyrische poëzie na een historische benadering introduceren in twee betekenissen: 1) historische wortels van de songtekst zullen worden onderzocht door middel van voorbeelden van oude en moderne teksten, niet per se van oudere naar meer recente, maar met chronologische referentiepunten; 2) de historische, sociale en esthetische achtergrond van veel van de gedichten zullen worden overwogen in het proces van interpretatie en waardering. De instrumenten van de poëzie en thematische vergelijkingen zal een belangrijk onderdeel van de cursus. Het formaat zal kleine groepsdiscussie met lezing op een minimum. Deze klasse vergt veel schrijven in antwoord op gedicht, maar niet noodzakelijkerwijs lange termijn papier. Sommige van de dichters studenten moeten lezen zijn: Sappho, Catullus, en bepaalde andere Griekse en Latijnse tekstschrijvers, sommige Provençaalse Franse gedichten. Shakespeare sonnetten, George Wither, Blake, Wordsworth, Byron, Dickinson, Whitman, Marianne Moore, Elizabeth Bishop, William Carlos Williams, Wallace Stevens, Robert Frost, Ezra Pound, Stevie Smith, modern lied tekstdichters als Bob Dylan, en vele anderen.

Doelstellingen

De belangrijkste doelstelling is om het begrip en het plezier van poëtische werken te verhogen door te kijken op hun historische context, niet hoofdzakelijk als chronologische gebeurtenissen, maar ook werken in bepaalde tijdstippen het aanpakken van de voorwaarden die door deze gebeurtenissen. Leren lezen en horen poëzie als de taal van muziek is de voornaamste doelstelling van deze cursus.

Belangrijke thema's in wereld Literature

Belangrijke thema's uit de wereldliteratuur zal een belangrijk thema uit de wereldliteratuur en de studenten selecteert zal de behandeling van het thema in verschillende genres en de wereld literatuur te bestuderen. Thema's zullen worden geselecteerd op basis van hun geschiktheid voor de bredere curriculum doelen en interdisciplinaire benadering. Studenten krijgen de geselecteerde werken met specifieke doeleinden in verband met wereldwijd begrip, literaire stijlen en filosofische perspectieven te lezen. Een voorbeeld van een mogelijke thema zou zijn "werkelijkheid en illusie in werken van magisch realisme." Met dit thema wil de studenten een aantal of alle van de volgende te lezen: Cat's Cradle Kurt Vonnegut's, Haruki Murakami's The Hard Boiled Wonderland en het einde van de wereld, Gabriel Marquez Honderd jaar eenzaamheid, Camera Laye's De Uitstraling van de Koning, Borges '' Borges en ik "en een selectie van andere korte verhalen en gedichten van grote schrijvers en dichters over de hele wereld. Ik wil benadrukken dat deze werken kunnen niet allemaal worden beschouwd als "magisch realisme" door sommige critici, maar dit is een van de cruciale uitdagingen studenten worden geconfronteerd in de loop \ om zelf te beslissen hoe de werken betrekking hebben op of van elkaar verschillen. Een andere zeer spannende thema zou "de rol van taal in de post-koloniale letterkunde en Critical Discourse", die de werken van de Afrikaanse of Indiase diaspora en de behandeling van deze gebeurtenissen door de Europese koloniale tijd schrijvers zou te vergelijken zijn.

Doelstellingen

De doelstellingen van deze cursus zijn gelijk aan de doelstellingen van alle literatuur cursussen: het vermogen van de studenten om creatieve werken te begrijpen te verhogen en intellectueel en emotioneel groeien van de ervaring van het lezen van grote werken. Daar hoort vanzelfsprekend ook een besef van historische en sociale gebeurtenissen in de geschiedenis, maar ook menselijke ervaringen in diverse culturen en historische periodes.

Vergelijkende Literatuurwetenschap

In Vergelijkende Literatuurwetenschap zullen wij literatuur en kunst van de Japanse en westerse schrijvers die onderzoeken een centraal thema prominent in de wereld van de literatuur, in het bijzonder die van Japan te onderzoeken. Zo kunnen we werken als "naoorlogse", zowel in de temporele en thematische zin te selecteren, die een selectie van de reacties op de Tweede Wereldoorlog door zowel Japanse en westerse schrijvers en kunstenaars. We zullen tegenkomen romans, toneelstukken, korte verhalen, gedichten, essays, films, foto's, dansstukken, en een grafische roman als we kijken naar de reacties op en representaties van de oorlog, publiceerde de afgelopen vijfenzestig jaar. Terwijl we beginnen met een focus op de reacties op de Holocaust en de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki, zullen we ook lezen afbeeldingen van oorlogstijd ervaring die buiten deze twee cruciale gebeurtenissen liggen.

Studenten zullen worden gevraagd om frequente schrijfopdrachten te voltooien als we samenwerken als een klasse te articuleren de vragen van deze schrijnende lezingen en bezichtigingen, met een bijzondere aandacht voor de problematiek van trauma en geheugen, evenals de rol van de ethische verantwoordelijkheid die wij kunnen dragen als lezers en kijkers. Naast deze kortere opdrachten studenten verplicht om een ​​laatste tien bladzijden onderzoek papier dat zich bezighoudt met ten minste een tekst die in de loop schrijven, en ten minste één daarbuiten.

Doelstellingen

Het hoofdgerecht doelstelling is de groei van de vaardigheden van leerlingen om complexe literaire werken, hun sociale context en de menselijke conditie als het wordt onthuld door de fantasierijke verhalen vertellen begrijpen, poëtische uitdrukkingen of drama's de studenten moeten lezen in de cursus. Door het bestuderen van de werken in een vergelijkende context, leren de studenten een aantal waardevolle vaardigheden in kritisch denken, variërend van taalbewustzijn tot diepgaande culturele aspecten van literaire werken.

Creatief schrijven Across Genres

Creatief schrijven Across Genres biedt de mogelijkheid voor studenten om creatief te schrijven over genres, het kiezen van ten minste twee van de volgende: poëzie, toneelstukken, fictie, of creatieve non-fictie essays, zoals autobiografie of schrijven over reizen. Werken kan worden opgevat als onderdeel van de langere projecten, zoals een roman of gedichtenbundel en ten minste twee van de bovenstaande moet worden geprobeerd tijdens genres. Onderdeel van die natuurlijk zou voorlezen van werken die aan het einde van elke termijn. Multi-media werken worden ook aangemoedigd, het mengen van literatuur met muziek, podiumpresentatie, of de beeldende kunst van tekenen, schilderen of fotografie. Studenten zullen ook worden gevraagd om te lezen van de geselecteerde werken tijdens de cursus.

Doelstellingen

Doelstellingen van deze cursus zijn om een ​​student mogelijkheden om creatief schrijven te voorzien in een aantal gekozen disciplines: poëzie, fictie, drama, en / of creatieve non-fictie. De cursus is ontwikkelings- en richt zich daarom vooral op het stimuleren van jonge schrijvers met een talent en interesse in creatief schrijven over de disciplines heen.

Geavanceerde Expository Schrijven

Geavanceerde Expository Schrijven is ontworpen om het schrijven van instructie en ervaring voor studenten die ervoor kiezen om hun fundamentele schrijfvaardigheid te verfijnen voorbij de Samenstelling 2 of Expository Research Schrijven levels bieden. De thema's en genres binnen verklarend schrijven zijn flexibel en zijn afhankelijk van leraar en leerling belangen, maar deze cursus is in wezen een workshop voor student schrijvers op een gevorderd niveau. Het doel is voor studenten om te produceren 2000 tot 3000 woorden geraffineerde schriftelijk moeten ten minste drie verschillende schrijven projecten in de loop, hoewel flexibiliteit zal worden uitgebreid tot studenten die duidelijke ideeën en redenen om af te wijken van deze algemene verwachting hebben. Een van de resultaten van de cursus kan onder meer een mini-tijdschrift publicatie van werken geschreven tijdens de looptijd en eventueel in combinatie met werken van andere schriftelijk klassen in het gebied Language Arts. In het algemeen zal het natuurlijk niet een gedocumenteerd wetenschappelijk onderzoek papier nodig, maar zou in de categorie van creatieve non-fictie vallen, hoewel studenten die academische papers schrijven, zodat doen mogen met toestemming van de instructeur.

Doelstellingen

Het belangrijkste doel van deze cursus is om schrijfvaardigheid in gebieden die de student vindt meest interessante en nuttige, vooral creatieve non-fictie, maar meer academisch schrijven te verbeteren als dit is de student gekozen focus van de aandacht in de loop.

Communicatie in het Engels voor de Werkplaats

Deze cursus zal de studenten met praktische schriftelijke vaardigheden om te communiceren met andere mensen op de werkvloer, bedrijven, scholen en andere instellingen, waar de doeltreffende en passende professionele interactie in het Engels is vereist. Zowel de schrijf- en spreekvaardigheid worden gemodelleerd, geoefend en geëvalueerd. De cursus zal combineren wat vaak wordt onderwezen in technisch schrijven banen met de inhoud en de activiteiten vaak onderwezen in spraakcommunicatie cursussen of presentatie cursussen. Sommige van het schrijven onderwerpen en praktijken, waaronder het schrijven van formele rapporten, het schrijven van de juiste e-mails, het schrijven van notulen en samenvattingen van vergaderingen, het schrijven van voorstellen en dergelijke. Sommige van de sprekende thema's en activiteiten zijn te communiceren in het Engels op de telefoon of via Skype, communiceren in groepsbijeenkomsten, het geven van mondelinge presentaties met Power Point presentatie of een andere methodologie. De belangrijkste focus van deze cursus is praktische richtlijnen en de praktijk voor een effectieve schrijven en spreken in de professionele context, die niet alleen duidelijke en logische structuur van de inhoud, nauwkeurige grammaticale gebruik vereist, duidelijke articulatie van woorden en zinnen, maar ook de juiste register dat passende weerspiegelen graden van beleefdheid, formaliteit en informaliteit.

Doelstellingen

Het belangrijkste doel van deze cursus is om studenten voor te bereiden om effectief te communiceren, zowel in woord en geschrift in uiteenlopende professionele omgevingen. Om dit te doen, zullen de studenten ook streven naar het bereiken van de volgende: (1) Leer de vormen en de juiste register voor het schrijven van e-mails, rapporten, en formele voorstellen, zakelijke brieven, en de voorbereiding van brieven van introductie te begeleiden Curriculum Vitae voor baan toepassingen; en (2) Leer de vormen en de juiste register voor telefonische communicatie, groeten en inleidingen, en formele en informele presentaties.

Seminar (Language Arts)

RECORD, Kirby Alison

Deze cursus is een intensieve cursus over onderwerpen in de literatuur en gebieden die verband houden literaire studie. Het is breed over de literaire genres van poëzie, fictie en drama en zal een verscheidenheid van benaderingen tot de studie van literatuur uit verschillende culturen te introduceren. Studenten kunnen hun onderwerpen vrij historische thema's zoals postkoloniale literatuur over de Europese en de zogenaamde "Derde Wereld" letterkunde van kiezen uit een concentratie op het werk van een bepaalde auteur, een thematische benadering die meer dan één auteur dekt, en ook India, Afrika of het Caribisch gebied. De eerste helft van de cursus zal het lezen en bespreken van verschillende literaire thema's op basis van de belangen van studenten worden besteed. De tweede helft zal zich richten op de studentenprojecten in detail en zal vaak bestaan ​​uit presentaties van studenten van de verschillende stadia van hun werk op hun seminar papier. Het bijwonen van het seminar sessies is verplicht en zal een belangrijk deel van de cursus kwaliteit vormen. Mogelijke onderwerpen zijn: de geschriften van Paul Bowles, expatriate Amerikaan, vergelijking van de Europese en Afrikaanse / Indian postkoloniale werken, metaforen in werken van magisch realisme, taalgebruik in de poëzie en fictie van Paul Auster etc.

Doelstellingen

Het belangrijkste doel van de cursus is om eigen verkenning van een gebied van belang in taal en literatuur studenten te begeleiden, om hen te leren hoe ze onafhankelijk onderzoek te doen, om informatie te analyseren en synthetiseren, en om te reageren op wetenschappelijke teksten op een kritische en geïnformeerde manier .

OLAGBOYEGA, Kolawole Waziri

Dit seminar zal zich richten op kwesties in verband met de taal en de vele interdisciplinaire aspecten. De student zou kunnen schrijven over een onderwerp dat normaal gesproken wordt behandeld in de taalkunde of toegepaste taalkunde studies. Onder deze zijn taalverwerving, sociolinguïstische zorgen met taal en samenleving, dialecten, formele en informele aanpak van grammatica, woordenschat en betekenis, universele grammatica en de theoretische en praktische implicaties etc.

De cursus zal worden gestructureerd in de eerste helft rond lezingen en discussies van lezingen over relevante onderwerpen. Een van de belangrijkste doelstellingen van de cursus is om studenten te helpen kiezen hun onderzoek onderwerp dat zich zal doorzetten in de tweede jaarhelft. De tweede helft zal zich richten op de studentenprojecten in detail en zal vaak bestaan ​​uit presentaties van studenten van de verschillende stadia van hun werk op hun seminar papier. Het bijwonen van het seminar sessies is verplicht en zal een belangrijk deel van de cursus kwaliteit vormen.

Doelstellingen

Het belangrijkste doel van de cursus is om eigen verkenning van een gebied van belang in taal en literatuur studenten te begeleiden, om hen te leren hoe ze onafhankelijk onderzoek te doen, om informatie te analyseren en synthetiseren, en om te reageren op wetenschappelijke teksten op een kritische en geïnformeerde manier .

instructeurs:

  • Kolawole Olagboyega
  • Kirby Record
  • George T. Sipos
  • Cynthia Spada
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Apr. 2018
Duration
Duur
Voltijd
Locations
Japan - Kōfu
Startdatum: Apr. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Apr. 2018
Japan - Kōfu
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan