Bachelor In De Internationale Vrije Kunsten: Podiumkunsten

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In De Internationale Vrije Kunsten: Podiumkunsten

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Bachelor in International Liberal Arts: Performing Arts

Western Film & Theater

Deze cursus dient als een inleiding tot de theoretische, sociale en artistieke tradities die essentieel zijn voor een goed begrip van de dramatische kunsten van de westerse podium en het scherm zijn. Het zal toestaan ​​dat studenten toegang tot een brede waaier van het werk, door de eeuwen heen, terwijl hen aanmoedigen om na te denken over dergelijk materiaal als onderdeel van een groter, algemeen begrip van de westerse kunst / maatschappij in het algemeen.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) het identificeren van de belangrijkste termen, mensen en tradities die belangrijk zijn in de geschiedenis van het theater en film maken in het Westen zijn, (ii) weten hoe om toegang te krijgen en te lezen primaire bronnen aan een kritisch perspectief aan te nemen over uitvoerende kunst, identificeren van de zorgen en intenties van secundaire bronnen, en een bewustzijn van verschillende benaderingen om zin van dergelijke kunst te maken te ontwikkelen, (iii) te begrijpen hoe zowel de film en theater is zowel een artistieke en sociale constructie, dragende berichten die verder gaan dan hun eigen tijd of plaats, (iv) deel te nemen grondig in het schrijven over de belangrijkste momenten in de kunstgeschiedenis door naar voren brengen van een argument en de ontwikkeling ervan in een duidelijke en coherente wijze, en (v) leren hoe te articuleren en te verfijnen ideeën in discussies en presentaties.

Japanese Film & Theater

Deze cursus dient als een inleiding tot de theoretische, sociale en artistieke tradities die essentieel zijn voor een goed begrip van de dramatische kunsten van de Japanse podium en het scherm zijn. Het zal toestaan ​​dat studenten toegang tot een brede waaier van het werk, door de eeuwen heen, terwijl hen aanmoedigen om na te denken over dergelijk materiaal als onderdeel van een groter, algemeen begrip van de Japanse kunst / samenleving.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) het identificeren van de belangrijkste termen, mensen en tradities die belangrijk zijn in de geschiedenis van de Japanse theater en film maken zijn, (ii) weten hoe om toegang te krijgen en te lezen primaire bronnen een kritische kijk op uitvoerende kunst, identificeren van de zorgen en intenties van secundaire bronnen, en een bewustzijn van verschillende benaderingen om zin van dergelijke kunst te maken te ontwikkelen, (iii) te begrijpen hoe zowel de film en theater is zowel een artistieke en sociale constructie, het dragen van boodschappen die verder gaan dan hun eigen tijd of plaats, (iv) deel te nemen grondig in het schrijven over de belangrijkste momenten in de kunstgeschiedenis door naar voren brengen van een argument en de ontwikkeling ervan in een duidelijke en coherente wijze, en (v) te leren hoe om te articuleren en te verfijnen ideeën in discussies en presentaties.

Manga & Anime Studies

Deze cursus dient als een inleiding tot de geschiedenis, de sociale impact en artistieke tradities die essentieel zijn voor een goed begrip van de belangrijke rol van anime en manga in de moderne Japanse geschiedenis zijn. Het zal de studenten kennis maken met de belangrijkste spelers in het verhaal van de ontwikkeling van de Japanse populaire mediacultuur, en geef ze een kans om rechtstreeks te gaan met het proces van de productie, evenals het verkennen van de unieke kenmerken van de meest zichtbare culturele export van Japan.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) het identificeren van de belangrijkste termen, mensen en tradities die belangrijk zijn in de geschiedenis van de Japanse visuele media cultuur, (ii) weten hoe om toegang te krijgen en te lezen primaire bronnen om een ​​goed te keuren kritisch perspectief op de Japanse populaire cultuur, identificeren van de zorgen en intenties van secundaire bronnen, en een bewustzijn van verschillende benaderingen om zin van dergelijke kunst te maken te ontwikkelen, (iii) te begrijpen hoe strips en animaties worden gebonden in andere vormen van cultuur, en meer dan vertegenwoordigen het beschikbare media van de jonge, (iv) deel te nemen grondig in het schrijven over de belangrijkste momenten in de Japanse populaire cultuur geschiedenis door naar voren brengen van een argument en de ontwikkeling ervan in een duidelijke en coherente wijze, en (v) te leren hoe om te articuleren en te verfijnen ideeën in discussies en presentaties.

filmgeschiedenis

Deze cursus dient als een grondige verkenning van de belangrijkste spelers, economie, sociale impact en diverse genres die essentieel zijn voor een goed begrip van de geschiedenis van de film als een vorm van uitvoerende kunst zijn. Het zal helpen de studenten die al enige achtergrondkennis van het onderwerp, de kunst van het scherm te zien van een verscheidenheid van verschillende contexten, en aantonen dat de geschiedenis van de 'silver screen' is ook de grootste erfenis aan de mensheid van de 20ste Eeuw .

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) van toepassing eerder verworven inzicht in de film als een historisch object voor een breder? meer globale? scope, (ii) de mogelijkheid om de film rechtstreeks te analyseren, evenals primaire bronnen op film en express een verfijnde perspectief op de zorgen en de intenties van verschillende filmmakers / film-consumenten, (iii) begrijpen hoe film was ontwikkeld / is gebonden in de geschiedenis van de 20ste eeuw, en hoe dergelijke media hielp / helpt vormen onze eigen visie van een steeds meer mondiale samenleving, (iv) in staat zijn om een ​​gedetailleerde kritiek op een bepaalde periode, genre, sociale context en / of directeur te produceren, en (v) verfijnen hun presentatievaardigheden verder door een open discussie en formele debat in de klas.

Japanse Traditionele Theater

Deze cursus dient als een grondige verkenning van de belangrijkste mensen, politiek, maatschappelijke impact en diverse vormen die essentieel zijn voor een goed begrip van de geschiedenis van het theater als een vorm van podiumkunst in de Japanse geschiedenis. Het zal helpen de studenten die al enige achtergrondkennis van het onderwerp, om de Japanse podiumkunsten uit een verscheidenheid van verschillende contexten te zien en aan te tonen dat de geschiedenis van het theater in dit land is geworteld in een krachtige, zelfs mystieke vorm van eerbied voor de Kami.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) van toepassing eerder verworven kennis van het theater als een historisch object tot een begrip van de belangrijkste vormen van kunst (Kabuki, Noh, Bunraku, Kagura, enz.), (Ii ) hebben de mogelijkheid om podiumkunsten rechtstreeks, evenals primaire bronnen op het podium te analyseren en uit te drukken een verfijnde perspectief op de zorgen en de intenties van de verschillende toneelschrijvers / actoren ontwikkeld, (iii) te begrijpen hoe de Japanse etappe was / is gebonden in de geschiedenis van het land, en hoe dergelijk materiaal hielp / medebepalend onze eigen visie op Japan als een natie, (iv) in staat zijn om een ​​gedetailleerde kritiek op een bepaald tijdvak, genre, sociale context en / of acteurs, en (v) verfijn produceren hun presentatievaardigheden verder door een open discussie en formele prestaties binnen de class.v

Vergelijkende Theater Aesthetics

Deze gevorderde cursus zal studenten in staat om te verkennen, in de diepte, de werken van enkele van de grootste geesten van de klassieke fase, zowel in Japan als in het Westen. In de eerste plaats deze cursus is gewijd aan de esthetiek van theater (design, kostuum, prestaties, muziek, etc.), maar het pakt ook de maatschappelijke en politieke kader waarin de kunst werd geplaatst, als een manier om het aantonen van de wijze waarop alle kunst is ontwikkeld als een reactie op de zorgen van ons eigen leven.

Doelstellingen

Aan het einde van de cursus moeten de studenten in staat zijn: (i) te herkennen, begrijpen en in staat zijn om de symbolen en de betekenis van de verschillende theater tradities uit te leggen, (ii) zijn verder geperfectioneerd de mogelijkheid om podiumkunsten rechtstreeks te analyseren en in staat zijn verfijnde adviezen over de opzet van dergelijke meesters zoals Zeami en Shakespeare te presenteren, (iii) te begrijpen hoe de schoonheid van een bepaald 'nationale podium' was / is gebonden in de esthetiek van meer dan alleen zichzelf, maar was / is een uitbreiding van een collectieve 'karakter', waarin de stemmen van veel te horen, tot op dezen dag, (iv) in staat zijn om een ​​uitgebreide en kritische scriptie te produceren op hun gekozen theater vorm, en (v) verder te verfijnen hun presentatie vaardigheden door middel van een open discussie en omstreden debat in de klas.

Seminar (Uitvoerende kunsten)

De rol van het seminar is om de succesvolle afronding van de Graduation Research Project (GRP), een afstudeerproject vereiste voor alle studenten te ondersteunen. Op dit seminar zullen we kijken naar het thema dat iedere student heeft gekozen voor het programma Schrijven-Across-Curriculum (WAC), waarop de GRP is gebaseerd, door de lens van theorieën, paradigma's en begrippen uit het gebied of Performing Arts. Studenten zullen de beurt presenteren hun onderzoek in verschillende stadia van hun proefschrift ontwikkeling. Hun collega's, onder toezicht van het seminarie instructeur, zal bespreken en kritiek elke presentatie aan de presentatoren een kans om hun eigen scriptie te verfijnen geven. Door middel van dergelijke interacties leeftijdsgenoten zullen leren hoe ze problemen met hun eigen projecten te vermijden.

Doelstellingen

Aan het eind van deze cursus zullen studenten: (i) analyseerde een belangrijk wereld kwestie vanuit het perspectief van de kunstcriticus, (ii) uitgevoerd op een hoog niveau van bekwaamheid hun eigen onderzoeksproject, en (iii) schriftelijke een hoogwaardig afstudeerscriptie in hun eigen gekozen gebied.

Workshop: Adjunct-I

Deze cursus verkent Stanislavski-gebaseerde beginselen en de Drama methode om een ​​basiskennis over de fundamenten van het acteren te ontwikkelen. Deze cursus zal stem, spraak, en lichamelijke oefeningen, improvisatie, text / subtekst analyse en scène werk te gebruiken om een ​​gevoel van zelfbewustzijn, waarheidsgetrouw spontaniteit, en de mogelijkheid om te ontwikkelen "Praten en luisteren" met anderen op het podium binnen specifieke theatrale omstandigheden . Het interdisciplinaire vaardigheden van kritisch denken en analyse, communicatie, economie van meningsuiting en beweging, en detail-oriented observatie zullen fuseren in de creatieve en fantasierijke wereld van het podium. Studenten zullen karakter en de scene omstandigheden te verkennen, zoals gedefinieerd door de sociaal-economische status, culturele / politieke factoren, tactiek, de doelstellingen, obstakels en stijl. Met behulp van focus en concentratie oefeningen en spelen, zullen de studenten leren om eenvoudig en eerlijk gezegd, alleen en met collega-acteurs.

Doelstellingen

Aan het eind van deze cursus bent u in staat om (i) analyse van de gegeven omstandigheden een personage in een script om speelbare doelstellingen en attributen voor te bereiden, (ii) op ​​te bouwen vertrouwen, gemak en vertrouwen uitvoeren en spreken in het bijzijn van anderen, en (iii ) krijgen nieuwe perspectieven door het maken van verbindingen tussen gehandeld rollen (karakter, onderwerp) en het eigen vakgebied en studies.

Workshop: Acteren II

Deze klasse is bedoeld voor studenten met een diepere interesse in acteren, en zal zich richten op monologen en auditie technieken. Wij zullen de studenten voor te bereiden voor de auditie en alleen handelend op het podium door het voorbereiden en repeteren twee contrasterende klassieke en hedendaagse monologen. Studenten zullen komische en dramatische teksten te verkennen en te analyseren karakter en script situaties de hand van door Stanislavski technieken. Studenten zullen deelnemen in het theater spelletjes en oefeningen die creatief en fysiek het openstellen van de acteur, en de trein het lichaam, geest en stem. We zullen ook werken aan solo en twee-persoons koud-reading audities.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus moeten de studenten in staat zijn om: (i) direct effectief en viscerale optredens van twee contrasterende monologen te leveren in zowel klassieke als hedendaagse stijlen, (ii) lezen en te begrijpen tekst en subtekst in een script en analyseren van de gegeven omstandigheden (wie, wanneer, waar, waarom, wat en hoe) die nodig zijn voor een volledige karakter afbakening en gebruik de "what-if" filosofie om te komen tot een speelbaar en geloofwaardig karakter, (iii) te leren hoe je jezelf professioneel en vol vertrouwen uit te voeren in de standaard auditie scenario, (iv) presenteren zich met vocale vertrouwen en fysieke gemak in het spreken in het openbaar of college arena's, en (v) te formuleren en kritisch te communiceren ideeën, creatief en academisch onder leeftijdsgenoten.

Workshop: Regisseren

Deze cursus geeft hands-on ervaring regisseren theaterstukken gebaseerd op Stanislavskian principes van het creëren van een psychologisch echte prestaties. De cursus zal script-analyse, met inbegrip van thema's, beelden, historische / politiek / sociaal-economische factoren en personages te introduceren. We zullen werken aan de visie en het concept van de wereld van de directeur te formuleren en te verkennen podium samenstelling en picturization in een viscerale en spannende manier. Studenten, als bestuurders, zal ervaring opdoen loopt audities, gieten en stromend repetities en zal de woordenschat die nodig zijn om te werken met acteurs krijgen. Studenten zullen een 10-minuten spelen presenteren onder hun eigen richting. Interdisciplinaire vaardigheden ontwikkeld in deze cursus onder meer tekstanalyse, onderzoek en kritisch denken; communicatie; mensen en time management; en team samenwerking naar een gemeenschappelijk creatief doel.

Doelstellingen

Aan het einde van deze cursus, zullen de studenten in staat zijn om (i) analyseren van een script en richt haar presentatie op alle niveaus, te begrijpen de bedoeling van het script en jezelf als de directeur en een duidelijk doel en visie voor uw productie, (ii ) spreken de taal van het theater, terwijl het leiden van acteurs en ideeën om uw productie team (regisseur, set, rekwisieten, verlichting, etc.) efficiënt te communiceren, en (iii) onderzoek en analyse vaardigheden om real-world verbindingen tussen de inhoud te maken van uw producties en je academische studies.

Workshop: Noh Theater

Deze cursus behandelt de geschiedenis en de technieken van het noh drama, waarin een 650-jarige geschiedenis in Japan heeft, en is aangewezen als immaterieel cultureel erfgoed van de UNESCO. UTAI (Noh Chanting) vormt de basis van noh, en het speelt de rol van het script en lied. Door UTAI, uiting aan een van de gevoelens, emotionele landschap van het drama, en waardoor leert men de juiste houding en buikademhaling. Ondertussen zullen de studenten ook leren Mai, of de dansbewegingen van noh, die bewegingen toevoegt. Door de overname van Kamae (pose, stijl) en Suriashi (schuif voet), zullen de studenten in staat worden gesteld om een ​​toegewezen nummer als de hoofdrolspeler uit te voeren, en leren van de zeer verfijnde bewegingen die de sierlijke elegantie van noh gekarakteriseerd. De workshop wordt afgesloten met een optreden volledig door studenten, waarin ze laten zien wat ze geleerd hebben in UTAI en Mai. Aangezien deze cursus gaat tutorials voor beginnende studenten, is het aantal studenten beperkt tot 10.

Doelstellingen

Door het beoefenen in de daarvoor bestemde prestaties stuk, zullen de studenten een eerste hand kennis van noh krijgen, evenals leren van de fundamenten van een mooie houding en prestaties. Herhaalde de praktijk leidt tot verfijning en verdieping van meningsuiting, en door middel van deze, zullen de studenten hun kennis van de bijzondere wereld waarin noh drama creëert van Mu (Marvelous Leegte) te verdiepen. Studenten zullen vaardigheden te verwerven gelijk aan degenen die behoren tot deze universiteit Koten Geino Kenkyukai (Yamanashi Gakuin Vereniging voor de Studie van de traditionele kunsten) waar mensen beoefenen noh regelmatig. Deze cursus uitgevoerd volledig in het Japans.

instructeurs:

Darren Ashmore

Adjunct Instructeurs:

  • Brett Farnsworth
  • Noh theater persoon
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Apr. 2018
Duration
Duur
Voltijd
Locations
Japan - Kōfu
Startdatum: Apr. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Apr. 2018
Japan - Kōfu
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan