Bachelor In De Mode Communicatie & Nieuwe Media

Istituto Marangoni

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In De Mode Communicatie & Nieuwe Media

Istituto Marangoni

De cursus

Het doel van de drie-jarige opleiding in Fashion Communicatie en Nieuwe Media is om professionals om mode en luxe 'communiceren' via de bestaande media en nieuwe media, inspelen op de nieuwe eisen van wereldwijde mode trainen. De driejarige cursus verkent de basis van de mode communicatie door te kijken naar de historische en traditionele voorbeelden alvorens naar meer recente uitingen van de betoverende magie van mode en luxe in video's, websites en via sociale netwerken. Het vermogen om emoties over te brengen door middel van het gebruik van beelden is het fundament van de vaardigheden van de mode communicatoren. Deelnemers worden opgeleid om hen voor te bereiden op een industrie waar de visuele taal van het uiterlijk altijd de belangrijkste is in het verhaal. Veel aandacht zal worden besteed aan het ontwikkelen van het vermogen om ideeën te filteren met behulp van tools uit de sociale observatie en semiotiek. Verschillende onderzoeksinitiatieven, zowel persoonlijk als professioneel, zal helpen de deelnemer verdiepen hun kennis van de onderwerpen die in de drie-jarige opleiding, met als doel hen te voorzien van alle hulpmiddelen die nodig zijn om de waarden van een merk, een modeontwerper te communiceren, een verzameling, een wereld van 'waarden' met een unieke en onderscheidende stijl. De cursus zal ook toekomstige professionals in staat stellen om alle nieuwste vormen van visuele communicatie, met inbegrip van video en nieuwe media gebruiken, zonder verlies van de essentiële focus die afkomstig is van de nodige strengheid van conventionele redactie. De mode communicatie professional is degene die dit universum vertelt en tegelijkertijd deel aan de definitie en de verspreiding van de mode 'trends' als inspirerende ideeën niet alleen op het gebied van kleding, maar ook in de wereld van textiel en accessoires. Hun verhaal is een onderdeel van de uitgebreide analyse van stijl en plaatst mode in verband met kunst, film, muziek, design, marketing en maatschappij. Ze weten hoe ze de tijd, manieren en vormen om de buzz te creëren die nodig zijn om de naamsbekendheid te vergroten, de behoeften en esthetische ontslagen onderscheppen, terwijl altijd het imago en de beperkingen van het budget toegewezen de respect vinden. Kortom, de mode-communicatie professional is iemand die leidinggevende strengheid met creativiteit en poëzie combineert. In de hedendaagse wereld, waar mode is alomtegenwoordig en informatie overweldigt ons, het succes van een merk en een verzameling kan niet tot stand komen zonder een doeltreffend beheer van de communicatie. De nieuwe media & communicatie professional is de spil van de toekomst. Door hun inzichten en het vermogen om te presenteren en te communiceren naar een publiek enthousiast voor nieuwheid en veeleisend tegelijk, kan deze professionele het succes van een bedrijf, een krant of een mediakanaal door het versterken van de merkwaarde te bepalen.

Kansen

Fashion communicators gebruik maken van de instrumenten van het merk reclame en promotie om het imago van het merk weerspiegelen en vertegenwoordigen. Ze zijn geweldig communicators en gebruiken hun public relations expertise om de beste plaatsen een mode-bedrijf in de markt. Deze professionals kunnen zelfstandig als freelancer werken of coördineren van een team in een modebedrijf, werken in een traditionele redactionele of in de zich ontwikkelende gebied van nieuwe media.

Leerresultaten

  • analyseren en evalueren van de strategieën en tactieken uitgevoerd door middel van traditionele en nieuwe mode media door verschillende organisaties om producten, diensten en ervaringen op verschillende niveaus van de markt te bevorderen;
  • het analyseren van de beginselen van de communicatie theorie en evalueren hoe deze principes toe te passen op de ontwikkeling van communicatiecampagnes voor mode en luxe;
  • ontwerpen en ontwikkelen van communicatie en promotie-strategieën, met de nadruk op nieuwe media, die rekening houden met het doel organisaties en hun algehele concurrentiepositie positieherkenning;
  • het analyseren van de opkomst van nieuwe communicatie-systemen en hun impact op de promotie-strategieën van de orga- nisaties in de mode-industrie;
  • analyseren de semantiek gebruikt door de pers, reclame en public relaties kantoren van mode en luxe goederen, om kritische inhoud te ontwikkelen voor gebruik in de ontwik- keling van een individueel onderzoeksproject;
  • onderzoek en uitwerking van de kwaliteit van het schrijven voor nieuwe mode media.

Cursus Themes

I jaar

  • fashion schrijven
  • redactionele milieu
  • image bouw
  • kunstgeschiedenis en kleding

II jaar

  • mode communicatie 1
  • de kunst van de reportage
  • videobewerking
  • design en cultureel perspectief

III jaar

  • mode communicatie 2
  • digitale pr beheer
  • nieuwe app
  • onderzoeken theorie & praktijk

Talen

  • Engels
  • Italiaans
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Italiaans


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Aug. 2018
Sept. 2018
Duration
Duur
3 jaar
Voltijd
Price
Prijs
14,400 EUR
Locations
China - Sjanghai
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Frankrijk - Parijs, Île-de-France
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Startdatum: Aug. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Italië - Milaan
Startdatum: Oct. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Startdatum: Oct. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Aug. 2018
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Sept. 2018
Frankrijk - Parijs, Île-de-France
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
China - Sjanghai
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Oct. 2018
Italië - Milaan
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Price
Collegegeld EU. Collegegeld niet-EU € 17,400. Inschrijfgeld € 3,500.