Lees de Officiële Beschrijving

Cursus beschrijving

De cursus richt zich op Italiaanse en buitenlandse studenten die geïnteresseerd zijn op het gebied van dierenzorg, in nationale en internationale contexten, en biedt een unieke educatieve Pathway in het Middellandse Zeegebied van Europa.

De specifieke leerdoelen voldoen aan de eisen van professionals die vervolgens kunnen worden tewerkgesteld in bedrijven, private en publieke organisaties waarin het management, gezondheid, welzijn en het behoud van dieren wordt uitgevoerd volgens een moderne en internationale aanpak.

Het belangrijkste doel van de internationale undergraduate opleiding in Animal Care is het bereiken van kennis, vaardigheden en competenties om gekwalificeerd personeel te ontwikkelen, gespecialiseerd in dierenzorg en welzijn, in verschillende sectoren maar vooral in relatie tot een individuele kijk op het dier .

Het programma is bedoeld voor mensen die streven naar professionele zorg voor dieren en hun welzijn beschermen. Houd er rekening mee dat de student mogelijk te maken heeft met dieren in slechte welzijnsituaties.

Multidisciplinaire veldervaring, waaronder bezoeken aan zoölogische parken, revalidatiecentra, onderzoeksfaciliteiten, zullen tijdens de studie worden georganiseerd om studenten kennis te laten maken met de praktische activiteit. Verder zal het tweede semester van het derde jaar gewijd zijn aan een verplichte praktische training. Studenten zullen werken op gelieerde structuren onder direct toezicht van een expert in dierenzorg.

Cursus structuur

Aanwezigheid in onderwijsactiviteiten is verplicht: om het eindexamen af te leggen, moet de student ten minste 50% van de lesuren en ten minste 75% van de laboratoriumuren bijgewoond hebben.

Cursussen van het derde jaar worden georganiseerd in studieplannen gericht op de verzorging van het wilde dier en het labdier. Specificiteit van de twee studieplannen wordt gepresenteerd in de volgende video:

EERSTE JAAR

Bio-ethiek en wetgeving

De relevante wetten over het welzijn van wilde dieren en proefdieren analyseren, begrijpen en toepassen. Leer en ontwikkel vaardigheden om de ethische dimensies van dierverzorging en dierenwelzijn op alle verschillende gebieden te begrijpen en te bespreken.

Toegepaste chemie en biochemie

De ontwikkeling van essentiële theoretische en elementaire praktische kennis en vaardigheden in het algemeen en organische chemie en biochemie, waardoor studenten de vervolgcursussen kunnen volgen.

Toegepaste wiskunde en natuurkunde

Ontwikkelen van theoretische en praktische kennis en vaardigheden die studenten in staat stellen om te gaan met theoretische en formele problemen. Begrijpen van de funderingsbasis van calculus, fysica en gegevensbeheersystemen.

Dierlijke biologie en genetica

Leer de concepten van de algemene biologie en genetica die nodig zijn voor het begrijpen van onderwerpen die verband houden met het beheer van dierlijke genetische bronnen. Het vermogen verwerven om de belangrijkste diergroepen te herkennen en de evolutionaire processen te begrijpen die de huidige diversiteit van de fyla hebben gegenereerd. Verwerven van kennis over de beheersing van inteelt en behoud van genetische variabiliteit in kleine groepen dieren.

Vergelijkende dierlijke anatomie

Het doel van de cursus is om studenten een nuttige kennis te geven van apparaten en organen van de meest voorkomende soorten wilde dieren en proefdieren. Studenten zullen in staat zijn om relaties tussen organen en de adaptieve veranderingen die ze tijdens de evolutie hebben ondergaan, te beschrijven en te identificeren.

TWEEDE JAAR

Vergelijkende dierfysiologie

Leren van de basis van de circulatoire, renale, respiratoire, endocriene, spijsverterings- en reproductieve systemen fysiologie in de verschillende gewervelde klassen. Begrijpen van de belangrijkste regulatorische mechanismen van de zuurstofverdeling, water- en elektrolytenbalans, zuur / base-balans. Studenten verwerven theoretische en praktische hulpmiddelen om de aanpassing van fysiologische dieren aan veranderingen in de omgeving en stressfactoren te begrijpen.

Fysiologische basis van pijn, lijden en angst en algemene ethologie

Ontwikkelen van theoretische en praktische kennis en vaardigheden waarmee studenten pijn en angst bij gewervelde dieren kunnen herkennen. De basis van het gewervelde gedrag begrijpen. Studenten verwerven theoretische en praktische hulpmiddelen die nuttig zijn bij het aanpakken van ethische behoeften van dieren en het opleiden van dieren.

Principes van preventie en beheersing van overdraagbare dierziekten

De cursus biedt studenten basiskennis van de belangrijkste kenmerken van virussen, bacteriën en parasieten agentia van dierenziekten en zoönosen. Studenten zullen ook basisprincipes verwerven van epidemiologie, preventie en biosecurity toegepast op dierlijke overdraagbare ziekten en zoönosen. Algemene basisaspecten van de belangrijkste infectie- en parasitaire ziekten, zelfs van zoönotische aard, van laboratoriumdieren en wilde dieren in gevangenschap worden gepresenteerd.

Veeteelt en welzijn

Volgens de principes van de "5 vrijheden" zullen studenten zich bezighouden met begrijpen wat dierenwelzijn betekent. Bovendien zullen ze kennis en vaardigheden ontwikkelen waarmee ze de behoeften van de dieren kunnen identificeren om hun leefomgeving (huisvestingssysteem, milieuomstandigheden, netheid) en management te verbeteren. Bovendien zullen ze bekwaam zijn om opvoedingsomstandigheden te identificeren die pijn en angst kunnen veroorzaken en een strategie ontwikkelen om ze te verwijderen. Ontwikkelen van theoretische en praktische kennis en vaardigheden die studenten in staat stellen de milieueffecten van veeteelt te herkennen en individuele controlestrategieën te individualiseren.

Basisprincipes van diervoeding en voeding

Ontwikkelen van theoretische kennis op basis van diervoeding bij gewervelde dieren. De cursus biedt studenten kansen om kennis en praktische hulpmiddelen nuttig te maken om de energie- en voedingsbehoeften van laboratorium- en wilde diersoorten, voerevaluatie en voedingsmanagement te beoordelen.

Algemene concepten in de farmaco-toxicologie

Geef studenten basisconcepten over farmacologie (bijv. Farmacokinetiek, farmacodynamiek) en toxicologie (bijv. Cellulaire en doelorgaantoxiciteit, mutagenese, carcinogenese en reproductietoxicologie). Bied studenten basisconcepten over anesthesiologie, apparatuur voor anesthesie en monitoring, peri-operatief management, beheer van anesthesienoodgevallen en cardiopulmonale reanimatie.

Algemene pathologie en laboratoriumtechnieken

Het ontwikkelen van theoretische kennis over het patroon van reacties van dierlijke organismen op verwondingen en praktische vaardigheden om de belangrijkste diagnostische hulptechnieken uit te voeren.
De oorzaken van dierziekten en de mechanismen van cel- en weefselschade en -reactie begrijpen. Studenten zullen kunnen begrijpen hoe dieren ziektesymptomen vertonen en de belangrijkste diagnostische hulptechnieken kunnen volgen.

Vergelijkende reproductie van dieren, neonatologie en kweektechnieken

Vaardigheden en kennis ontwikkelen in de hele opeenvolging van reproductieve gebeurtenissen in het mannelijke en vrouwelijke geslacht, met de nadruk op verschillen tussen doelsoorten van gewervelde dieren.
De student wordt ook opgeleid in de verzorging en het beheer van pasgeborenen, neonatale reanimatie, handopfoktechnieken, groeivaluatie, eerste zorg en hulp voor weesdieren.
De student zou gekwalificeerd zijn om dierenartsen bij te staan in klinische en chirurgische procedures en technieken die nuttig zijn bij de controle van de voortplanting van dieren en de zorg voor pasgeborenen.

DERDEJAARS STUDIEPLAN WILD DIER

Zorg voor wilde dieren in klinische settings

Deze cursus is gericht op het gedrag van wilde dieren en de zoölogische geneeskunde, gericht op het individuele en medisch management van de kudde. De cursus omvat klinische settings, principes van de interne diergeneeskunde, principes van de assistentie bij pasgeborenen en past deze toe op wilde dieren in natuurlijke en in gevangenschap levende omgevingen. Studenten zullen ook theoretische en praktische hulpmiddelen verwerven die nuttig zijn bij het assisteren van dierenartsen tijdens klinische en chirurgische procedures bij dieren in het wild, het implementeren van dierenartsaanduidingen voor het beheer van wilde dieren tijdens trauma en in kritieke toestand, basisevaluatie en eerste hulp bieden aan verschillende soorten gewervelde dieren.

Vergelijkende ecologie en ethologie

Kennis verschaffen over zoetwater-, zee- en terrestrische ecosystemen. en om het bewustzijn van soorten te vergroten als onderdeel van geïntegreerde ecologische systemen. De relaties tussen milieuveranderingen en biologische reacties van componenten van ecologische systemen op verschillende schaal herkennen
Het herkennen van relevante gedragskenmerken van de wilde soorten, die hun beheer zouden kunnen beïnvloeden. Ontwikkelen van theoretische en praktische kennis en vaardigheden die studenten in staat stellen problemen te herkennen bij de aanpassing aan de geboden omgeving bij wilde dieren en deze aan te pakken. Studenten verwerven theoretische en praktische hulpmiddelen die nuttig zijn bij het aanpakken van ethische behoeften en training van wilde dieren.

Wilde veeteelt, management en welzijn

Studenten zullen in staat zijn om: de kennis over de eisen van wilde soorten in de natuur over te dragen aan de omstandigheden van gevangenschap, om hun welzijn en gezondheid te maximaliseren; basisvaardigheden verwerven op het gebied van behandeling, transportvereisten, insluitingsmethoden en het ontwerp en beheer van behuizingen voor dieren die tot verschillende taxa behoren; interpreteren en gebruiken van kostenberekeningsmodellen die op grote schaal worden gebruikt in particuliere en openbare ondernemingen die direct betrokken zijn bij het beheer en de verzorging van dieren, en om belangrijke kwesties te begrijpen met betrekking tot de meer algemene instrumenten voor bedrijfsbeheercontrole.

Principe van post mortem-technieken en weefselbemonstering

Ontwikkelen van theoretische en praktische kennis en vaardigheden waarmee studenten de aanwezigheid van de belangrijkste infectieziekten bij wilde dieren en mogelijke voedings- en beheersproblemen kunnen herkennen. Om mogelijke interactie met menselijke activiteiten (dwz jagen, doden, mishandeling) te evalueren. Specifieke protocollen toepassen voor monsters en bewijsverzamelingen en conservering.
Studenten verwerven de mogelijkheid om een dissectie en / of necropsie uit te voeren gericht op het verzamelen van informatie, biologische en pathologische gegevens en monsters voor aanvullende examens. Elementen om dissecties uit te voeren gericht op het behouden van skeletten zullen ook worden uitgelegd.

DERDE JAAR STUDIEPLAN LABORATORIUM DIER

Dierhouderij, management en welzijn van laboratoria

Via deze cursus wordt van de studenten verwacht dat zij: theoretische en praktische kennis, vaardigheden en instrumenten verwerven voor het beheer van de veehouderij en het welzijn van soorten (onder knaagdieren, lagomorfen, vogels en vissen) die betrokken zijn bij wetenschappelijk onderzoek onder laboratoriumomstandigheden; de ontogenese, functie en de determinanten van het gedrag van soorten die betrokken zijn bij wetenschappelijk onderzoek (knaagdieren, vogels en vissen - voorbeeldsoorten zullen voor elke taxa worden gegeven) begrijpen; ontwikkelen van theoretische en praktische kennis en vaardigheden waarmee ze normaal en abnormaal gedrag kunnen identificeren dat wordt uitgedrukt door soorten die bij wetenschappelijk onderzoek zijn betrokken; verwerving van theoretische en praktische hulpmiddelen die nuttig zijn bij het aanpakken van de ethologische behoeften en training van proefdieren.

Vergelijkende pathologie

De doelstellingen van de cursus zijn i) een korte beschrijving van de belangrijkste diermodellen (bijv. Muis, rat, zebravis) en hoe deze te verkrijgen (spontane versus geïnduceerde modellen, transgene modellen) en ii) de juiste procedures voor hulp bij en uitvoering van een necropsie bij proefdieren. Specifieke theoretische kennis en praktische vaardigheden zullen worden verstrekt om studenten verzameling van uitgevoerd specimen te laten voorkomen van het optreden van artefacten of post mortem verandering in de verzamelde weefsels, verzameling van monsters toegeëigend voor het beoogde doel (ie histologie, cytologie, microbiologie, virologie, celculturen , bankweefsel, RNA- en DNA-monsters) en voldoende in aantal en hoeveelheid om geldige resultaten te verschaffen.

Laboratoriumdierverzorging in klinische settings en pijnbeoordeling

De cursus biedt studenten:
- basisconcept voor monitoring van de gezondheid van dieren in laboratoria, klinisch management, praktische behandeling, geneesmiddelen- en vloeistofadministratie, elementen van biomedische beeldvorming, archivering en veiligheid en gezondheid en veiligheid op het werk. Een deel van de cursus zal zich richten op pijnbeoordeling, pijnscoresystemen, pijnmanagement, spoedeisende hulp, humane eindpunten en euthanasie.
- een inleidende maar solide achtergrond van basale chirurgische principes en procedures, om basis chirurgische vaardigheden vast te stellen, om kennis en vaardigheden op te doen over de zorg voor de chirurgische omgeving en apparatuur, om basiskennis te verwerven over de meest voorkomende gebruikte chirurgische modellen.
- basisbegrippen over in vivo-methodologieën die worden gebruikt in in vivo farmaco-toxicologische preklinische onderzoeken. Geef studenten een overzicht van alternatieve in vitro-methoden.

Statistieken van experimentele ontwerpen en de drie R's

Van studenten wordt verwacht dat ze theoretische kennis en praktische vaardigheden verwerven om te helpen bij de ontwikkeling en het beheer van experimentele ontwerpen die worden gebruikt in wetenschappelijk onderzoek waarbij dieren worden gebruikt. Studenten zullen basisprincipes leren om studies te ontwerpen die wetenschappelijk en statistisch valide zijn, terwijl ze het doel moeten aanpakken om het aantal gebruikte dieren te verminderen om informatie van een bepaalde hoeveelheid en precisie te verkrijgen. Praktische vaardigheden zullen gericht zijn op het vermogen om experimentele gegevens te beheren, passend gebruik van statistische analyseprocedures en een correcte interpretatie van statistische resultaten

Carrièremogelijkheden

De werkmogelijkheden variëren, afhankelijk van het onderzochte gebied: van de zorg voor dieren in het wild in een gecontroleerde omgeving, voor educatieve, onderzoeks- en bewaringsdoeleinden, tot die van coadjutor ter ondersteuning van dierenartsen of expert in de monitoring en verzorging van dieren die bestemd zijn voor recreatie, onderzoek , educatieve, sportieve en assisterende activiteiten. De ontvangen training zal afgestudeerden bovendien in staat stellen om de acties van meer gespecialiseerde professionals (dierenarts, bioloog, zoöloog, enz.) Die op het gebied van dierenverzorging werkzaam zijn, te verbinden en te integreren.

Toelatingseisen

Toegang tot deze opleiding wordt verleend op basis van de volgende vereisten:

Vroege selectie (december 2018 - februari 2019)

1. Middelbareschooldiploma of een andere gelijkwaardige titel behaald in het buitenland

2. SAT score rapport met een score groter of gelijk aan 1500 (50%) voor de score schaal tot 2400 of een score groter of gelijk aan 1000 (50%) voor de score schaal tot 1600 (herziene SAT); deze certificering is vereist op 28 februari en is alleen verplicht voor EU-burgers en niet-EU-burgers die legaal in Italië verblijven. Niet-EU-burgers die niet in Italië wonen, kunnen kiezen voor een Skype-interview met de beoordelingscommissie, als ze de SAT-test niet hebben gedaan. Prioriteit wordt echter gegeven aan kandidaten met een SAT-testscore.

Mochten er na deze selectie plaatsen beschikbaar zijn, dan wordt in mei 2019 een nieuw toelatingsbericht gepubliceerd.

Zomerselectie (mei 2019 - augustus 2019)

1. Middelbareschooldiploma of een andere gelijkwaardige titel behaald in het buitenland

2. Een test in het Engels om de algemene kennis van de kandidaat te evalueren. De aanvragers moeten in het bezit zijn van een adequate eerste voorbereiding, waaronder een voldoende bekendheid met: Wiskunde en Natuurkunde; Biologie en algemene chemie; Engels (B2 minimum niveau). Informatie over de soorten evaluatie, over evaluatiedata en voorbereidingsadvies is beschikbaar in de Call for application. In het geval dat de student niet in het bezit is van een taalcertificaat dat overeenkomt met B2-niveau, zal het taalniveau worden geëvalueerd door middel van een plaatsingstest. Als de kandidaat een Engelse moedertaalspreker is of de middelbare school of een opleiding Engels heeft gevolgd, is taalevaluatie niet nodig.

Taalvereisten

Engels: B2 minimumniveau

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 1 andere vakken van University of Padova »

Laatst bijgewerkt op March 3, 2019
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Oct. 2019
Duration
3 jaar
Voltijd
Prijs
2,600 EUR
Kosten voor 2018/19. Kosten kunnen aanzienlijk worden kwijtgescholden op basis van uw "Equivalent Economic Status Index - ISEE".
Op locaties
Op datum
Begindatum
Oct. 2019
Aanmeldingslimiet

Oct. 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum