Bachelor in marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De marketing graad omvat de gebieden van reclame, promotie, verkoop, onderzoek, internationale marketing en meer. Het gaat om bedrijfskritieke activiteiten zoals de analyse van concurrentiegedrag, de ontwikkeling van nieuwe producten en het beheer van relaties met leveranciers, distributeurs en consumenten, om er maar een paar te noemen.

De belangrijkste focus van de marketingafdeling ligt op de binnenlandse en wereldwijde aspecten van de marketingfunctie, inclusief marketingstrategie, marketingonderzoek, verkoopbeheer en communicatie. Het programma leert studenten de complexiteit van marketing in zowel profit als non-profit organisatie te ontrafelen en zowel goederen als diensten te beheren. Cursussen behandelen binnenlandse en internationale marketing, ethische besluitvorming en de rol van de marketeer bij het ontwikkelen van bedrijfsstrategie.

Naast cursussen doen studenten waardevolle werkervaring op door te werken aan grote marketingprojecten voor bedrijven en organisaties in de regio. Deze projecten duren een volledig semester en omvatten advies over marketingonderzoek en ontwikkeling van geïntegreerde marketingcommunicatiecampagnes. Bovendien kunnen computersimulaties studenten de gevolgen laten ervaren van beslissingen op het gebied van productontwikkeling, prijzen, promotie, marketingonderzoek, verkoopcompensaties, kostenbeheersing en planning.

UT-marketingstagiaires hebben gewerkt bij promoties, consumentenproductbeheer, hi-tech marketing, marktonderzoek en strategische marketing bij organisaties zoals Bank of America, Tampa Tribune, GEICO en Hughes Corporation. Daarnaast zijn alumni in dienst van Sykes Enterprises, Prudential Securities, BP, PricewaterhouseCoopers en nog veel meer.

Wat zal je leren?

UT's BS in Marketing richt zich op de binnenlandse en wereldwijde aspecten van de marketingfunctie, inclusief strategie, onderzoek, verkoopmanagement en communicatie. Studenten leren de complexiteit van marketing in organisaties met en zonder winstoogmerk te ontrafelen, en beheren zowel goederen als diensten. Cursussen behandelen binnenlandse en internationale marketing, ethische besluitvorming en de rol van de marketeer bij het ontwikkelen van bedrijfsstrategie.

Onderwerpen van onderzoek zijn onder meer:

  • Rollen en functies van marketing in de samenleving
  • Besluitvormingsproces van de consument
  • Business-to-business marketing en het inkoopproces van de organisatie
  • Componenten van marketingstrategie, waaronder segmentatie, targeting en positionering
  • Hoe marketingrollen en -functies worden aangepast voor internationale markten
  • Ethische en maatschappelijk verantwoorde marketingbeslissingen en -gedrag

Studenten kunnen ook een BS volgen in International Business and Marketing. Deze optie koppelt de marketing- en internationale zakelijke curricula en biedt een interdisciplinair wereldwijd perspectief. Samen met een diepgaande dekking van marketingconcepten, omvatten belangrijke programma-elementen taalvaardigheid, cultureel bewustzijn en opleiding in het buitenland. Een minderjarige in marketing is ook beschikbaar.

Een andere optie is om marketingcursussen aan te vullen met andere gerelateerde studiegebieden zoals ondernemerschap, reclame en public relations, communicatie en nieuwe mediaproductie.

Internationaal erkend programma

Het Sykes College of Business is geaccrediteerd op undergraduate- en graduate-niveau door AACSB International (de Association of Advance Collegiate Schools of Business), een eer die slechts zes procent van de business schools wereldwijd heeft. Het is beoordeeld door een top-85 afgestudeerde business school in de VS door Bloomberg Businessweek, en is sinds 2007 door The Princeton Review uitgeroepen tot een van de beste business schools ter wereld.

Praktische ervaring

Het marketingprogramma van de UT biedt waardevolle praktijkervaring met lokale bedrijven in semester-lange projecten die marktonderzoek, advies en ontwikkeling van reclamecampagnes omvatten. Met geautomatiseerde simulaties kunnen studenten de gevolgen ervaren van beslissingen die zijn genomen in productontwikkeling, prijsstelling, promotie, marktonderzoek, verkoopcompensatie, kostenbeheersing en planning.

stages

Jaarlijks zijn er meer dan 1.000 stages beschikbaar voor UT-studenten, waardoor studenten ruimschoots de kans krijgen om een voorsprong op hun carrière te krijgen. Bovendien betekent de locatie van de UT in het hart van een grootstedelijk gebied dat stages vaak op loopafstand van de campus liggen. Stages bieden een belangrijke praktijkervaring die kan leiden tot een fulltime baan en studenten in staat stellen een netwerk van belangrijke contacten op te bouwen.

Marketingstages worden georganiseerd door een stagecoördinator van het Sykes College of Business. UT-marketingstagiaires worden vaak betaald en hebben gewerkt in promoties, consumentenproductbeheer, hightech marketing, non-profit marketing, marktonderzoek en strategische marketing bij organisaties zoals Bank of America, GEICO, Glazer Children's Museum en de Hughes Corporation.

Gemeenschap verbindingen

Achthonderd van de gemeenschapsleiders in de regio zijn lid van UT-adviesraden en bieden studenten een wereld van professionele connecties om te verkennen.

Studenten communiceren ook met het bedrijfsleven via in-class consultingprojecten, gastsprekers, excursies en UT's Centers and Institutes, waaronder:

  • Centrum voor ethiek
  • TECO Energiecentrum voor leiderschap
  • Naimoli Institute for Business Strategy
  • Lowth Entrepreneurship Centre
  • Instituut voor directeuren van Florida

uitrusting

Het Sykes College of Business-gebouw van 80.000 vierkante meter biedt ultramoderne middelen, zoals het Huizenga Family Foundation Trading Center, dat Bloomberg Professional ™ realtime handelsinformatie biedt voor praktische financiële managementervaring.

Wat kunt u doen met deze majoor?

Het gebied van marketing is een van de snelstgroeiende, levendige en meest lonende gebieden van het bedrijfsleven. Bijna een derde van de huidige beroepsbevolking heeft marketinggerelateerde banen. Naar verwachting zal dit aanzienlijk toenemen naarmate meer bedrijven marktgestuurd worden.

Afgestudeerden in de marketing met goede interpersoonlijke vaardigheden, een hoog niveau van creativiteit en sterke communicatie- en technologievaardigheden bieden de beste kansen op werk. In het bijzonder zoeken werkgevers naar mensen die de vaardigheden hebben om marketingplannen en advertenties, promoties, public relations en verkoopcampagnes te ontwikkelen die nieuwe media en internet gebruiken.

Voorbeeldtitels voor afgestudeerden in marketing zijn onder meer:

  • Marketing directeur
  • Communicatie coördinator
  • Promotiemanager
  • Productontwikkelaarsmanager
  • Marketing- en enquête-onderzoeker
  • Public Relations Specialist
  • Marketing analist
  • Koopwaar koper

Veel afgestudeerden zetten hun opleiding voort via het MBA-programma van de UT (dat een concentratie in marketing biedt) of MS in Marketing-programma, of aan een aantal andere universiteiten in de VS en in het buitenland

Admissions

Lokale eerstejaars opnames

  • Officiële transcriptie van de middelbare school of middelbare school of GED-resultaten
  • $ 40 niet-terugbetaalbare aanvraagkosten
  • SAT- en / of ACT-scores
  • Ingevuld begeleidingsadviseur aanbevelingsformulier of aanbevelingsbrief van een leraar (niet vereist als u meer dan twee jaar geleden bent afgestudeerd aan de middelbare school)
  • opstel
  • Officiële hogeschool / universiteit transcripties voor alle credits voltooid

Niet-gegradueerde internationale toelating

Met studenten die uit meer dan 100 landen zijn ingeschreven, beschouwt de UT trots studenten van over de hele wereld voor toelating tot eerstejaarsstudent of overdracht. Een bewijs van Engelse taalvaardigheid is vereist. (Dit wordt afgezien voor internationale studenten uit het Gemenebest Caribisch gebied, Bermuda, Canada, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland.)

Studenten moeten solliciteren via de online applicatie van UT. Om de aanvraag van een student te beoordelen, moet de universiteit het volgende ontvangen:

  • Officiële transcripties voor alle cursussen op de middelbare school of hogeschool, met cijfers vertaald in het Engels ("Official" betekent dat je je school moet vragen om je transcript rechtstreeks naar het toelatingsbureau van de UT te sturen. Stuur als dat niet mogelijk is een kopie die is gecertificeerd door uw school als een 'echte kopie' van het origineel nadat het is gekopieerd. Een ambtenaar op uw school moet het document ondertekenen als 'echte kopie van het origineel'.)
  • $ 40 niet-terugbetaalbare aanvraagkosten
  • Essay, geschreven in het Engels (niet vereist als je al bent afgestudeerd aan de middelbare school en een aantal studiepunten hebt afgerond)
  • Ingevuld formulier begeleidingsadviseur (alleen eerstejaars studenten)
  • Bewijs van Engelse taalvaardigheid (stuur een van de volgende documenten in):
    • TOEFL: de minimaal acceptabele score is 550 of 213 (computergebaseerd) of 79 (internetgebaseerd)
    • IELTS: International English Language Testing System - minimum cijfer van 6.5
    • Succesvolle afronding van het Engels 112-certificaat aangeboden door ELS Language Centers vergezeld van een aanbevelingsbrief van een beheerder en een Engelstalig voorbeeld van 500 woorden
  • Bewijs van beschikbare middelen om uitgaven voor het eerste studiejaar te dekken
  • Essay (alleen eerstejaars studenten)
  • Kopie van biografische pagina van uw paspoort (indien beschikbaar)
  • International Student Clearance Form (als je momenteel in de VS studeert)

Internationale studenten die voldoen aan de toelatingseisen, maar extra Engelstalige training nodig hebben voordat ze als voltijdstudent kunnen beginnen, kunnen zich inschrijven voor een van de verschillende ESL-programma's.

Internationale studenten moeten ook het bewijs leveren van beschikbare middelen om hun eerste studiejaar en elk volgend jaar te dekken. Uitzonderlijke nieuwe studenten met uitstekende academische prestaties ontvangen gedeeltelijke beurzen ($ 4.000 - $ 7.000 per academisch jaar), die slechts een klein deel van de totale kosten dekken. Studenten kunnen tot 20 uur per week op de campus werken.

Na toelating tot de universiteit en een bevredigende afronding van de financiële staat, wordt een I-20-formulier gestuurd naar aanvragers van het toelatingsbureau van de UT. Aanvragers moeten het I-20-formulier, een kopie van hun acceptatiebrief en financiële verklaring naar de dichtstbijzijnde Amerikaanse ambassade of consulaat brengen. Na een interview beslist de ambassade of het consulaat of een F-1 studentenvisum kan worden afgegeven. Om de Verenigde Staten binnen te komen, hebben studenten dit visum nodig in hun paspoort en het I-20-formulier. Studenten mogen het land niet binnen met een toeristenvisum met de bedoeling om in de VS te studeren

Het personeel van het Office of International Programs helpt studenten met informatie, oriëntatie en advies bij aankomst over academische, sociale, culturele en werkgelegenheidsaangelegenheden.

Opmerking: voor speciale omstandigheden kan aanvullende documentatie vereist zijn in alle categorieën.

Deadlines voor toelating

De deadlines voor Bachelors zijn als volgt:

  • 15 november - deadline voor vroege actie I; beslissing uiterlijk 15 december.
  • 15 januari - deadline voor vroege actie II; beslissing uiterlijk 15 februari.
  • 1 maart - Termijn voor een regelmatige beslissing; beslissing vóór 1 april.
  • 2 maart - Aanvragen voltooid na 1 maart worden steeds geëvalueerd.

Gemiddelde kosten voor voltijdstudenten

Collegegeld (12-18 credit-uren per semester):

Totaal:

$ 19.584
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The University of Tampa’s Sykes College of Business is a leading private institution focused on the development of tomorrow’s global leaders. Our commitment to excellence is reflected in our AACSB acc ... Lees meer

The University of Tampa’s Sykes College of Business is a leading private institution focused on the development of tomorrow’s global leaders. Our commitment to excellence is reflected in our AACSB accreditation — a recognition that places us among the top 5 percent of graduate business schools worldwide. Lees Minder

Accreditaties

AACSB Accredited