Bachelor In Milieubeheer

Central European University in Skalica (SEVS)

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In Milieubeheer

Central European University in Skalica (SEVS)

Bachelor in Milieubeheer

Kenmerken van de opleiding:

De bacheloropleiding geaccrediteerd in het vakgebied 4.3.3 Milieubeheer bestaat uit vakken van natuurlijk wetenschappelijk, technisch en sociaal karakter. Het richt zich op het verwerven van kennis en vaardigheden op het gebied van aspecten en invloeden van economische activiteit op milieu-elementen en hun milieu- en economische implicaties, op het gebied van natuurlijke hulpbronnen en hun rationele gebruik, milieuwetgeving, technische normalisatie, metrologie en testen, Informatie- en communicatietechnologieën, projectontwikkeling, milieu-marketing, determinanten van menselijke ontwikkeling en kwaliteit van het menselijk leven.

Het is ontwikkeld om de afgestudeerden voor gekwalificeerd werk in staats- en openbare instellingen voor te bereiden op het gebied van juridische entiteiten, onderwijsinstellingen, de noodzaak van staats- en overheidsadministratie gericht op de oprichting en bescherming van milieu-elementen en het beheer van instrumenten van Het milieubeleid op nationaal en internationaal niveau.

Studieprofiel is afgestudeerd als multidisciplinaire deskundigen voor het beheer op middellange niveau en zorg voor milieu in de overheids- en overheidsadministratie, alsmede op het gebied van institutionele verzekeringen, planning en beheer van duurzame ontwikkeling in alle aspecten en op het niveau van het bedrijfsrecht entiteiten.

Graduate profiel:

Afgestudeerden van de opleiding krijgen kennis en competenties die van toepassing zijn op basisgebieden van creatie en bescherming van milieu-elementen in het kader van duurzame groei en duurzame ontwikkeling.

afgestudeerden:

  • Kennis hebben over de multi-causaliteit en variabiliteit van menselijke menselijke activiteit en de impact ervan op biodiversiteit en milieu;
  • Kan de basisproblemen van het milieu bepalen, de prioriteiten bepalen van hun oplossing en de mogelijkheden om effectief en besparend effect van mensen in het milieu te bewerkstelligen;
  • Zijn bevoegd om te werken in een omgeving van juridische entiteiten, werkzaamheden kunnen verrichten en actief werken aan de omschrijving van milieuaspecten en invloeden van processen, hun inputs, lopende activiteiten en outputs, waaronder ongebruikte producten en de verwijdering daarvan;
  • Krijgt ook competenties van milieu-besluitvorming gericht op het veranderen van de formule van consumptie, milieuvriendelijke producties en producten, ontwikkeling en beheer van het programma van de uitvoering van het milieubeleid van de entiteit, implementatie en onderhoud van het basissysteem milieubeheer, advies en advies in Geselecteerde gebieden van milieubeheer, praktische toename van milieu-educatie, bewustzijn en meer betrokkenheid van mensen en werknemers, alsmede het beïnvloeden, vormen en stimuleren van de publieke opinie als onderdeel van het milieuproces;
  • Kan werken op het niveau van basis- en middenbeheer in organen van overheidsadministratie, gemeente, derde sector en in productie- en non-productieorganisaties bij het implementeren van instrumenten van het milieubeleid en milieubeheer;
  • Kan samenwerken met instellingen en organen van nationale en internationale instellingen en organisaties;

Korte kenmerken van de verplichte vakken:

  • Algemene ecologie

Algemene ecologie genereert ecologische verschijnselen, ongeacht de systematische aansluiting van levende organismen. Het doel van het vak is om studenten te introduceren naar de studie van de ecologie - door middel van karakterisering van media waar organismen leven en waarvan de ecologische factoren de verspreiding van organismen op het oppervlak van de aarde door karakterisering van onderlinge relaties van organismen in populaties en gemeenschappen, Evenals hun evolutie. Organismen en hun omgeving creëren onlosmakelijke bio-systemen. Een deel van de cursus is ook de introductie van studies van structuren en functies van het ecosysteem.

  • wiskunde

Het doel van het vak is kennis te verwerven van differentiële en integrale functies van een echte variabele. Begrijpen van de principes van het oplossen van een systeem van lineaire vergelijking met behulp van matrixen en determinanten. Om de principes en methodes te kunnen oplossen voor de definitieve integrale functies en hun toepassingen.

  • Inleiding tot milieu-studies

Het vak vormt een inleiding tot de studies van de milieu-georiënteerde onderwerpen. Het biedt basiskennis van milieudisciplines als interdisciplinaire discipline die het milieu bestudeert. Studenten leren de basisterminologie over het milieu, zijn elementen en factoren. Zij zullen leren om onderling implicaties te begrijpen tussen economische activiteiten, bronnen van vervuiling en kwaliteit van het milieu.

  • Informatica I

Een van de vereisten van succes is de effectieve en snelle informatieverwerking. Dit proces kan tegenwoordig het gebruik van computertechnologie niet uitsluiten. Het doel van het vak is om een ​​compleet en complex overzicht te geven van de ontwikkeling en gerelateerde informatietechnologieën, informatie- en communicatiesystemen en verbeterde kennis van het gebruik van tekstredacteur, tafelrekenaar.

  • Inleiding tot de wet

Het doel van het vak is om studenten te introduceren op basisbegrippen, categorieën en problemen van de wet door de belangrijkste te selecteren, met name de algemene problemen die door verschillende rechtsgebieden worden gedeeld, evenals economische en politieke wetenschappen. Het stelt studenten in staat om ze te begrijpen in wederzijdse systemische implicaties en links tijdens hun verdere studies van individuele juridische, economische en politieke velden die weerspiegeld in individuele studieprogramma's en binnen hen in individuele vakken. Zo kan ze de betekenis van de wet en zijn plaats in het leven van mensen en samenleving begrijpen.

  • Vreemde taal I / Engels, Russisch, Frans, Duits, Italiaans /

Het doel van vreemde taal instructie is om studenten voor te bereiden om de basis van de gegeven taal te beheersen. Communicatieve competenties van studenten op de volgende gebieden ontwikkelen: Ontvang dagelijks situaties, leer grammatica en woordenschat, leid een simpele conversatie over dagelijkse levenskwesties, begrijp het begrijpen van gehoorde tekst en begrijp een eenvoudige taalpresentatie, lees, maar gebruik woordenboek, Eenvoudige vreemde taalteksten, schrijf diverse eenvoudige teksten, bied studenten een basisoverzicht van de terminologie van de gekozen taal. Lees geselecteerde dagelijkse teksten, verbeter woordenschat en verbeter grammatica. Communicatieve competenties van studenten ontwikkelen. Master de basis van de taal binnen bepaalde thematische velden. Het doel is B2-niveau te bereiken (volgens de omvang van het gemeenschappelijk Europees referentiekader voor talen).

  • Statistiek

Het doel is studenten aan te passen aan de elementaire termen van beschrijvende statistieken, basisberekeningen van waarschijnlijkheid en principes van wiskundige statistieken. Studenten zullen leren over de standaard gebruikte statistische procedures en methoden. Zij zullen informatie krijgen over hun doeleinden, het principe, de gebruiksvoorwaarden en de interpretatie van resultaten.

  • Milieuaspecten van processen en technologieën

Het doel van het vak is om diepgaande informatie te verstrekken over de technologische processen in de industrie, elektriciteit, transport en andere sectoren. Om de landbouwproductie te onderzoeken en te evalueren, zijn gebruik en negatieve effecten op het landschap. Om de gevolgen van processen en technologieën van elementen van het milieu te bespreken. Om manieren van herstel en standaarden van verontreinigende stoffen te leren.

  • Globale en landschapse ecologie

Het vak bevat een toelichting op basisbegrippen, definities en principes van landschapsecologie. Er wordt aandacht besteed aan de indeling en evaluatie van de oppervlaktestructuur van het landschap, processen van functioneren en dynamiek van landschap, alsmede natuurlijk landschapskeppingsprocessen en de rol van de mens in landschapsontwikkeling. Het vak omvat ook een overzicht van de toegepaste landschapsbeoordelende onderzoeksmethoden.

  • Toegepaste chemie

Het doel van het vak Chemie is het verdiepen van het gebruik van verworven basisterminologie en wetten van de algemene chemie en het verkrijgen van basiskennis over de elementen en verbindingen. Door dit vak te bestuderen, leren de leerlingen basisbegrippen uit organische chemie, basisprincipes van chemische reacties die in levende organismen plaatsvinden. Het doel is de potentiële negatieve invloed van deze chemische reacties van buitenlandse chemische stoffen alsook andere factoren (straling, temperatuur, enz.) Te begrijpen. Zij zullen ook basisbeginselen leren van analytische methodes die worden gebruikt in analytische chemie.

  • Inleiding tot management en marketing

Het doel van het vak is om de leerlingen te leren wat het management is, wat het onderwerp van de studie is, zijn ontwikkeling is. Het spreekt over de bijdrage van individuele landen en onderdanen aan de oorsprong van het management - wortels van het management in militaire en religieuze organisatie; Indeling van managementscholen; Pre-klassieke management; Klassiek beheer; Gedragsbeheer; Baťa's management; Modern management; Empirisch management; Amerikaans, Europees en Aziatisch beheer; Basisfuncties van het management - planning, organisatie, leiderschap en controle.

  • Buitenlandse stoffen en het beheer van hun risico's

Buitenlandse stoffen zijn een onnatuurlijk element van het milieu. Bronnen van hun oorsprong zijn gevarieerd. Het doel van het onderwerp is om plaatsen van hun oorsprong te verduidelijken, wederzijdse koppelingen in termen van mondiale problemen en mogelijkheden van hun verminderde productie. Wij analyseren de risico's en manieren van eliminatie om hun potentiële invoering van kettingen te voorkomen.

  • Milieueducatie

Het doel van dit vak is om de leerlingen meer inzicht te geven in de filosofische, psychologische, pedagogische, juridische en natuurlijke wetenschappelijke aspecten van milieuproblemen in het kader van milieu-educatie. Om studenten in staat te stellen zo complex mogelijk en zo volledig mogelijk te maken van de milieuproblemen door haar individuele aspecten te identificeren. Om hen te informeren over ecologische en milieu-educatie op verschillende vlakken van curricula en extracurriculaire educatie. Complex milieuducatie volgt de basis van de eco-filosofie, dynamische ontwikkeling van menselijke persoonlijkheid, waardeveranderingen en attitudes op milieuproblemen, ontwikkeling van activerende methoden in curriculaire en extracurriculaire educatie, ontwikkeling van didactische methoden en breed milieubewustzijn.

  • Informatiesystemen en milieubewaking

Het doel van het vak is kennis te krijgen van basisprincipes van bewakingssystemen van milieubescherming en fysische en chemische processen in diverse milieu media om de vertegenwoordiger van verontreinigende stoffen precies te bepalen.

  • Publieke relaties

Het doel van het vak is kennis te verwerven over de rol van relaties en communicatie tussen organisaties van overheidsadministratie, gemeente, niet-gouvernementele organisaties, bedrijfsentiteiten en het publiek. Begrijpen van de principes van communicatie en leidende mensen. Om een ​​overzicht te krijgen van hoe communicatie met het publiek werkt met het toepassen van juridische instrumenten die nadruk leggen op het voldoen aan eisen door actieve deelname van de publieke en actieve aanpak van de verplichte entiteiten.

  • Economisch gebruik van landschap

Doel van dit onderwerp is de regionale en geografische analyse van het economisch gebruik van het grondgebied van Slowakije. Er wordt nadruk gelegd op belangrijke termen en definities op het gebied van economie, economische geografie en economische systemen. Studenten leren in detail over de economie van Slowakije en zijn historische ontwikkeling, de huidige staat en regionale verschillen in een speciaal sectoraanzicht.

  • Evaluatie van de milieueffecten

Studenten zullen leren over de geldende wetgeving en methodologie om de doelstellingen voor het realiseren van activiteiten te evalueren. Zij zullen de structuur van het evaluatieproces leren en zullen de individuele stappen van dit proces beheersen van het doel van het eindpunt tot realisatie, inclusief de principes van strategische milieuevaluatie en evaluatie van grensoverschrijdende invloeden.

  • Milieu beleid

Het doel van het vak is om studenten theoretische kennis op het gebied van het milieubeleid, haar instrumenten en internationale documenten op het gebied van milieubescherming aan te bieden, terwijl de realisatie van het milieubeleid op het niveau van productieorganisaties op regionaal en lokaal niveau wordt benadrukt. De instrumenten van het milieubeleid creëren, afhankelijk van specifieke marktomstandigheden, ook ruimte voor individuele besluitvorming van entiteiten die leiden tot een meer effectieve toewijzing van bronnen en voldoende mogelijkheden om de milieukwaliteit te verbeteren, mits duidelijk vastgestelde voorwaarden en regels zijn vastgesteld.

  • Milieuwet

Het doel van het vak is om de studenten te informeren over de vraagstukken van de juridische definitie betreffende individuele elementen van het milieu, de prestaties van de overheidsadministratie op het gebied van milieubescherming en administratief recht, internationale samenwerking op het gebied van milieubescherming, geselecteerde internationale overeenkomst met betrekking tot De bescherming van milieu-elementen, ecosystemen, afvalbeheer en wijziging van aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door milieuschade die de Slowaakse Republiek en de EU deelnemen aan of van plan zijn een partij te zijn.

  • Duurzame Ontwikkeling

Het doel van het vak is om studenten te leren kennen van de principes van duurzame ontwikkeling, met de noodzaak om strategische beslissingen over milieuverantwoordelijkheid te heroriënteren. De uitkomst van de theorie van duurzame ontwikkeling is de verklaring van de milieubelasting door de menselijke activiteit en het daarmee samenhangende beschavingskongres. Zij zullen de Agenda 21 kennen, indicatoren van duurzaamheid volgens het VN-Comité voor duurzame ontwikkeling en indicatoren van duurzaamheid volgens de OESO.

  • Milieumanagementsystemen

Studenten zullen leren over het doel en de redenen om systemen van milieubeheer in te voeren volgens het EMAS-programma. Zij zullen de structuur van dit systeem begrijpen en individuele systeemelementen verduidelijken overeenkomstig de relevante wetgeving. Zij zullen praktische ervaring opdoen met de realisatie van de inleidende milieud studie en zij zullen deze kunnen beheren en voortdurend verbeteren in overeenstemming met de duurzame ontwikkeling van deze systemen.

  • Seminarie voor bachelor scriptie I

Het doel van het seminar is het methodologisch begeleiden van het schrijfproces van de bachelor scriptie totdat het de vorm heeft van een complex project dat overeenstemt met de vereisten van de gegeven graad van studie. Om een ​​goede bachelor scriptie te schrijven, is het nodig om de basis methodologische kennis te bemeesteren over het creëren van een bachelor kwalificatie papier. Studenten moeten individueel, op voldoende professioneel niveau, het gekozen onderwerp kunnen verwerken, het gegeven probleem kritisch kunnen evalueren, met de professionele literatuur werken, en professionele terminologie, principes van citaat, parafraseren en werken met bibliografische referenties gebruiken.

  • Milieuvriendelijke producten en technologieën

Studenten krijgen kennis over de invloeden van producten en technologieën op wereldwijde en lokale omgeving. Zij begrijpen de basisprincipes voor het evalueren van de milieukarakteristieken van machines en de voorwaarden voor het etiketteren van milieuvriendelijke producten. Zij zullen leren over de geldende wetgeving inzake de evaluatie en etikettering van producten, technologieën en diensten. Zij zullen de principes van methoden om technologieën te evalueren begrijpen. In het praktische deel van het vak zullen de theoretische kennis over praktische voorbeelden van de evaluatie van bepaalde producten worden gecontroleerd.

  • Waardering van natuurlijke hulpbronnen en vastgoed

Het doel van het vak is om studenten aan te bieden met basistermen van milieu-economie, om hen te leren om markt- en non-marktprijzen van natuurlijke hulpbronnen en onroerend goed te begrijpen. Om het gebruik van verschillende methoden van waardering van natuurlijke hulpbronnen en onroerend goed te bemiddelen.

  • Afvalbeheer en recycling

Het doel van het vak is kennis te maken met het onderwerp afvalbeheer in Slowakije, met het begrip afvalbeheer, wijze van afvalverwijdering, economische instrumenten in afvalbeheer. Na het behalen van het vak, krijgen de studenten theoretische kennis die nodig is voor het afvalbeheer en de ontwikkeling van afvalbeheerprogramma's voor bedrijfseigenaren. Studenten zullen ook leren over geselecteerde recyclingstechnologieën. Zij zullen hun kern en betekenis begrijpen.

  • Seminarie bachelor scriptie II

Het seminar voor de bachelor scriptie II is bedoeld om de afstudeerstelling van het staatsexamen te ondersteunen. Het doel is om de belangrijkste onderwerpen van de vakken van het bachelor examen te herzien. Het omvat de voorbereiding voor het verwerken en evalueren van verworven documenten op het onderwerp van de bachelor scriptie en de voorbereiding van de verdediging van de bachelor scriptie.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
Deeltijd
Voltijd
Locations
Slowakije - Vitriool
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2018
Slowakije - Vitriool
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan