Bachelor in toerisme

Yarmouk University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor in toerisme

Yarmouk University

Algemene informatie over het programma:

  • Teaching taal: Engels
  • Credit Hours: 132
  • Duur van de studie: 4 jaar

Programma beschrijving

Dit programma biedt een hoog niveau onderwijs voor mensen om professioneel te werken in de reis- en toerisme-industrie. Het levert de reis- en toerisme toeristische markt met gekwalificeerd personeel in verschillende niveaus, en stimuleert studenten om effectief te communiceren in een multiculturele omgeving.

Leerplan

Studenten worden beloond met een Bachelor Degree in Tourism Management bij de voltooiing van de volgende cursussen:
A. University eisen (27 Cr. Hr.)
B. Faculteit Requirements (21 Cr.Hr.)

Courses201

C. Department Requirements (84 Cr Hr..): -verplichte Requirements (69 Cr.Hr.)

Cursus Code & No. Cursus naam Cursus Beschrijving
TOUR 142 Jordan Archeologie dan Ages Deze cursus is bedoeld om studenten te voorzien van de nodige kennis van eerdere beschavingen die zich in Jordanië en de erfenis van het dienen van de effecten van de Jordaanse toeristisch product als attracties voor toeristen uit de hele wereld. Deze cursus bevat archeologie uit verschillende archeologische leeftijden zoals prehistorie, Grieks, Nabateëer, Romeinse, Byzantijnse en de Islamitische periode tot nu toe.
TOUR 212 tour Guiding De cursus omvat het concept van de tour begeleiden, de aard van de toeristische gidsen, rollen gidsen, het belang van tochtbegeleiding en haar relatie tot toerisme evenementen, en de toekomst van de gidsen. De cursus is ook betrekking op de tour begeleiden succesvolle vaardigheden, zoals EHBO-vaardigheden, time management, het lezen van de toeristische kaarten, presentatie vaardigheden, omgaan met verschillende soorten van toeristen en om te reageren op hun vragen en klachten en bezwaren, en hoe je een te maken interactie tussen de toerist en de toeristische bestemming
TOUR 222 Reisbureau Operations Deze cursus heeft tot doel studenten de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het reisbureau bedrijf wereldwijd en in Jordanië te geven. Deze cursus omvat de concepten van reisbureaus, toerisme brokers, het belang van reisbureaus, hun functies, hun organisatie en management, planning van hun werk en activiteiten, organisatie en marketing van individuele en groepsreizen, de relatie van het reisbureau met andere toeristische activiteiten en beroepen.
TOUR 232 Communicatieve vaardigheden in toerisme
TOUR 233 Engels voor Toerisme (1) Deze cursus is bedoeld om studenten met basisvaardigheden in lezen, schrijven en begrijpen van de woordenschat en zinnen en teksten te bieden. Deze cursus richt zich op studenten die studeren toeristisch management waar Engels wordt onderwezen voor toeristische doeleinden. Het doel van deze cursus is om de studenten met taal en professionele vaardigheden die nodig zijn om succesvol samen te werken in de in de reis- en toerisme-industrie te bieden. Deze cursus zal worden beperkt tot het onderwijs tijden en schrijf eenvoudige zinnen in het kader van gespecialiseerde reizen en toerisme, met inbegrip van de definitie van de belangrijkste toeristische terminologie in het Engels.
TOUR 234 Engels voor Toerisme (2) Deze cursus is bedoeld om studenten in staat te ontwikkelen academische schrijfvaardigheid, spreken en luisteren, alsmede voorlichting over de nieuwe woordenschat in het Engels ten behoeve van het toerisme, reizen en een herziening van de Engels taal en de tijden. De cursus maakt het ook mogelijk studenten om effectief te communiceren in het Engels in de reis- en toerisme-industrie. Studenten leren in deze cursus, schrijfvaardigheid, luisteren, spreken en begrijpen van de nieuwe terminologie en teksten in het toerisme, met name voor Jordan als toeristische bestemming
TOUR 314 E-Tourism Deze cursus is bedoeld om studenten te voorzien van de nodige informatie en kennis over de rol van informatietechnologie in de reis- en toeristenindustrie en in het kopen van toeristische diensten op het internet (e-procurement). De cursus is ook bedoeld om studenten kennis te laten maken met de elektronische distributiekanalen en hen in staat stellen om te selecteren, te gebruiken en deze kanalen effectief te beheren.
TOUR 321 Tourism Destination Management Het doel van deze cursus is om studenten te voorzien van een goede kennis van de modellen en theorieën van bestemming management systemen (DMS). Deze cursus zal de studenten te voorzien van de nodige vaardigheden om te gaan met de behoeften van toeristen of bezoekers en de gastheer gemeenschappen, de particuliere sector en de publieke sector in verschillende delen van de wereld met het oog op het beheer van de toeristische bestemming om te bereiken mogelijk te maken duurzaamheid en de tevredenheid van de toeristen en bezoekers te verbeteren.
oezeput 321 International Hospitality Information Systems De studenten leren hoe ze gespecialiseerde software gastvrijheid instellingen te gebruiken in termen van hotelboekingen, administratie en verslaglegging, en andere aspecten in verband met de relatie tussen de gast en het hotel.
TOUR 322 Toerisme en Hospitality Marketing Deze cursus is bedoeld om studenten met de begrippen en definities van de toeristische marketing en de toeristische bestemming marketing mix van traditionele en eigentijdse voor alle toeristische diensten. De cursus bespreekt het concept van de marketing en de marketing mix van toerisme en gastvrijheid. De cursus biedt studenten de hedendaagse marketing vraagstukken op het toerisme en de horeca, zoals e-marketing, marketing via sociale netwerken. De cursus richt zich ook op de rol van het toerisme destination marketing organisaties zoals toerisme boards en de rol van de publieke en private sector in de marketing van de toeristische bestemmingen.
TOUR 335 Tourism Information Systems Het doel van deze cursus is om studenten met kennis en basisbegrippen en vaardigheden die nodig zijn in de toeristische informatie die wordt gebruikt in de toerisme- en reisbureaus, luchtvaartmaatschappijen, en GIS Geografisch Informatie Systeem (GIS) te geven. Deze cursus is bedoeld om studenten te leren en trainen ze op de belangrijkste Global Distribution Systems (GDS) en Computer Reservation Systems (CRS) systemen zoals Amadeus, Galileo en Saber.
TOUR 336 Toerisme en Hospitality Statistics Deze cursus is bedoeld om studenten de basisbegrippen van de informatie en kennis met betrekking tot de reizen en toerisme en hospitality statistieken nationaal en internationaal te geven. Studenten worden blootgesteld aan de internationale definities terminologie van toeristen, bezoekers, reizigers, en de uitzonderingen van deze definities voor de internationale statistieken. Andere belangrijke termen als zodanig besproken als duur van het verblijf van de toeristen, de statistieken over de functies van de soorten vervoer, woonplaats en nationaliteit.
TOUR 345 Toerisme Aardrijkskunde Deze cursus is bedoeld om studenten de basisbegrippen van de geografie te voeren ten opzichte van de toerisme-industrie, reizen en toerisme wereldwijd als concept binnen de geografische en de toeristische wereldwijde regio's. Deze cursus richt zich op een belangrijke tak van de geografie, dat wil zeggen sociale geografie. De cursus richt zich op het belang van de site en de ruimtelijke verdeling en de impact ervan op toeristische producten en diensten. Deze cursus bestaat uit het belang van de plaats, geografische ligging, geografische regio's en toerisme wereld, geo-toerisme patronen
TOUR 346 Toerisme Wetgeving & Ethiek Deze cursus is bedoeld om studenten aan de wetten en regelgeving met betrekking tot internationale en lokale toeristische activiteiten, zoals toeristische investeringen wetgeving, arbeidsrecht, sociale zekerheid, de binnenlandse en internationale arbitrage geschillen te introduceren. De cursus is ook bedoeld om de studenten kennismaken met de principes van de tien wereldwijde ethische gedragscodes voor het toerisme opgericht door de World Tourism Organization, dwz bijdrage van het toerisme aan wederzijds begrip en respect tussen volkeren en gemeenschappen; Toerisme als een voertuig voor persoonlijke en collectieve ontplooiing; Toerisme, een factor van duurzame ontwikkeling; Toerisme, een gebruiker van het culturele erfgoed van de mensheid en de bijdrage aan de versterking; Toerisme, een gunstig activiteit voor de gastlanden en gemeenschappen; Verplichtingen van belanghebbenden in ontwikkeling van het toerisme; Recht op toerisme; Vrijheid van toeristische bewegingen; Rechten van de werknemers en ondernemers in de toeristische sector; De uitvoering van de beginselen van de mondiale code voor ethiek in het toerisme.
TOUR 347 Stage Deze cursus is bedoeld om studenten de vaardigheden en praktische en toegepaste kennis te geven in de activiteiten van reisbureaus en andere toeristische instellingen. Deze cursus is een praktische toepassing in een echte werkomgeving van wat de leerlingen in theorie geleerd in de klas. Studenten worden getraind op de activiteiten van het reisbureau, zoals het bedrijf werken mechanisme, het ontwerpen van individuele en verpakking en op maat-gemaakte reizen, vlucht, hotelreserveringen, evenementen, conferenties en andere reserveringen. Studenten zullen naar de lokale toerisme en reisbureaus en andere toerisme gerelateerde instellingen in Jordanië, onder voorbehoud van goedkeuring van de afdeling worden toegewezen.
TOUR 415 Airport en Aviation Management Het doel van deze cursus is om studenten met een basiskennis en concepten over de werking en het beheer van luchthavens en luchtvervoer, luchtvracht en duurzaamheid in deze sector. De cursus bevat ook een aantal belangrijke onderwerpen, zoals een inleiding over luchthavens, hun types en toepassingen, luchtvervoer en types, de planning en beheer van luchthavens, luchthavenactiviteiten, de infrastructuur op de luchthaven die toeristen dienen en de toeristische sector, beveiliging van de luchthaven, de veiligheid van de toeristen, immigratie en paspoorten.
TOUR 426 toerisme Ondernemerschap Deze cursus is bedoeld om studenten met de concepten en kennis over leiderschap en ondernemerschap in de toeristische sector, zoals self-management, participatie en leiderschap, communicatieve vaardigheden en cultureel begrip, kritische analyse vaardigheden, probleemoplossende vaardigheden, creatief denken, en daarin voorzien voort. De cursus legt de rol van leiderschap op twee niveaus: het individuele niveau (mensen als leiders) en op organisatieniveau (bedrijfsleiders).
TOUR 427 toerisme Economics Het doel van deze cursus is om studenten kennis te laten de economische kenmerken van het toerisme en de gevolgen ervan. De cursus wordt ook een overzicht belangrijkste thema's in het toerisme de economie zoals de vraag en aanbod in de sector lokaal als wereldwijd, de determinanten van de toeristische vraag en aanbod, het multiplicatoreffect van het toerisme, de analyse van micro- en macro-economie van de toeristische bestemming, toeristische vraag forecasting, concurrentie binnen de toeristische dienstverleners, economische voordelen en de kosten voor de gemeenschap, belastingen en steun van de overheid.
TOUR 428 Strategic Management in toerisme Deze cursus is bedoeld om studenten om de concepten van strategisch management in reizen en toerisme te introduceren. Deze cursus omvat een aantal onderwerpen, waaronder: inleiding tot de strategie als een proces, analyse van de interne en externe factoren van de toeristische instelling, SWOT-analyse, de strategische optie genomen, evaluatie en implementatie van de strategie. Deze cursus op een aantal lokale en globale strategieën op het gebied van reizen en toerisme.
oezeput 441 HRM in Toerisme & Hospitality Deze cursus richt zich op een diepgaande blik op de verschillende aspecten die verband houden met het beheer van de human resources in het toerisme en de horeca. Het verklaart de belangrijkste eisen die nodig zijn voor een goed beheer van de human resources in het toerisme en hospitality, die planning en polarisatie en werving, opleiding en ontwikkeling, en ontwikkeling omvat en betalen en functioneringsgesprekken.
TOUR 448 Sustainable Tourism Deze cursus heeft tot doel een duidelijk inzicht in de begrippen duurzaamheid en haar relatie tot de ontwikkeling van het toerisme op lokaal, regionaal en internationaal niveau op te bouwen. De cursus maakt het ook mogelijk studenten de theorieën en methoden te herzien voor duurzaamheid in de toeristische sector. De cursus biedt een analyse van de dimensies van duurzaam toerisme, dat de economische, sociale, culturele en ecologische dimensies omvat.
TOUR 449 Afstudeerproject Deze cursus is bedoeld om studenten in staat stellen afstudeerprojecten die verband houden met de reis- en toerisme-industrie voor te bereiden, op basis van hun onderzoek belangen met de nadruk op de Jordaanse toeristische bestemming. Deze cursus is een overzicht en de toepassing van een aantal cursussen die de student, zoals methoden van onderzoek, haalbaarheidsstudies, duurzaam toerisme en anderen. Studenten worden verwacht dat zij alle concepten en vaardigheden verworven door middel van theoretische modellen te gebruiken en toe te passen in het project in de reis- en toerisme-industrie, voor te bereiden en te presenteren, bespreken in de klas onder academische toezicht.
Cursus Code & No. Cursus naam Cursus Beschrijving
TOUR 250 Alternatief toerisme Deze cursus is bedoeld om het concept van alternatieve en verantwoord toerisme te verduidelijken, in tegenstelling tot het massatoerisme. De cursus behandelt onconventionele vormen van toerisme, zoals ecotoerisme, plattelandstoerisme, ecotoerisme, gezondheid toerisme, religieus toerisme en de bedevaart, sport toerisme, congrestoerisme, evenementen, educatieve toerisme en avontuurlijk toerisme, en anderen. De cursus bespreekt ook de elementen en criteria voor alternatieve toerisme en zijn rol in de ontwikkeling van het toerisme lokaal en wereldwijd.
TOUR 252 Toerisme en de Media Het doel van deze cursus is om studenten de nodige concepten en kennis te geven over de impact van de massamedia, nieuws en nieuwsberichten over de vorming van het beeld van de toeristische bestemming en op de motieven en de beslissing van de toeristen om te reizen in het algemeen. De cursus bestaat uit verschillende onderwerpen bestudeerd door de studenten, zoals een inleiding op de relatie tussen toerisme en massamedia en de relatie van de media om het toerisme, toerisme, informatietheorie, case studies uit de hele wereld over de rol van de media invloed op het toerisme en toeristische bestemming en de vorming toeristisch imago van
TOUR 337 Consumentengedrag in toerisme Deze cursus is bedoeld om studenten te voorzien van de basisbegrippen en de kennis over toeristische gedrag en de reis besluitvorming. Een van de belangrijke onderwerpen worden bestudeerd in deze cursus zijn de rol van de toeristen gedrag in het marketing proces voor toeristische diensten, kennis van de patronen van de toeristen het gedrag en de factoren die invloed en motiveren toeristen om deze diensten te kopen, de relatie tussen het besluit -maken proces en de segmentering van de toeristische markt, de analyse van de vraag en aanbod van het toerisme en de kenmerken van de toeristische markt, de toepassing van de marketingmix met betrekking tot het gedrag van de toerist en de relatie tussen de kwaliteit van de dienstverlening en de tevredenheid van de toeristen.
TOUR 338 Etiquette in Reizen en Toerisme Deze cursus is bedoeld om studenten met de regels van de handel met voorkennis en beleefd aan toeristen en de protocollen die worden gebruikt in de verschillende toeristische diensten, zoals restaurants, hotels, toeristische gidsen en reisbureaus en bedrijven van vervoer van toeristen en luchthavens in termen van speciale protocollen voor vertrouwd beleefdheid van meningsuiting, voedsel en het leveren van de service en het ontvangen van de klachten van toeristen
TOUR 339 Marketing Communications in toerisme Het doel van deze cursus is om de concepten en strategieën van de marketing communicatie te introduceren in het toerisme “FKA toeristische promotie ''. Deze cursus bevat een inleiding tot Marketing Communications in de toeristische sector met inbegrip van de definities, concepten en kenmerken, de theorie van de marketing communicatie en haar toepassingen in toerisme, milieu toerisme marketing communicatie, het gedrag van de consument in toeristische marketing communicatie, segmentatie en targeting en positionering van de toeristische markt, toerisme marketing communicatie planning en elektronische marketing communicatie
TOUR 344 / td> Toerisme en lokale gemeenschappen Deze cursus heeft tot doel studenten kennis en inzicht over hoe het toerisme draagt ​​bij aan het voordeel van de lokale gemeenschappen, in het bijzonder inheemse bevolking op het platteland te geven. De bijdrage van het toerisme in de lokale ontwikkeling van de gemeenschap zijn onder andere vijf dimensies: economische, zoals het creëren van banen voor de lokale bewoners, Sociale zoals de ontwikkeling van het sociale leven van de lokale gemeenschappen, Culturele zoals het behoud van lokale culturen, het milieu, zoals het behoud van de natuurlijke hulpbronnen, politieke zoals de betrokkenheid van de lokale gemeenschappen in ontwikkeling van het toerisme beleid
TOUR 424 Managing & Tourist Sites Tolken Deze cursus is bedoeld om studenten met de concepten en kennis met betrekking tot het beheer en de interpretatie van de toeristische en erfgoed middelen. De cursus geeft management proces van het erfgoed van de toeristische mogelijkheden. Deze cursus richt zich op het proces van het opstellen van plannen voor het beheer van de toeristische en archeologische erfgoed en identificeert de beschikbare waarden in de sites.
oezeput 442 Financiële beslissingen in toerisme
TOUR 447 Capita selecta in de Travel & Tourism Het doel van deze cursus is om studenten met de kennis en concepten en basisvaardigheden om te gaan met hedendaagse problemen in de reis- en toerisme-industrie die niet zijn behandeld in andere cursussen die door de student. Deze onderwerpen zijn over de huidige case studies en thema's uit de hele wereld die rechtstreeks verband houden met het beheer van reizen en toerisme en de diensten die zij aanbieden. De instructeur geeft de onderwerpen in de cursus in overleg met de faculteitsraad
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
4 jaar
Voltijd
Locations
Jordaniƫ - Irbid, Irbid Governorate
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates