Bachelor of Business Administration (BBA)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Programmadoelen:

Het doel van het programma biedt een student met moderne zakelijke administratie. Om een solide basis te leggen voor delen van de bedrijfskunde -zoals economie, financiën, marketing, boekhouding, management, enz. Evenals zakelijke afdelingen zoals banken, verzekeringen, industriële, financiële, enz. Na het voltooien van het programma, zal een student zich ontwikkelen basisvaardigheden van ondernemers, evenals kennis en vaardigheden die nodig zijn voor managers op lager en middelhoog niveau in Georgië en wereldwijd.

Kennis en inzicht Graduaat zal in staat zijn om: De belangrijkste principes en theorieën van micro- en macro-economie te kennen Begrijpen van marktdeelnemers, marktkrachten, rol van concurrentie voor productprijsstelling Ken de rol van de staat in de economie Ken monetair en fiscaal beleid, inflatie, werkloosheid, theorieën van de ontwikkeling van de staatseconomie Ken wiskundige en statistische theorieën De prestaties van de school of management begrijpen De ethiek van de bedrijfsomgeving kennen De wetgevende vormen van bedrijfsorganisatie kennen Ken kritieke analysemethoden van een organisatie en omgeving, moderne evaluatiemethoden en modellering van het gebeuren Ken discussie en besluit principes maken Ken beoordelingsprincipes van de strategische alternatieven en methodologie van competitieve bedrijfsstrategie Begrijp theoretische grondbeginselen van bedrijfsoptimalisatie en -beheer Begrijp de managementstructuur, de subsystemen en de relatie ervan. Begrijp de strategische, financiële, productie-, management-, management- Bestuurlijke, internationale, sociale, culturele aspecten Ken fundamentele principes en theorieën van Marketing, modern begrip van concurrentievermogen van bedrijven Begrijp modellering van netwerk voor productdistributie Ken prijzenystemen, handelsmerken die worden gebruikt door internationale marketingsystemen Ken moderne technologieën voor het beheren van advertenties en promoties, algemene methodologie van promotie en prijsbepaling, kostencalculatie en kostenstrategieanalyse Begrijp de theoretische basis voor effectieve advertentieprestaties Ken moderne PR-methodologieën voor het vormen van de publieke opinie, begrip van het concurrentievermogen Begrijp internationaal aanvaarde boekhoudprincipes, methodologieën voor het beoordelen van de financiële positie van het bedrijf, produceren van winst-en-verliesrekening , balans en kasstroomoverzicht Ken financiële markten, financiële instrumenten en financiële instellingen Ken beoordelingsprincipes van financiële beleggingsinstrumenten, methoden voor het construeren van financiële portefeuilles, risicomanagement nt en analyse

Kennis toepassen

De afgestudeerde zal in staat zijn om:

  • Werk individueel en in teamverband
  • Plannen, motiveren, controleren, implementeren
  • Lood
  • Ontwikkel strategische visie, ontwerp businessplan in overeenstemming met vereisten, identificeer kritieke oplossing, ontwikkel een operationeel plan
  • Organiseren volgens eisen van marketingonderzoek, analyseren van statistische informatie
  • Gebruik wiskundige en statistische toepassing voor het oplossen van financiële problemen
  • Maak financiële en boekhoudkundige documentatie
  • Genereer de beoordelingscoëfficiënten voor eindresultaten
  • Beoordeel investeringsproject
  • Produceren uitgaven, uitgaven en budgetdocumenten, berekening van de productiekosten
  • Vind informatie over de financiële markt met betrekking tot financiële instrumenten en organiseer financiële portefeuilles

Oordelen vormen

  • De afgestudeerde zal in staat zijn om:
  • Analyseer kwantitatieve en kwalitatieve resultaten van een onderzoek
  • Maak conclusies en argumenten op basis van de statistische analyse van marketingonderzoek
  • Voorspel toekomstige verkopen en prijzen op basis van statistische resultaten uit het verleden
  • Analyseer markt- en omgevingskrachten; om concurrenten en zwakke en sterke kanten in zakelijke SWOT-analyse te vergelijken
  • Analyseer financiële documentatie van de organisatie en neem beslissingen over haar financiële positie
  • Analyseer redenen die verschil brengen tussen gebudgetteerde en werkelijke resultaten
  • Optimaal inschatten bij het beoordelen van investeringsprojecten
  • Analyseer speciale financiële informatie van speciale tv-programma's en kranten en maak een juiste beoordeling op basis van deze informatie
  • Communicatievaardigheden
  • De afgestudeerde zal in staat zijn om:
  • Presenteer uw eigen visie schriftelijk en presenteer met behulp van moderne technologie
  • Gebruik de juiste terminologie tijdens een presentatie
  • Verklaar of vertel gepaste informatie aan de specialisten en andere geïnteresseerde personen
  • Neem deel aan de discussie
  • Presenteer een gedetailleerde analyse van het resultaat schriftelijk
  • Communiceer vloeiend in het Georgisch en Engels
  • Gebruik elektronische communicatie op academisch niveau

Leer vaardigheden

  • De afgestudeerde zal in staat zijn om:
  • Vermeld zijn professionele interesses en identificeer onafhankelijk de voorkeur aan voortzetting van de studie op het volgende niveau van het onderwijs of voortgangskennis door nieuwe, gecertificeerde cursussen
  • Zoek de vereiste literatuur elektronisch en in de bibliotheek
  • Voortdurend zijn kennis uitbreiden door gebruik te maken van speciale literatuur uit het Georgisch en het Engels

waarden

  • De afgestudeerde zal in staat zijn om:
  • Overweeg liberaal-democratische houdingen uitgedrukt door het respecteren van individu en eigendom
  • Overweeg de juiste houding ten opzichte van fysieke en intellectuele eigenschappen. Overweeg persoonlijke en collectieve verantwoordelijkheden
  • Overweeg verantwoordelijkheden ten opzichte van de gemeenschap en de staat, uitgedrukt met betrekking tot de wet en bedrijfsethiek
  • Overweeg de rol van de waarden bij de ontwikkeling van de staat en het welzijn van de toekomstige generatie

Contactpersoon:

John Dastouri (MBA): j.dastouri @ UG .edu.ge

Dr. Bahman Moghimi PhD, DBA, MBA): B.Moghimi @ UG .edu.ge

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The University of Georgia is a high-ranking, largest private educational institution located in Tbilisi, Georgia, which is member of many European educational agreements and integrated systems. The de ... Lees meer

The University of Georgia is a high-ranking, largest private educational institution located in Tbilisi, Georgia, which is member of many European educational agreements and integrated systems. The degrees are accredited worldwide especially in EU and US and has student and professor exchange programs with more than a 100 very-known universities and scientific institutions around the world. The university has a private school from kindergarten, primary and secondary school as certified Oxford schools' member and different fields from Bachelor degree, Master and PhD in different schools of Business and Economics, Technology and Engineering, Social Science, Health and Medicine and finally School of arts and humanities with almost 9000 students from Georgia and all around the world. Lees Minder