Bachelor Visual Merchandising

IFA Paris

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor Visual Merchandising

IFA Paris

IFA Paris BACHELOR GECERTIFICEERD DOOR FEDE (FÉDÉRATION EUROPÉENNE DES ÉCOLES)

  • DUUR: 3-jarig programma in het Engels
  • CAMPUSES: Parijs, Florence
  • FORMAT: Parijs / Florence / Parijs
  • VOLGENDE INNAME: september 2019
  • ECTS-KREDIETEN: 180
  • AANVRAAG INSCHRIJVING: € 150
  • COLLECTIE / JAAR: € 9.400
  • BEPERKT TOT: 25 studenten per klas

"Verras consumenten met verbluffende visuele weergaven"

INVOERING

Ben je ooit voorbij de etalages van Selfridges, Bloomingdales of Printemps gekomen en gestopt op je weg terwijl je hun ontwerp bewonderde? Aan de andere kant van het spectrum, heb je je ooit afgevraagd wat is dit instinct dat je aanspoort om de ondoorzichtige glasvezel deuren van de Comme des Garcons vlaggenschip winkel in de Rue du Faubourg St. Honore in Parijs te duwen? Of we nu verbluft zijn door hun complexiteit of onze nieuwsgierigheid of geïntrigeerd door hun schijnbare eenvoud, winkels die het bereiken om klanten 'pop in' te laten worden, zijn degenen die de kunst van visuele merchandising onder de knie hebben.

Visual merchandising is een sterk gebruikt platform toegepast door merken om een ​​visueel concept aan zijn klanten te promoten. Visual merchandisers zijn zeer gewild, omdat ze visuele strategieën ontwikkelen en producten, services in de winkel en in catalogi promoten, opwinden en betrokken zijn. Dit eerste aanspreekpunt wordt ook wel stille verkoop genoemd.

Te vaak beperkt tot window dressing, visuele merchandising is een veel complexere functie van de detailhandel als het niet alleen rekwisieten of externe inrichting in het algemeen, maar ook interieurarchitectuur met zich meebrengt. Het specifieke pad dat we volgen in een winkel zonder het zelfs te beseffen, de lichtintensiteit die varieert naargelang de dag of de impulsaankoopproducten die strategisch vlak naast de kassier zijn geplaatst, zijn evenveel elementen die bijdragen aan het bereiken van het uiteindelijke doel van de visual merchandiser. : maximaliseer het verkoopvolume per beschikbare vierkante meter in de detailhandel.

Als onderdeel van haar filosofie om studenten de meest actuele en industrie-relevante academische programma's te bieden, heeft IFA Paris in samenwerking met haar Florentijnse academische partner: Academia Italiana een unieke Bachelor in Visual Merchandising vervaardigd.

Volgens het principe van rotaties op de campus dat IFA Paris pionierde, hebben studenten die zijn ingeschreven voor de Bachelor in Visual Merchandising de mogelijkheid om hun cursus te volgen op 2 locaties: Florence en Parijs. Als twee belangrijke centra voor de mode-industrie zullen deze twee steden onze studenten verschillende, maar complementaire perspectieven bieden waarmee ze out of the box kunnen denken.

De 3 jaar structurering van de cursus komt overeen met de 3 niveaus die zijn geïdentificeerd in het kader voor hoger onderwijs. De cursus is gebouwd in overeenstemming met de principes van het Bologna-verdrag en verleent de deelnemers bij voltooiing een totaal van 180 ECTS (60 ECTS per jaar).

TOELATING

Toelatingseisen:

  • Minimaal 18 jaar oud
  • Middelbare school of gelijkwaardigheid
  • IELTS 5.5 of TOEFL IBT 65 (of gelijkwaardigheid) of bewijs van studie in het Engels, voor niet-moedertaalsprekers Engels
  • Sterke motivatie in Fashion
  • Interview (op de campus of Skype)

Te verstrekken documenten:

  • Vul het online aanvraagformulier in
  • Laatste transcript van de middelbare school
  • Kopie van het diploma van de middelbare school of de gelijkwaardigheid ervan
  • Motivatiebrief
  • CV / CV
  • Paspoort foto
  • Kopie van paspoort

CURSUS STRUCTUUR

Eerste jaar:

In het kader van het hoger onderwijs komt het eerste jaar overeen met een HE-niveau 4. Studenten volgen kernmodules om het universum van de modewereld te ontdekken. Ze verwerven basisvaardigheden op het gebied van marketing, communicatie, marktonderzoek, human resources en accounting om de pedagogische basis van hun leercurve te leggen.

Het eerste jaar is ook gebruikelijk bij de Bachelor of Fashion Marketing en de Bachelor of Fashion Distribution Management-programma's.

De modulegroepen zijn gebouwd om een ​​logische voortgang te bieden bij het verwerven van kerncompetenties in Marketing, Fashion Design en CAD-software.

Studenten hebben de mogelijkheid om te kiezen om hun studie te starten op de IFA Paris campus in Shanghai of Parijs.

Tweede jaar:

In het kader van het hoger onderwijs komt het tweede jaar overeen met een HE-niveau 5. In deze fase van hun leerervaring worden studenten uitgenodigd zich te specialiseren in visuele merchandising. De focus ligt op retailarchitectuur met een perfecte mix tussen zakelijke en creatieve modules.

Het tweede jaar wordt gedaan in Florence op de campus van onze academische partner Academia Italiana. Dit niveau is speciaal ontworpen om onze studenten kennis te laten maken met de principes van het interieurontwerp zoals toegepast op een winkelruimte. De aangeboden modules zullen betrekking hebben op ontwerpprincipes van architectuur voordat ze doorgaan naar praktische projecten met betrekking tot het maken van winkelmodellen.

Derde jaar:

In het kader van het hoger onderwijs komt het derde jaar overeen met een HE-niveau 6. In het eindproces van hun leerervaring mobiliseren studenten alle overdraagbare vaardigheden die eerder zijn verworven om de uitdagingen te overwinnen die de ontwikkeling van hun eigen persoonlijke project met zich meebrengt. Studenten die de Visual Merchandising-specialisatie kiezen, moeten een Visual Retail-project maken op basis van een realistische klantenbinding.

De modules die dit niveau samenstellen, zijn workshops die zijn gestructureerd om studenten te ondersteunen bij het bouwen van hun geïntegreerde project. Tegelijkertijd zullen ze ook een stageperiode moeten voltooien om hun theoretische kennis in een praktische context toe te passen.

Het derde jaar zal worden gedaan op onze campus in Parijs.

Gedurende hun leerervaring zullen onze studenten worden blootgesteld aan de nieuwste branchepraktijken dankzij onze Carrière- en Alumni Centrum (CAC) -activiteiten. Van gastcolleges tot excursies en tentoonstellingen, al deze buitenschoolse activiteiten worden georganiseerd om de perspectieven van onze studenten te verbreden en ze te verbinden met de realiteit van de branche waarin ze hebben gekozen om te werken.

Ga voor meer informatie en om de programmabrochure te downloaden naar: https://www.ifaparis.com/courses/undergraduate/bachelor-visual-merchandising

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op September 5, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
3 - 3 jaar
Voltijd
Price
Prijs
9,400 EUR
Aanvraagkosten 150 EUR
Locations
Frankrijk - Parijs, Île-de-France
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2019
Frankrijk - Parijs, Île-de-France
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan