Bachelor administratie en bedrijfsmanagement

Algemeen

Beschrijving van opleiding

organisatie

De Bachelor Administration en Business Management biedt een specialisatie in 3 jaar om studenten op te leiden in business, management, marketing, financiën en human resources.

De Bachelor LEEFTIJD biedt een kwaliteitsvolle algemene opleiding die vanaf het eerste jaar de academische, professionele en associatieve dimensies combineert waarmee je je professionele project kunt laten gelden en de kennis en vaardigheden kunt toepassen die essentieel zijn voor je integratie in het bedrijfsleven of naar een voortzetting van studies.

De Bachelor LEEFTIJD is georganiseerd rond vier hoofdrichtlijnen:

  • de toe-eigening van een algemene cultuur en een praktische kennis van het bedrijf, zijn omgeving en zijn evoluties.
  • het verwerven van operationele knowhow op het gebied van management, marketing en communicatie, boekhouding, human resources.
  • de ontwikkeling van professionele vaardigheden: creativiteit, persoonlijke ontwikkeling, autonomie, verantwoordelijkheidsgevoel, initiatief, groepswerkvaardigheden en teamgeest.
  • Onderdompeling in de professionele wereld (seminars, begeleidingsprojecten, stages bij bedrijven)Sign here Helloquence / Unsplash

aanwinst

De Bachelor LEEFTIJD brengt de kennis, de methoden en de tools die essentieel zijn voor het begrijpen van de wetenschappen van management, voor:

  • Begrijp hoe het bedrijf werkt
  • Om zijn economische en juridische omgeving te begrijpen
  • Communiceer effectief
  • Beheerstechnieken beheersen

De Bachelor AGE richt zich op de studie van alle aspecten die de werking van openbare of particuliere structuren regelen, zoals financiën, logistiek, boekhouding, human resources, marketing, belastingen, governance ...

mogelijkheden

  • Voortzetting van studies in MBA
  • Veelzijdige assistent-manager
  • Assistent beheercontroller
  • MKB / SMI-assistent
  • HR-assistent
  • MKB-manager, MKB, gemeenschap of vereniging

programma

1e jaar

Semester 1

  • UE1-1: Inleiding tot marketing
  • UE2-1: Macroeconomics
  • UE3-1: Inleiding tot beheer
  • UE4-1: Inleiding tot de wet
  • UE5-1: Beschrijvende statistieken
  • U6-1: Geschiedenis en aardrijkskunde
  • UE7-1: French Composition I
  • UE8-1: Engels I

Semester 2

  • UE1-2: Civil law: contracten en verplichtingen
  • UE2-2: International Trade Techniques
  • UE3-2: Algemene boekhouding
  • UE4-2: Algemene economie
  • UE5-2: Office Word / PPT
  • UE6-2: Wiskunde
  • UE7-2: French Composition II
  • UE8-2: Engels II

2e jaar

Semester 3

  • UE1-3: Financial Analysis
  • U2-3: Transportstrategie
  • UE3-3: Arbeidsrecht
  • UE4-3: Commercial Geopolitics
  • UE5-3: Management van organisaties
  • UE6-3: Communicatie
  • UE7-3: Human Resources Management
  • UE8-3: Engels I

Semester 4

  • UE1-4: Kostenanalyse en -controle
  • UE2-4: Internationaal risicobeheer
  • UE3-4: Marketingonderzoek
  • UE4-4: International Trade Practices
  • UE5-4: Vennootschapsrecht
  • UE6-4: Interculturele onderhandelingen
  • UE7-4: Excel Office
  • UE8-4: Engels II

Derde jaar

Semester 5

  • UE1-5: Accounting management van commerciële organisaties
  • UE2-5: Financiële analyse
  • UE3-5: Vennootschapsrecht
  • UE4-5: Commerciële prospectie
  • UE5-5: Strategic Marketing
  • UE6-5: Bedrijfsstrategie
  • UE7-5: Methodologie voor stageonderzoek
  • UE8-5: Engels I

Semester 6

  • UE1-6: Management van werkgelegenheid en vaardigheden
  • UE2-6: Bedrijfscommunicatie
  • UE3-6: Fiscaal recht
  • UE 4-6: Operationele marketing
  • UE 5-6: Managementomgeving (governance)
  • EU 6-6: Handelsstrategieën en -beleid
  • UE 7-6: Access Office
  • UE 8-6: Stage in een bedrijf
  • EU 9-6: Engels II
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The Institut de Langues et de Commerce International (ILCI) is a private institution of higher education. Founded in 2004, the Institut de Langues et de Commerce International is an International Busi ... Lees meer

The Institut de Langues et de Commerce International (ILCI) is a private institution of higher education. Founded in 2004, the Institut de Langues et de Commerce International is an International Business School and a Language Institute offering a wide range of specialized programs in General Management, International Business, Marketing, Communication and Languages in 3 or 5 years. The ILCI is a Business School welcoming diversified profiles in an international environment focused on business, innovation and communication. We also aim for our students to improve their language skills in French, English or Chinese in order to become business leaders who take initiatives and can work on multicultural teams. Lees Minder
Parijs , Parijs + 1 Meer Minder