Beschrijving van opleiding
IED Barcelona is het enige centrum in Spanje met de Bachelor of Arts (Hons) in Fashion Marketing and Communication, gevalideerd door de University of Westminster. Sinds 2010 biedt het de mogelijkheid om de studies van deze prestigieuze universiteit, volledig in het Engels gedoceerd, te combineren met de IED-ervaring in de stad Barcelona.
De BA Honours Fashion Marketing- en Communicatiecursus bij IED Barcelona heeft als doel ervoor te zorgen dat deelnemers de kennis en het inzicht hebben, evenals de marketing- en communicatievaardigheden om professioneel te werken. Interdisciplinaire IED-aanpak versterkt door de sterke relatie met de mode- en designindustrie, stelt een visie vast waarin aanpassingsvermogen en efficiëntie een relevante positie tonen.
Foto door: Luiza LacavaDoelenDe BA Honours Fashion Marketing en Communicatie cursus strategie vaardigheden is ontworpen om nieuwe percepties aan te moedigen en het begrip en de betrokkenheid van de student op verschillende niveaus te vergroten, niet alleen om ervoor te zorgen dat ze worden voorzien van geavanceerde technische kennis en technieken, maar ook de andere vaardigheden die nodig zijn om te bereiken een hoog niveau van professionaliteit en kunnen concurreren in de mode marketing en communicatie-industrie na het afstuderen.
Het eerste jaar van de cursus is gericht op het ontwikkelen van een rigoureuze aanpak voor het verwerven van een brede kennisbasis ; gebruik een scala aan gespecialiseerde vaardigheden; informatie evalueren, gebruiken om onderzoeksstrategieën te plannen en te ontwikkelen en oplossingen te vinden voor een verscheidenheid aan onvoorspelbare problemen; en opereren in een reeks gevarieerde en specifieke contexten, waarbij ze verantwoordelijkheid nemen voor de aard en kwaliteit van de output.
Tijdens het tweede jaar genereren studenten ideeën door de analyse van concepten op een abstract niveau met een beheersing van gespecialiseerde vaardigheden en de formulering van antwoorden op goed gedefinieerde en abstracte problemen ; informatie analyseren en evalueren; oordeelt over een breed scala aan functies; en verantwoordelijkheid aanvaarden voor het bepalen en bereiken van persoonlijke en / of groepsresultaten.
Het derde jaar legt de nadruk op kritisch beoordelen, consolideren en uitbreiden van een systematisch en samenhangend geheel van kennis , waarbij gebruik wordt gemaakt van gespecialiseerde vaardigheden binnen een vakgebied; kritisch evalueren van concepten en bewijzen uit verschillende bronnen; overdracht en toepassing van diagnostische en creatieve vaardigheden en oefen een aanzienlijk beoordelingsvermogen uit in verschillende situaties; en verantwoordelijkheid aanvaarden voor het bepalen en bereiken van persoonlijke en / of groepsresultaten.MethodologieDeze cursus biedt een educatieve weg die studenten leert hoe ze schrijf- en articulatievaardigheden kunnen ontwikkelen , samen met mogelijkheden voor communicatie en presentatie, onderhandeling en verkoop, zelfbewustzijn en impact, evenals de geschiktheid voor samenwerking. De belangrijkste werktools zijn onderzoek, conceptuele ontwikkeling, visualisatie en prototyping van ideeën en projectpresentatie.VacaturesFashion Editor, Visual Merchandiser, Press Office Manager, Public Relations Management, Forecasting, Product merchandiser, Buyer, Community Manager, Fashion Consultor, Design manager, Product manager, Fashion Event Organizer, Fashion Journalism, Entrepreneur, etc.
IED Management-alumni werken bij:
Diesel Iberia, Mango, H Magazine, Surgery, Bread & Butter, Carion Wester, Harrods, Inditex, Net-a-porter, Reebok, XXL, Equipo Singular, Levi's Strauss Iberia, Stopstealingmylook.com, Hebe Media London, Modelmanagement.com, Carin Wester Stockholm, Superga Turin, Surgery PR London, Springstudios.com London, McGregor Fashion Group Amsterdam, Desigual Barcelona, etc.CoördinatorCristina Lastra