Bachelor in Engelse taal georiënteerd op educatie - muziek gericht op educatie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Engelse taal georiënteerd op onderwijs

Door in het Engels te studeren met een focus op onderwijs, verwerven de studenten substantiële expertise op het gebied van taalkunde (met een bijzondere nadruk op theorie van linguïstische disciplines en hun praktische toepassing), literatuur geschreven in het Engels, waarbij, door verschillende literaire disciplines te bestuderen, de studenten zullen ook leren om een breed scala aan literaire teksten te analyseren en interpreteren. Het praktische taalgedeelte van het curriculum zal de taalvaardigheden van de studenten vergroten, zodat ze tegen de tijd dat ze afstuderen het C1-C2-niveau van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen hebben bereikt. Door met succes deel te nemen aan dit BA-programma, zullen de studenten in aanmerking komen om te worden toegelaten tot het magistrale follow-up-programma, voorbereid voor leraren in het secundair onderwijs.


Muziek gericht op educatie

Het doel is om studenten te onderwijzen op het gebied van muziektheorie en praxis.

De basis wordt gelegd op disciplines die nodig zijn in het muziekonderwijs - muziektheorie, harmonie, contrapunt, geschiedenis van muziek, muzikale vormen. Het praktische gedeelte is gebaseerd op het bespelen van instrumenten, stemtraining, zang en zangtechnieken.

Afgestudeerden moeten worden voorbereid op het krijgen van een baan in educatieve instellingen voor muzikale activiteiten van kinderen, in culturele instellingen, musea etc. Ze zijn niet voorbereid op het onafhankelijke beroep van een muziekleraar. Voor de onderwijskwalificatie is het noodzakelijk om door te gaan met het Master-programma.


Beschrijving van verificatie- en evaluatiecriteria

  1. Examen in het eerste vak - een maximale score van 40 punten.
  2. Examen in het tweede vak - een maximale score van 40 punten.

Totale score - maximaal 80 punten.


Engelse taal georiënteerd op onderwijs

Het toelatingsexamen wordt afgenomen als een schriftelijke test die bestaat uit de volgende vier delen:

  • Grammatica-test (multiple choice) - deze sectie test de kennis van sollicitanten over grammaticale structuren in geïsoleerde zinnen.
  • Grammatica-lexicale test (multiple choice) - deze sectie test het vermogen van kandidaten om de betekenis van een zin te herformuleren met behulp van verschillende grammaticale en lexicale structuren.
  • Lexicale toets (meerkeuze) - deze sectie test de kennis van woorden van kandidaten over het vocabulaire door hen te vragen om passende woorden in een korter krantenartikel te vullen.
  • Lees- en begripstest (multiple choice) - deze sectie test het vermogen van kandidaten om de betekenis van een lang krantenartikel te begrijpen.

Om te slagen voor de toets, moet de aanvrager substantiële kennis hebben van de Engelse grammatica en woordenschat, goed thuis zijn in lezen en begrijpen en de vaardigheid hebben om te navigeren in een onverkorte of enigszins ingekorte Engelse tekst. Het programma is bedoeld voor studenten van wie de beheersing van het Engels ten minste op het B2-niveau van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen ligt.


Muziek gericht op educatie

Zingen - maximaal 10 punten

De aanvrager moet het volgende voorbereiden en uitvoeren:

  • 2 contrasterende, niet-begeleide volksliederen uit het geboorteland van de student of de Tsjechische Republiek.

De aanvrager moet de liedjes uitvoeren op basis van geheugen, met aandacht voor een gezonde stemtechniek.


Muzikantschap - maximaal 20 punten

De aanvrager wordt gevraagd om:

  • Transponeer de folksongs, beginnend met verschillende tonen en in verschillende toetsen.
  • Zing majeur- en mineurtoonladders, inclusief een natuurlijke, melodische en harmonische minor.
  • Pas elke toonhoogte van de piano aan.
  • Identificeer perfecte, grote, kleine intervallen; grote, kleine drieklanken in de wortelpositie en beide inversies; dominant 7e akkoord in grondpositie.
  • Zing een eenvoudige melodie terug nadat deze door de examinator tweemaal op de piano is gespeeld.
  • Hoor eens een ritmisch patroon en klap het correct.
  • Luister naar een korte melodie en tik op de hoofdbeat.
  • Toon vocale improvisatie en creativiteit door het voltooien van een 8-bar melodie na het horen van de eerste 4 maten.

Het aantal punten wordt gegeven door een complexe evaluatie van individuele delen van muzikaliteit die hierboven zijn gegeven.


Instrumentale uitvoering - maximaal 10 punten

De aanvrager moet de piano of de viool kunnen spelen. Houd er rekening mee dat alle violisten ten minste een minimale pianofunctie moeten hebben.

Tijdens de auditie moet de kandidaat bereid zijn te spelen:

een piano

  • 2 Etudes, bijv. Czerny op. 261, 299, 849.
  • 1 Barokke compositie, bijv. Bach: Two-parts Inventions, Little Preludes, and Fugues.
  • 1 beweging van een klassieke sonate of sonatina.
  • 1 romantische compositie.
  • 1 compositie geschreven in de 20e eeuw.
  • 1 volkslied met eigen harmonische begeleiding van de student en de transponering ervan in verschillende toetsen.

Het is niet nodig om de composities uit je hoofd te spelen.

b) Viool

  • Major en minor schalen en akkoorden in drie octaven.
  • 2 etudes, bijv. Mazas, Kreutzer.
  • 1 beweging van een vioolconcerto of andere vioolsamenstelling.
  • 1 volkslied en zijn transponering in verschillende toetsen.

Het is niet nodig om de composities uit je hoofd te spelen.


Bovendien kan de aanvrager andere instrumenten uitvoeren die op school kunnen worden gebruikt (blokfluit, gitaar, fluit, enz.).


Voorwaarden voor toelating

De toelating tot de bacheloropleiding wordt bepaald door het voltooide voortgezet onderwijs dat wordt bevestigd door een einddiploma.

Verificatie methode:


Regels voor vrijstelling van toelatingsexamen

Engelse taal georiënteerd op onderwijs

De kandidaat kan de decaan vragen hem of haar vrij te stellen van het toelatingsexamen voor de lerarenopleiding Engels aan de faculteit onderwijs. De betreffende aanvraag moet op 28 februari 2019 worden ingediend. De aanvraagmap moet ook een certificaat bevatten waarin wordt bevestigd dat de kandidaat met succes een van de onderstaande gestandaardiseerde examens heeft behaald. De uitgiftedatum van het certificaat mag niet vóór de datum van indiening van de toelatingsexamenaanvraag met meer dan twee jaar liggen.

Cambridge-examens:

  • Cambridge Engels: eerste graad A
  • Cambridge Engels: gevorderd - rangen A, B, C
  • Cambridge Engels: Proficiency - cijfers A, B, C

IELTS - de minimum score van 5.5

TOEFL iBT - de minimale score van 72 punten

De commissie kan ook andere certificaten erkennen die bevestigen dat de kandidaat geslaagd is voor een examen dat zijn of haar Engelse taalvaardigheid als B2 of hoger kwalificeert.

Als de kandidaat het kwalificatiebewijs heeft behaald na de bovengenoemde uiterste datum voor het verzenden van het aanvraagformulier, kan hij / zij het certificaat voor 31 mei indienen. 2019. Ongeacht dit, moet de aanvraag nog vóór 28 februari worden ingediend. 2019. De aanvrager is vervolgens op de hoogte gebracht of hij / zij is vrijgesteld van het toelatingsexamen of niet. Indien de decaan het verzoek om vrijstelling inwilligt, ontvangt de aanvrager het besluit tot vrijstelling van het toelatingsonderzoek of een deel daarvan en ontvangt hij / zij het maximumaantal punten vermeld op basis van toelatingscriteria van het betreffende vakgebied. Als de kandidaat het vereiste certificaat niet vóór 31 mei 2019 heeft geleverd, moet hij / zij het toelatingsexamen doen op de vastgestelde datum.


Aanbevolen literatuur, voorbeeldvragen

Engelse taal georiënteerd op onderwijs
MURPHY, R. Engelse grammatica in gebruik. Cambridge University Press, 1998.
MCCARTHY, M., O'DELL, F. Engelse vocabulaire in gebruik. Cambridge University Press, 1994.
SWAN, M., WALTER, C. Hoe Engels werkt. OUP, 1997.
THOMPSON, AJ, MARTINET, AV A Praktische Engelse grammatica. OUP, 1987.
EASTWOOD, J. Oxford Practice Grammar. Intermediate. OUP, 2008.
Longman Language Activator. 'S Werelds eerste productie-woordenboek. Longman, 1993.
SWAN, M. Praktisch Engels gebruik. Oxford, 1995.
CUNNINGHAM, S., MOOR, P., Cutting Edge. Intermediate. Studenten boek,
Werkboek en zelfstudieboek. Pearson Education, 2005.
(of andere edities van de bovengenoemde publicaties)

Engelstalig leerboek - middelbaar of hoger niveau, bijv. Nieuw
Doorway, Opportunities, Face2Face, Taal in gebruik, Inside Out, Matrix,
Cambridge Engels voor scholen, nieuwe hotline, natuurlijk Engels, Engels in het achterhoofd,
Levensecht, Landmark, Voortgang tot Eerste certificaat, Nieuw eerste certificaat, Goud enz.


Muziek gericht op educatie
Taylor, E. The AB Guide to Music Theory, deel I, II.
Delen en partituren van de Europese klassieke muziek 18e tot 20e eeuw.


Voorbereidende cursus

Engelse taal georiënteerd op onderwijs

Beschikbaar. Voor meer informatie pls. neem contact op met Ivana Jancovicova op ivana.jancovicova@pedf.cuni.cz


Muziek gericht op educatie

Het is mogelijk om vooraf individuele consultaties te vragen.


Graduate profiel

De afgestudeerde van het Engelse taalvak van studie heeft een grondige kennis van het Engelse taalsysteem, Engelse en Amerikaanse literaire geschiedenis en een goede beheersing van alle taalvaardigheden (C1). Hij / zij heeft basiskennis van terminologie op het gebied van lesgeven in het Engels en is in staat om theoretische principes toe te passen op de lespraktijk.

De afgestudeerde van de bachelorbranche Muziekonderwijs georiënteerd op Onderwijs is bevoegd voor lector, assistent, vrije tijd pedagoog of tutor bij de vrijetijdsactiviteiten van kinderen, jongeren en volwassenen op het gebied van muziekonderwijs; op het gebied van cultuur, educatieve activiteiten of in beroepen op basis van de professionele basis van het onderwerp.


Career Prospect

Engelse taal georiënteerd op onderwijs

Afgestudeerden van de bacheloropleiding zullen goed zijn opgeleid in taalkunde, Amerikaanse en Britse literatuur en hij / zij zal bekwaam zijn in het Engels. Het onderzoek is zo opgezet dat de afgestudeerde in staat zal zijn om door te gaan voor een masterdiploma in het onderwijs of andere gerelateerde programma's, of hij / zij kan een baan vinden in verschillende overheids- en internationale instellingen.


Muziek gericht op educatie

Afgestudeerden kunnen muziek begrijpen, analyseren, evalueren, vocaal en instrumentaal uitvoeren. Afgestudeerden zouden mogelijkheden vinden om in verschillende overheids- en particuliere instellingen te werken, als assistenten in instellingen voor vrije tijd activiteiten van kinderen en jongeren. Afgestudeerden van de bacheloropleiding zijn niet gekwalificeerd als leraren.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The Faculty of Education is one of seventeen faculties associated under the umbrella of the Charles University in Prague. Its primary goal is to train teachers and other pedagogical personnel for all ... Lees meer

The Faculty of Education is one of seventeen faculties associated under the umbrella of the Charles University in Prague. Its primary goal is to train teachers and other pedagogical personnel for all types of schools and school systems, at various levels of study (Bachelors and Masters) and forms. Lees Minder