Bachelor in International Business Administration (BBA) Marketing & Communicatie
New European College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Munich, Duitsland
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 4.900 / per semester *
Deadline voor aanmelding
01 Jul 2024
Eerste startdatum
26 Aug 2024
* per semester
Invoering
De bacheloropleiding is ontworpen om u de kennis en het begrip van de essentiële aspecten van bedrijfstheorie en -praktijk te geven. Via onze cursussen worden studenten ondergedompeld in een breed scala aan onderwerpen, zoals marketing, financiën, economie, ondernemerschap en communicatie. Casestudy's, projectwerk, bedrijfsbezoeken, gastsprekers en netwerkevenementen zijn geïntegreerd in de cursussen, zodat u kunt testen en voortdurend kunt toepassen wat u in de echte wereld hebt geleerd met bedrijven en professionals uit de industrie.
Om je vaardigheden verder te verfijnen om een succesvolle manager te zijn, moeten cursussen in vreemde talen en verplichte werkervaring, samen met aanvullende communicatieworkshops en managementseminars je studie begeleiden.
Of het nu gaat om internationale bedrijven, kleine en middelgrote bedrijven of familiebedrijven - alle bedrijven zijn uw potentiële werkgevers na de succesvolle afronding van onze bacheloropleiding.
Marketing- en communicatiespecialisten nemen een product of dienst en associëren dat product of die dienst met een merknaam, een huisstijl en een filosofie. Marketing kan worden gedefinieerd als de intermediaire functie tussen productontwikkeling en verkoop.
Bedrijfsbeheerders die zich bezighouden met de marketing- en communicatiestrategieën van een bedrijf, kijken voortdurend naar de bestaande systemen, naar de human resources en de manier waarop ze worden beheerd, naar de toeleveringsketen en naar de verkooppijplijn - alle gebieden die rechtstreeks worden beïnvloed door de marketing- en communicatiestrategie.
toelatingen
leerplan
Het schooljaar op New European College is verdeeld in twee trimesters – winterterm en zomerterm, en zes hoofdblokken die elk zes weken duren. Elk blok van zes weken bestaat uit twee lesweken, gevolgd door een projectweek, daarna nog twee lesweken, gevolgd door een toetsweek, om de module af te ronden.
Talen en projectweken zijn een belangrijk onderdeel van het bachelorprogramma. Aan het begin van elk semester worden taalcursussen aangeboden voor de volledige drie blokken. Tijdens de Projectweek krijgen studenten de kans om in teams te werken aan een praktijkcase of simulatie met als doel om aan het eind van de week een laatste 'pitch' te presenteren en hun ervaring te evalueren.
Het programma Marketing & Communicatie is gericht op het ontwikkelen van de vaardigheden en competenties die een moderne Marketing en Public Relations Officer nodig heeft.
Studenten maken kennis met modules zoals massacommunicatie, public relations en bedrijfsbranding, maar ook met marketinggebieden zoals marketingonderzoek, nichemarketing en e-presence.
Tijdens hun laatste jaar wordt studenten gevraagd om een bedrijfscommunicatieplan of een marketingstrategie als onderdeel van een businessplan te ontwerpen.
Galerij
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
In elk bedrijf en in elke sector zijn marketing- en communicatiespecialisten nodig, dus het carrièrepotentieel is onbeperkt.
Mogelijkheden zijn onder meer:
- Marktonderzoek
- Merkmanagement
- Advertising
- Promotions
- Publieke relaties
- Crisisbeheersing
Veel afgestudeerden van Wittenborg hebben direct werk gevonden bij kleine marketing- en communicatiebedrijven, en sommigen zijn hun eigen bureaus begonnen. Deze studenten begrijpen dat het ontwikkelen van marketing- en interne en externe communicatiestrategieën voor bedrijven uiterst lucratief en specialistisch werk kan zijn, en dat succes vaak te vinden is in het vermogen om oplossingen te meten. Afgestudeerden hebben ook een carrière gevonden bij non-profitorganisaties en overheidsorganisaties, waar ze werkzaam zijn op gebieden als public relations en internationale communicatie.