Introductie
Het hoofddoel van de Bachelor in International Business is om de internationale bedrijfsmanagers op te leiden die in staat zijn om internationale bedrijfsomgevingen te analyseren, te communiceren en samen te werken met buitenlandse partners en klanten, de principes van bedrijfsbeheer en bepalingen van internationale bedrijfsregelgeving toe te passen door internationale bedrijfsactiviteiten te plannen en te organiseren. in het bedrijf of zijn afdeling.
Leerresultaten
De principes van het functioneren van wereldwijde zakelijke markten en duurzame ontwikkeling kunnen kennen.
De theorieën van economie en bedrijfsbeheer kunnen toepassen, evenals rechtshandelingen die internationaal zakendoen in de praktijk reguleren.
In staat zijn om de internationale zakelijke omgeving te analyseren, toegepast onderzoek uit te voeren om specifieke zakelijke problemen op te lossen, de mogelijkheden van internationale bedrijfsontwikkeling te plannen.
De internationale activiteitenresultaten van een bedrijf kunnen analyseren en beoordelen.
Internationale handelsprocessen kunnen plannen en organiseren door de middelen van het bedrijf op verantwoorde wijze te beheren.
De juiste tools kunnen kiezen om de toegevoegde waarde van het geëxporteerde product voor de verschillende buitenlandse markten te creëren.
Bedrijf kunnen plannen en organiseren in de e-omgeving / Internationale marketingactiviteiten van het bedrijf kunnen plannen voor de verschillende markten en de veranderende markttrends kunnen analyseren / Internationale voedselmarkten kunnen analyseren en het project op het gebied van levensmiddelen kunnen voorbereiden organisatie.
De onderhandelingsvaardigheden van het management kunnen aantonen, in teamverband kunnen werken, communiceren en samenwerken in de multiculturele en meertalige bedrijfsomgeving.
In staat zijn om de morele verantwoordelijkheid voor de activiteit van eigen resultaten in de samenleving te begrijpen, de waardeattitudes van het bedrijf te volgen en beredeneerde oplossingen te bieden voor het oplossen van zakelijke problemen.
Onafhankelijkheid en creativiteit kunnen aantonen door managementbeslissingen te nemen, bedrijfsinnovaties te implementeren en te ontwikkelen.
In staat zijn om carrière en trends van zelfopleidingen te plannen door de verworven kennis en vaardigheden toe te passen voor continue verbetering. Helloquence / Unsplash
Cursus
1e semester
Basisprincipes van internationaal zakendoen
Internationale zakelijke omgeving
Basisprincipes van bedrijfsorganisatie
Ondernemerschap en innovatie
Wettelijke regulering van internationale handel
Internationale zakelijke communicatie
Zakelijk Engels
Interculturele communicatie
Communicatie Psychologie
2e semester
Economie
Micro-economie en macro-economie
Bedrijfswiskunde en statistiek
Toegepaste onderzoeken
Bedrijfsmanagement
Beheer
afzet
Zakelijke boekhouding
3e semester
Duurzaam Enterprise Resource Management
Enterprise Economics
Personeelszaken
Bedrijfsmanagementsystemen
Financiën
Export- en importbeheer
Internationale handel
Voorraadketenbeheer
Internationaal zakenrecht
Internationale onderhandeling
4e semester
Professionele stage
Simulatie van internationale bedrijfsprocessen
Professionele stage in een zakelijke onderneming
5e semester
E-businessorganisatie / internationaal marketingmanagement / voedselmarktonderzoek
E-services / Marketingmanagement en planning / Onderzoek naar voedselmarketing
E-marketing / merkbeheer / consumentengedrag
Juridische omgeving voor e-business / internationaal marktonderzoek / duurzame voedselconsumptie
Bedrijfsprojecten / Bedrijfsethiek / Zakelijke vreemde taal
Vrij keuzemodule
Duurzame ontwikkeling
Duurzaam ondernemen
Beheer van milieubescherming
2e zakelijke buitenlandse taal
Innovatie Management
Verandermanagement
Innovatieve IT
Project management
2e zakelijke buitenlandse taal
Persoonlijkheid en carrière
Persoonlijkheidspsychologie en zelfstudie
Leiderschap
Carriere planning
2e zakelijke buitenlandse taal
Basisprincipes van logistiek
Elementen van logistieke systemen
Transport in logistieke processen
ES-transportbeleid
2e zakelijke buitenlandse taal
Franse en Spaanse taal en cultuur
Franse taal en cultuur
Spaanse taal en cultuur
Scandinavische taal en cultuur
Scandinavische cultuur
Deense / Zweedse / Finse / Noorse taal
Oost-Slavische cultuur en Russische taal
Oost-Slavische cultuur
Russische taal
Aziatische cultuur en Chinese taal
Aziatische cultuur
Chinese taal
Duitse cultuur en taal
Duitse cultuur
Duitse taal
6e semester
E-business management / Geïntegreerde marketingcommunicatie / Food Business-organisatie
E-businessplatforms en -hulpmiddelen / Directe en e-marketing / Bedrijfsprojecten
Beheer van sociale accounts en websites / inhoud en sociale media marketing / merkbeheer
Investeringen en risicobeheer / beheer van communicatiemaatregelen / EU-voedselmarkt
Bedrijfsethiek / consumentengedrag / bedrijfsrisicobeheer
Laatste proefschrift
Laatste stage
Laatste project