Bachelor in International Business
Kauno Kolegija
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Kaunas, Litouwen
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.260 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
International Business is een programma dat de marktbehoeften weerspiegelt; is gebaseerd op een moduleprincipe dat zorgt voor de interdisciplinariteit van studies, een flexibele leeromgeving, het versterken van de rol van studenten in het studieproces, het stimuleren van hun onafhankelijkheid, activiteit, verantwoordelijkheid voor de studieresultaten, het integreren van praktijk- en zelfstudieopdrachten; een semester stage lopen bij bedrijven. Het programma is gericht op probleemonderwijs, vorming van de systemische benadering van studenten en sociaal verantwoord en ethisch ondernemen. Studenten van het programma studeren aan een hogere school of lopen een semester stage bij een bedrijf in het buitenland.
Het doel van het International Business-studieprogramma is om toekomstige internationale bedrijfsmanagers te leren de internationale zakelijke omgeving te analyseren, te communiceren en samen te werken met buitenlandse partners en klanten, en bedrijfsmanagementprincipes en bepalingen van internationale zakelijke regelgeving toe te passen door internationale zakelijke activiteiten te plannen en te organiseren. het bedrijf of zijn afdeling. Daarom moet het International Business-programma worden gekozen door zelfbewuste, resultaatgerichte, communicatieve mensen die graag in teams werken, verantwoordelijk en zelfverzekerd zijn en niet bang zijn voor uitdagingen en risico's. Bovendien is dit programma gericht op creatieve mensen die niet vertrouwd zijn met woorden als “kan niet” of “onmogelijk”.
specialisaties
E-Business Organization – studenten leren e-business organiseren en beheren. Het studieprogramma richt zich op het gebruik en de toepassing van moderne IT-tools voor het opzetten, uitbreiden en ontwikkelen van bedrijven. Er is veel vraag naar dergelijke specialisten op de arbeidsmarkt. Het is erg belangrijk om de wettelijke voorschriften op het gebied van e-business te kennen en te volgen. Daarom zullen studenten ook de juridische omgeving van e-business bestuderen.
Studieonderwerpen: E-diensten, e-marketing, juridische omgeving voor e-business, zakelijke projecten, platforms en hulpmiddelen voor e-business, beheer van sociale accounts en websites, investeringen en risicobeheer, bedrijfsethiek.
International Marketing Management is gericht op creatieve, communicatieve en georganiseerde mensen. Succes op buitenlandse markten wordt niet alleen gegarandeerd door de hoge kwaliteit van goederen of diensten, snelle en goedkope service, maar ook door effectieve marketing. Terwijl ze de onderwerpen van deze specialisatie bestuderen, zullen studenten antwoorden vinden op vragen over hoe ze de meest gunstige buitenlandse markt kunnen vinden, de vorm en het tijdstip van binnenkomst correct kunnen kiezen, hun concurrentievoordeel kunnen gebruiken, snel kunnen reageren op veranderende handelsomstandigheden, enz.
Studievakken: Marketingmanagement en -planning, Merkmanagement, Internationaal marktonderzoek, Bedrijfsethiek, Directe en E-marketing, Content- en Social Media Marketing, Management van communicatiemaatregelen, Consumentengedrag.
leerplan
Cursussen
1 semester
Economie: 15 ECTS
- Micro-economie en macro-economie, 6 sp
- Bedrijfswiskunde en statistiek, 5 sp
- Basis van toegepast onderzoek, 4 sp
Internationale zakelijke communicatie: 15 sp
- Zakelijk Engels, 5 sp
- Interculturele communicatie, 6 sp
- Communicatiepsychologie, 4 sp
2 semester
Basisprincipes van internationaal zakendoen: 15 ECTS
- Internationale zakelijke omgeving, 4 sp
- Businessmodellen en projecten, 4 sp
- Ondernemerschap en innovatie, 4 sp
- Juridische regeling van internationaal zakendoen, 3 sp
Bedrijfsbeheer: 15 sp
- Beheer, 7 sp
- Marketing, 4 sp
- Bedrijfsboekhouding, 4 sp
3 semesters
Duurzaam Enterprise Resource Management: 15 sp
- Ondernemingseconomie, 3 sp
- Personeelsmanagement, 3 sp
- Bedrijfsmanagementsystemen, 4 sp
- Financiën, 5 sp
Export- en importbeheer: 15 sp
- Internationale handel, 5 sp
- Toeleveringsketenbeheer, 3 sp
- Internationaal ondernemingsrecht, 4 sp
- Internationaal onderhandelen, 3 sp
4 semester
Professionele stage: 30 ECTS
- Simulatie van internationale bedrijfsprocessen, 8 sp
- Professionele stage in een zakelijke onderneming, 7 sp
E-Business Organisatie / Geïntegreerde marketingcommunicatie: 15 sp
- E-marketing / Direct en E-marketing, 4 sp
- E-business Juridische omgeving / Marketing van inhoud en sociale media, 4 sp
- Marktonderzoek / Beheer van communicatiemaatregelen, 4 sp
- E-businessprojecten / Consumentengedrag, 3 sp
5 semester
E-Business Management / Internationaal marketingmanagement: 15 sp
- E-businessplatforms en -tools / Marketingmanagement, 5 sp
- Beheer van sociale accounts en websites / merkbeheer, 4 / 3 sp
- Beleggings- en risicobeheer / internationaal marktonderzoek, 3 / 4 ECTS
- Bedrijfsethiek, 3 sp
- Uit de lijst met vrije keuzevakken aangeboden door KK, 15 ECTS
6 semesters
Afstudeerscriptie: 30 ECTS
- Eindstage, 21 ECTS
- Eindproject, 9 sp
Vrij keuzevakken
Wereldeconomie: 15 sp
- Globale en regionale economie, 5 sp
- Interculturele communicatie, 5 sp
- Crisisbeheersing, 5 sp
Modern management van organisaties: 15 sp
- Talent- en Competentiemanagement, 5 sp
- Creatieve oplossingen van het bedrijfsleven, 5 sp
- Verander- en innovatiemanagement, 5 sp
Van idee tot bedrijf: 15 ECTS
- Creatieve ontwikkeling van bedrijven: planning en verificatie, 6 sp
- Financiering van bedrijfsidee, 5 ECTS
- Commercialisering van een bedrijfsidee, 4 sp
Bedrijfsveranderingsmanagement: 15 sp
- Verandermanagement, 4 sp
- Risicomanagement, 5 sp
- Projectmanagement, 6 sp
Persoonlijkheid en carrière: 15 ECTS
- Persoonlijkheidspsychologie en zelfstudie, 5 sp
- Leiderschap, 5 sp
- Loopbaanplanning, 5 sp
Beheer van relaties met klanten: 15 ECTS
- Stressbeheersing, 6 sp
- Effectief klantmanagement, 5 sp
- Conflicthantering, 4 sp
Creatieve persoonlijkheid: 15 ECTS
- Persoonlijke branding, 5 sp
- Creatief Schrijven, 5 sp
- Creatieve besluitvorming, 5 sp
Welzijn en gezondheidskwaliteit: 15 ECTS
- Gezond leven en voeding, 5 sp
- Levenscoaching, 5 sp
- Bewegings- en beeldende therapie, 5 sp
Actieve vrijetijdsorganisatie: 15 ECTS
- Vormen van actieve vrijetijdsbesteding, 5 sp
- Sport voor iedereen, 5 sp
- Beheer van vrijetijdsprojecten, 5 sp
Franse en Spaanse taal en cultuur: 15 ECTS
- Franse taal en cultuur, 8 sp
- Spaanse taal en cultuur, 7 sp
Communicatie-impact op de massa: 15 ECTS
- Gendercommunicatie, 5 sp
- Persoonlijke communicatie, 5 sp
- Propagandatheorie, 5 sp
Duurzaamheid en reizen: 15 ECTS
- Duurzaam toerisme, 5 sp
- Verantwoord consumeren, 5 sp
- Duurzaam Evenementenmanagement, 5 sp
Russische taal en cultuur: 15 sp
- Russische taal, 9 sp
- Russische culturele bronnen, 6 sp
Talen
Voertaal: 100% Engels (voor deze cursus is een specifiek niveau Engels vereist).
Beoordeling
Voor de beoordeling van kennis en vaardigheden wordt een tienpunts cumulatief beoordelingssysteem gehanteerd. De leerresultaten worden gedurende het semester geëvalueerd. Toetsvormen zijn o.a. vertalingen, toetsen, individuele en groepstaken, presentaties, projecten, presentaties van praktijk- en zelfstudietaken etc.
Het eindcijfer bestaat uit de beoordeling van de cursusopdrachten en het afsluitend examen.
Je docenten
Docenten zijn ondernemers. Hooggekwalificeerde, ervaren docenten volgen de ontwikkeling van hun studenten op de voet met inspirerende werkvormen. Studiemateriaal is gerelateerd aan actuele gebeurtenissen, problemen uit de echte wereld en nieuwe academische bevindingen van KUAS-onderzoeksgroepen. Bovendien worden ondernemers uitgenodigd voor lezingen om de meest recente, relevante informatie en hun persoonlijke ervaring te delen.
Moderne lesmethoden omvatten bezoeken aan verschillende zakelijke bedrijven en presentaties van gastsprekers. Deze methoden bieden onze studenten praktische mogelijkheden om te leren door blootstelling aan diverse werkmethoden en interactie met onbekende industrieën en organisatiestructuren.
Gastdocenten van buitenlandse universiteiten dragen bij aan de verscheidenheid aan vaardigheden en kennis aan KUAS. Studenten kunnen ervaring opdoen in hun studieprogramma van gastdocenten die komen uit Tsjechië, Spanje, Polen, Finland, Letland, Estland, Polen, Nederland, enz.
Docenten werken in de modules samen met docenten van buitenlandse onderwijsinstellingen waar soortgelijke opleidingen worden uitgevoerd.
Leerproces
Studenten studeren in een modulair studieprogramma dat een flexibele leeromgeving biedt en de autonomie van studenten bevordert.
Studentgerichte zelfstudie is gebaseerd op taken en groepsactiviteiten die problematisch en kritisch denken stimuleren. Er wordt een onderwijsomgeving gecreëerd om studenten in staat te stellen hun studieproces zelf te beheersen, te reflecteren op hun activiteiten en creativiteit en innovatie te stimuleren. De opleiding streeft naar actieve deelname van studenten aan het studieproces. Discussies en dialogen tussen de docent en de student worden altijd aangemoedigd in de colleges.
Programma resultaat
Waarom International Business studeren?
De volgende competenties worden ontwikkeld:
- Zal de principes van wereldwijde zakelijke markten en duurzame ontwikkeling begrijpen.
- Zal in staat zijn om de theorieën van economie en bedrijfsbeheer toe te passen, evenals rechtshandelingen die internationaal zakendoen in de praktijk reguleren.
- Zal in staat zijn om de internationale zakelijke omgeving te analyseren, toegepast onderzoek uit te voeren gericht op het vinden van oplossingen voor specifieke zakelijke problemen, en de kansen voor internationale bedrijfsontwikkeling te plannen.
- Kan internationale prestatieresultaten van een bedrijf analyseren en beoordelen.
- Zal internationale handelsprocessen kunnen plannen en organiseren door de middelen van het bedrijf op verantwoorde wijze te beheren.
- Zal in staat zijn om de juiste tools te kiezen om de toegevoegde waarde van geëxporteerde producten op verschillende buitenlandse markten te creëren.
- Zal in staat zijn om e-business te plannen en te organiseren / zal in staat zijn om internationale marketingprestaties van het bedrijf in verschillende markten te plannen en veranderende markttrends te analyseren / zal in staat zijn om de internationale voedselmarkt te analyseren en het project over de organisatie van levensmiddelenbedrijven voor te bereiden.
- Onderhandelingsvaardigheden en teamwerkvaardigheden kunnen demonstreren; communiceren en samenwerken in multiculturele en meertalige zakelijke omgevingen.
- Zal in staat zijn om hun eigen morele verantwoordelijkheid in te zien, te presteren in overeenstemming met de missie van het bedrijf en beredeneerde bedrijfsgerelateerde probleemoplossingen te bieden, en zal onafhankelijkheid en creativiteit kunnen tonen door managementbeslissingen te nemen en bedrijfsinnovaties te implementeren en te ontwikkelen.
- Zal in staat zijn om zijn eigen carrière en professionele ontwikkeling te plannen door opgedane kennis en vaardigheden toe te passen.
Galerij
Carrièremogelijkheden
Studies gebaseerd op de praktijk
In de cursus International Business leer je niet alleen theorie, maar kun je deze ook in de praktijk toepassen door samenwerking met verschillende bedrijven. Studenten lopen stage bij verschillende soorten bedrijven: media; communicatie- en informatieafdelingen van de centra die culturele en sociale diensten verlenen of in productiebedrijven.
Studenten doen hun professionele stage in hun 4e of 6e semester. Ze worden uitgenodigd om stage te lopen bij de grootste Litouwse bedrijven.
Toekomstige carriëre
De afgestudeerden zullen concurrerend zijn op de internationale arbeidsmarkt; beschikt over de vaardigheden en praktische ervaring die nodig zijn om te communiceren met zakelijke partners en klanten; in staat zullen zijn om hun eigen bedrijf op te richten en te ontwikkelen; wordt voorbereid op het werken op de afdelingen export, levering, klantenservice, marketing, projectmanagement, kwaliteit, e-commerce, internationale betrekkingen en communicatie, product en internationale bedrijfsontwikkeling.
Toegang tot vervolgstudie
De afgestudeerden hebben recht op een studiepuntenoverdrachtsysteem voor universitaire opleidingen op niveau 1, ze kunnen masterprogramma's kiezen. De voortzetting van studies is mogelijk in de studieprogramma's op het gebied van toerisme en vrije tijd, management en business aan Litouwse en/of buitenlandse universiteiten.