Bachelor in International Hotel Management

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Met de Bachelor in International Hotel Management, ben je gekwalificeerd om operationele managementfuncties in de internationale hotel- en toerismesector te bekleden. Tijdens deze 3 jaar van scholing: Vatel-studenten:

  • professionele, juridische, economische en fundamentele taalkennis verwerven voor hun vakgebied;
  • leer managementtechnieken en teamleidende vaardigheden.

Deze toekomstige managers in de internationale horecasector pakken concrete en operationele professionele realiteiten aan in het hele curriculum:

  • Ze hebben echte klanten in de restaurants en applicatiehotels van Vatel.
  • Tijdens hun praktische sollicitatieweken beheren oudere studenten jongere: ze werken allemaal samen in echte managementomstandigheden.
  • Ze perfectioneren hun vaardigheden tijdens hun stages.
  • Hun cursussen worden gegeven door professoren en professionals in de horecasector.126647_photo-1558959357-685f9c7ace7b.jpg Proxyclick Visitor Management System / Unsplash

stages

  • De stage van jaar 1 , die plaatsvindt tijdens het hoogseizoen in de zomer of de winter, is veeleisend voor studenten die hun professionele omgeving op dit drukke moment ontdekken. Ze leren basistaken bij de receptie en in het restaurant.
    Het doel is dat zij als toekomstige managers, na de hiërarchische ladder te hebben beklommen, teams efficiënter kunnen beheren, omdat zij zelf ook deze taken hebben uitgevoerd.
  • De stage van jaar 2 heeft nog steeds een operationele dimensie, maar vindt, indien mogelijk, plaats in een Engels sprekend land zodat studenten hun taalkundige en interculturele kwaliteiten zullen ontwikkelen.

leerplan

Jaar 1: Studenten maken kennis met marketing, human resources, administratie en professionele cultuur, en worden gekruid met catering, culinaire productietechnieken, banketbeperkingen, onverwachte evenementen in recepties of seminars terwijl ze op school blijven.

Jaar 2: Terwijl we de theoretische kennis blijven verbeteren met de introductie van cursussen zoals Ondernemingsrecht en Toerismeseconomie, doen studenten geleidelijk managementervaring op in reële situaties. Ze beheren eerstejaars studenten terwijl ze worden beheerd door derdejaars studenten. Ze krijgen zelfvertrouwen en worden zich tegelijkertijd bewust van de hiërarchie in een bedrijf.

Jaar 3: Studenten hebben nu juridische, economische en taalkundige capaciteiten en zijn klaar om teams op school te beheren. Dit jaar is gericht op het ontwikkelen van analytische capaciteiten met behulp van de rijkdom aan opgedane kennis, het ontwikkelen van strategieën en het besluitvormingsproces.

Marco Polo-programma

Degenen die een carrière in de horeca en toerisme willen hebben, moeten een internationaal en intercultureel bereik hebben. Dit in gedachten houdend, biedt Vatel studenten de mogelijkheid om het 2e jaar door te brengen in een andere Vatel-school, gevestigd in een deel van de wereld.

Vatel Group is aanwezig in meer dan 30 landen op vier continenten en biedt haar studenten de mogelijkheid om hun interculturele denkwijze te ontwikkelen door hun tweede jaar in een andere Vatel-school te volgen, die ze kunnen selecteren uit al onze campussen over de hele wereld.

Met dit programma kunnen studenten:

  • ontdek een nieuw land
  • ervaar een nieuwe cultuur
  • leer een extra vreemde taal

terwijl ze hun hotelmanagementstudies voortzetten met ons curriculum. Vaticaanse scholen over de hele wereld hebben dezelfde onderwijsprogramma's: studenten vervolgen dus hun cursussen in het buitenland voordat ze voor hun derde bachelorjaar teruggaan naar hun thuisschool.

Het Marco Polo-jaar wordt vervolgens gevalideerd door de gastschool van de studenten. Om hun ervaring in de internationale horecasector te vergroten, beveelt Vatel studenten aan hun verblijf met een stage in hun gastland te verlengen.

Een programma bekroond met de beste innovatie in een educatief programma

Het Marco Polo-programma is door de internationale horecaprofessionals bekroond met de Best Innovation in a Educational Program Award bij de Worldwide Hospitality Awards.

Een erkenning van degenen die Vatel-stagiaires en Vatel-alumni over de hele wereld werven.

123901_photo-1544986581-efac024faf62.jpg
Alev Takil / Unsplash

Toelatingseisen

  • High School Diploma of A-level equivalenten:
    • In Frankrijk: Baccalaureate
    • In België: certificaat voor einde van de secundaire studies
    • In Zwitserland: Maturité
    • In andere landen: het High School Diploma of equivalenten op A-niveau
  • Voor studenten die hun cursussen in het Engels willen doen: Vereist niveau in het Engels: TOEFL 550 (80 IBT) of IELTS 5.5 (academische) begeleidende brief in het Engels.

Toelatingsprocedure

  1. Contact
    U neemt contact op met de Vatel Campus van uw keuze (op een forum, via internet, per e-mail, enz.).
  2. Toepassing
    U stuurt uw ingevulde aanvraagformulier en alle andere gevraagde documenten terug naar de school.
  3. evaluatie
    De school zal je dossier bestuderen en als je toelaatbaar bent, word je uitgenodigd voor het volgende toelatingsexamen.
  4. Toelatingsexamen
    Je legt het toelatingsexamen af op de school waar je naartoe wilt.
  5. resultaten
    U ontvangt uw resultaten binnen enkele dagen.
  6. bevestiging
    Je toelating wordt gevalideerd na een interview met de schooldirecteur van de school waar je naartoe wilt gaan.

vergoedingen

Collegegeld voor Vatel Kigali, Rwanda

registratie USD 200
Toelating Bachelor USD 7.000 / jaar
Totaal kosten Bachelor USD 21.000
Laatst bijgewerkt op December 2019

Over de school

Students of Vatel in Rwanda will graduate with a prestigious internationally recognized degree providing them with a wide array of exciting career opportunities in the international hospitality indust ... Lees meer

Students of Vatel in Rwanda will graduate with a prestigious internationally recognized degree providing them with a wide array of exciting career opportunities in the international hospitality industry across Africa, Asia, America, and Europe. Vatel’s innovative approach equips them with the knowledge and skills to perform in high-level roles upon completion of their studies by providing practical training exercises and industrial placements throughout the duration of the three-year degree program. Lees Minder