Read the Official Description

Bachelor in International Liberal Arts: Language Arts (Literature, Linguistics)

Inleiding tot taalconcepten

Introduction to Language Concepts biedt studenten een inleiding tot de taal door overeenkomsten en verschillen te bekijken tussen verschillende talen vanuit een wetenschappelijk oogpunt. Een studie van het unieke karakter van de menselijke taal betekent ook kijken naar de menselijke geest en de relatie van cognitie tot taal. In deze cursus zullen we nadenken over vragen als: Wat is taal? Wat betekent het om een ​​taal te kennen? Op welke manieren verwerven mensen hun eerste taal? Hoe verwerven ze extra talen? Hoe is taal uniek voor de menselijke soort en de evolutie van menselijke cognitie en cultuur? Hoe is taal een soort venster in de geest? Hoe kan taal de identiteit beïnvloeden?

De linguïstiek bestaat uit verschillende formele studiegebieden: woorden (morfologie), zinnen (syntaxis, wat de meeste mensen 'grammatica' noemen), betekenissen (semantiek) en geluiden (fonetiek en fonologie). Het omvat ook de studie van hoe kennis over taal wordt toegepast in sociale situaties in verschillende culturen (sociolinguïstiek), en hoe mensen een taal leren (taalverwerving). We zullen elk van deze aspecten van taal bestuderen.

Ten slotte dient deze cursus als een introductie tot het brede scala aan talen en taaltypen over de hele wereld. Vrijwel elke handeling en zeker elk gebied van kennis, zelfs non-verbale velden zoals wiskunde en muziek, zijn afhankelijk van taal als het primaire middel voor instructie en leren. Taal is misschien wel het belangrijkste cognitieve vermogen van de menselijke soort. Omdat menselijke talen zo divers zijn, en taal een integraal onderdeel is van de constructie van cultuur, volgt hieruit dat enige elementaire taalkennis zeer verhelderend, zo niet essentieel, is voor studenten die de veelheid aan culturen en de menselijke natuur zelf diep willen begrijpen.

Doelen

Het hoofddoel van deze cursus is om studenten kennis te laten maken met de aard van de taal zelf en haar fundamentele rol in het menselijk denken en gedrag. De hoofdletter hier is opzettelijk, omdat het de wetenschappelijke aard van de taalwetenschap ten grondslag ligt aan een wetenschap die probeert de principes bloot te leggen, door de details te onderzoeken. De student zal ook leren om verschillende aspecten van taal te benaderen: morfologie, syntaxis, fonologie vanuit een probleemoplossend perspectief, en daarbij te leren hoe taalkundigen de taal en de inherente aard van deze interweven systemen bestuderen die ten grondslag liggen aan alle menselijke talen . Gedurende de cursus is de doelstelling om studenten de universaliteit van taalsystemen te laten ervaren, in plaats van hun discretie, van het grootste belang. Taal is vooral wat ons homo sapiens maakt en is de wortel van bijna alle mens-specifieke denkpatronen en gedrag.

sociolinguïstiek

Deze cursus introduceert concepten van 'sociolinguïstiek' voor studenten met een rudimentaire kennis van linguïstische terminologie en methoden. Sociolinguistics is de studie van manieren waarop taal en samenlevingen met elkaar in verband staan. Studenten bestuderen onderwerpen als dialectvariatie en sociaal register (de variërende sociale contexten van bepaalde vormen van taalgebruik), en de manieren waarop deze factoren invloed hebben op en helpen bij het vormgeven van identiteit en cultuur. Andere onderwerpen die in de cursus aan bod komen, zijn ideologieën en attitudes met betrekking tot taal, en hun politieke, educatieve, sociale en zelfs economische consequenties.

Doelen

Het hoofddoel van de cursus is om de hierboven genoemde principes te onderwijzen, met als doel het bewustzijn van studenten te vergroten voor de centrale rol van taal in de samenleving en de vooroordelen die voortkomen uit een gebrek aan taalbewustzijn. Deze omvatten met name attitudes ten opzichte van minder bevoorrechte dialecten, meestal gesproken door minder gunstige sociale groepen. Je kunt zelden verschillen in ras en etniciteit onderscheiden van de talen die leden van deze groepen gebruiken.

Wereld Engels

Deze cursus biedt een inleiding tot de formele studie van de Engelse taal. Als zodanig zal de cursus zich richten op verschillende sleutelfactoren over de Engelse taal: de geschiedenis, het huidige gebruik en de verspreiding ervan op verschillende manieren over de hele wereld. In het bijzonder, naarmate het Engels meer geglobaliseerd of geïnternationaliseerd wordt, zijn verschillende wereld-Engels geworden; deze cursus verkent enkele van die Engelsen en de redenen voor hun proliferatie. Studenten lezen materiaal dat is geschreven voor moedertaalsprekers over enkele van 's werelds meest dominante Engelse varianten. De hierboven genoemde problemen leiden tot een natuurlijke discussie over wat tegenwoordig 'standaard' Engels is en wat een 'moedertaal' is.

Een voordeel van deze cursus is dat van studenten wordt verwacht dat ze hun eigen inzicht en "niveau" van het Engels op verschillende niveaus beoordelen, grammatica, woordenschat, uitspraak, enz. En bespreken manieren waarop ze een grotere Engelse vloeiendheid en vaardigheid kunnen ontwikkelen. Studenten krijgen ook de gelegenheid om vertrouwd te raken met een aantal Engels ingebedde culturele waarden en literaire expressies. In essentie zal deze cursus studenten kennis laten maken met de rijke wereld van het Engels als een taal en medium voor culturele opslag.

Doelen

Het doel van deze cursus is daarom om het bewustzijn van studenten over Engels te vergroten als de dominante taal van de eenentwintigste taal en de impact ervan op gebeurtenissen in de wereld en culturele attitudes. Een zeer belangrijk aspect van deze cursus is om studenten bewust te maken van de sociale en politieke implicaties van Engels als wereld lingua franca.

Literatuur Waardering

Literatuur Waardering zal gericht zijn op de basisprincipes van het lezen, begrijpen en waarderen van poëzie, fictie en drama. De cursus zal beginnen met korte fictie, verder gaan met het lezen van een korte roman, een verscheidenheid aan gedichten, films met betrekking tot poëzie en poëzie-uitvoeringen, en films met betrekking tot literatuur. De cursus kan eindigen met een eenakter. De fictie bestaat uit verschillende representatieve korte verhalen die studenten zullen introduceren in het lezen van verhalen en de basisterminologie die nodig is om fictie te bespreken. Er zal speciale aandacht worden besteed aan het nauwkeurig lezen van literaire taal en de manier waarop taal fantasierijk denken representeert, en gedachten met gevoel samenvoegt.

Studenten zullen poëzie op verschillende manieren beschouwen, zowel als geschreven als als levende, voortdurend evoluerende, mondelinge teksten. De klas zal films als Dead Poets Society bekijken met zijn focus op poëzie en gevoel of de hedendaagse rapfilm, Slam. Een ander aspect van de cursus zal studenten kennis laten maken met de relatie tussen poëzie en andere kunsten, met name schilderkunst en muziek. Van studenten wordt verwacht dat ze deelnemen aan en leiding geven aan groepsdiscussies, analytische papers schrijven, tien journaalposten voorbereiden die een nauwkeurigheid van begrip en persoonlijke interpretatie vereisen en die uiteraard uitgebreid worden gelezen. Het belangrijkste is dat deze klas zal worden gewijd aan de levende ervaring van de literaire taal als de ultieme taal van het gevoel.

Doelen

De doelstellingen zijn erop gericht studenten te leren verschillende literaire werken te benaderen en een beter begrip te krijgen van hun oppervlakte- en symbolische inhoud. Dit omvat het begrijpen van de structuur van verschillende soorten gedichten en fictieve werken, evenals een aandacht voor taal, zowel letterlijk als figuurlijk. Het gewenste resultaat is niet alleen het begrijpen van de inhoud van de literatuur, maar ook de waarde die het de student oplevert in termen van het vermogen om zich dieper in te leven in de menselijke conditie en dieper na te denken over universele menselijke ervaringen en de sociale contexten waarin mensen leven woont.

Lyric Poetry

Lyric Poetry zal studenten kennis laten maken met lyrische poëzie na een historische benadering in twee betekenissen: 1) historische wortels van de lyriek zullen bestudeerd worden aan de hand van voorbeelden van oude en moderne teksten, niet noodzakelijkerwijs van ouder naar recenter, maar met chronologische referentiepunten; 2) de historische, sociale en esthetische achtergrond van veel van de gedichten zal worden beschouwd in het proces van interpretatie en waardering. De gereedschappen van de poëzie, evenals thematische vergelijkingen, zullen een belangrijk onderdeel van de cursus zijn. Het formaat zal bestaan ​​uit kleine groepsdiscussies met minimaal lezingen. Deze klasse vereist veel schrijven in reactie op gedichten, hoewel dit niet noodzakelijkerwijs een langlopend document is. Sommige van de poëziestudenten moeten lezen: Sappho, Catullus, en geselecteerde andere Griekse en Latijnse tekstdichters, enkele Provençaalse Franse gedichten. Shakespeare sonnetten, George Wither, Blake, Wordsworth, Byron, Dickinson, Whitman, Marianne Moore, Elizabeth Bishop, William Carlos Williams, Wallace Stevens, Robert Frost, Ezra Pound, Stevie Smith, moderne songteksten zoals Bob Dylan en vele anderen.

Doelen

Het belangrijkste doel is om het begrip en het plezier van poëtische werken te vergroten door in hun historische context niet alleen als chronologische gebeurtenissen te kijken, maar als werk dat zich in bepaalde tijden afspeelt en de omstandigheden aanpakt die door die gebeurtenissen zijn gecreëerd. Het leren lezen en horen van poëzie als de taal van muziek is het meest opvallende doel van deze cursus.

Belangrijke thema's in de wereldliteratuur

Grote thema's van de wereldliteratuur zullen een belangrijk thema uit de wereldliteratuur selecteren en studenten zullen de behandeling van het thema in verschillende genres en wereldliteratuur bestuderen. Thema's worden geselecteerd op basis van hun geschiktheid voor de bredere curriculumdoelen en de interdisciplinaire aanpak. Studenten zullen de geselecteerde werken lezen met specifieke doeleinden gerelateerd aan globaal begrip, literaire stijlen en filosofische perspectieven. Een voorbeeld van een mogelijk thema is 'Realiteit en illusie in werken van het magisch realisme'. Met dit thema konden de studenten een aantal of alle volgende dingen lezen: Kurt Vonnegut's Cat's Cradle, Haruki Murakami's The Hard-Boiled Wonderland en het einde van de wereld, Gabriel Marquez's Honderd jaar eenzaamheid, Camera Laye's The Radiance of the King, Borges ' "Borges en ik" en een selectie van andere korte verhalen en gedichten van grote schrijvers en dichters over de hele wereld. Ik wil benadrukken dat deze werken door sommige critici misschien niet als "magisch realisme" worden beschouwd, maar dit is een van de kritieke uitdagingen die studenten in de cursus tegenkomen \ om zelf te beslissen hoe de werken zich tot elkaar verhouden of van elkaar verschillen. Een ander heel opwindend thema is 'De rol van taal in postkoloniaal literair en kritisch discours', waarin de werken van de Afrikaanse of Indiase diaspora en degenen die deze gebeurtenissen behandelen door schrijvers uit de Europese koloniale periode worden vergeleken.

Doelen

De doelstellingen van deze cursus zijn dezelfde als die van alle literatuurcursussen: het vergroten van het vermogen van studenten om creatieve werken te begrijpen en om intellectueel en emotioneel te groeien vanuit de ervaring van het lezen van grote werken. Dit omvat natuurlijk een bewustzijn van historische en sociale gebeurtenissen in de geschiedenis, evenals menselijke ervaringen in verschillende culturen en historische perioden.

Vergelijkende literatuurstudies

In Comparative Literature Studies zullen we literatuur en kunst onderzoeken van Japanse en Westerse schrijvers die een centraal thema onderzoeken dat prominent aanwezig is in de wereldliteratuur, vooral die van Japan. We kunnen bijvoorbeeld werken kiezen die als 'naoorlogs' worden beschouwd, zowel in tijdelijke als in thematische zin, en een selectie van reacties op de Tweede Wereldoorlog omvatten, zowel door Japanse als westerse schrijvers en kunstenaars. We zullen romans, toneelstukken, korte verhalen, gedichten, essays, films, foto's, dansstukken en een grafische roman tegenkomen als we de reacties op en representaties van de oorlog beschouwen, gepubliceerd in de afgelopen vijfenzestig jaar. Terwijl we beginnen met een focus op reacties op de Holocaust en de atoombommen die op Hiroshima en Nagasaki zijn gevallen, zullen we ook afbeeldingen van oorlogservaringen lezen die buiten deze twee cruciale gebeurtenissen liggen.

Studenten zullen worden gevraagd om frequente schrijfopdrachten te voltooien terwijl we als een groep samenwerken om de vragen te formuleren die deze schrijnende lezingen en bezichtigingen met zich meebrengen, met speciale aandacht voor trauma's en herinneringen, en de rol van ethische verantwoordelijkheid die we mogelijk hebben draag als lezers en kijkers. Naast deze kortere opdrachten moeten de studenten een finale tien pagina's tellende onderzoekspaper schrijven die betrekking heeft op ten minste één tekst die in de cursus wordt behandeld, en ten minste één ervan buiten de cursus.

Doelen

Het hoofddoel van de cursus is de groei van het vermogen van studenten om complexe literaire werken, hun sociale context en de menselijke conditie te begrijpen, zoals deze wordt onthuld door het fantasierijke verhaal vertellen, poëtische uitdrukkingen of drama's die de studenten in de cursus moeten lezen. Door werken in een vergelijkende context te bestuderen, leren studenten een aantal waardevolle vaardigheden voor kritisch denken, variërend van taalkundig bewustzijn tot diepgaande culturele aspecten van literaire werken.

Creatief schrijven in verschillende genres

Creatief schrijven in verschillende genres biedt leerlingen de mogelijkheid creatief te schrijven over verschillende genres, waarbij ze ten minste twee van de volgende dingen kiezen: poëzie, toneelstukken, fictie of creatieve non-fictie-essays, zoals autobiografie of reisgeschriften. Werken kunnen worden opgevat als onderdeel van langere projecten, zoals een roman of een gedichtenbundel, maar ten minste twee van de hierboven genoemde genres moeten tijdens de cursus worden geprobeerd. Een onderdeel van deze cursus is ook een openbare lezing van werken die aan het einde van elke term zijn geproduceerd. Multimedia werken worden ook aangemoedigd, waarbij literatuur wordt vermengd met muziek, toneelvoorstellingen of de visuele kunsten van tekenen, schilderen of fotografie. Studenten zullen ook worden gevraagd om te lezen van geselecteerde werken tijdens de cursus.

Doelen

Doel van deze cursus is om de student de mogelijkheid te bieden creatief te schrijven in verschillende gekozen disciplines: poëzie, fictie, drama en / of creatieve non-fictie. De cursus is ontwikkelingsgericht en is daarom in de eerste plaats gericht op het aanmoedigen van jonge schrijvers met een talent en interesse in creatief schrijven in verschillende disciplines.

Geavanceerde Expository Writing

Advanced Expository Writing is ontworpen om schrijfinstructie en ervaring te bieden aan studenten die ervoor kiezen hun basisschrijfvaardigheid te verfijnen buiten de Composition 2 of Expository Research Writing-niveaus. De thema's en genres binnen het schrijven van teksten zijn flexibel en afhankelijk van de interesses van docenten en studenten, maar deze cursus is in essentie een workshop voor studentenschrijvers op een gevorderd niveau. Het doel is dat studenten in de loop van de cursus 2000 tot 3000 woorden verfijnd schrijven produceren die betrekking hebben op ten minste drie verschillende schrijfprojecten, hoewel de flexibiliteit wordt uitgebreid tot studenten met duidelijke ideeën en redenen om af te wijken van deze algemene verwachting. Een van de resultaten van de cursus kan een mini-tijdschrift publicatie van werken geschreven tijdens de looptijd en misschien gecombineerd met werken van andere schrijven klassen in het gebied Language Arts zijn. Over het algemeen vereist de cursus geen gedocumenteerd wetenschappelijk onderzoekspapier, maar zou het in de categorie van creatieve non-fictie vallen, hoewel studenten die academische papers willen schrijven dit met toestemming van de instructeur kunnen doen.

Doelen

Het belangrijkste doel van deze cursus is het verbeteren van de schrijfvaardigheid op gebieden die de student het meest interessant en nuttig vindt, vooral creatieve non-fictie, maar meer academisch schrijven als dit het aandachtspunt van de student in de cursus is.

Engelse communicatie voor de werkplek

Deze cursus biedt studenten praktische schrijfvaardigheid voor communicatie met andere mensen op de werkplek, bedrijven, scholen en andere instellingen, waar effectieve en geschikte professionele interactie in het Engels vereist is. Zowel schrijf- als spreekvaardigheden worden gemodelleerd, geoefend en geëvalueerd. De cursus combineert wat vaak wordt geleerd in technische schrijfcursussen met de inhoud en activiteiten die vaak worden gegeven in spraakcommunicatiecursussen of presentatiecursussen. Enkele van de schrijfthema's en -praktijken, waaronder het schrijven van formele rapporten, het schrijven van de juiste e-mails, het schrijven van notulen en samenvattingen van vergaderingen, het schrijven van voorstellen en dergelijke. Sommige van de sprekende onderwerpen en activiteiten omvatten communiceren in het Engels aan de telefoon of via Skype, communiceren in groepsbijeenkomsten, het geven van mondelinge presentaties met PowerPoint of een andere presentatiemethode. Het belangrijkste doel van deze cursus is praktische richtlijnen en praktijk te bieden voor effectief schrijven en spreken in professionele contexten. Dit vereist niet alleen een duidelijke en logische organisatie van inhoud, accuraat grammaticaal gebruik, duidelijke articulatie van woorden en zinnen, maar ook een goed register dat reflecteert gepaste niveaus van beleefdheid, formaliteit en informaliteit.

Doelen

Het hoofddoel van deze cursus is om studenten voor te bereiden om effectief te communiceren in zowel schrijven als spreken in verschillende professionele contexten. Om dit te doen, zullen studenten ook streven naar het volgende: (1) Leer de formulieren en het juiste register voor het schrijven van e-mails, rapporten en formele voorstellen, zakelijke brieven en de voorbereiding van introductiebrieven om Curriculum Vitae voor een baan te begeleiden toepassingen; en (2) Leer de formulieren en het juiste register voor telefonische communicatie, begroetingen en inleidingen, en formele en informele presentaties.

Seminar (Language Arts)

RECORD, Kirby Alison

Deze cursus is een intensieve cursus met onderwerpen in literatuur en op gebieden die verband houden met literatuurstudie. Het is wijdverspreid over de literaire genres van poëzie, fictie en drama en zal een verscheidenheid aan benaderingen introduceren voor de studie van literatuur uit verschillende culturen. Studenten kunnen hun onderwerpen vrij kiezen uit een concentratie op het werk van een bepaalde auteur, tot een thematische aanpak die meer dan één auteur omvat, en ook historische thema's zoals postkoloniale literatuur over Europese en de zogenaamde "Derde Wereld" -literatuur van India, Afrika of het Caribisch gebied. De eerste helft van de cursus wordt besteed aan het lezen en bespreken van verschillende literaire thema's op basis van de interesses van studenten. De tweede helft zal in detail worden toegespitst op de studentenprojecten en zal vaak bestaan ​​uit studentenpresentaties van verschillende stadia van hun werk op hun seminarie. Het bijwonen van de seminariesessies is verplicht en zal een belangrijk deel van het cursuscijfer uitmaken. Mogelijke onderwerpen zijn: de geschriften van Paul Bowles, expatriate American, vergelijking van Europese en Afrikaans / Indiase postkoloniale werken, metaforen in werken van magisch realisme, taalgebruik in de poëzie en fictie van Paul Auster etc.

Doelen

Het hoofddoel van de cursus is om de eigen verkenning van een gebied van interesse in taal en literatuur door studenten te begeleiden, om hen te leren zelfstandig onderzoek te doen, informatie te analyseren en samen te stellen en op kritische en geïnformeerde wijze te reageren op wetenschappelijke teksten. .

OLAGBOYEGA, Kolawole Waziri

Dit seminar zal zich richten op kwesties gerelateerd aan taal en de vele interdisciplinaire aspecten ervan. De student kan schrijven over elk onderwerp dat normaal gesproken wordt behandeld in taalkunde of toegepaste taalwetenschap. Hiertoe behoren taalverwerving, sociolinguïstische bekommernissen met taal en maatschappij, dialecten, formele en informele benaderingen van grammatica, vocabulaire en betekenis, universele grammatica en de theoretische en praktische implicaties daarvan, enz.

De cursus zal in de eerste helft rond lezingen en besprekingen van lezingen over relevante onderwerpen worden gestructureerd. Een van de belangrijkste doelen van de cursus is om studenten te helpen bij het selecteren van hun onderzoeksonderwerp dat in de tweede helft zal doorgaan. De tweede helft zal in detail worden toegespitst op de studentenprojecten en zal vaak bestaan ​​uit studentenpresentaties van verschillende stadia van hun werk op hun seminarie. Het bijwonen van de seminariesessies is verplicht en zal een belangrijk deel van het cursuscijfer uitmaken.

Doelen

Het hoofddoel van de cursus is om de eigen verkenning van een gebied van interesse in taal en literatuur door studenten te begeleiden, om hen te leren zelfstandig onderzoek te doen, informatie te analyseren en samen te stellen en op kritische en geïnformeerde wijze te reageren op wetenschappelijke teksten. .

instructeurs:

  • Kolawole Olagboyega
  • Kirby Record
Program taught in:
Engels

See 7 more programs offered by International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University »

Deze cursus is Campus based
Begindatum
Apr. 2019
Duration
By locations
By date
Begindatum
Apr. 2019
Application deadline

Apr. 2019

Location
Application deadline
Einddatum