Beschrijving van opleiding
Fontys University of Applied Sciences","author_url":"","source":""}" />
Ons BBA Marketing Management - Digital Business Concepts (DBC) onderscheidt zich van andere Marketing Management-programma's op verschillende punten:Onze studenten zijn goed voorbereid om zowel praktisch als adviserend om te gaan met digitale innovaties. Onze afgestudeerden kunnen start-ups en grote bedrijven adviseren over hun online strategieën. Als DBC-student kun je verwachten dat je expertise ontwikkelt in een breed scala aan disciplines. Onze cursussen behandelen diverse onderwerpen zoals creativiteit, ondernemerschap en design, en omvatten enkele technische onderwerpen zoals webontwikkeling, data-analyse en economie. Nadat de basis van deze velden onder de knie is, kunnen studenten zich specialiseren in een gekozen vak waarin ze willen excelleren.Elke studieperiode is gericht op een bepaald thema, waarin studenten werken aan projecten voor echte klanten en bedrijven. Deze thema's omvatten bijvoorbeeld disciplines zoals Marktonderzoek, Creativiteit en Ondernemerschap. DBC-studenten kunnen verwachten aan een reeks inspirerende projecten te werken. Deze praktische opdrachten bieden studenten de tools, inzichten en praktische ervaring om een ​​reeks professionele processen te beheren. Elke projectgroep krijgt een persoonlijke coach toegewezen om zowel de ontwikkeling van de studenten te volgen als kritische reflectie op het leerproces aan te moedigen.De studieweek is verdeeld in vier thema's; Persoonlijkheid, digitale, project- en commerciële economie. Op elke studiedag worden thematische cursussen gegeven rond elk van de vier thema's. Studenten worden voorzien van actuele kennis die state-of-the-art is. In een industrie die vatbaar is voor snelle technologische ontwikkeling, stelt de nieuwste inhoud de studenten in staat essentiële vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om een ​​expert in digitale marketing te worden.Beschrijving van de cursusOnze BBA in digitale bedrijfsconcepten is een voltijds vierjarig programma. DBC-studenten werken met echte bedrijven om echte problemen op te lossen. Microsoft, RTL, Sanoma, The Next Web, Twitter, LiveWall, Blue Mango en Freshheads zijn slechts een kleine selectie van de vele bedrijven waarvoor DBC-studenten hun creatieve services hebben geleverd. Het programma bestaat uit zes kerndomeinen die het Digital Business Concepts-profiel vormen:Commerciële Economie
creativiteit
ondernemerschap
Media en technologie
Gegevens
InternationaleOnze afgestudeerden hebben een sterke ondernemersdrift. Hun kennis van digitale media, big data en technologie wordt aangevuld met een gevoel voor creativiteit en commercie. Het programma heeft een internationale focus en is gericht op het leveren van afgestudeerden die inzetbaar zijn, zowel nationaal als internationaal, binnen een breed scala van professionele gebieden.
Gekoppeld aan onze zes kerndomeinen (zie hierboven), is een selectie van de cursussen die we momenteel aanbieden als volgt:afzet
Online marketing
ondernemerschap
verkoop
Digitale media en gegevens
Ontwerp
Webontwikkeling
Creativiteit en conceptvorming
Onderzoek
Economie
Bedrijfseconomie
Leiderschap
futurology
Gemeenschap beheer
Project management
AdWords, Analytics en SEO
Ontwikkeling en exploitatie van digitale producten en diensten
Commerciële en professionele persoonlijkheidTijdens het eerste jaar van de studie verwerven studenten een basiskennis van kennis die wordt aangeboden via een reeks basisjaarklassen. Naast deze lessen werken studenten in teams om een ​​aantal korte, zeven weken durende projecten te voltooien. Gedurende het eerste jaar moeten studenten hun eigen ambitieproject ontwikkelen. Dit is een eerste stap in de ontwikkeling van een nieuw digitaal concept met commercieel en commercieel potentieel.
Tijdens het tweede studiejaar krijgen studenten een dieper theoretisch kader voor alle thema's. Het ambitieproject van het eerste jaar wordt geïmplementeerd waarbij de student een echte startup realiseert. Dit proces biedt waardevolle ervaring uit de eerste hand bij het starten van een bedrijf. Voor sommigen kan dit leiden tot eigendom van een commercieel levensvatbaar product of een zakelijke dienst. Tweedejaarsstudenten moeten ook een strategisch marketingplan schrijven voor een externe klant die ze hebben verworven.
Het derde studiejaar is het best te omschrijven als een verkenningsjaar. De helft van het jaar werk je als stagiair bij een bedrijf in binnen- of buitenland. In de tweede helft van het jaar volgen DBC-studenten een minor. De minor stelt studenten in staat hun studieprogramma aan te vullen met vakken die aan andere universiteiten worden aangeboden. Studenten kunnen kiezen voor een minor die binnen Fontys als geheel wordt aangeboden, een minor van een Nederlandse universiteit of een minor van een van onze 35 partneruniversiteiten in het buitenland. We hebben samenwerkingsovereenkomsten gesloten met universiteiten uit de volgende landen: Denemarken, Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, Zuid-Korea, Brazilië en nog veel meer.
Het vierde en laatste studiejaar biedt een breed scala aan studiemogelijkheden. Studenten kiezen acht vervolgvakken uit een lijst van circa twintig keuzevakken met elk een studielast van 4 ECTS. De opleiding wordt afgesloten met een onderzoeksstage. Het betreft het opstellen van een afstudeerscriptie waarin de student namens een opdrachtgever of een bedrijf een praktijkprobleem onderzoekt en oplost.
ToelatingseisenAls toekomstige bachelorstudent moet je beschikken over een diploma hoger secundair onderwijs dat gelijk is aan de Nederlandse normen. Om toegelaten te worden tot de Fontys University of Applied Sciences moeten studenten in aanmerking komen voor hoger onderwijs via een diploma secundair onderwijs / middelbare school met goede resultaten. Dit betekent:Voor Nederlandse studenten: vwo-, havo- of mbo-diploma
Voor Duitse studenten: Fachabitur of Abitur (Fachhochschulreife of Allgemeine Hochschulreife)
Voor studenten met andere nationaliteiten: senior high school diploma / GCE of gelijkwaardig bijv. De Britse GCE A-levels of GCSE graden A, B of C, International Baccalaureate, de French Baccalaureat of de American High School (top stream of plus 1-jarige college )
Behalve uw diploma moet u, indien beschikbaar, aanvullende academische kwalificaties verstrekken (vooral op het gebied van wiskunde en economie). Bijv. Aanvullende cursussen, workshops, projecten of deelname aan wedstrijden.TaalvereistenVoor Engelstalige programma's wordt de vereiste minimumkennis van de Engelse taal in de volgende tabel uitgelegd:IELTS 6.0
TOEFL-papier 550
TOEFL-computer 213
TOEFL internet 79/80
TOEIC * 670
Cambridge ESOL CAE-C * alleen als de onderdelen 'Spreken en schrijven' en 'Luisteren en lezen' met succes zijn behaald.Het niveau van de Engelse taalvaardigheid moet altijd voldoen aan de toelatingseisen voor het gekozen Fontys-programma. Fontys behoudt zich altijd het recht voor om een ​​taalvaardigheidstoets voor alle categorieën van aanvragers te vereisen.Carriere vooruitzichtenNa hun afstuderen zijn DBC-studenten voorbereid op een carrière als commercieel manager, projectleider, (online) marketeer, (online) salesmanager of marketingmanager. De typen organisaties die (idealiter) overeenkomen met het DBC-profiel zijn uitgevers, mediagroepen, kranten, radio en televisie, multimediabedrijven die vaak gebruikmaken van digitale inhoud en bedrijven die geïnteresseerd zijn in het digitaal publiceren van inhoud. DBC-studenten studeren af ​​met de relevante kennis en ervaring die nodig is om hun eigen bedrijf te starten.