Bachelor In Marketing Management - Digitale Bedrijfsconcepten

Fontys University of Applied Sciences

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Bachelor In Marketing Management - Digitale Bedrijfsconcepten

Fontys University of Applied Sciences

Programma

Ons BBA Marketing Management - Digital Business Concepts (DBC) onderscheidt zich van andere Marketing Management-programma's op verschillende punten:

  • Onze studenten zijn goed voorbereid om te gaan met digitale innovaties, zowel praktisch als op consultatief niveau. Onze afgestudeerden kunnen startups en grote bedrijven adviseren over hun online strategieën. Als DBC-student kun je verwachten expertise te ontwikkelen in een breed scala aan disciplines. Onze cursussen hebben betrekking op verschillende onderwerpen, zoals creativiteit, ondernemerschap en design, en omvatten een aantal technische onderwerpen, zoals webontwikkeling, data-analyse en economie. Zodra de basis van deze velden onder de knie is, kunnen studenten zich specialiseren in een gekozen onderwerp waarin ze willen uitblinken.
  • Elke studieperiode is gericht op een bepaald thema, waarin studenten werken aan projecten voor echte klanten en bedrijven. Deze thema's omvatten bijvoorbeeld disciplines zoals Marktonderzoek, Creativiteit en Ondernemerschap. DBC-studenten kunnen verwachten aan een reeks inspirerende projecten te werken. Deze praktische opdrachten bieden studenten de tools, inzichten en praktische ervaring om een ​​reeks professionele processen te beheren. Elke projectgroep krijgt een persoonlijke coach toegewezen om zowel de ontwikkeling van de studenten te volgen als kritische reflectie op het leerproces aan te moedigen.
  • De studieweek is verdeeld in vier thema's; Persoonlijkheid, digitale, project- en commerciële economie. Op elke studiedag worden thematische cursussen gegeven rond elk van de vier thema's. Studenten worden voorzien van actuele kennis die state-of-the-art is. In een industrie die vatbaar is voor snelle technologische ontwikkeling, stelt de nieuwste inhoud de studenten in staat essentiële vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om een ​​expert in digitale marketing te worden.

Beschrijving van de cursus

Onze BBA in digitale bedrijfsconcepten is een voltijds vierjarig programma. DBC-studenten werken met echte bedrijven om echte problemen op te lossen. Microsoft, RTL, Sanoma, The Next Web, Twitter, LiveWall, Blue Mango en Freshheads zijn slechts een kleine selectie van de vele bedrijven waarvoor DBC-studenten hun creatieve services hebben geleverd. Het programma bestaat uit zes kerndomeinen die het Digital Business Concepts-profiel vormen:

  • Commerciële Economie
  • creativiteit
  • ondernemerschap
  • Media en technologie
  • Gegevens
  • Internationale

Onze afgestudeerden hebben een sterke ondernemersdrift. Hun kennis van digitale media, big data en technologie wordt aangevuld met een gevoel voor creativiteit en commercie. Het programma heeft een internationale focus en is gericht op het leveren van afgestudeerden die inzetbaar zijn, zowel nationaal als internationaal, binnen een breed scala van professionele gebieden.

Gekoppeld aan onze zes kerndomeinen (zie hierboven), is een selectie van de cursussen die we momenteel aanbieden als volgt:

  • afzet
  • Online marketing
  • ondernemerschap
  • verkoop
  • Digitale media
  • Ontwerp
  • Webontwikkeling
  • creativiteit
  • Onderzoek
  • Economie
  • Bedrijfseconomie
  • Leiderschap
  • futurology
  • Gemeenschap beheer
  • Project management
  • Adwords, Analytics
  • Ontwikkeling en werking van digitale producten
  • commercieel

Tijdens het eerste jaar van de studie verwerven studenten een basiskennis van kennis die wordt aangeboden via een reeks basisjaarklassen. Naast deze lessen werken studenten in teams om een ​​aantal korte, zeven weken durende projecten te voltooien. Gedurende het eerste jaar moeten studenten hun eigen ambitieproject ontwikkelen. Dit is een eerste stap in de ontwikkeling van een nieuw digitaal concept met commercieel en commercieel potentieel.

Tijdens het tweede studiejaar krijgen studenten een dieper theoretisch kader voor alle thema's. Het ambitieproject van het eerste jaar wordt geïmplementeerd waarbij de student een echte startup realiseert. Dit proces biedt waardevolle ervaring uit de eerste hand bij het starten van een bedrijf. Voor sommigen kan dit leiden tot eigendom van een commercieel levensvatbaar product of een zakelijke dienst. Tweedejaarsstudenten moeten ook een strategisch marketingplan schrijven voor een externe klant die ze hebben verworven.

Het derde studiejaar kan het best worden omschreven als een jaar van onderzoek. De helft van het jaar wordt besteed aan het werken als stagiair bij een bedrijf in Nederland of in het buitenland. In de tweede helft van het jaar volgen DBC-studenten een minor. Met de minor kunnen studenten hun studieprogramma uitbreiden met vakken die aan andere universiteiten worden aangeboden. Studenten kunnen kiezen voor een minor aangeboden binnen Fontys als geheel, een minor aangeboden door een universiteit in Nederland, of een minor aangeboden door een van onze vijfendertig partneruniversiteiten in het buitenland. We hebben samenwerkingsovereenkomsten gesloten met universiteiten uit de volgende landen: Denemarken, Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, Zuid-Korea, Brazilië en nog veel meer.

Het vierde en laatste studiejaar biedt een breed scala aan studiemogelijkheden. Studenten kiezen acht geavanceerde cursussen uit een lijst van ongeveer twintig keuzevakken, elk met een studielast van 4 ECTS. Het programma wordt afgesloten met een onderzoeksstage. Dit omvat het opstellen van een afstudeerscriptie waarin de student onderzoekt en een praktisch probleem oplost namens een klant of een bedrijf.

Toelatingseisen

Als toekomstige bachelorstudent moet je beschikken over een diploma hoger secundair onderwijs dat gelijk is aan de Nederlandse normen. Om toegelaten te worden tot de Fontys University of Applied Sciences moeten studenten in aanmerking komen voor hoger onderwijs via een diploma secundair onderwijs / middelbare school met goede resultaten. Dit betekent:

  • Voor Nederlandse studenten: vwo-, havo- of mbo-diploma
  • Voor Duitse studenten: Fachabitur of Abitur (Fachhochschulreife of Allgemeine Hochschulreife)
  • Voor studenten met andere nationaliteiten: senior high school diploma / GCE of gelijkwaardig, bijvoorbeeld de Britse GCE A-niveaus of GCSE-graden A, B of C, International Baccalaureate, de Franse Baccalaureat of de Amerikaanse middelbare school (topstream of plus 1 jaar college)
  • Behalve uw diploma moet u, indien beschikbaar, aanvullende academische kwalificaties verstrekken (vooral op het gebied van wiskunde en economie). Bijv. Aanvullende cursussen, workshops, projecten of deelname aan wedstrijden.
Taalvereisten

Voor Engelstalige programma's wordt de vereiste minimumkennis van de Engelse taal in de volgende tabel uitgelegd:

  • IELTS 6.0
  • TOEFL-papier 550
  • TOEFL-computer 213
  • TOEFL internet 79/80
  • TOEIC * 670
  • Cambridge ESOL CAE-C
    * alleen als de eenheden 'Spreken en schrijven' en 'Luisteren en lezen' succesvol zijn verlopen.

Het niveau van de Engelse taalvaardigheid moet altijd voldoen aan de toelatingseisen voor het gekozen Fontys-programma. Fontys behoudt zich altijd het recht voor om een ​​taalvaardigheidstoets voor alle categorieën van aanvragers te vereisen.

Carriere vooruitzichten

Na hun afstuderen zijn DBC-studenten voorbereid op een carrière als commercieel manager, projectleider, (online) marketeer, (online) salesmanager of marketingmanager. De typen organisaties die (idealiter) overeenkomen met het DBC-profiel zijn uitgevers, mediagroepen, kranten, radio en televisie, multimediabedrijven die vaak gebruikmaken van digitale inhoud en bedrijven die geïnteresseerd zijn in het digitaal publiceren van inhoud. DBC-studenten studeren af ​​met de relevante kennis en ervaring die nodig is om hun eigen bedrijf te starten.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op June 6, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
48 maanden
Voltijd
Price
Prijs
7,500 EUR
Locations
Nederlanden - Tilburg, Noord-Brabant
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Aug. 31, 2022
Dates
Sept. 2018
Nederlanden - Tilburg, Noord-Brabant
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Aug. 31, 2022
Price
EER-studenten: € 2.060 Niet-EER-studenten: € 7.500