Bachelor in communicatie

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Voor onderzoekers. Stichters. Clear dromer. Curatoren. Consultant. Toneelschrijvers. Copywriter. Cultuur Manager. Social engineers. Music Manager. Dacht leiders. Media oprichter. Word goochelaar. Journalisten. Museum Director. Sociale ondernemers. Individualisten. Stichting Manager. Start-up fanatici. Trendscouts. Programmamanager. Radio oprichter. Nauwgezet en hun critici.107840_150923_unbenannt_2484.jpg

profiel

Psychologische aspecten van cultuur en communicatie, de digitale revolutie, nieuwe media en productieformaten, de transformatie van artistieke praktijken en nieuwe eisen aan het beheer van communicatieve en artistieke processen staan ​​centraal in het BA-programma Communicatie, Cultuur en Management (CCM) in de Zeppelin University. Want als je actief wilt zijn in het huidige culturele veld, in media- en communicatiemanagement of als onderzoeker op deze gebieden, moet je conceptueel denken en in staat zijn om een ​​gereflecteerde benadering van hedendaagse formats, praktijken en distributiekanalen te ontwikkelen.

Daarom is het studieprogramma gebaseerd op een theoretische reflectie van de maatschappij om processen te begrijpen en een duidelijk besef van sociale, artistieke, media en psychologische structuren. Tegelijkertijd moeten studenten ook praktisch leren ingrijpen in deze processen.

De Bachelor of Arts in Cultural and Communication Studies richt zich op het vermogen om complexe vraagstukken contextgericht en probleemgericht te analyseren en te koppelen aan inzichten uit de psychologie. Maar studenten moeten ook de uitdagingen en kansen herkennen die communicatie en cultuur te bieden hebben in tijden van digitale revolutie en consequente veranderingen in artistieke praktijken. Hij bereidt de studenten voor op een breed scala van eisen in het beheer van cultuur en media.

Het Zeppelin- en Humboldt-jaar creëren ook creatieve vrijheid waarin studenten interdisciplinaire onderwerpen verkennen en leren zelfstandig onderzoeksprojecten te ontwikkelen en na te streven. De internationale ervaring is geïntegreerd in het studieprogramma met internationale partners uit het hoger onderwijs en de praktijk. Op deze manier bevordert de BA CCM de onderzoeksvaardigheden en hun nationale en internationale netwerken om verbindingen te leggen met master- en PhD-programma's op het gebied van culturele en mediowetenschappen.

De afgestudeerden van CCM nemen verantwoordelijkheid in cultuur en communicatie

Ze werken niet alleen in de traditionele instellingen van de kunsten als curatoren, museummanagers, artistiek directeuren, stichting en muziekmanagers; Door zijn interdisciplinaire, op onderzoek gebaseerde aanpak richt CCM zich ook op experimentele werkvelden op creatief gebied die nog niet zijn gevormd.

Op het gebied van media en communicatie werken afgestudeerden in communicatiemanagement in economische, politieke, culturele en maatschappelijke organisaties, in klassieke en nieuwe mediabedrijven, in communicatiebureaus, in stichtingen en in marktonderzoek.107841_150930_unbenannt_3122.jpg

Wat zijn de vereisten voor een CCM-studie?

CCM is bedoeld voor studenten met een brede en interdisciplinaire interesse in modern communicatie- en cultuuronderzoek met een sociaal-theoretische basis, een psychologisch impactperspectief en een verlangen naar praktische oriëntatie.

CCM-starters krijgen ook een bijzonder sterke vorm van niet-materiële ondersteuning als onderdeel van de CCM-onderzoekscentra voor excellentie.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

The major ques­tions that we are fac­ing - both at pre­sent and in the fu­ture - are too com­plex and in­ter­linked to allow for a uni­di­men­sional an­swer. The in­creas­ing so­cial, po­lit­i­cal, ec ... Lees meer

The major ques­tions that we are fac­ing - both at pre­sent and in the fu­ture - are too com­plex and in­ter­linked to allow for a uni­di­men­sional an­swer. The in­creas­ing so­cial, po­lit­i­cal, eco­nomic, cul­tural, eco­log­i­cal, and me­dial in­ter­link­ing of our world re­quires a place of com­mon dis­course. Lees Minder