Bachelor in de Engelse filologie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De bacheloropleiding "Engelse filologie" is de Engelstalige versie van de opleiding "Anglická filologie" (curriculum "completus"). Het programma combineert theoretische instructie met de praktische toepassing van kennis en vaardigheden. Het doel is om afgestudeerden met een hoog niveau van taalvaardigheid te produceren - bekwame gebruikers van Engels (C1 in het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen) die in staat zijn om in verschillende communicatieve contexten en in verschillende soorten instellingen in het Engels te communiceren. Het programma bestaat alleen in de "completus" -versie.

111161_Kopie-souboru-Ostrava.jpg

Graduate profiel

Afgestudeerden van het programma hebben een brede kennis van Engelse filologische disciplines, die een basis vormen voor theoretisch begrip, denken en vaardigheden; afgestudeerden vertonen sleutelkennis van de theoretische en empirische grondslagen van taalkundige disciplines (inclusief taalterminologie), waardoor ze taalverschijnselen kunnen analyseren en interpreteren. In literair-theoretische en cultureel / historische disciplines verwerven afgestudeerden belangrijke culturele en historische kennis die een basis vormt voor het begrijpen van de relaties tussen literatuur en de sociaal-culturele context in Engelstalige culturen. Afgestudeerden zijn bedreven in het Engels op CEFR-niveau C.

Discipline-specifieke kennis

Afgestudeerden beschikken over kennis van de belangrijkste theoretische en empirische principes met betrekking tot de uitgebreide systemisch-functionele analyse van taal en discours, met inbegrip van sleutelbegrippen en de relevante discipline-specifieke terminologie (Inleiding tot Engelse studies; Fonetiek en fonologie; Engelse grammatica in discours 1, 2; Lexicology and stylistics). Ze bezitten kennis van nieuwe media, genres en discourse-domeinen (Nieuwe media en communicatie) uit het huidige spectrum van het genre in de digitale omgeving van internet. Ze tonen kennis van de historische en culturele contexten van Engelssprekende samenlevingen (geschiedenis en cultuur van Engelstalige landen; sociale en culturele geschiedenis van Groot-Brittannië / de VS; Britse studies; Amerikaanse studies) en ze hebben een breed bewustzijn. van sleutelstadia in de ontwikkeling van literatuur in het Engels, literaire genres en cultuurhistorische contexten (Literatuur en maatschappij 1, 2, Britse literatuur 1, 2, Amerikaanse literatuur 1, 2).

Discipline-specifieke vaardigheden

Afgestudeerden kunnen linguïstisch literaire / niet-literaire teksten (discoursanalyse, linguïstisch seminar) analyseren en interpreteren, en ze zijn uitgerust met vaardigheden in moderne corpusgebaseerde benaderingen voor het bestuderen van teksten; deze vaardigheden stellen hen in staat om de keuze van linguïstische hulpbronnen te beoordelen als gerichte autorisatiestrategieën (Corpus-gebaseerde Engelse taalstudies). Ze zijn in staat om onafhankelijk nieuwe media, discoursdomeinen en communicatie binnen deze media / domeinen te evalueren en interpreteren in constant veranderende contexten. Ze kunnen de ontwikkeling van literaire genres uitleggen met behulp van literair-theoretische terminologie en deze kennis toepassen bij het analyseren van werken van Britse en Amerikaanse literatuur en Engelstalig schrijven uit etnische en minderheidsliteratuur (Joods-Amerikaanse literatuur 1, 2). Op basis van hun kennis van historische en culturele contexten kunnen afgestudeerden de relaties tussen literatuur en de sociaal-culturele context in Engelstalige culturen evalueren (cultureel seminar, hoofdstukken uit de Britse en Amerikaanse geschiedenis). Ze zijn in staat om academische teksten in het Engels kritisch te lezen, interpreteren en schrijven (Academische vaardigheden / schrijven 1, 2).

111165_JD8C0810.jpg

Algemene competenties

Afgestudeerden zijn in staat zelfstandig discipline-specifieke kennis, vaardigheden en algemene competenties in het Engels te verwerven en toe te passen: ze kunnen een geschreven en gesproken discours produceren in verschillende genres en in een breed scala aan communicatieve situaties, en bereiken ERK-niveau C1

(Praktische taal 1 - 3; Luistervaardigheid; Begrijpend lezen), en zij kunnen Engels gebruiken voor werk, sociale en studiedoeleinden. Onder deskundige begeleiding zijn ze in staat om onderzoekshypothesen te formuleren, basaal linguïstisch en literair onderzoek uit te voeren en overtuigende interpretaties van hun onderzoeksresultaten te presenteren (Bachelorproef seminar 1, 2). Het eindexamen van de staat verifieert voornamelijk het niveau van discipline-specifieke kennis en vaardigheden van de student. Het werk van de student aan zijn bachelorscriptie - inclusief de verdediging van het proefschrift en hun bijdrage aan een expertdialoog over de scriptie en aanverwante zaken als onderdeel van de verdediging en het eindexamen van de staat - bevestigt eveneens de algemene competenties van de student.

Admissions

De toelatingsprocedure omvat geen toelatingsexamen. Aanvragers worden beoordeeld op basis van hun ingediende certificaat van taalvaardigheid. Aanvragers moeten een IELTS Academic of ToEFL iBT taalvaardigheidscertificaat indienen waaruit blijkt dat de Engelse taal ten minste niveau B2 bereikt (in het ERK - Common European Framework of Reference for Languages)

Het IELTS Academic of ToEFL iBT-certificaat moet een puntenscore bevatten die te zien is in de volgende tabel:

IELTS Academisch ToEFL iBT
Minstens 6,0 Minstens 80
Ten minste 5,5 in elk deel Ten minste 18 in elk deel

De test moet zijn afgelegd bij een gecertificeerd testcentrum en de testresultaten (scores) mogen niet vóór 1 mei 2019 zijn behaald.

Aanvragers moeten ook een bewijs overleggen van de vooropleiding. De afronding van het voortgezet onderwijs met een eindexamen wordt aangetoond door een origineel of gewaarmerkt afschrift van een eindexamencertificaat of een diploma hoger onderwijs.

111159_JD8C3860.jpg

Verdere informatie

Voor de studies in de Engelse taal, rekenen wij de vergoeding van 2000 € voor het academische jaar.

Studieprogramma's van de University of Ostrava zijn ook beschikbaar voor personen met een handicap, tenzij anders vermeld in de informatie over een concreet studieprogramma. Als u vragen hebt over de beschikbaarheid van individuele studieprogramma's voor personen met een handicap, aarzel dan niet om contact op te nemen met het Pyramid Centre van de University of Ostrava ("Centrum Pyramida OU"):

E-mail: referent.pyramida@osu.cz
Telefoon: 420 553 46 1234
Mobiele telefoon: 420 733 784 095

In geval van vragen moeten aanvragers zonder specifieke behoeften contact opnemen met het Centrum voor internationale samenwerking via admission@osu.cz

Laatst bijgewerkt op nov 2019

Over de school

The University of Ostrava (UO), with over 10,000 students, offers a very high-quality level of education and research in the humanities, social and natural sciences, health studies, medicine, and the ... Lees meer

The University of Ostrava (UO), with over 10,000 students, offers a very high-quality level of education and research in the humanities, social and natural sciences, health studies, medicine, and the fine arts. Its 6 faculties (Faculty of Science, Faculty of Arts, Faculty of Fine Arts, Faculty of Medicine, Faculty of Social Studies, Pedagogical Faculty) offer an extremely wide range of fields of study as well as unconventional combinations of majors. Lees Minder