Bachelor in de communicatie- en mediastudies

Algemeen

Beschrijving van opleiding

We leven in een mediasamenleving, maar wat betekent dit precies? Hoe beïnvloedt een wereld, verzadigd door mediabeelden, technologieën en teksten, onze manier van leven en werken? Hoe beïnvloedt de steeds veranderende mediascape ons begrip van de samenleving en ons vermogen om haar toekomst vorm te geven? Dit zijn enkele van de fundamentele vragen die een diploma in communicatie- en mediastudies (BCoMS) u zal helpen beantwoorden.

Het voordeel van Carleton

Als Carleton-student kies je uit cursussen die het verleden, het heden en de toekomst van de media behandelen; het gebruik en misbruik van technologie; de economie, politiek en regulering van communicatie; de media in lokale en mondiale contexten; de interface tussen cultuur, communicatie en identiteiten; en de analyse van teksten, afbeeldingen en retoriek.

Co-op kansen

Studie integreren met praktische ervaring is een krachtige formule voor het creëren van de media- en communicatieprofessionals van morgen. Aan het einde van je tweede jaar kom je mogelijk in aanmerking om gedurende vier tot twaalf maanden in een betaalde communicatiegerelateerde functie te worden geplaatst. Eerdere werkgevers waren onder meer de CBC, het Department of Canadian Heritage en de Canadian Radio-Television and Telecommunications Commission (CRTC) - de onafhankelijke instantie die verantwoordelijk is voor het reguleren van de Canadese omroep- en telecommunicatiesystemen. Naast het werken bij overheidsinstanties, hebben studenten ook geprofiteerd van werkgelegenheid bij technologiebedrijven, reclamebureaus, onafhankelijke mediabedrijven en ngo's.

Het kapitaalvoordeel

De uitstekende locatie van Carleton University in Ottawa plaatst u in het centrum van de Canadese besluitvorming over communicatie- en mediabeleid en regelgeving. Ottawa is een venster op de wereld: het is tweetalig, levendig en het is het centrum van het openbare leven in Canada. Studeren in de hoofdstad biedt je ook toegang tot beleidsmakers van de overheid, openbare en particuliere instanties, niet-gouvernementele organisaties, culturele instellingen en onderzoeksfaciliteiten van wereldklasse.

Het programma

Bachelor in de communicatie- en mediastudies (honours)

Het programma Communicatie en mediastudies in Carleton (voorheen de BA in communicatiewetenschappen) wordt aangeboden als een vierjarig Honours-programma.

Jaar 1

Alle studenten in het programma moeten in het eerste jaar de cursus Introduction to Communication and Media Studies volgen, die is ontworpen om u te oriënteren op de vragen en kwesties die de centrale aandachtspunten van het programma vormen en die volledig worden uitgewerkt in uw hogere jaren. .

Jaar 2

In het tweede jaar neemt elke student de inleiding tot communicatieonderzoek. Deze cursus biedt je een sterke basis in methodologische geletterdheid: wat zijn de gemeenschappelijke benaderingen van onderzoek die het vakgebied van communicatie en mediastudies hebben gevormd? Hoe ontwerp je een origineel onderzoeksproject? Wat zijn de gemeenschappelijke ethische dilemma's waarmee hedendaagse communicatie- en mediaonderzoekers worden geconfronteerd?

Studenten zullen ook theoretische grondslagen nemen in communicatie en mediastudies. Deze cursus bouwt voort op de fundamentele concepten die in het eerste jaar zijn geïntroduceerd en richt zich op de belangrijkste 'stromingen' van het veld. Het biedt studenten ook een theoretische basis voor het begrijpen van de ontwikkeling van communicatie- en mediapraktijken, instellingen, technologieën en voorschriften, die bereidt ze voor op cursussen van het hoger jaar.

Jaar 3

In het derde jaar volg je een aantal verplichte basiscursussen die je expertise en kennis van het vakgebied versterken. Huidige vraagstukken in de communicatie- en mediatheorie onderzoeken belangrijke theoretische problemen waarmee het veld vandaag worstelt. Je neemt ook kwantitatief onderzoek in communicatie en kwalitatief onderzoek in communicatie, dat voortbouwt op de cursus 'methodologische geletterdheid' van het tweede jaar.

Je resterende studiepunten worden geselecteerd uit een breed scala aan spannende derdejaars cursussen. De keuze van cursussen varieert van jaar tot jaar, maar zal doorgaans belangrijke kwesties onderzoeken, zoals de impact van reclame, marketing en public relations op de politiek en het openbare leven, visuele media en communicatie, globalisering, digitale technologieën, politieke communicatie en media-industrie, beleid en infrastructuren.

Jaar 4

In het vierde jaar selecteer je een cursus uit een menu van hands-on professionele workshops die je voorbereiden op de arbeidsmarkt vandaag. Opties omvatten workshops in digitale mediapraktijken, bijvoorbeeld podcasting of digitale fotografie; datamining en analyse; professioneel schrijven en spreken in het openbaar; publieke betrokkenheid en overleg; en evenementenbeheer en gemeenschapspartnerschappen. Andere cursussen behandelen een scala aan onderwerpen die een weerspiegeling zijn van actuele en baanbrekende debatten in communicatie- en mediastudies.

Eerstejaars ervaring

Eerstejaars BCoMS-studenten worden aangemoedigd om een eerstejaarseminarie (FYSM) op te nemen in hun eerstejaarsvakken. Seminars van het eerste jaar halen u weg van de collegezaal en geven u de kans, in een kleine klasomgeving, om onderwerpen te bespreken en te bespreken met uw klasgenoten en professoren. Je krijgt ook vroege en frequente feedback over lesopdrachten en instructie in onderzoeks-, schrijf- en studievaardigheden.

Gecombineerde onderscheidingen

Je kunt Sociologie, Politicologie of de meeste andere BA-disciplines combineren met Communicatie- en Mediastudies voor een Gecombineerd Honours diploma. Studenten in de Bachelor of Journalism-programma kunnen hun studies combineren voor een Bachelor in de Journalistiek Gecombineerde Honours met Communicatie en Media Studies.

Minor in communicatie en mediastudies

Als je een BA (Algemeen) of BA (Honours) volgt in een andere discipline, kun je ervoor kiezen om een minor in Communicatie en Media Studies te volgen.

BGInS-specialisatie

Studenten die zich inschrijven voor het programma Bachelor of Global and International Studies (BGInS) hebben de mogelijkheid om een specialisatie in "Global Media and Communication" te selecteren. Dit geeft u toegang tot een reeks cursussen in het BCoMS-programma die zich richten op belangrijke kwesties, evenementen en debatten die relevant zijn voor wereldwijde en internationale studies van media- en communicatie-infrastructuren, beleid en praktijken, en hoe deze de politiek, sociale netwerken vormen, gemeenschappen en identiteiten.

Toekomstige kansen

De werkplaats

Carrières in de communicatie en de media-industrie breiden zich snel uit. Onze afgestudeerden hebben een vruchtbare en productieve loopbaan op verschillende gebieden, van reclame en public relations tot wetgeving, marktonderzoek, beleidsontwikkeling, onderwijs en meer. Ze werken als politieke adviseurs voor parlementsleden; communicatiestrategen met overheidsinstellingen, ngo's en bedrijven; ondernemers; en media-industrie en cultuurbeleidsanalisten. Als afgestudeerde van ons programma, heb je een solide basis om kritisch in te grijpen in discussies over de media, de impact ervan in en over een groot aantal sectoren en de rol die communicatie speelt bij het bevorderen van een rechtvaardigere en rechtvaardigere samenleving.

Graduate studies

Afgestudeerden van onze honoursprogramma's zijn over het algemeen goed gekwalificeerd om door te gaan met afgestudeerde studies op verschillende gebieden, waaronder communicatie, informatiekunde, wetenschaps- en technologiestudies, sociologie, antropologie, openbaar beleid, juridische studies en politicologie. Als u denkt dat u een voortgezette opleiding wilt volgen, wordt u aangemoedigd om vroegtijdig de graduate programma's te onderzoeken om er zeker van te zijn dat uw programma geschikt is om te voldoen aan de relevante vereisten op graduate niveau.

Professionele programma's

Veel professionele programma's, waaronder rechten, onderwijs en bedrijven (MBA), moedigen goedgekozen aanvragers met verschillende achtergronden aan om zich aan te melden. Communicatie en mediastudies bieden een sterke basis voor dergelijke programma's, en u wordt aangemoedigd om uw interesses na te streven op deze gebieden na het voltooien van uw bachelordiploma in ons programma.

Careers

  • Advertising
  • communicatie
  • Onderwijs
  • Wet
  • Particuliere organisaties
  • Beleids analyse
  • Publieke relaties
  • Onderzoek

Wat studenten zeggen over communicatie en mediastudies

"Mijn interesse op het gebied van public relations leidde me al snel naar het communicatie- en mediastudiesprogramma van Carleton, de zelfstandige campus van de universiteit is de perfecte plek om te studeren en dankzij het coöperatieprogramma kon ik academische opleidingen combineren met betaalde, hands-on werkervaring Mijn stages in zowel de overheid als de privésector hebben me ervaring met het schrijven van persberichten, het maken van advertentiecampagnes voor zoekmachines en het evalueren van advertenties op sociale media gegeven. Dankzij de vaardigheden die ik heb opgedaan in het programma Communicatie en mediastudies , Ik hoop een carrière na te streven als strategisch communicatieadviseur. "

Amanda Chouinard, student communicatie en mediastudies

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Carleton University, Canada’s Capital University, is a dynamic and innovative university with a strong commitment to teaching, research and learning. Our academic programs, campus community, capital l ... Lees meer

Carleton University, Canada’s Capital University, is a dynamic and innovative university with a strong commitment to teaching, research and learning. Our academic programs, campus community, capital location and global possibilities provide countless opportunities for learning to happen both inside and outside of the classroom. Lees Minder