Bachelor in de communicatie in public relations en reclame

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Over

De Public Relations en Advertising Major biedt studenten de mogelijkheid om de kunst van effectieve geïntegreerde communicatie in zowel public relations als advertentiecontexten in verschillende soorten organisaties te oefenen. Studenten leren de theorieën en praktijken van het informeren van consumenten over praktijken, diensten of producten, het overtuigen van belanghebbenden om wederzijds begrip te bereiken en het bereiken van een dialoog in twee richtingen om merkbetrokkenheid te vergroten.

concentraties

De Public Relations en Advertising Major biedt drie concentraties: reclame en branding, organisatiecommunicatie en public relations.

  • Reclame en branding

Reclame en branding Concentration biedt training in strategische planning, merkvertelling en conceptuitdrukking. Het bereidt studenten voor om ideeën te presenteren op een innovatieve en sociaal verantwoorde manier voor effectieve merkcommunicatie en promotie.

  • Organisatorische communicatie

Organisatiecommunicatie Concentratie biedt training in kennisintegratie en -creatie, de ontwikkeling van expressieve en analytische vaardigheden, kritisch denken, teambuilding, evenals besluitvorming en probleemoplossend vermogen.

  • Publieke relaties

Studenten Public Relations Concentration zullen zowel het kritische begrip als de relevante vaardigheden verwerven om succesvolle carrières te ontwikkelen op het gebied van bedrijfscommunicatie, public affairs, sociale verantwoordelijkheid, mediarelaties, crisiscommunicatie en digitale PR in verschillende sectoren (dwz bedrijven, overheid en non-profitorganisaties) .

IAA Accreditatie

De School of Communication scoorde een primeur in de regio Groot-China door erkenning te winnen van de International Advertising Association (IAA), 's werelds meest invloedrijke organisatie in de reclamewereld. De Public Relations and Advertising Major is bekroond met de hoog aangeschreven accreditatie van de IAA. Studenten die afstuderen aan de Public Relations, Advertising and Branding Concentrations, zullen het IAA-diploma Marketingcommunicatie krijgen, naast het diploma Bachelor of Communications.

stages

Hoewel de stage niet verplicht is als onderdeel van het curriculum in de PRA Major, is een stagecoördinator aangewezen om te communiceren met potentiële werkgevers die zomerstages bieden voor onze studenten. Deze stages bieden meestal een basissalaris, een aantal gespecialiseerde opleidingen, professionele loopbaanervaring en een mogelijkheid om de communicatiepraktijken van de betrokken organisaties te observeren. Hieronder volgt een lijst met stages die de PRA-studenten in de afgelopen jaren hebben voltooid:

  • Asia Corporate Training
  • Avista Group
  • Chinese kunstruimte
  • Creatieve trend
  • Favor Light Company Ltd
  • Fimmick Limited
  • flyingV
  • Havas World Hong Kong Limited
  • Hong Kong Disneyland
  • Hong Kong Housing Society
  • Hong Kong Jockey Club
  • ImpactHub TaiPei
  • Afdeling Informatiediensten
  • Ketchum
  • KKday HK
  • Lenovo Group
  • Modern Women's Foundation
  • Moovup
  • Muse Group Limited
  • Rekruut
  • Rosy Sky-campagnes
  • Shanghai Ogilvy
  • Unwire.pro

Carriere vooruitzichten

Afgestudeerden van de Public Relations en Advertising Major zijn bereid om banen te nemen in strategische communicatieafdelingen van organisaties, PR-kantoren en reclamebureaus, bijvoorbeeld accountmedewerkers van een agentschap, directeuren van corporate communications, managers van public affaires, managers van sociale verantwoordelijkheid van bedrijven, managers van mediarelaties, copywriters, art directors, mediaplanners, marketingcommunicatiespecialisten, digitale marketingspecialisten, contentmanagers / makers, merkconsultants, managementtrainees en ondernemers. Sommige afgestudeerden zijn werkzaam in zakelijke en marketingcommunicatieposities in zakelijke en non-profitorganisaties.


Toelatingseisen

We kiezen een holistische benadering bij het selecteren van aanvragers op individuele merites. Kandidaten moeten voldoen aan de vereisten voor toelating tot de universiteit en de vereisten voor de Engelse taal.

Kandidaten die zijn toegelaten tot het eerste jaar van studie met internationale kwalificaties zoals GCE, IB en SAT kunnen een aanvraag indienen voor overdracht van eenheden.

De school hanteert een breed toelatingsbeleid voor studenten die journalistiek of public relations en reclame willen studeren. Studenten zijn niet verplicht om een ​​major te kiezen voor toelating. In plaats daarvan moeten ze in hun eerste studiejaar kerncursussen volgen die hen kennis laten maken met multimedia-verteltechnieken, mediawetgeving en ethiek, evenals andere cursussen die hen een smaak geven op verschillende gebieden van communicatiewetenschappen. Aan het einde van het eerste jaar worden studenten toegewezen aan een majoor volgens hun persoonlijke voorkeuren en academische prestaties. In het tweede jaar zullen ze worden toegewezen aan een concentratie op basis van hun keuzes en scores in relevante cursussen.

Engelse Taalvereisten

De volgende openbare examenresultaten worden erkend als voldoen aan de vereisten voor de Engelse taal zoals vastgelegd door de universiteit:

Vaardigheidstests

Minimumvereisten

TOEFL

Internet-gebaseerde test (iBT) - Score: 79; of
Op papier gebaseerde test (PBT) - Score: 550

IELTS Academic

Algemene band: 6.0

ZA

Een minimum score van 550 in zowel kritisch lezen en schrijven met een sub-score van 8 of hoger in Essay in oude zat; of
Een minimumscore van 590 in op bewijs gebaseerd lezen en schrijven in nieuwe SAT

HANDELEN

Een minimale score van 23 in zowel ACT Engels als Reading

GCE O-Level / GCSE Engels / Engels Taal / Engelse literatuur

Grade C / Grade 4

IGCSE Eerste taal Engels

Grade C / Grade 4

IGCSE Engels als tweede taal

Grade B / Grade 5

GCE AS of A-niveau Engels

Rang E

HKDSE Engelse taal

Niveau 3

HKALE Gebruik van het Engels

Rang E

IB

Graad 4 in:
IB Engels A (hoger of standaard niveau); of
IB Engels B (hoger niveau); of
IB Engelse literatuur en prestaties (standaardniveau)

OF

Graad 5 in:
IB Engels B (standaardniveau)

anderen

Andere Engelse taalkwalificaties die door de universiteit aanvaardbaar worden geacht

Admissions Scholarships

Kandidaten met uitstekende academische prestaties krijgen de kans om toelatingsexamens te ontvangen:

HKD

Amerikaanse Dollar

Volledige beurs*

190.000 per jaar

24.000 per jaar

Halve beurs *

95.000 per jaar

12.000 per jaar

* Met goedkeuring van de universiteit.


vragen

Telefoon: 852 3411-5200
E-mail: commadmission@hkbu.edu.hk

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The School of Communication of Hong Kong Baptist University was founded in 1968. It provides a comprehensive range of programmes in communication available in Hong Kong at the undergraduate and postgr ... Lees meer

The School of Communication of Hong Kong Baptist University was founded in 1968. It provides a comprehensive range of programmes in communication available in Hong Kong at the undergraduate and postgraduate levels. Lees Minder