Beschrijving van opleiding
De cursus
Forensische chemie is de toepassing van wetenschappelijke kennis en onderzoek op wetshandhaving. Van het identificeren van stoffen tot het analyseren van plaats delict, de vaardigheden van een forensisch chemicus spelen vaak een vitale rol bij strafrechtelijk onderzoek.
De BSc (Hons) Forensic Chemistry-graad biedt studenten de mogelijkheid om de vaardigheden van een professionele forensische chemicus te ontwikkelen, waaronder laboratoriumonderzoek, rapportschrijven, analyse van misdaadscènes en presentatie van rechtszalen. Met een breed spectrum aan modules is het mogelijk om je te specialiseren in gebieden zoals DNA-analyse, biologische chemie of nucleaire forensische wetenschap.
De School of Chemistry kiest voor een onderzoeksgerichte aanpak van lesgeven en leren, en studenten hebben de kans om nauw samen te werken met toonaangevende academici op onderzoeksprojecten in samenwerkingsverband.
Accreditaties
Deze cursus is geaccrediteerd door de Royal Society of Chemistry.
Hoe je bestudeert
De cursus omvat lezingen, seminars, practica op laboratoriumbasis en lezingen van gastwetenschappers.
Het eerste jaar van deze cursus is gericht op het ontwikkelen van een grondige basis in de chemie, inclusief laboratoriumwerk, wiskunde en statistiek, evenals de principes van forensische wetenschap en onderzoek van de plaats delict.
Het tweede jaar onderzoekt meer geavanceerde aspecten van forensische chemie en studenten maken kennis met gebieden van geavanceerde methoden voor misdaadscene en sporen van bewijsmateriaal.
In het laatste jaar kunnen studenten kiezen uit modules van persoonlijk belang, waaronder nucleair forensisch onderzoek en bioterrorisme, en drugsmisbruik.
Contacturen en lezen voor een graad
Studenten aan dit programma leren van academische medewerkers die vaak bezig zijn met internationaal toonaangevend of internationaal excellent onderzoek of professionele praktijken. De contacttijd kan bestaan ​​uit workshops, praktische sessies, seminars of lezingen en kan variëren van module tot module en van academie tot jaar. Tutorialsessies en projectbegeleiding kunnen de vorm aannemen van één-op-één engagement of kleine groepsessies. Sommige cursussen bieden de mogelijkheid om deel te nemen aan externe bezoeken en veldwerk.
Het is nog steeds zo dat studenten voor een diploma lezen en dit betekent dat naast de geplande contacturen, studenten verplicht zijn om deel te nemen aan een onafhankelijk onderzoek. Dit stelt u in staat om te lezen rond een onderwerp en om u voor te bereiden op lezingen en seminars door breder lezen, of om vervolgopdrachten, zoals opdrachten of revisie, te voltooien. Als algemene gids is de hoeveelheid onafhankelijk onderzoek vereist door studenten aan de University of Lincoln dat van elk uur in de klas verwacht wordt dat je ten minste twee tot drie uur besteedt aan een onafhankelijke studie.
Hoe je wordt beoordeeld
Beoordeling Feedback
Het beleid van de University of Lincoln het gebied van beoordelingsfeedback is erop gericht ervoor te zorgen dat academici de beoordelingen van de cursus meteen aan studenten retourneren - meestal binnen 15 werkdagen na de inzenddatum.
Beoordelingsmethoden
De manier waarop studenten op deze cursus worden beoordeeld, kan per module verschillen. Voorbeelden van beoordelingsmethoden die worden gebruikt, omvatten cursussen, zoals schriftelijke opdrachten, rapporten of proefschriften; praktische examens, zoals presentaties, uitvoeringen of observaties; en schriftelijke examens, zoals formele examens of tests in de klas. De weging die aan elke beoordelingsmethode wordt gegeven, kan per academisch jaar variëren. De University of Lincoln doel ervoor te zorgen dat medewerkers de beoordelingen van de cursus meteen aan studenten retourneren.
Kenmerken
De filosofie van de School of Chemistry is om fundamenteel onderzoek te combineren met een sterke focus op de relevantie van de sector, door met bedrijven samen te werken om in de echte behoeften te voorzien. Vanaf je eerste week bieden onze programma's een praktische benadering, die we 'Student as Producer' noemen. Dit initiatief, dat centraal staat in ons lesgeven en leren, biedt studenten de kans om de professionele vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn voor hun toekomstige carrière. De theoretische basis van chemie wordt verbonden met praktische laboratoriumervaring, terwijl we ook belangrijke industriële vaardigheden ontwikkelen, waaronder communicatie, probleemoplossing en projectbeheer.
Onze academische gemeenschap streeft naar een ondersteunende en stimulerende leeromgeving. Er is een nauwe interdepartementale samenwerking met wetenschappers in de andere scholen binnen het College of Science, inclusief Life Sciences, Pharmacy en Engineering. Als student hier krijg je de kans om echt onderzoek te doen en professionele problemen op te lossen. Ons onderzoek informeert ons onderwijs vanaf het begin van je programma om je leerervaring te verbeteren.
Toelatingseisen
GCE Advanced Levels: BCC, om een grade B op te nemen van A Level Chemistry.
Internationaal baccalaureaat: 28 punten algemeen, met hogeregraad 5 in de chemie.
BTEC Extended Diploma in Applied Science of Forensic Science *: Onderscheid, Verdienste, Verdienste
* niet alle modules worden geaccepteerd. Neem voor meer informatie contact op met ons Admissions-team (admissions@lincoln.ac.uk)
Toegang tot hoger onderwijsdiploma: 45 credits van niveau 3 met een minimum van 104 UCAS-tariefpunten, inclusief 40 punten van 15 credits in de chemie
Aanvragers hebben ook ten minste drie GCSE's nodig bij graad 4 (C) of hoger, waaronder Engels, wiskunde en wetenschappen. Equivalente kwalificaties van niveau 2 kunnen ook worden overwogen.
EU- en internationale studenten van wie de eerste taal geen Engels is, hebben Engelse taal IELTS 6.0 nodig met niet minder dan 5,5 in elk element of equivalent http://www.lincoln.ac.uk/nederlandsevereisten
De universiteit accepteert een breed scala aan kwalificaties als basis voor deelname en zal sollicitanten met een mix van kwalificaties overwegen.
We overwegen ook sollicitanten met uitgebreide en relevante werkervaring en geven speciale individuele aandacht aan degenen die niet voldoen aan de standaard toegangskwalificaties.