Bachelor in de handelswetenschappen

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Overzicht

De faculteit heeft de ambitie om studenten een kwalitatief hoogwaardige, geïntegreerde bedrijfseducatie te bieden in een persoonlijke leeromgeving. Het is gestructureerd om de brede, multifunctionele zakelijke opleiding te bieden die vereist is voor bedrijfsleiders, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties. De gepersonaliseerde leeromgeving van de faculteit biedt mogelijkheden voor uitgebreide interactie tussen studenten, docenten en praktijkmensen.

De faculteit heeft een unieke positie binnen het onderwijssysteem van de provincie. Als enige universiteitsschool zet het bedrijf zich in voor intellectueel leiderschap en voor uitmuntendheid bij het ontwikkelen van nieuwe kennis en het overbrengen van die kennis naar zijn studenten en naar het publiek. Om studenten, docenten en personeel aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden, erkent de faculteit dat zij een intellectueel stimulerende omgeving moet ondersteunen.

De faculteit beschouwt haar studenten niet als klanten, maar eerder als partners in de ontwikkeling van hoogwaardige bedrijfseducatie. Van afgestudeerden wordt verwacht dat ze competentie hebben ontwikkeld bij het integreren van de kernfunctionele bedrijfsdisciplines; ethisch, sociaal, historisch en mondiaal bewustzijn; kritisch denken en probleemoplossen; kwantitatieve analyse; communicatieve vaardigheden en leiderschap; teamwork en een persoonlijk initiatief; technologische toepassing in het bedrijfsleven; en het gebruiken van bedrijfsonderzoek om de evidence-informed practice te ondersteunen.

De opleiding in de Faculteit Bedrijfskunde is ontworpen om deze missie te vervullen en om de educatieve breedte en diepte te bieden die zakelijke leiders nodig hebben.

specialisaties

Accounting

Een specialisatie in accounting is bedoeld voor zakelijke studenten die na de graduatie een Chartered Professional Accountant (CPA) willen behalen.

ondernemerschap

De cursussen en ervaringen met betrekking tot de specialisatie in ondernemerschap bieden studenten de kennis en het ervaringsleren om een ​​bedrijf op te starten of op een ondernemende manier te beheren.

Studenten bestuderen de verschillende soorten ondernemerschap, waaronder bedrijf, sociaal en innovatie binnen bestaande organisaties. De belangrijkste leerresultaten voor studenten zullen zijn om kennis, vertrouwen, vaardigheden en oefening te verwerven in zowel ondernemersdenken als leiden tot ondernemende initiatieven. Ze denken analytisch, stellen vragen, onderzoeken de markt, lossen problemen op, beginnen een nieuwe onderneming, lanceren nieuwe producten / diensten / ideeën en ontwikkelen andere ondernemersvaardigheden.

Financiën

Beheer van financiële middelen is van cruciaal belang voor het succes en de duurzaamheid van zowel private als publieke organisaties. Een goed begrip van financiële concepten, kwalitatieve en kwantitatieve probleemoplossende vaardigheden en rationele besluitvormingspraktijken zijn belangrijke leerresultaten van de cursussen in de specialisatie in financiën.

De cursussen in de specialisatie in financiën zijn gericht op zowel bedrijfsfinanciering als persoonlijke financiën met de bedoeling de student voor te bereiden op een carrière of vervolgopleiding in verband met financiën.

Internationale zaken

De internationale mogelijkheden in de wereld van vandaag zijn enorm. Internationaal zakendoen is ook een uitdaging.

De specialisatie in internationale zaken omvat vier bedrijfscursussen die een overzicht bieden van die kansen en uitdagingen, evenals vijf keuzevakken die gekozen moeten worden uit een grote multidisciplinaire reeks van cursussen die het inzicht van een student in de wereld buiten onze grenzen kan verrijken. De specialisatie omvat ook een internationale uitwisselingsperiode of een internationale werkperiode.

afzet

De Bachelor of Business Administration met een specialisatie in marketing is bedoeld om studenten kennis te laten maken met de kern van de marketingfunctie binnen het zakelijke spectrum en het theoretische en praktische begrip van een volledig scala aan marketingactiviteiten verder te ontwikkelen. Naast het kernbedrijfscurriculum zullen studenten die een marketingspecialisatie nastreven, cursussen volgen die gericht zijn op marketingcommunicatie, merkbeheer, marktonderzoek, consumentengedrag, persoonlijke verkoop en verkoop en internationale marketing.

De marketingspecialisatie is bedoeld om studenten voor te bereiden op instapposities in zowel kleine als grote organisaties, variërend van accountmanagers tot marketingcoördinatoren tot merkmanagers en nog veel meer.

Organisatie Management

Het leiderschap en management van organisaties kan de effectiviteit van organisaties, het welzijn van leden van organisaties en uitkomsten voor andere belanghebbenden bevorderen of ondermijnen. Managementgerelateerde cursussen zoals gedrag in organisaties, human resource management en leiderschaps- en managementvaardigheden zijn belangrijke onderdelen van het kernprogramma van BBA.

De specialisatie in organisatiebeheer stelt studenten in staat dieper in te gaan op het brede, interdisciplinaire domein van management- en organisatiestudies door aanvullende managementcursussen te combineren met relevante cursussen in sociale wetenschappen en vrije kunsten. Inhoudelijke kwesties met betrekking tot organisaties en methoden voor sociaal en gedragsonderzoek zijn functies die zijn ontworpen om studenten te helpen een op feiten gebaseerde benadering van het management te volgen. Deze specialisatie bevordert de ontwikkeling van doordachte, ethische en productieve leden, managers en leiders van organisaties.

Toerisme en gastvrijheid

De Bachelor of Business Administration-graad met een specialisatie in toerisme en gastvrijheid is bedoeld voor studenten die van plan zijn om te werken in de toerisme- en horecabranche in een managementfunctie of als een ondernemer.

De specialisatie in toerisme en gastvrijheid omvat vier verplichte cursussen die specifiek gericht zijn op de toerisme- en horecabranche, evenals vijf keuzevakken die gekozen moeten worden uit een grote multidisciplinaire reeks cursussen die het inzicht van een student in internationale bedrijven en internationale volkeren kan verrijken. .

Curriculumovergang

De faculteit heeft in september 2014 wijzigingen in de vereisten voor de BBA-studie doorgevoerd. De belangrijkste wijzigingen waren de volgende:

  • Het nieuwe curriculum voegde vier nieuwe specialisaties toe: financiën, marketing, organisatiebeheer en toerisme
  • De vereiste vakken voor de BBA werden aangepast en verschillende cursusnummers werden gewijzigd om het schema van het nieuwe curriculum weer te geven.

Het nieuwe curriculum is van toepassing op alle studenten die in september 2014 aan het programma begonnen en op alle studenten die na die datum met het programma beginnen. Studenten die vóór september 2014 met hun BBA-diploma zijn begonnen, kunnen echter ook van deze wijzigingen profiteren.

Honors

Een honoursconcentratie in bedrijfskunde biedt BBA-studenten de kans om voortgezette studies in het bedrijfsleven te volgen. Het is beschikbaar voor studenten met een sterke academische achtergrond die van plan zijn door te gaan met hun studies in het bedrijfsleven op postdoctoraal niveau, of aan studenten die van plan zijn een carrière na te streven waar onderzoekservaring van waarde zou zijn.

Toelating

Voor toelating tot het Honours-programma moeten studenten een minimumgemiddelde van 75% hebben in alle voorgaande cursussen. Toestemming van de school is vereist en is afhankelijk van het vinden door de student van een facultaire toezichthouder. Studenten die geïnteresseerd zijn in het volgen van het Honours-programma, moeten zo vroeg mogelijk proberen toegang te krijgen, uiterlijk aan het einde van het derde jaar.

Cursus benodigd heden

Een totaal van 126 semester uren tegoed is vereist voor de BBA Honours. Naast de vereisten van de reguliere BBA moeten Honoursstudenten Honours Thesis 510 (zes semesteruren) voltooien. Dit proefschrift zou normaal gesproken worden afgerond in het semester na Business Research 4950. Een commissie van drie faculteitsleden, inclusief de promotor, zal de Honours-scriptie beoordelen. Een mondeling onderzoek door de commissie zal ook in het evaluatieproces worden opgenomen. Een minimum gemiddelde van 75% moet worden gehandhaafd om in het Honours-programma te blijven.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The University of Prince Edward Island has a long-standing tradition of academic excellence dating back to the early 19th century.

The University of Prince Edward Island has a long-standing tradition of academic excellence dating back to the early 19th century. Lees Minder