Read the Official Description

Bachelor in de internationale liberale kunsten: kunst

Art Apprecionati

De cursus heeft vier doelstellingen: ten eerste introduceert het de woordenschat en concepten, principes en elementen van ontwerp, kleurentheorie, enzovoort, waardoor een gearticuleerde bespreking van de kunst mogelijk wordt. Ten tweede introduceert het verschillende soorten kunst en kunstenaars, en hun rol in maatschappij en religie, zowel historisch als eigentijds. Ten derde introduceert het standaard studiotermen en -technieken die worden gebruikt in de prentkunst, beeldhouwkunst, keramiek, schilderkunst, enz. Ten vierde introduceert het concepten en methoden om een ​​kritisch oordeel te vellen voor het beoordelen van de verdiensten van verschillende kunstwerken. Tijdens de lezingen worden veel belangrijke kunstwerken als voorbeeld geïntroduceerd. Het doel is echter niet om beroemde namen te onthouden, maar om alle kunstwerken, beroemd of niet, te leren waarderen en evalueren. Evaluatie is door eindexamen en finale kritisch essay.

Doelen

Aan het einde van deze cursus moeten studenten in staat zijn om: (i) een redelijke beheersing van de termen en concepten van kunst in kritieke discussies aan te tonen, (ii) voornaamste rollen en doelen van kunst in de samenleving te identificeren, (iii) de technieken te identificeren en terminologie van verschillende media, (iv) maak geïnformeerde beschrijvingen en kritieken van verschillende werken, zowel beroemd als onbekend.

Geschiedenis van de westerse kunst

Deze survey-cursus behandelt de ontwikkeling van westerse kunst uit de bronstijd en Mesopotamië tot de 19e eeuw. Terwijl de cursus draait rond verschillende iconische afbeeldingen waarvan de identificatie vereist is, richt de cursus zich op de sociale, politieke, religieuze en wetenschappelijke ontwikkelingen die de evolutie van de westerse kunst vormden. Evaluatie vindt plaats door middel van een afsluitend schriftelijk examen en onderzoekspaper.

Doelen

Aan het einde van deze cursus moeten studenten een aantal iconische beelden van westerse kunst kunnen identificeren, waarbij ze specifiek vermelden waarom dat werk belangrijk is in termen van de sociale / politieke / religieuze / technologische ontwikkelingen van de periode, waarbij specifiek wordt opgemerkt hoe het kunstwerk kapselt die ontwikkelingen in.

Japanse kunst

Deze enquête cursus introduceert de esthetiek van Japanse kunst, architectuur en traditionele ambachten. Terwijl de cursus een chronologische benadering biedt als historisch kader en meesterwerken uit de Nara-, Heian- en Kamakura-periodes omvat, concentreert de cursus zich op werk uit de Momoyama-periode, dat wil zeggen, de volledig ontwikkelde traditionele Japanse esthetiek. Naast de identificatie van iconische afbeeldingen, opvallende architecturale kenmerken en objecten zoals die worden gebruikt in de theeceremonie, omvat de cursus geschriften over onder andere de Japanse esthetiek van Tanizaki, Okakura en Hearn. Evaluatie vindt plaats door middel van een afsluitend schriftelijk examen en onderzoekspaper.

Doelen

Aan het einde van deze cursus moeten studenten in staat zijn om: (i) een variëteit aan Japanse kunst en architectuur te identificeren op type, gebruik en periode, (ii) algemene principes van Japanse esthetiek te verklaren aan de hand van de juiste voorwaarden, (iii) vragen geïnformeerde vragen en uitdrukkelijke gemotiveerde meningen over onbekende werken, en (iv) blijk geven van een goed geïnformeerde waardering voor de kunst en architectuur van het traditionele Japan.

Traditioneel Japans handwerk

Deze cursus concentreert zich op traditionele Japanse ambachten die horen bij het leven op het platteland van Japan, zoals keramiek, lak, weven, verven, timmeren en smeden, en specifiek de termen, hulpmiddelen, technieken, gebruiken en overlevering eigen aan elk. Hoewel ogenschijnlijk een collegecursus, zijn er ook veldonderzoek, demonstraties en praktische projecten. Studenten zullen individueel een bepaald vak onderzoeken, besluiten door een presentatie / demonstratie te geven, anderen lesgeven over gereedschappen, technieken, voorwaarden en zorgen van die specifieke ambachtstraditie vóór de les.

Doelen

Aan het einde van deze cursus moet de student in staat zijn om: (i) een redelijke kennis te tonen van de algemene voorwaarden en technieken van verschillende Japanse handwerken die tijdens het semester worden behandeld via een schriftelijk examen, (ii) een specifieke beheersing van gereedschappen, technieken, voorwaarden en bedenkingen van een specifieke ambachtstraditie.

Vergelijkende kunststudies

De cursus is een overzicht van de wereldkunst, en haar plaats en rol in verschillende samenlevingen en ethos. Meer specifiek, het is de studie van de esthetische tradities van de wereld, historisch en hedendaags, en ze verkennen door voorbeeldige objecten en beelden. Kunst en design uit alle belangrijke culturele tradities worden in een lezing behandeld. Daarnaast selecteren studenten een specifiek wereldkunst- of ontwerpperspectief om te onderzoeken, met als afsluiting hun presentatie / bespreking van hun bevindingen voor de les.

Doelen

Aan het einde van deze cursus moeten studenten in staat zijn om: (i) de opvallende kenmerken van objecten en afbeeldingen te identificeren en te vergelijken van het aantal esthetische en culturele wereldtradities, zoals geleerd door middel van lezing, gemeten door onderzoek, (ii) demonstreren en uitleggen duidelijk een of ander fundamenteel esthetisch principe, of maatschappelijke relevantie, van een specifieke cultuur die hen vreemd is (iii) de historiciteit van globalisering begrijpen zoals gezien door de verspreiding van kunst en esthetische tradities en de objecten, afbeeldingen en artefacten geproduceerd met waardering.

Seminar (Kunst)

De rol van het seminar in kunst is om de individuele onderzoeksprojecten van de studenten te ondersteunen. Studenten hebben de verantwoordelijkheid om hun onderzoek in verschillende stadia van hun project te presenteren. Problemen en uitdagingen ervaren met het onderzoeksproject zullen worden besproken in het seminar (door alle deelnemers en niet alleen door de professor). Dergelijke discussies geven de presentatoren de gelegenheid om hun onderzoek vanuit verschillende perspectieven te bekijken en te leren van het advies van collega's en van professoren. Bovendien kunnen studenten door dergelijke interacties ontdekken hoe ze problemen in hun eigen projecten kunnen voorkomen.

Doelen

Aan het einde van deze cursus moeten studenten in staat zijn om: (i) een kwestie te kennen, hetzij in vorm of concept, constructieve kritiek te leveren, alternatieven te leggen en te evalueren, (ii) hun eigen onderzoeksprojecten uit te voeren, en ( iii) schrijf hun afstudeerscriptie.

workshops

  • Workshop: Tekening I
  • Workshop: tekening II
  • Workshop: Beeldhouwen I
  • Workshop: Sculpting II
  • Workshop: traditionele Japanse cultuur
  • Workshop: kalligrafie

instructeurs:

  • Alexander Wilds
Program taught in:
Engels

See 7 more programs offered by International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University »

Deze cursus is Campus based
Begindatum
Apr. 2019
Duration
By locations
By date
Begindatum
Apr. 2019
Application deadline

Apr. 2019

Location
Application deadline
Einddatum