Bachelor in de wiskunde

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Mathematical Department of Syiah Kuala University werd opgericht in 1989. Het heeft 5 programma's, namelijk Dynamic Application and Optimization, Algebra, Analysis and Geometry, Operations Research, Learning Media en Ethno Mathematics. De afdeling Mathematical heeft een aantal afgestudeerden die op verschillende gebieden en in verschillende beroepen werken.

Het leer- en leerproces wordt ondersteund door 19 officiële leerkrachten en een aantal assistenten van docenten, zowel van de alumni van de Mathematische Afdeling als van verschillende andere relevante instanties. De verwachting is dat met de diversiteit van het onderwijzend personeel en de verscheidenheid aan ervaringen die ze hebben, studenten kunnen motiveren om de toekomst te realiseren en hun potentieel te ontwikkelen.

Buitenschoolse faciliteiten en activiteiten op de Mathematische Afdeling zijn ook een van de belangrijke factoren voor de studenten. Ze zijn niet alleen verplicht om actief te zijn in het leren, maar ook in verschillende activiteiten, zowel op de campus en die direct gerelateerd zijn aan de gemeenschap.

110064_DSC_7767.JPG

De visie van de wiskundige afdeling

De visie van de Mathematische Afdeling is om het centrum te worden van de studie en ontwikkeling van toonaangevende wiskunde in 2025, die wetenschap en technologie synergiseert met lokaal, nationaal en internationaal potentieel.

De missie van de wiskundige afdeling

  1. Maak afgestudeerden die eerlijk, uitstekend, onafhankelijk, creatief, innovatief, ondernemend en in staat zijn om problemen systematisch, precies en logisch te analyseren, en alternatieve oplossingen te bieden om duurzame ontwikkeling te ondersteunen.
  2. Vergroting van de uitbreiding en gelijke verdeling van toegang en de kwaliteit van leren, onderzoek en diensten in wiskundeonderwijs met de steun van verantwoordelijke en transparante institutionele governancesystemen.
  3. Opzetten van nationale en internationale samenwerking bij het bestuderen en toepassen van wiskunde, georiënteerd op het potentieel van Atjeh voor het welzijn van de mensen.

Competenties van de Mathematische Afdeling

Afgestudeerden van het Mathematisch Departement worden geacht de volgende hoofdcompetenties te hebben.

  1. Het beheersen van het veld van wiskundige wetenschap dat is verkregen en kan het ontwikkelen en de resultaten publiceren voor het publiek.
  2. Het vermogen hebben om zelfpotentieel te ontwikkelen, vooral die gerelateerd aan het gebruik van wiskunde op verschillende gebieden.
  3. Een sociale gemeenschap hebben op het gebied van wiskunde en de toepassingen ervan.
  4. Goede pedagogische vaardigheden hebben zodat hij zijn kennis kan overdragen op het gebied van wiskunde en de toepassing ervan.
  5. Het vermogen hebben om problemen (verschijnselen) gerelateerd aan het vakgebied van de wiskunde te identificeren, analyseren en oplossen.
  6. Het vermogen hebben om ondernemingsmodellen toe te passen en / of het creëren van nieuwe banen op het gebied van wiskunde en de toepassingen en het leren ervan.
  7. De verantwoordelijkheid hebben om wiskunde op verschillende gebieden te ontwikkelen en toe te passen en deze in het leven van mensen te implementeren.
  8. Het vermogen hebben om leertechnologie te gebruiken bij het lesgeven in wiskunde en de toepassingen ervan.

Afgestudeerden van afgestudeerden van het Mathematical Department zullen naar verwachting de volgende ondersteunende competenties hebben.

  1. Een goede en beleefde academische ethiek hebben
  2. Het vermogen en de bereidheid hebben om onafhankelijk en professioneel te zijn en altijd te reageren op hedendaagse problemen op het gebied van wiskunde, hun gebruik en leren.
  3. Over aanpassingsvermogen en vaardigheden beschikken met betrekking tot de dynamiek van werk, de aard van werk en de steeds veranderende ontwikkeling van de samenleving.
  4. Het vermogen hebben om wiskunde op verschillende gebieden te implementeren
  5. Heb een geest van innovatie en creativiteit in het toepassen van de kennisvelden die ze beheersen.

Afgestudeerden van het Mathematisch Departement worden verwacht andere competenties te hebben, namelijk:

  1. Heb een goed karakter en ethiek als een geleerde.
  2. Een verantwoordelijke, eerlijke, hardwerkende en gedisciplineerde persoonlijkheid hebben
  3. Ethiek en toewijding hebben om professionele attitudes te behouden in het kader van hun activiteiten.
  4. Heb een goede houding in termen van interpersoonlijke relaties (leiderschap, initiatief, integriteit, positieve houding en teambuilding.)
  5. Het vermogen hebben om effectief te ontwikkelen en communiceren.

studietijd

Studieperiode van Wiskunde Afdeling bachelor graad is 4 jaar (8 semesters).

110066_DSC_8770.JPG

Leerresultaten programma

Houding en waarde - Sikap dan Tata Nilai (S):

  1. Stoutmoedig.
  2. Heb goede moraal, ethiek en persoonlijkheid bij het vervullen van hun taken
  3. Handelen als burgers die trots zijn op het land en de vrede bevorderen wereldwijd.
  4. In staat zijn om samen te werken en sociale gevoeligheid en grote zorg voor de gemeenschap en haar omgeving te hebben.
  5. Respecteer de diversiteit van culturen, opvattingen, overtuigingen en religies, evenals de meningen / originele ontmoetingen van anderen.
  6. Houden de rechtsstaat en hebben de geest om de belangen van de natie en de bredere gemeenschap prioriteit te geven.

Algemene vaardigheden - Keterampilan Umum (KU):

  1. In staat zijn om logisch, kritisch, systematisch en innovatief denken toe te passen in de context van de ontwikkeling of implementatie van wetenschap en technologie die aandacht schenkt aan en de waarden van de geesteswetenschappen toepast in overeenstemming met hun vakgebieden.
  2. In staat zijn om onafhankelijke, kwalitatieve en meetbare prestaties te demonstreren.
  3. In staat zijn om de implicaties van de ontwikkeling of implementatie van wetenschap en technologie te onderzoeken die aandacht besteden aan en de waarden van de geesteswetenschappen toepassen in overeenstemming met hun expertise op basis van regels, procedures en wetenschappelijke ethiek om oplossingen, ideeën en ontwerpen te produceren.
  4. Een wetenschappelijke beschrijving van de resultaten van de bovengenoemde studie kunnen samenstellen in de vorm van een scriptie of eindrapport en deze uploaden op de pagina van de universiteit.
  5. In staat zijn om op basis van de resultaten van de analyse van informatie en gegevens op de juiste manier beslissingen te nemen in de context van het oplossen van problemen in zijn expertisegebied.
  6. In staat zijn netwerken te onderhouden en te ontwikkelen met counselors, collega's, collega's binnen en buiten de instelling.
  7. Verantwoordelijk kunnen zijn voor het behalen van de resultaten van groepswerk en het begeleiden en evalueren van de voltooiing van het werk dat is toegewezen aan werknemers die onder hun verantwoordelijkheid vallen.
  8. Een zelfevaluatieproces kunnen uitvoeren op werkgroepen die onder hun verantwoordelijkheid vallen en in staat zijn om zelfstandig te leren.
  9. Gegevens kunnen documenteren, opslaan, beveiligen en herontdekken om de geldigheid te waarborgen en plagiaat te voorkomen.

Speciale vaardigheden - Ketrampilan Khusus (KK):

  1. In staat zijn om wiskundig denken te ontwikkelen dat uitgaat van procedureel / computationeel inzicht, zodat breed begrip exploratie, logisch redeneren, generalisatie, abstractie en formeel bewijs omvat.
  2. In staat zijn om problemen te observeren, herkennen, formuleren en op te lossen door wiskundige benaderingen met of zonder de hulp van software.
  3. In staat zijn om structureel de wiskundige problemen van een systeem / probleem te reconstrueren, wijzigen, analyseren / denken, de nauwkeurigheid te beoordelen en deze te interpreteren.
  4. In staat zijn verschillende alternatieve wiskundige probleemoplossing te gebruiken die onafhankelijk of in groepen beschikbaar was voor de juiste besluitvorming.
  5. Zichzelf kunnen aanpassen of ontwikkelen, zowel op het gebied van de wiskunde als op andere relevante gebieden (inclusief velden in de wereld van werk.)

Kennis van de opdracht - Penugasan Pengetahuan (PP):

  1. Het beheersen van de theoretische concepten van de wiskunde, inclusief wiskundige logica, discrete wiskunde, algebra, analyse en geometrie, evenals gelegenheidstheorie en statistiek.
  2. Het beheersen van de principes van wiskundige modellering, lineaire programma's, differentiaalvergelijkingen en numerieke methoden.

110065_DSC_1155.JPG

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The mission of Syiah Kuala University is to implement “Tri Dharma – three denotations” of higher learning institutions that support local, national and international development by utilizing available ... Lees meer

The mission of Syiah Kuala University is to implement “Tri Dharma – three denotations” of higher learning institutions that support local, national and international development by utilizing available local, national and international resources; enhance academic quality in order to produce highly competitive graduates; apply integrated quality management in the field of education through the application of transparent, participatory, efficient and productive principles; continuously strengthen and broaden the network of institutional cooperation in the effort for developing and preserving the findings of sciences, technology, humanities, sports & arts. Lees Minder