Bachelor in grafisch en digitaal ontwerp

Algemeen

2 locaties beschikbaar

Beschrijving van opleiding

Bachelorjaar 2

Opgedragen aan de ontdekking van de basisprincipes van grafische afbeeldingen, stelt de student dit jaar van evolutie in staat om de interactie van woorden en afbeeldingen te ontdekken. In de eerste periode zijn grafische technieken geïntegreerd: onderzoek, methodologie en vertelling .

Drie hoofdassen worden onderzocht: de conceptuele aanpak, de technische leertijd en de grafische dimensie. De onderwerpen worden niet alleen benaderd vanuit een plastic perspectief, maar omvatten professionele praktijken (inhoud, ontwerp, deadline, budget). In de tweede helft zullen de lessen worden verdiept door middel van enkele substantiële en transversale projecten, gezamenlijk uitgevoerd door de sprekers.

Tijdens de derde periode ontdekt de student de vereisten en beperkingen van verschillende industriële gebieden in het hart waarvan hij waarschijnlijk zijn werk als ontwerper zal uitoefenen: de behoeften van de stad (stadsontwerp), maatschappelijke en milieukwesties (duurzaam ontwerp), het ontwerp van verbonden entertainment (entertainmentontwerp) en de wereld van luxe (luxeontwerp).

De pedagogische opvolging, gebaseerd op alle menselijke dimensies van de gepersonaliseerde begeleiding, helpt de studenten om verankerd te worden in hun cursus en hun woord vrij te geven in de uitwisseling. De lessen volgen verschillende ritmes, van een wekelijkse herhaling tot korte workshops.computer, laptop, technology Gratis foto's / Pixabay

leerplan

20 uur per week

Eerste en tweede periode:

  • Grafisch ontwerp en methodologie
  • typografie
  • lay-out
  • computer Graphics
  • Merk afbeelding
  • fotografie
  • illustratie
  • Levende modeltekening
  • storyboard
  • Mix media
  • Ontwerpgeschiedenis
  • Mondelinge uitdrukking, geschreven
  • Algemene cultuur
  • sociologie
  • Creatieve stimulatie
  • Druk op tekening
  • Inleiding tot digitaal ontwerp
  • 3D / virtuele realiteit
  • Netwerkbeheer
  • Digitale cultuur
  • Engels grafisch ontwerp
  • Internationale workshops (anderstaligen)
  • Soft skills: inleidende workshops tot improvisatiepraktijken
  • Weken project
  • Eindejaarsstage (minimaal 1 maand)

Derde periode:

We stellen de student voor kennis te maken met twee bedrijfswerelden. Deze dominanten stellen hem in staat zijn relevantie in opkomende markten te verdiepen en geleidelijk het universum te specificeren waarin hij zich in de rest van zijn studies wil uitdrukken.

Bedrijfs Universum

  • Duurzaam ontwerp: inleiding tot milieu- en maatschappelijke eisen
  • Entertainmentontwerp: inleiding tot het vertellen van verhalen toegepast op de wereld van games
  • Stedelijk ontwerp: inleiding tot stedelijke en sociologische behoeften
  • Luxe ontwerp: inleiding tot de vereisten van detail en afwerking

doelstellingen

  • Ontdek de basisprincipes van grafisch ontwerp en visuele communicatie.
  • Bouw je grafische cultuur.
  • Beheers de principes van verhalend schrijven en beeld.
  • Pas uw creatieve geest aan aan de eisen van bestelwerk.
  • Ontwikkel een creatieve persoonlijkheid en verkrijg leiderschap.
  • Ontdek de nieuwe toepassingsgebieden van Design.
  • Bereid een boek voor met werken die in de loop van het jaar zijn gedaan.
  • Leer uw werk te presenteren voor een jury of een bedrijf.
  • Meer informatie over stageonderzoek.
  • Beleef een eerste professionele ervaring (minimaal 4 weken stage).

Voortzetting van studies

  • Toelating in jaar 3 van de bachelorcyclus van de intuit.lab school.

Bachelorjaar 3

Het derde jaar is beslissend: de student verdiept de lessen die in jaar 2 worden gegeven. Tijdens de eerste periode, door nieuwe onderwerpen te ontdekken, zoals marketing, motion design, digitaal ontwerp, verpakking, art direction en advertentiecreatie , verbreedt de student zijn visie naar alle ontwerpberoepen. Het integreert de overgang van esthetiek naar de relevante en beheersing van het vertellen van verhalen .

De tweede periode maakt deelname aan workshops mogelijk met wereldwijd erkende sprekers, die hen kennis laten maken met de rijkdom van design en creatie door culturele openheid. In de derde periode zet de student zijn benadering van de industriële wereld voort, in de vorm van dominant : duurzaam ontwerp, entertainmentontwerp, stedenbouwkundig ontwerp of luxe ontwerp. Het hele jaar door vullen de zachte vaardigheden de adviezen aan om vooruitgang te boeken in de ontdekking van zichzelf en om zich bewust te worden van zijn invloed als ontwerper.

leerplan

Wekelijks van 20.00 tot 22.00 uur

Eerste periode:

  • Typographisme
  • Grafisch ontwerp
  • Advertentie creatief
  • Artistieke richting
  • ontwerp
  • Packaging
  • computer Graphics
  • Onderzoeksnotitieboekje
  • Motion ontwerp
  • Gegevensvisualisatie
  • Digitaal ontwerp
  • afzet
  • Druktechnieken
  • Weken project
  • Stage in afdrukken

Tweede periode (in de vorm van cross-workshops):

  • Typographisme
  • Grafisch ontwerp
  • Advertentie creatief
  • Artistieke richting
  • ontwerp
  • Packaging
  • computer Graphics
  • E-reputatie
  • Ruimte ontwerp
  • rechten
  • Filosofie toegepast op dominant
  • Semiologie toegepast op dominant
  • Strategische planning toegepast op de dominante
  • Engels grafisch ontwerp
  • Internationale workshops (anderstaligen)
  • Weken project
  • Stage in afdrukken
  • Optioneel: orthodidactbeoordeling / Franse follow-up (spelling) / Le Petit Robert-certificering

Derde periode:

We stellen de student voor kennis te maken met twee bedrijfswerelden. Deze dominanten stellen hem in staat zijn relevantie in opkomende markten te verdiepen en geleidelijk het universum te specificeren waarin hij zich tijdens de rest van zijn carrière wil uitdrukken.

dominant

  • Duurzaam ontwerp: verdieping van milieu- en maatschappelijke kwesties
  • Entertainmentontwerp: toepassing van Art Direction-processen op de wereld van videogames, e-sports en sport
  • Stedelijk ontwerp: verkenning van transformaties in de stedelijke ruimte, digitaal of fysiek
  • Luxe ontwerp: onderzoek naar de unieke ervaring en materiële beperkingen

doelstellingen

  • Meer informatie over de conceptuele benadering van ontwerpen.
  • Verdiep uw technische vaardigheden die specifiek zijn voor grafisch ontwerp.
  • Ontwikkel een verhaal door de afbeelding.
  • Meer informatie over de belangrijkste problemen van digitaal.
  • Ontdek de vereisten voor teamwerk.
  • Beheers je creativiteit in de context van een opdrachtenwerk.
  • Vergroot je creatieve persoonlijkheid.
  • Een boek voorbereiden en bouwen (selectie van zijn beste werken).
  • Weet hoe je je werk moet presenteren en verdedigen voor een jury.
  • Pas de stage-onderzoeksbenadering toe.
  • Om te worden opgeleid, dankzij de dominante, tot een dubbele differentiërende competentie op de arbeidsmarkt.

Diploma toegekend

Bachelor in het ontwerp in visuele communicatie en digitaal ontwerp (BAC 3)

Voortzetting van studies

  • Toelating in jaar 1 van de cyclus Master of the school intuit.lab (jaar 4).

opnames

Vereist niveau om jaar 2 in te voeren:

Bac 1 artistieke opleiding.

Toelatingsprocedure:

  1. Online aanvraagformulier.
  2. Interview met een jury en presentatie van een werkbestand.
  • Registratiekosten: 450 € / buiten de Europese Unie: 540 €
  • Collegegeld Parijs: € 8.750
  • Collegegeld Aix-en-Provence: 8 400 €
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of ... Lees meer

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of these industry veterans is to build a culture, not just a school. A culture where creative minds get the freedom to innovate, create and become part of a design revolution. Lees Minder
Parijs , Aix-en-Provence , Mumbai + 2 Meer Minder