Bachelor in grafisch ontwerp - reclame
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 14.600 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
01 Sep 2024
* Totale vergoeding UE-studenten: € 14.100 - Totale vergoeding extra UE-studenten: € 14.600
Invoering
Invoering
De specialisatie Graphic Design, traject in Advertising, is een cursus van 240 ECTS-credits voor grafisch ontwerpers met een creatieve reclamementaliteit. Naast het uitvoeren van ontwerpprojecten, leren ze visuele communicatiecampagnes uit te voeren, verbeterd door conceptualisering, merkstrategie en art direction.
Grafisch ontwerp heeft een nieuwe dimensie gekregen die zich buiten de traditionele grenzen waagt in een markt waar van ontwerpers wordt verwacht dat ze creatieve communicatieconcepten en -strategieën in hun projecten inbouwen.
Succesvol zijn in de wereld van creativiteit in deze tijd vereist een opvallende portfolio die zowel ontwerpstudio's als reclame- of brandingbureaus aanspreekt. Dit wetende, moet een grafisch ontwerper in staat zijn om verrassende en unieke ideeën te bedenken en uit te werken. Als creatieve adverteerder moeten ze bewijzen dat ze het vermogen hebben om hun ideeën te creëren en over te brengen met een krachtige visuele impact en professionele vaardigheid.
De specialisatie Graphic Design, een reisroute in reclame, moedigt studenten aan om de eerste drie jaar een verscheidenheid aan projecten met echte klanten te ontwikkelen en een eindcursusproject uit te voeren met een specifieke klant die rechtstreeks verband houdt met de wereld van reclame en creativiteit.
IED Barcelona biedt specialisaties in Design van 4 jaar (240 ECTS). Het doel is om passie, talent en creativiteit om te zetten in kennis en vaardigheden waarmee toekomstige ontwerpprofessionals hun carrière kunnen ontwikkelen.
Coördinator
Rory Lambert
Rory heeft als Creative Director gewerkt voor verschillende reclamebureaus (SCPF, JWT en Pavlov) en klanten zoals BMW, Freixenet, Trident, Vodafone en Assistència Sanitària. Vervolgens richtte hij MTL op, zijn eigen bureau dat geavanceerde oplossingen biedt op het gebied van marketing, strategie en reclame.
Hij werkt ook als hoofd ontwikkeling bij de IED Barcelona Visual Communication School en helpt bij het opstellen en begeleiden van de syllabus, evenals bij het bepalen van bepaalde cursusinhoud, doelen en de uiteindelijke projectmethodologie.
Galerij
Ideale studenten
Deze cursus is bedoeld voor jongeren die geïnteresseerd zijn in creatief communiceren. Als je graag impact wilt maken en innovatieve campagnes, logo's, merken en strategieën in verschillende formaten wilt ontwerpen, dan is de Bachelor of Arts in Grafisch Ontwerp, Pathway in Advertising de cursus waar je naar op zoek was.
De cursus is gericht op mensen die geïnteresseerd zijn in het leren creëren van een merk, het op een creatieve manier communiceren van merkidentiteit, het begrijpen hoe strategieën en branding werken, en het allemaal in de praktijk brengen.
Sterker nog, tijdens jouw projecten werk je met echte merken. Na voltooiing van de cursus beschikt u over alle vaardigheden die u nodig heeft om uw voorstellen op een professionele manier te creëren en vorm te geven, zodat er een effectieve visuele impact ontstaat.
Beurzen en financiering
IED Network biedt 182 beurzen aan voor zijn bacheloropleidingen in Italië en Spanje.
IED Italia en Accademia di Belle Arti Aldo Galli bieden 152 beurzen aan voor cursussen in Milaan, Cagliari, Florence, Rome, Turijn en in de Accademia di Belle Arti Aldo Galli in Como. Deadline voor aanmelding: 5 mei 2022.
IED Spanje biedt 30 beurzen aan voor cursussen in Madrid, Barcelona en Bilbao.
Deadline voor aanmelding: 5 april 2022
Succes.
leerplan
Jaar een
- De basisconcepten van ontwerp, projectcultuur en methodologie begrijpen.
- Leerlingen aanmoedigen om te proberen, te creëren en te communiceren.
Jaar twee
- Het bestuderen van de technologische en projecttools die nodig zijn om een visuele boodschap eenvoudig en effectief over te brengen door hun individuele creativiteit en interdisciplinaire methodologische processen te ontwikkelen.
- Leren omgaan met software zoals Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effects, etc. en hoe creativiteit toe te passen in bedrijfscommunicatie.
Het derde jaar
- Al hun eerdere lessen toepassen om echte projecten te creëren.
- Creativiteit en artistieke richting stimuleren.
- De professionele context en de volledige complexiteit ervan begrijpen.
- Een professioneel portfolio creëren ter voorbereiding op de werkende wereld.
Jaar vier
- Een verplichte stage voltooien.
- Projecten ontwikkelen die alle kennis die tijdens de cursus is opgedaan, met elkaar verbinden.
- Het uitvoeren van een Final Course Project met een echt bedrijf dat bestaat uit het bedenken en ontwikkelen van een reclamecampagne gebaseerd op onderzoek, conceptualisatie, strategie en productie.
Methodologie
De gekozen methodologie staat bekend als leren door te doen en bevordert interdisciplinariteit tussen verschillende gebieden, waaronder design, mode en management- en designstrategieën door het organiseren van gezamenlijke workshops en projecten.
De syllabus stelt een reeks leerdoelen voor de student vast, die naarmate de cursus vordert veeleisender wordt en eindigt met een laatste cursusproject voor een echte klant.
Programma resultaat
De cursus leert studenten alles over de creatieve processen van onderzoek, interpretatie, conceptualisatie en productie om hen te helpen communiceren, verfraaien en creatieve, innovatieve oplossingen voor hun product, merk of ruimte te vinden met behulp van audiovisuele elementen.
De projectcultuur is de rode draad die ten grondslag ligt aan de hele didactische ervaring en bevordert het idee van 'leren door te doen' - echte projecten met echte bedrijven.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Grafisch ontwerper, visuele communicator, creatief directeur, art director, merkspecialist, corporate, publicatie- of verpakkingsbeeldexpert, contentontwikkelaar, tekstschrijver, merkadviseur, digital advertising strateeg, interactieve brandmanager, brandmanager, social media strateeg.
Oud-IED Barcelona-studenten werken nu voor:
- Ogilvy, Shackleton, Everis, Tomorro', Somos, Comuniza, McCann Worldwide, Operation Unicorn, Lo Siento, Pixel Research, Mass Digital, Folch, Duprée, Common Sense, relajaelcoco, Steer Davies Gleave, Stop met het stelen van mijn blik, Bestiario, Inoxcrom, en anderen.
bedrijven
De cursus verbetert de projectcultuur door samen te werken met merken, bedrijven en instellingen om de kloof tussen het academische universum en de werkende wereld te overbruggen. Op deze manier bestuderen studenten niet alleen de methodologie en tools van verschillende disciplines; ze leren ook omgaan met echte klanten en wat briefing inhoudt.
Samenwerkende bedrijven:
PSP Sony, Sónar, Everis, ESADE, Barcelona City Council, Pixel Research, Rosás, Loop Festival, Mercats de Barcelona, Oxfam, CCCB, La Fábrica, Alba Synchrotron, Festa del Grafisme, Festival Grec, La Mercè, Barcelona Institute of Culture, Barcelona Brand, Museu de la Xocolata, Benetton, Brands & Roses, Ling, Ericsson Response, enz.