Bachelor in handel en marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Marketing is essentieel in elk aspect van het leven - we worden omringd door merken die onze beslissingen beïnvloeden, en in bepaalde situaties kunnen we alleen slagen als we leren hoe we ons persoonlijke merk kunnen verkopen.

Handel en marketing bieden fundamentele zakelijke en economische kennis die een ongeëvenaard scala aan mogelijke loopbaan- en bijscholingsrichtingen biedt. Studenten kunnen hun vaardigheden ontwikkelen tijdens praktische training in groepen onder begeleiding van erkende experts uit de industrie door middel van taken die worden geleverd door toonaangevende bedrijven. De gebieden marketing, PR, reclame en communicatie zijn allemaal open wegen voor onze afgestudeerden

Het programma is bedoeld voor personen die:

Heeft sterke verbale en schriftelijke communicatieve vaardigheden, je bent waakzaam oplettend en up-to-date over wat er gaande is in de zakenwereld en geïnteresseerd in het concept en de werking van commercie en marketing.

Kernonderwerpen

  • principes van marketing
  • Bedrijfseconomie
  • Handel en handel
  • Management en organisatie
  • Internationale economie
  • Geïntegreerde marketing communicatie
  • Marktonderzoek
  • Reclame en mediaplanning
  • Public relations theorie en praktijk
  • Digitale marketing
  • Internationale zakelijke transacties
  • Project management
  • Operations management

specialisaties

  • Europese marketing
  • Wereldwijd commercieel management

Specialisaties worden alleen gelanceerd als minimaal 15 studenten willen deelnemen aan de specialisatie.

Ben je geïnteresseerd in 2 graden? In slechts 3,5 jaar kun je een Handels- en Marketing BA-graad halen bij Metropolitan, evenals een International Business BA-graad bij Coventry University.

Carriere vooruitzichten

  • Expert werkzaam voor de commerciële en marketingafdelingen van multinationale en nationale bedrijven
  • Expert werkzaam voor reclame- en PR-bureaus
  • Manager van startende bedrijven
  • Leidinggevenden of marketingprofessionals van kleine en middelgrote ondernemingen
  • Expert in de non-profitsector

Kwalificatie zoals gespecificeerd in het diploma

Econoom in handel en marketing

Hoofd van het programma

Árpád Papp-Váry, Ph.D., habil, vicerector, decaan van de Heller Farkas-faculteit voor toerisme en economie, hoofd van het instituut voor marketing, hoofd van het handels- en marketingprogramma, universitair hoofddocent, vicepresident van de Hongaarse Marketingvereniging

“Werkgevers verwachten van ons dat we afgestudeerden opleiden die zich zeer snel kunnen aanpassen en die over de juiste vaardigheden en kennis beschikken om de uitdagingen van hun respectievelijke banen het hoofd te bieden. Recruiters benadrukken ook het belang van vloeiende competenties in een tweede taal en effectieve communicatieve vaardigheden voor diegenen die een zakelijke carrière zoeken. Daarom houden we een scherpe focus op beide vaardigheden in ons programma, dat handels- en mediastudenten aanmoedigt om een deel van hun professionele lessen in een vreemde taal te studeren. Bovendien kunnen ze hun kennis bij tal van buitenlandse universiteiten verbeteren dankzij het uitgebreide netwerk van partnerinstellingen van Metropolitan. Tijdens mijn studie heb ik ook mijn aandeel gehad in internationale leerervaringen bij buitenlandse instellingen voor hoger onderwijs en ik geloof dat Metropolitan alles heeft wat individuele studenten nodig hebben om rijke zakelijke kennis en vaardigheden te verwerven, naast deel te worden van een werkelijk geweldige gemeenschap. "

Gábor Rekettye, universitair hoofddocent

"Als uw interesses niet beperkt zijn tot de strikte wereld van cijfers of economie zelf, maar u ook de behoefte voelt om achter de façade te kijken om diepere onderliggende processen te identificeren en te begrijpen, kan ik het programma Commerce en Marketing van ganser harte aanbevelen. Naast het beheersen van de kneepjes van marketingplanning, leer je bij Metropolitan ook hoe je dit op de meest effectieve manier presenteert en communiceert. "

Árpád Papp-Váry, Ph.D., habil, vicerector, decaan van de Heller Farkas-faculteit voor toerisme en economie

Laatst bijgewerkt op aug 2020

Over de school

We are inspired by creativity. The art of creative education is the core value of our University. It is embodied in our teaching methods, it is a central concept in our approach and our students’ atti ... Lees meer

We are inspired by creativity. The art of creative education is the core value of our University. It is embodied in our teaching methods, it is a central concept in our approach and our students’ attitude. Creativity is the force organizing everyday life at the University paving the way to the future success of our students. We offer a stimulating environment and a unique atmosphere that motivate our students to make use of a wide range of unparalleled opportunities and apply their knowledge in practice looking for new, innovative solutions. This inspiring world offers the key to creative thinking, which is the most immediate expectation in today’s labour market and a crucial issue of the future. Lees Minder