Bachelor in het Engels onderwijs

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het Engelse Department Study Program werd voor het eerst geïnitieerd in 1964. Op dat moment was het Engelstalige studieprogramma een van de majors onder de Faculteit Lerarenopleiding in Taal en Kunst, FKIP, die was verbonden aan FKIP Bandung. Vervolgens, in 1967 op basis van het Directoraat Generaal van Hoger Onderwijs Decreet nr. 161/1967, werd deze FKIP geïntegreerd met de Syiah Kuala University van Syiah Kuala University . PS Engels is de oudste studie in de faculteit van lerarenopleiding en onderwijs Syiah Kuala University .

In de ontwikkeling zijn de studenten van het Engelse studieprogramma van jaar tot jaar in aantal toegenomen. Sinds de oprichting heeft het duizenden onderwijzend personeel (leraren) verspreid over de hele provincie Atjeh en zelfs buiten de regio tot in het oosten van Indonesië voortgebracht. Ook neemt het aantal docenten in aantal toe en is 90% van alle docenten alumni van de Engelse Prodi S1 zelf. Samengevat kan worden geïllustreerd dat het Engelstalige studieprogramma nu 13 (dertien) gekwalificeerde docenten heeft, 16 meesters; en 3 van de 16 mensen voltooiden het S3-programma, elk in Nieuw-Zeeland, 1 persoon aan Macquarie University, Australië, 1 persoon aan de University of Liverpool UK.

Het Engelstalige Opleidingsprogramma voor Taal (PBSI) is een van de meest favoriete studieprogramma's in de Syiah Kuala University , met name de faculteit voor lerarenopleiding en onderwijs, die veel gevraagd is bij aankomende studenten. Dit is te zien aan de toename van de inschrijvingspercentages van studenten van jaar tot jaar. In zijn ontwikkeling heeft deze opleiding duizenden studenten afgestudeerd die klaar zouden zijn om te concurreren in de wereld van werk. Alumni van het studieprogramma Engels Taalonderwijs wordt niet alleen geaccepteerd in de schoolomgeving, maar ook nodig op andere gebieden, zoals banken, ziekenhuizen, transmigratie, toerisme, LG's enzovoort. Hun rol is niet alleen gerelateerd aan het onderwijzen van Engels taalonderwijs, maar ook aan andere wetenschappen, zoals bedrijfskunde en economie, secretariaats, vertaler / tolk, reisleider.

Het PSPBI heeft momenteel 29 vaste docenten (PNS), 1 permanent administratief personeel en 1 personeel voor contractbeheer. Naast de hoofdtaak van de opleiding, zijn de docenten ook belast met het lesgeven van Engels in verschillende faculteiten en / of andere studieprogramma's binnen de Syiah Kuala University , specifiek Engels als een algemene cursus (MKU), en andere programma's zoals de Lerarenkwalificatieprogramma, docent professioneel trainingsprogramma (PLPG) en docentprofessioneel programma (PPG). Naast lesgeven zijn ze ook actief betrokken bij het begeleiden en leiden van verschillende academische activiteiten van PSPBI-studenten. Daarnaast verzorgden ze verschillende processen van mentoring, onderwijs en consulting voor verschillende overheidsinstellingen buiten de Syiah Kuala University . Om de kennis, ervaring en vaardigheden te vergroten, zijn docenten van PSPBI ook actief betrokken bij verschillende seminars, workshops, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap.

Elk vak wordt begeleid door twee tot vier docenten, en elk semester geeft een docent 1-2 cursussen. De vakken die door elke docent worden gegeven, zijn gebaseerd op het gebied van kennis en ervaring die zij hebben. Naast het geven van lezingen kregen PSPBI-docenten ook de verantwoordelijkheden voor het uitvoeren van academische begeleiding (voogd docenten). De verdeling van voogd-docenten, scriptiebegeleiders en praktijkervaringspraktijk wordt proportioneel uitgevoerd / ingericht door de opleidingscoördinator. Op basis van wetenschappelijke achtergrond zijn PSPBI-docenten momenteel verdeeld in de volgende hoofdgroepen, namelijk: charisma, wetenschap en vaardigheden, Engelse professionele vaardigheden en pedagogiek, creatief gedrag en gemeenschapsleven.

Het Engelstalige onderwijsprogramma voor het Engels wordt ondersteund door 2 administratieve medewerkers (een vaste werknemer en een contractmedewerker) en een persoon die taal- en literatuurlaboratoria (CPNS-sprekers) beheert.

Visie en missie

Visie

De visie van de afdeling Engelse taaleducatie moet "... de toonaangevende studieprogramma op nationaal niveau worden en uitstekende afgestudeerden vormen om te concurreren op de nationale en internationale arbeidsmarkten in 2025."

Missie

De bovenstaande visie zal altijd gerealiseerd worden via de zes missies van het Engelstalige onderwijsprogramma, die in fases van nu tot 2025 zullen worden gerealiseerd, namelijk:

  1. Het uitvoeren van een competent educatief programma dat professionals vormt, een hoge moraal, en prijzenswaardig onderwijspersoneel, met een hoge integriteit om de nationale ontwikkeling kracht bij te zetten.
  2. Facilitering van educatieve onderzoeksprogramma's, met name Engelstalige pedagogiek en taalkunde.
  3. Het organiseren van gemeenschapsdienstprogramma's in de vorm van trainingen, workshops en andere upgrademethoden om de natuurlijke ontwikkeling van menselijke hulpbronnen en onderwijs te ondersteunen.
  4. Het organiseren van Engelstalige pedagogie als een poging om een wereldwijde communicatietool onder de knie te krijgen om de wetenschap te verkennen en te transformeren en internationale relaties te faciliteren.
  5. Gebouwbeheer en institutionele capaciteit op een duurzame manier en in overeenstemming met de eisen van de tijd.
  6. Verbeter de coördinatie, communicatie en samenwerking met relevante instanties, zowel op regionaal, nationaal als internationaal niveau, intensief en uitgebreid.

Planning voor toelating van nieuwe studenten

Online applicatie opent in januari tot juni.

Studeer periode

4-5.3 jaar

Outcome Learning Program

Verwezenlijking van het leren en belangrijkste competenties

General Attitude Formulation [SU]

  1. Een sterk, trouw geloof hebben in God de Almachtige.
  2. Heb moraal, ethiek en persoonlijkheid (beleefd, beleefd, gedisciplineerd, eerlijk, coöperatief, zelfverzekerd) die goed zijn in het uitvoeren en voltooien van hun taken.
  3. Bijdragen tot het verbeteren van de kwaliteit van het leven in de gemeenschap, de natie en de vooruitgang van de beschaving op basis van Pancasila
  4. Bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de inhoud en het ontwikkelen van materiaal, het plannen van schoolleren, inclusief het passende beoordelingssysteem en verantwoordelijk zijn voor zelfstandig werk op het gebied van expertise, met name taalkunde (taalkunde), inclusief alle functies, en / of Engels taalonderwijs ( Engels taalonderwijs) en hebben een beleefde, eerlijke, zelfverzekerde en coöperatieve houding.
  5. Bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van wetenschappelijk werk (scriptie, scriptie, papers, artikelen) door studenten.
  6. Handelen als burgers die trots zijn op het land en de wereldvrede ondersteunen.
  7. In staat om samen te werken en sociale gevoeligheid en grote zorg voor de gemeenschap en het milieu te hebben.
  8. Respecteer de diversiteit van culturen, opvattingen, overtuigingen en religies, evenals de meningen / bevindingen van anderen.
  9. Houd u aan de regels en voorschriften die de belangen van de natie en de bredere gemeenschap motiveren en prioriteren.
  10. In staat wetenschappelijke waarden en normen in te prenten die goed zijn gerelateerd aan eerlijkheid, ethiek, attributie, copyright, vertrouwelijkheid en eigendom van gegevens.
  11. Demonstreer zelfstandig een houding van verantwoordelijkheid voor werk op het gebied van expertise, met name taal (taalkunde) en / of Engels taalonderwijs.
  12. In staat om ondernemers- en managementgeest te internaliseren.

Speciale attitudevorming [SK]

  1. Creatief in het genereren van innovatieve ideeën, deze ontwikkelen en vervolgens toepassen.
  2. Integriteit en verantwoordelijkheid hebben in zijn beroep, organisatie en instelling in zijn werkomgeving.
  3. In staat om informatie en ideeën in verschillende media naar de gemeenschap te communiceren in overeenstemming met hun vakgebied of met het grote publiek.
  4. Een aanvaardbare persoonlijkheid hebben door waarden en normen hoog te houden, de geest van nationalisme te hebben in het ontwikkelen van relaties die waardig en milieuvriendelijk zijn, en karakter hebben, beide gerelateerd aan God Almachtig (God) en met mensen.
  5. Leiderschap hebben en kunnen samenwerken in multidisciplinaire werkteams, cultureel gevoelig zijn.
  6. Het aantonen van de attitude om zelfstandig verantwoordelijk te zijn voor werk in zijn vakgebied.

Algemene kennisformulering [PU]

  1. Begrijp en beheers de concepten van Engelse taalonderwijs en Engelse wetenschapsconcepten voor beginners, midden en geavanceerde niveaus, en kunnen morele waarden, persoonlijkheid, discipline, eerlijkheid, vertrouwen, en ethiek in het het leren proces integreren.
  2. Begrijp en beheers de principes en concepten van het goed leren van Engels materiaal.
  3. Fundamentele waarden begrijpen in verschillen in elke taal en wetenschappelijke discipline.
  4. Het begrijpen en beheersen van uitgebreid inzicht in de wetenschap, vaardigheden en methodologie van het Engelse onderwijsonderzoek.
  5. Zorgen voor kennis van concepten, principes en karakteristieken, methodologie, materiaalontwikkeling, planning van Engels leren met toepasselijke curriculumconcepten, kerncompetenties, basiscompetenties, prestatie-indicatoren, materialen, processen, beoordelingen en leermiddelen / media voor het niveau van de middelbare school (SMP / MT's) en middelbare school (SMA / MK).
  6. Zorgen voor kennis van concepten, principes en kenmerken van bepaalde wetenschappen / kennis met betrekking tot Engelse taal en literatuur.
  7. De rollen en taken binnen de overheid of particuliere instellingen kennen, met name onderwijsinstellingen.

Special Knowledge Formulation [PK]

  1. Procesmatige en strategische stappen begrijpen om innovatieve ideeën te introduceren in de ontwikkeling van materiaal en planning van leren, en deze vervolgens op de juiste manier toe te passen.
  2. De taalkundige concepten van puur en toegepast Engels goed beheersen, inclusief de basiskennis van Luisteren, spreken, lezen, geleerd schrijven en taalkundige kenmerken die verband houden met deze vier vaardigheden.
  3. Verschillende varianten van benaderingen, lesmethoden en -technieken begrijpen en Engels leren in klasmanagement op basis van leerlinggerichtheid.
  4. Verschillende soorten benaderingen, methoden, strategieën en educatieve onderzoekstechnieken begrijpen.
  5. Verschillende informatie en ideeën in verschillende media begrijpen voor de gemeenschap in overeenstemming met hun vakgebied of het grote publiek.
  6. Weten wat belangrijk / essentieel is.

KENNISGEVING VAN DE BEURZEN

UNSYIAH GEDEELTELIJKE STUDIE VOOR INTERNATIONALE STUDENTEN 2019 ACADEMISCH JAAR 2019/2020

I. INLEIDING

Syiah Kuala University (UNSYIAH) reikt 80 (tachtig) gedeeltelijke studiebeurzen uit aan internationale studenten uit alle landen van de wereld voor studiejaar 2019/2020. Het belangrijkste doel van het toekennen van deze beurs is het invoeren van hoger onderwijssystemen in Indonesië en het bevorderen van Indonesische culturen, gebruiken en tradities, met name de culturen, talen, gebruiken en tradities van de multi-etnische Acehnese, zoals voorgesteld door het Ministerie van Hoger Onderwijs. en technologie van Indonesië. Dit programma maakt ook deel uit van SEAMEO (Zuidoost-Aziatische ministeries van onderwijsorganisaties) om een internationaal partnerschap tussen universiteiten binnen de SEAMEO-landen te ontwikkelen.

Il. DEKKING VAN STUDIEBEWEGINGEN

De 80 (acht) beurzen die worden aangeboden aan International zullen de volgende vergoedingen en faciliteiten van Syiah Kuala University , onder andere, zijn als volgt:

een). Internationale luchthaven haalt op en rondleidingen door de stad

b). Oriëntatie voor het studeren aan de Syiah Kuala University van Syiah Kuala University

c). Gratis collegegeld voor een geselecteerd studieprogramma

d). Gratis slaapzaal- / accommodatiekosten

III. PROGRAMMA'S MET BEURZEN

De niveaus van studie voor deze beurzen die door UNSYIAH worden aangeboden, zijn voor de volgende niveaus / graden:

een). Undergraduate Degrees

b). Master-opleidingen

in alle studiegebieden die beschikbaar zijn op alle faculteiten, afdelingen en instellingen onder UNSYIAH met uitzondering van de faculteit Geneeskunde, Tandheelkunde en Farmacie. Je kunt ook voor deze drie faculteiten solliciteren, maar met speciale afspraken met het universiteitsbestuur. Vriendelijk van toepassing via Office of International Affairs (OIA) van UNSYIAH op onze e-mail: oia@unsyiah.ac.id

IV. DUUR VAN DE BEURZEN

De duur van elke beurs is voor een duur van: a). Undergraduate-graad: 4 (vier) jaar of 8 semesters

b). Master's Degree programma's: 4 (vier) semesters of 2 (twee) jaar Het programma kan worden uitgebreid met een sterke aanbeveling van academische adviseurs, maar de beurzen worden verstrekt voor 4 jaar voor Undergraduate-graden en 2 jaar voor masteropleidingen.

V. DE PROGRAMMA'S

De faculteiten, de graden, academische programma's, studieduur en taalonderwijs voor de 80 beurzen voor internationale studenten bij UNSYIAH voor het academisch jaar 2019/2020 zijn als volgt:

Nee

Faculteit

Mate

Academisch programma

Lengte van programma's

Taal instructie

1

Economie en Bedrijfskunde

SE

International Accounting Program

4 jaar

Engels

SE

Internationale economische ontwikkeling

4 jaar

Engels

SE

Internationaal Management Programma

4 jaar

Engels

2

Lerarenopleiding en onderwijs

S.Pd

Engels onderwijs

4 jaar

Engels

S.Pd

Bahasa (taal) van Indonesië Onderwijs en literatuur

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Biologie Onderwijs

4 jaar

Engels

S.Pd

Wiskunde Onderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Natuurkunde Onderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Economisch onderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Burgereducatie

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Scheikunde onderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Lichamelijk, gezondheids- en recreatieonderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Geschiedenis Onderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Geografie Onderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Basisschoolonderwijs

4 jaar

Indonesië

S.Pd

Vroegschoolse educatie

4 jaar

Indonesië

3

bouwkunde

ST

Civiele techniek

4 jaar

Indonesië

ST

Machinebouw

4 jaar

Indonesië

ST

Chemische technologie

4 jaar

Engels

ST

Bouwkunde

4 jaar

Indonesië

ST

Elektrotechniek

4 jaar

Indonesië

ST

Industrial Engineering

4 jaar

Indonesië

ST

Geofysische engineering

4 jaar

Indonesië

ST

Mijnbouwkunde

4 jaar

Indonesië

ST

Geologische engineering

4 jaar

Indonesië

4

Wet

SH

Internationaal recht

4 jaar

Engels

5

landbouw

S.Si

Landbouwtechniek

4 jaar

Indonesië

S.Si

Post-oogsttechnologie

4 jaar

Indonesië

S.Si

Veeteelt

4 jaar

Indonesië

S.Si

Geologie

4 jaar

Indonesië

S.Si

Plan bescherming

4 jaar

Indonesië

S.Si

Bosbouw

4 jaar

Indonesië

S.Si

Agrotechnology

4 jaar

Indonesië

S.Si

agribusiness

4 jaar

Indonesië

6

Wiskunde en Natuurwetenschappen

S.Si

Wiskunde

4 jaar

Engels

S.Si

Fysica

4 jaar

Indonesië

S.Si

Chemie

4 jaar

Indonesië

S.Si

Biologie

4 jaar

Indonesië

S.Si

Informatics

4 jaar

Indonesië

S.Si

Statistieken

4 jaar

Indonesië

7

Sociale en politieke wetenschappen

SIKOM

Communicatiewetenschap

4 jaar

Indonesië

S.Sos

Sociologie

4 jaar

Indonesië

S.IP

Politicologie

4 jaar

Indonesië

S.Sos

Publieke administratie

4 jaar

Indonesië

8

Mariene wetenschappen en visserij

S.Si

Marine Science

4 jaar

Indonesië

S.Si

aquacultuur

4 jaar

Indonesië

S.Si

Gebruik van visbestanden

4 jaar

Indonesië

Diploma van een master opleiding

Faculteit

Mate

Academisch programma

Lengte van programma's

Taal instructie

Ramp Science

M.Si

Disaster Science (internationaal)

2 jaar

Engels

VI.CRITERIA EN SUBSIDIABILITEITEN VOOR VERZOEKSTERS VAN DE GELEERDEN

Elke internationale student die voldoet aan de criteria zoals opgesteld door het management van Syiah Kuala University kan een aanvraag indienen

deze gedeeltelijke beurs:

5.1 Voor bacheloropleidingen:

»Middelbareschoolcertificaat of gelijkwaardig aan cijfer 12 / relevant certificaat (met relevante achtergrond) met GPA 3.00 of gelijkwaardig. Het certificaat moet officieel worden gecertificeerd door het ministerie van Onderwijs of de afdeling

Onderwijs van landen van herkomst

»Taalvaardigheidseis:

a.TOEFL PBT / ITP

b. Syiah Kuala University vereist ook dat de kandidaat slaagt voor het Indonesisch Syiah Kuala University (voor

1400

degenen die zich aanmelden voor programma's die worden aangeboden door gebruik te maken van Bahasa Indonesia (Language of Indonesia). een. Voor masteropleidingen: »Bachelor diploma in elk vakgebied met GPA minimum schaal van 3.00 4.00. Het certificaat moet worden gecertificeerd door het Ministerie van Onderwijs van het land van herkomst

»Taalvaardigheidseis:

TOEFL PBT / ITP

: 450

VII. ONDERHOUD VAN GELEERDENSCHAPPEN OM DE PROGRAMMA'S IN UNSYIAH TE VOLTOOIEN

De studenten die zijn toegelaten en de beurzen hebben toegekend om hun studie voort te zetten aan de Syiah Kuala University

voor 2019/2020 kunnen aanvragen voor de voortzetting van hun beurzen met de volgende vereisten:

1. In staat zijn om een cijfer te behouden met een minimum GPA van 2,75 voor elk semester tot het einde van het programma (zowel bachelor- als masteropleiding).

2. Voer 50 uur academische participatie per semester uit bij aangewezen afdelingen / eenheden bij

UNSYIAH.

Houd u aan de regels en voorschriften van UNSYIAH.

Neem deel aan alle activiteiten van het internationale kantoor van UNSYIAH.

Neem regelmatig deel aan de buitenschoolse activiteiten die worden uitgevoerd door de studentenorganisaties van UNSYIAH.

Blijf op de hoogte met het universitaire nieuws, activiteiten en aankondigingen.

Rapport academische resultaten naar Internationale Zaken elk semester tot het laatste semester vóór

afstuderen aan de universiteit.

8. Hebben internationaal erkende zorgverzekeringen.

LDP

Opmerkingen: Moet de kandidaat andere beurzen aanvragen in het land van herkomst en / of internationale organisaties / organisaties, dan is officiële goedkeuring van de universiteit noodzakelijk.

VII. HOE KAN JE AANVRAGEN VOOR DE GELEERDEN?

Internationale studenten kunnen toelating voor studie aanvragen bij UNSYIAH door het invullen van aanvraagformulieren online beschikbaar @: oia.unsyiah.ac.id. Dien uw ingevulde aanvraagformulieren en alle benodigde gegevens / documenten in en stuur deze elektronisch naar de volgende e-mail:

oia@unsyiah.ac.id met het volgende voorbeeld: (Naam) spatie (Land) spatie (Programma toegepast) voorbeeld (Maya Holland) (Canada) (Bachelor Engels onderwijs)

De benodigde / noodzakelijke documenten voor het aanvragen van de beurzen zijn als volgt:

1. Voltooid aanvraagformulier, online beschikbaar op: oia.unsyiah.ac.id

2. Verklaring van verklaringen waarin staat dat de kandidaat gaat studeren aan de faculteit, afdelingen en het studieprogramma voor de graad of Masters / Undergraduate-programma's.

3.Beperkende garantie, het garanderen van beschikbare fondsen ter ondersteuning van zijn / haar studies in aanvulling op de verstrekte beurzen van UNSYIAH.

4.Certificaten van graden (met zijn vertaling in het Engels) die eerder zijn behaald, van de middelbare school voor een undergraduate die een aanvraag indient voor Undergraduate Degrees en van een universiteit voor kandidaten die een masteropleiding volgen.

5.Academische transcripties (in het Engels) van de middelbare school voor niet-gegradueerden die een aanvraag indienen voor undergraduate degrees en van een universiteit voor kandidaten die een masteropleiding volgen.

Nadat u bent geselecteerd en de toelatingsbrief hebt ontvangen van UNSYIAH, stuurt u de volgende documenten voor de verwerking van uw visa uiterlijk op 1 juli 2019.

Gescand van uw geldige paspoorten en andere reisdocumenten (voor minimaal één jaar)

Medisch gezondheidscertificaat van het ministerie van Volksgezondheid van het thuisland

Twee aanbevelingsbrieven van eerdere academische adviseurs voor masterstudenten. Gescand van uw foto, 4x6cm, met rode achtergronden

Kopie van TOEFL-certificaten

Bewijzen van verwerkingskosten voor aanvragen van Rp 750.000 (zevenhonderdvijftigduizend Rupiahs), gelijk aan Rp 65,00 (vijfenvijftig US-dollar) in de vorm van "Bank Draft" of Money Transfer naar de volgende bank, de rekeningnummers en de Swift-code als volgt:

a.Recipient name-: RPL OO1 UNSYIAH UTK PS DANA PMB JMU

naam b.Bank: Bank Mandiri

c. Rekeningnummer: 105-00-9813069-7 d. Swift-code: BMRIIDJA

IX. BELANGRIJKE DATA

De volgende zijn belangrijke adressen en data voor het aanvragen van de beurzen van UNSYIAH voor 2019/2020. Stuur uw softcopy naar:

9.1 Website / URL: oia.unsyiah.ac.id

9.2 E-mail: oia@unsyiah.ac.id met onderwerp: (Naam) spatie | Land) spatie (Programma toegepast) example (Maya Holland) (Canada) (Bachelor of English Education)

9.3 E-mailadres: Stuur de papieren versie naar Office of International Office, Jalan Tgk. Abdul-Rauf No. 8, Lueser Building, 2e verdieping, Syiah Kuala University , Darussalam, Banda Atjeh 2311, Atjeh, Indonesië.

9.4 Belangrijke data:

1. Openingsdatum 1 1 april 2019.

2. Laatste dag van het indienen van documenten: 30 juni 2019

3. Sluitingsdatum 11 juli 2019

4. Mededeling aan winnaars: 20 juli 2019

5.Aankomst aan Syiah Kuala University -: 10 augustus 2019

6.Oriëntatieprogramma's 1: 27 -30 augustus 2019 9.4 In urgentie: moet u andere vragen en / of snelle informatie over uw

aanvraag, neem dan contact met ons op via riaervilita@unsyiah.ac.id en Mobile / WA op nummer 62- 852-6001-4960 of e-mail: diniandalia@unsyiah.ac.id of Mobile / WA: 462-823- 6105- 3456.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The mission of Syiah Kuala University is to implement “Tri Dharma – three denotations” of higher learning institutions that support local, national and international development by utilizing available ... Lees meer

The mission of Syiah Kuala University is to implement “Tri Dharma – three denotations” of higher learning institutions that support local, national and international development by utilizing available local, national and international resources; enhance academic quality in order to produce highly competitive graduates; apply integrated quality management in the field of education through the application of transparent, participatory, efficient and productive principles; continuously strengthen and broaden the network of institutional cooperation in the effort for developing and preserving the findings of sciences, technology, humanities, sports & arts. Lees Minder