Bachelor in het lager onderwijs

Algemeen

Beschrijving van opleiding

missie

Wij zijn de academische eenheid van de Galileo-universiteit die verantwoordelijk is voor de opleiding van leerkrachten op het niveau van de eerste, kleuter-, lagere, middelbare en universitaire niveaus; onderwijspsychologen, planners en bestuurders, in een omgeving die de permanente zoektocht naar academische excellentie bevordert.

uitzicht

De afgestudeerden, technici, docenten, bachelors, masters en doctoraten in onderwijs en toerisme aangeboden door de faculteit zijn een referentie voor degenen die een bijdrage willen leveren aan de nationale ontwikkeling door middel van onderzoek en het genereren van nieuwe kennis die bijdraagt aan de ontwikkeling en het welzijn van de bevolking.

objectief

Verbeter de pedagogische praktijk van Guatemalteekse leraren. Verminder de uitval, herhaling en niet-promotiecijfers van studenten op primair en voortgezet niveau. Vergemakkelijking van de processen van sociale integratie van mensen met een handicap. Draag bij door wetenschappelijk onderzoek, om oplossingen te vinden voor de bevrediging van speciale onderwijsbehoeften, al dan niet gekoppeld, aan een handicap.

115854_photo-1503676260728-1c00da094a0b.jpgElement5 Digital / Unsplash

PENSUM

eerste jaar

1e cyclus
  • Begripstechnieken en verbale expressie
  • Onderwijspraktijk I
  • Wiskunde I
  • Pedagogie van kinderen
  • Kinderpsychologie
  • Lees- en schrijfworkshop
    • Groei, ontwikkeling en vroege stimulatie van het kleuters
    • Introductie tot systemisch denken
    • Ontwikkeling van wiskundig logisch denken
    • Constructivistische leerstrategieën
    • Les praktijk II
    • Omgaan met softwarepakketten I

tweede jaar

3e cyclus
  • Didactische kunst
  • Educatieve technologie
  • Systemisch denken
  • Les praktijk III
  • Geschiedenis van Guatemala
  • Voeding en gezondheid
    • De taal leren, lezen, schrijven en de didactiek ervan
    • Didactiek van sociale wetenschappen in de opvoeding van kinderen
    • Dans en theater
    • Les praktijk IV
    • Kinderliteratuur
    • Psychopathologie van het preprimaire kind

Derde jaar

5e cyclus
  • Kennis van de natuurlijke omgeving en zijn didactiek
  • Onderwijspraktijk V
  • Evaluatie schoolprestaties
  • Educatieve planning
  • Psychopedagogische tests
  • Theorie van kennis en leren
    • Methodiek van het onderwijzen van wiskunde en natuurkunde in de opvoeding van kinderen
    • Educatieve filosofie
    • Statistieken I
    • Onderzoeksmethodologie
    • Kunstprojecten
    • Seminar voor onderwijspraktijk

Vierde jaar

7e cyclus
  • Biologische basis van kindereducatie
  • Psychomotorische bases en perceptie van leren
  • Onderwijsevaluatie
  • Onderwijs door competenties
  • Communicatie en beroepsethiek
  • Psychologie van kinderen met speciale behoeften
    • Beheer van kindercentra
    • Human resources administratie I
    • Psychologische en pedagogische trends in het voorschools onderwijs
    • Management en educatieve kwaliteit
    • Educatief onderzoek I
    • Statistieken II

Vijfde jaar

9e cyclus
  • Curriculair ontwerp
  • Schoolbegeleiding, supervisie en evaluatie
  • Lesstrategieën
  • Geschiedenis van het onderwijs
  • De beeldende kunst als een leermiddel
  • Economisch beleid in het initiële, preprimaire en primaire onderwijs
    • Behoud van het milieu
    • Multicultureel onderwijs
    • Pedagogische oriëntatie
    • Adlerian dacht
    • Omgaan met softwarepakketten II
    • Seminar over onderwijsproblemen van het kleuter- en kleuteronderwijs

Zesde jaar

11e cyclus
  • Algemene kennis andere taal
  • Afstuderen werk

115855_pexels-photo-1720186.jpegPragyan Bezbaruah / Pexels

vereisten

  • Volg het plaatsingsexamen.
  • Een leesbare fotokopie van beide zijden van de titel van het middenniveau, gewaarmerkt door een notaris.
  • Leesbare fotokopie van het DPI Persoonlijk Identificatie Document, volgens de norm vereist door de universiteit en gewaarmerkt door een notaris.
  • Eenvoudige fotokopie van gradeercertificaten.
  • De universiteit zal op voorlopige basis toelaten, de persoon die niet de inschrijvingsvereisten voor elk academisch niveau presenteert, met de kennis van dezelfde persoon die mogelijk geen recht heeft op certificaten, getuigschriftencertificaten, diploma's of privé-examens, zolang er geen voltooide de bovengenoemde vereisten.

Afstudeer eisen

Om de graad in de bachelor te behalen:

  • Een certificaat van goedkeuring van 3 bimestres van een taalstudie (Engels, Frans, Duits of Maya-taal) uitgereikt door een bevoegde instelling.
  • Pass privé onderzoek van de specialiteit.
  • Bereid afstudeerwerk voor (scriptie).

Entry profiel

Ze kunnen meedoen aan de bachelor in het lager onderwijs, leraren van Párvulos, bachelors in wetenschappen en letteren, bachelors met specialisatie in onderwijs, leraren in het lager onderwijs, leraren van het onderwijs voor thuis.

Graduate Profile

De onderwijsprofessionals die zijn afgestudeerd aan de Galileo-universiteit hebben een stevige vorming op het gebied van hun specialiteit, gericht op de gestructureerde en systemische aanpak, in staat om de uitdagingen het hoofd te bieden die het onderwijs stelt op basis van kennis en de specifieke intellectuele capaciteiten van kinderen. , adolescenten en volwassenen, met uitgebreide kennis van de administratie van het onderwijs en de inhoud van het onderwijs waaraan op de middelbare school moet worden gewerkt. Maakt op gepaste wijze gebruik van technologie en onderzoekstechnieken, is geïnteresseerd in het leren en toepassen van ethische, morele en maatschappelijke waarden.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Universidad Galileo es una entidad educativa superior, producto de 40 años de labor y esfuerzo constante de un selecto grupo de profesionales encabezado por el Doctor Eduardo Suger Cofiño, Ph.D., fund ... Lees meer

Universidad Galileo es una entidad educativa superior, producto de 40 años de labor y esfuerzo constante de un selecto grupo de profesionales encabezado por el Doctor Eduardo Suger Cofiño, Ph.D., fundador y Rector, quien ha logrado conformar una propuesta educativa completamente diferente a la tradicional y que es impulsadora por un lema muy claro: “Educar es cambiar visiones y transformar vidas.” Lees Minder