Bachelor in het toerisme
ISAG - European Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Porto, Portugal
Talen
Portugees
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 3.866 / per year *
Deadline voor aanmelding
02 Aug 2024
Eerste startdatum
Sep 2024
* Tabel van kracht voor het schooljaar 2023/2024
Invoering
CURSUS DOELSTELLINGEN
De Degree in Tourism heeft tot doel toekomstige afgestudeerden academische en professionele vaardigheden te bieden op het gebied van toerisme, met name op het gebied van de verschillende effecten van toerisme en dienstverlening.
Deze vaardigheden zullen de snelle en volledige integratie in het actieve leven van de afgestudeerde toerisme bevorderen, door een hooggekwalificeerd professioneel profiel op te stellen, in staat om elke uitdaging op dit gebied aan te gaan.
VAARDIGHEDEN OM TE VERKRIJGEN
- Het is bedoeld om afgestudeerden in toerisme fundamentele vaardigheden te bieden om op verschillende gebieden en activiteiten te werken, namelijk:
- Ken de concepten en theorieën die worden gebruikt om toerisme te begrijpen;
- Beheersing van de functionele codes en processen van dynamische interactie van alle agenten die zijn geïntegreerd in de toeristische dynamiek (toerist, gastgemeenschap en economische agenten);
- Kennen de organisatiestructuren van het toerisme (nationaal en internationaal) en passen de richtlijnen die het uitvaardigt toe;
- Deel uitmaken van de verschillende soorten instellingen en toeristische bedrijven en hun respectieve manieren van organisatie, beheer en specifieke actiegebieden;
- In staat zijn om in te grijpen in projecten voor toeristische ontwikkeling;
- Ken de organisatiemodellen van de verschillende soorten bedrijven/economische groepen die verband houden met toerisme;
- De werking van de verschillende operationele gebieden van de toeristische eenheden kennen en begrijpen;
- De belangrijkste theorieën van management kennen en deze kunnen toepassen afhankelijk van hun geschiktheid voor specifieke situaties;
- Beheers de verschillende soorten toeristische operaties;
- Begrijp en wees kritisch bewust van de morele, ethische, ecologische en juridische richtlijnen die best practices vormen.
PROFESSIONELE OUTLETS
- Beheer/coördinatie van de toeristische sector in officiële instanties voor toerisme;
- Managers in advies- en planningsbureaus in toerisme, toeristische animatie, toeristisch vervoer en reisbureaus;
- Managers van toeristische ondernemingen;
- Managers en coördinatoren in nationale, regionale en lokale ontwikkelingsmaatschappijen en verenigingen in de toeristische sector;
- Touroperators;
- Nationale gids-tolk, gids voor musea, monumenten, historische en culturele locaties.
TAAL VAN ONDERWIJS: Portugees
leerplan
CURSUS INHOUD
1STE JAAR
1e semester
- Toerisme Economie
- Beheer van organisaties en toeristische ondernemingen
- Technisch Engels van Toerisme I
- Principes van toerisme
- Keuze I: 1e semester
- Vreemde taal I - Duits
- Vreemde taal I - Spaans
2e semester
- Toerisme Geografie
- Geschiedenis van beschavingen, kunst en erfgoed
- Technisch Engels van Toerisme II
- Onderzoeksmethoden in het toerisme
- Vrijetijdssociologie
- Keuze II: 2e semester
- Vreemde taal II - Duits
- Vreemde taal II - Spaans
2E JAAR
1e semester
- Aantrekken en behouden van talent in toerisme
- Wet- en regelgeving in het toerisme
- Afhandelen van Transporten en Horeca
- Technisch Engels van Toerisme III
- Toeristische planning en duurzame ontwikkeling
- Keuze III: 1e semester
- Vreemde taal III - Duits
- Vreemde taal III - Spaans
2e semester
- Beheer van toeristische accommodaties
- Gidsen, toegankelijkheid en routes
- Technisch Engels van Toerisme IV
- Toeristische producten
- Protocol, cultuur en ethiek in het toerisme
- Keuze IV: 2e semester
- Vreemde taal IV - Duits
- Vreemde taal IV - Spaans
3E JAAR
1e semester
- Recreatie- en evenementenbeheer
- Ondernemerschap en innovatie
- Toeristische en digitale marketing
- Productie van multimedia-inhoud en beheer van e-toerisme
- Technieken en systemen van reisbureaus en touroperators
2e semester
- Beheer van toeristische bestemmingen
- Financieel beheer toegepast op toerisme
- Keuze V: 2e semester
- Stage / Werkproject
Programma collegegeld
Galerij
Carrièremogelijkheden
PROFESSIONELE UITGANGEN
Aansturing / Coördinatie van de toeristische sector in officiële organisaties van Toerisme | Managers in advies- en schavenbureaus voor toerisme | Beheerders van toeristische resorts | Managers en coördinatoren in bedrijven en verenigingen van nationale, regionale en lokale ontwikkeling van de toeristische sector | Touroperators | Nationale gids-tolk, museum, monumenten, historische en culturele gidsen.