Bachelor in hightech ondernemerschap

Algemeen

Beschrijving van opleiding

119632_Capturadepantalla2019-08-12alas17.09.35.png


MHTIconDit programma wordt gegeven in het ENGELS. Harbour.Space is een unieke mix van academici-programma, start-up accelerator, venture builder en praktijkervaring die is ontworpen om studenten voor te bereiden op de volgende generatie succesvolle hightech-ondernemers.

De Bachelor of High-Tech Entrepreneurship- programmamethode combineert de basisprincipes van technologisch ondernemerschap, pionier in Silicon Valley, met de processen die zijn ontwikkeld door toonaangevende technologieondernemers, versnellers zoals Y Combinator en bedrijfsbouwers zoals Rocket Internet om technologiebedrijven snel te starten en te versnellen. Om praktische ervaring naast de theorie op te doen, vormen studenten teams en werken ze aan echte startupbedrijven in die teams. Studenten moeten bereid zijn om te werken in een zeer competitieve omgeving die hun vaardigheden en doorzettingsvermogen elke dag zal uitdagen. Teams worden gekoppeld aan mentoren en de beste teams worden geselecteerd om hun ideeën aan investeerders te pitchen.

PROGRAMMA STRUCTUUR

1 jaar

Het eerste jaar van de High-Tech Entrepreneurship Bachelor-programma kan worden gezien als een basisstartpakket voor ondernemers van morgen. Studenten komen het programma binnen met een idee dat ze realiteit willen maken. We beginnen met de vaardigheden om een idee goed te presenteren - omdat veel genialiteit onopgemerkt blijft in de wereld, simpelweg omdat een idee onvoldoende wordt gecommuniceerd. Studenten zullen werken op basis van Lean / Pitch Canvas-frameworks voor idee-validatie, identiteit en communicatiestrategie en ze leren hoe ze hun idee kunnen laten slagen voor de test van het bedrijfsmodel. Studenten leren hoe ze kansen en obstakels in ondernemerschap kunnen identificeren. Bovendien worden studenten ondergedompeld in alle basisprincipes van het runnen van een start-up: slanke bedrijfsmodellen, bedrijfsvalidatie, voorbereiding van een businessplan, USP / SVP-identificatie, etc.

modules

  • Van nul tot held
  • Digitale productontwikkeling
  • Ontwerp bedenken
  • Moet worden gevonden en conceptcreatie
  • Lean Start-up
  • De opstartgarage: testen en starten
  • Start-up bedrijf juridische omgeving
  • Opstart Ecosystemen
  • Een businessplan opstellen
  • Identiteit en communicatie
  • Basis verkoop
  • De opstartstapel
  • Start-ups voor extreme betaalbaarheid
  • Technisch projectbeheer
  • onderhandelingen
  • Big Data
  • Capstone Project
  • seminars

2 jaar

Het tweede jaar duikt diep in het bouwen van een lean start-up organisatie en leert tegelijkertijd essentiële strategische en analytische vaardigheden. Het doel van dit academiejaar is om het ongrijpbare product / markt fit te vinden en een MVP te bouwen. Van studenten wordt verwacht dat ze met potentiële klanten praten, essentiële verkooptechnieken leren, verschillende klantenwervingskanalen vinden en testen, en effectieve berichten- en positioneringsmogelijkheden ontwikkelen. Van teams wordt verwacht dat zij hun verkoop- en marketingplannen uitvoeren, definiëren en bouwen en MVP en testen met vroege klanten. Dit is vaak het moeilijkste deel van de reis voor start-ups en de strengheid van het programma zal de mogelijkheden van elke student vergroten en hen pushen om hun volledige potentieel te bereiken. Tegen het einde van het jaar hebben studenten een MVP die niet alleen wordt gevalideerd met behulp van frameworks, maar ook wordt getest met vroege klanten. Gedurende het hele proces worden de teams bijgestaan door mentoren en maken ze gebruik van de mogelijkheden om hun ideeën aan investeerders en start-upwedstrijden te pitchen.

modules

  • Nieuwe marketing van ondernemingen
  • Digitale activa
  • De kracht van verhalen vertellen in het bedrijfsleven
  • Klantacquisitie voor startups
  • Bedrijfsmodellen / bedrijfsmodelinnovatie
  • In dienst nemen
  • Datagestuurde marketing
  • Sociale media marketing
  • Mobiele marketing
  • Growth Hacking
  • Digitale Strategie
  • E-mailcampagnes bouwen en beheren
  • Essenties van strategische communicatie
  • Virale marketing
  • E - Onderzoek
  • CRM
  • E-Commerce
  • selling
  • Angel en durfkapitaal
  • Vroege bedrijfsevaluatie
  • Belastingen en bedrijfsstrategie
  • Sociaal ondernemerschap en sociale innovatie
  • Hoogwaardig leiderschap
  • programmatische
  • Capstone Project

3 jaar

In het derde jaar zullen studentenstartups veranderen in echte bedrijven. Van startende studenten wordt verwacht dat zij hun product / markt passend hebben gevonden, zodat ze zullen beginnen met schaalvergroting en verdubbeling van strategieën die in een vroeg stadium hebben gewerkt om ze in reële groei te veranderen. Het derde jaar gaat in essentie over het transformeren van een lean start-up in een schaalbaar, door ondernemingen gesteund bedrijf. Studenten leren hoe ze kunnen automatiseren en opschalen naar een goed lopende organisatie, hoe ze goed presterende verkoopteams kunnen opbouwen, hoe ze kunnen leiden en inhuren voor een snelgroeiende organisatie en hoe ze een bedrijfscultuur kunnen creëren en voeden terwijl het bedrijf groeit. In dit laatste jaar worden studenten tot het uiterste gedreven als ze van hun startups bedrijven maken, terwijl ze veel complexere strategieën plannen, ontwerpen en uitvoeren terwijl ze zich voorbereiden op het werven van durfkapitaal en vervolgens de volgende eenhoorn worden. Het jaar wordt afgesloten met een Demodag waar startende studenten strijden om investeerders, mentoren en de studenten.

modules

  • Masterclasses met toonaangevende beoefenaars
  • Creatieve organisaties ontwerpen
  • Beheer van snelgroeiende ondernemingen
  • Bouw en beheer van professionele verkooporganisaties
  • Interpersoonlijke dynamiek en conflictoplossing
  • Wereldwijde waardeketenstrategieën
  • Strategisch management van technologie en innovatie
  • Toonaangevende strategische verandering
  • Motivatie bij startups
  • Ondernemerschap vanuit het perspectief van vrouwen
  • Nieuwe bedrijfsmodellen in opkomende markten
  • Webschrapen voor plezier en winst
  • China's internetmarkt
  • Data visualisatie
  • Capstone Project


Programmaleider
Kamran Elahian
Voorzitter van BIT-AMENA Center bij UC Berkeley Haas School of Business / Global Innovation Advisor bij 500 Startups


Kamranalt = "Kamran Elahian, een serieel ondernemer, venture capitalist, filantroop en een" Global Instigator for Good "neemt je mee op reis terwijl hij zijn successen en mislukkingen deelt," de kunst van het falen viert "en de diepte bestudeert kritische elementen van iTechpreneurship ™, investeringen in hightech en de effecten van positieve verandering die de toekomst van de samenleving bepalen. Ervaren en gerenommeerde ondernemer alt = "Kamran Elahian is momenteel voorzitter en mede-oprichter van Global Catalyst Partners (GCP), een internationale technologie georiënteerd durfkapitaalbedrijf. Hij is medevoorzitter van UNGAID, de wereldwijde alliantie voor informatie- en communicatietechnologie en ontwikkeling (GAID) - een wereldwijd forum van de Verenigde Naties dat horizontale kwesties in verband met ICT in ontwikkeling uitvoerig behandelt. Hij richtte in 1996 Schools- Online op (nu onderdeel van humanitaire hulporganisatie Relief International), een liefdadigheidsinstelling die werkt om het internet naar kansarme scholen in meer dan 36 landen te brengen. In bijna 3 decennia als hightech-ondernemer heeft alt = "Kamran 10 bedrijven opgericht: CAE Systems (overgenomen door Tektronix voor $ 75 miljoen) Cirrus Logic (IPO op $ 150 miljoen) Momenta, NeoMagic (IPO op $ 300 miljoen) PlanetWeb (overgenomen door MTI in 2009) Centillium Communications (IPO voor $ 700 miljoen) Actelis Networks (een bedrijf voor breedbandcommunicatiesystemen) Informatief, Entopia, Greenfield Networks (overgenomen door Cisco Systems in 2006). alt = "Kamran is ook bestuurslid van Actelis Netwerken, Beceem Communications, iKoa en SoundHound. alt = "Kamran heeft een educatieve achtergrond in de wetenschap, nadat hij eerst zijn BSc Computerwetenschappen en Wiskunde had behaald en vervolgens een MSc in Computer Graphics van de Universiteit van Utah. In 2013 was alt =" Kamran een mentor voor Unreasonable at Sea, een tech accelerator voor sociale ondernemers opgericht door Unreasonable Group, Semester at Sea en Stanford's Hasso Plattner Institute of Design.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Harbour.Space is an innovative private university that combines technology and design, taught by industry leaders from around the world. The university is located in Barcelona, Spain and Bangkok, Thai ... Lees meer

Harbour.Space is an innovative private university that combines technology and design, taught by industry leaders from around the world. The university is located in Barcelona, Spain and Bangkok, Thailand. Lees Minder