Bachelor in hightech ondernemerschap

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

119632_Capturadepantalla2019-08-12alas17.09.35.png


MHTIconDit programma wordt in het ENGELS gegeven . Harbour.Space is een unieke mix van academisch programma, opstartversneller, venture builder en ervaring uit de echte wereld, ontworpen om studenten voor te bereiden om de volgende generatie succesvolle hightechondernemers te worden.

De programmamethodiek Bachelor of High-Tech Entrepreneurship combineert de fundamenten van technologisch ondernemerschap, een pionier in Silicon Valley, met de processen die zijn ontwikkeld door toonaangevende technologieondernemers, accelerators zoals Y Combinator en bedrijfsbouwers zoals Rocket Internet om technologiebedrijven snel te starten en te versnellen. Om naast de theorie praktische ervaring op te doen, vormen studenten teams en werken ze aan real-world startup-bedrijven in die teams. Studenten moeten bereid zijn om te werken in een zeer competitieve omgeving die hun vaardigheden en doorzettingsvermogen elke dag zal uitdagen. Teams worden gekoppeld aan mentoren en de beste teams worden geselecteerd om hun ideeën aan investeerders te presenteren.

PROGRAMMA STRUCTUUR

Eerste jaar

Het eerste jaar van het High Tech Entrepreneurship Bachelor-programma kan worden gezien als een basisstartpakket voor de ondernemers van morgen. Studenten starten het programma met een idee dat ze werkelijkheid willen maken. We beginnen met de vaardigheden om een idee goed te presenteren - omdat veel genialiteit onopgemerkt blijft in de wereld, simpelweg omdat een idee onvoldoende wordt gecommuniceerd. Studenten werken op basis van Lean / Pitch Canvas-frameworks voor ideevalidatie, identiteit en communicatiestrategie en ze leren hoe ze hun idee kunnen laten slagen voor de businessmodeltest. Studenten leren hoe ze kansen en obstakels in zakelijk ondernemerschap kunnen identificeren. Bovendien worden studenten ondergedompeld in alle basisprincipes van het runnen van een start-up: slanke bedrijfsmodellen, bedrijfsvalidatie, voorbereiding van het businessplan, USP / SVP-identificatie , enz.

modules

  • Van nul tot held
  • Digitale productontwikkeling
  • Ontwerp bedenken
  • Moet worden gevonden en conceptcreatie
  • Lean Start-up
  • De opstartgarage: testen en starten
  • Start-up bedrijf juridische omgeving
  • Opstart Ecosystemen
  • Een businessplan opstellen
  • Identiteit en communicatie
  • Basis verkoop
  • De opstartstapel
  • Start-ups voor extreme betaalbaarheid
  • Technisch projectbeheer
  • onderhandelingen
  • Big data en opkomende technologieën
  • Capstone Project
  • Seminars & Workshops

Tweede jaar

Het tweede jaar duikt diep in het opbouwen van een slanke start-up organisatie terwijl je essentiële strategische en analytische vaardigheden leert. Het doel van dit studiejaar is om het ongrijpbare product / markt fit te vinden en een MVP op te bouwen . Van studenten wordt verwacht dat ze met potentiële klanten praten, essentiële verkooptechnieken leren, verschillende acquisitiekanalen van klanten kunnen vinden en testen en effectieve berichtgeving en positionering ontwikkelen . Van teams wordt verwacht dat ze hun verkoop- en marketingplannen uitvoeren, definiëren en bouwen en MVP en testen met vroege klanten. Dit is vaak het moeilijkste deel van de reis voor start-ups en de strengheid van de programma's zal de vaardigheden van elke student vergroten en hen ertoe aanzetten om hun volledige potentieel te bereiken. Tegen het einde van het jaar hebben studenten een MVP die niet alleen wordt gevalideerd met behulp van frameworks, maar ook wordt getest met vroege klanten. Gedurende het hele proces worden de teams bijgestaan door mentoren en profiteren ze van mogelijkheden om hun ideeën te pitchen voor investeerders en startcompetities.

modules

  • Nieuwe marketing van ondernemingen
  • Digitale activa
  • De kracht van verhalen vertellen in het bedrijfsleven
  • Klantacquisitie voor startups
  • Bedrijfsmodellen / bedrijfsmodelinnovatie
  • Teams inhuren en leiden
  • Datagestuurde marketing en verkoop
  • Sociale media marketing
  • Mobiele marketing
  • Growth Hacking
  • Digitale Strategie
  • E-mailcampagnes bouwen en beheren
  • Essenties van strategische communicatie
  • Virale marketing
  • E - Onderzoek en enquêtes
  • CRM- en loyaliteitsprogramma's
  • E-Commerce
  • Verkopen en presenteren
  • Angel en durfkapitaal
  • Bedrijfswaardering in een vroeg stadium en financiële modellering
  • Belastingen en bedrijfsstrategie
  • Sociaal ondernemerschap en sociale innovatie
  • Hoogwaardig leiderschap
  • Programmatisch & RTB
  • Capstone Project

Derde jaar

In het derde jaar transformeren studentenstartups in echte bedrijven . Van startende studenten wordt verwacht dat ze hun product / markt passend hebben gevonden, dus ze zullen beginnen met het opschalen en verdubbelen van strategieën die in een vroeg stadium hebben gewerkt om ze in echte groei te veranderen. Het derde jaar gaat in wezen over het transformeren van een gestroomlijnde start-up in een schaalbare onderneming met durfkapitaal . Studenten leren hoe ze kunnen automatiseren en opschalen naar een goed draaiende organisatie, hoe ze goed presterende verkoopteams kunnen opbouwen , hoe ze leiding en aanwerving kunnen geven aan een snelgroeiende organisatie en hoe ze een bedrijfscultuur kunnen creëren en koesteren terwijl het bedrijf groeit. In dit laatste jaar zullen studenten tot het uiterste worden gepusht terwijl ze hun startups in bedrijven veranderen terwijl ze plannen, ontwerpen en uitvoeren op veel complexere strategieën terwijl ze zich voorbereiden om risicofinanciering aan te trekken en vervolgens de volgende eenhoorn worden. Het jaar wordt afgesloten met een demodag waar studentenstartups strijden om investeerders, mentoren en de studentenorganisatie.

modules

  • Masterclasses met toonaangevende beoefenaars
  • Creatieve organisaties ontwerpen
  • Beheer van snelgroeiende ondernemingen
  • Bouw en beheer van professionele verkooporganisaties
  • Interpersoonlijke dynamiek en conflictoplossing
  • Wereldwijde waardeketenstrategieën
  • Strategisch management van technologie en innovatie
  • Toonaangevende strategische verandering
  • Motivatie bij startups
  • Ondernemerschap vanuit het perspectief van vrouwen
  • Nieuwe bedrijfsmodellen in opkomende markten
  • Webschrapen voor plezier en winst
  • China's internetmarkt
  • Data visualisatie
  • Capstone Project

Programmaleiderschap

Kamran Elahian
Voorzitter van BIT-AMENA Center aan UC Berkeley Haas School of Business / Global Innovation Advisor bij 500 Startups

Als Innovation Catalyst adviseert Kamran verschillende overheden over de noodzakelijke transitie van fossiele economieën naar duurzame innovatie-economieën. Hij is ook voorzitter van het BIT-AMENA Center for Building Innovation Economies aan de Haas School of Business, UC Berkeley; een Global Innovation Economy Advisor voor 500 startups; een Founding Mentor van Unreasonable Institute en een Founding Board Advisor van Harbour.Space University .
Als een wereldwijde hightech Ondernemer was hij medeoprichter van tien bedrijven, waarvan er drie failliet gingen (bijv. Momenta), zes van hen hadden een totale marktkapitalisatie van meer dan $ 8 miljard (bijv. Cirrus Logic). Als VC was Kamran mede-oprichter van Global Catalyst Partners met investeringen in de VS, Japan, China, India, Israël en Singapore.

Don Ritzen
Medeoprichter en Chief Commercial Officer, Rockstart

Gepassioneerde en resultaatgerichte ondernemersleider met bijna 10 jaar ervaring. Hij heeft een track record opgebouwd in Digital Product Development, Launch of New Businesses & business models, General Management, Lean Startup en Global Strategy met een focus op het snijvlak van technologie, mensen en venturing.
Samen met een geweldig team heeft Don een bedrijf opgericht, Rockstart genaamd, waar ze internationale programma's voor ondernemers in de domeinen Web & Mobile, Smart Energy, Digital Health en Artificial Intelligence, zowel in Nederland als LATAM, hebben opgezet, gelanceerd en beheerd. Hij screende meer dan 5000 startups-pitches en selecteerde samen met een IC de beste 150 startups om deel te nemen aan een van onze programma's. Don startte ook de bedrijfspraktijk van Rockstart, waar hij op maat gemaakte programma's en wedstrijden lanceerde voor bedrijven als Philips, Sony en Shell.

Bekijk ons High-Tech Entrepreneurship-programma voor meer informatie.

Laatst bijgewerkt op apr 2020

Over de school

Harbour.Space is an innovative private university that combines technology and design, taught by industry leaders from around the world. The university is located in Barcelona, Spain and Bangkok, Thai ... Lees meer

Harbour.Space is an innovative private university that combines technology and design, taught by industry leaders from around the world. The university is located in Barcelona, Spain and Bangkok, Thailand. Lees Minder