Bachelor in muziekeducatie voor lerarenopleiding met dubbele curriculumstudie Engelse taal voor lerarenopleiding
Charles University Faculty of Education
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Prague, Tsjechië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.334 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* online aanvraagkosten: 820 CZK
Invoering
Muziekonderwijs voor lerarenopleiding
Universitaire opleiding Muziekeducatie met een focus op onderwijs bereidt studenten voor op de theoretische en praktische specialisatie van muziekpedagogiek en geeft basiskennis voor een baan in het onderwijs. De opleiding combineert drie onderdelen van de lerarenopleiding Middelbare school / Junior High school / Secondary school / High school / Junior High school / Senior High school: vakopleiding, algemene en vakdidactiek en lerarenpropedeuse (pedagogisch-psychologische opleiding). De verplichte basis van de studie bestaat uit muziektheoretische onderwijscomponenten: muziektheorie, harmonie, contrapunt, muziekvormen, organologie, muziekgeschiedenis, etc.
Het verbeteren van de muzikale vaardigheden wordt verzorgd door vocale en instrumentale voorbereiding, intonatie en auditieve analyse, koordirectie. Alles staat in het teken van het werk van een docent, assistent-docent, pedagoog, cultureel assistent, etc. Het volgende onderdeel is de didactiek van muziekeducatie, luisteren en assistent-praktijk op school. Deze activiteiten bereiden de afgestudeerde voor op het volgende studieniveau - een master in muziekeducatie.
Het studieprogramma in het hoofdplan respecteert de balans van vakinhoudelijke, didactische en pedagogisch-psychologische componenten volgens de normen van de lerarenopleiding van het ministerie van Onderwijs, Jeugd en Sport van de Tsjechische Republiek. Pedagogisch-psychologische voorbereiding omvat vakken van pedagogiek, psychologie en speciale pedagogiek, inclusief pedagogisch-psychologische praktijk en heeft tot doel voor te bereiden op de daaropvolgende masteropleiding in het onderwijs.
Een onderdeel van de afstudeerrichting is een bachelorscriptie.
Engelse taal voor lerarenopleiding
Door Engels te studeren met een focus op onderwijs, verwerven de studenten substantiële expertise op het gebied van taalkunde (met een bijzondere nadruk op de theorie van taalkundige disciplines en hun praktische toepassing), literatuur wordt in het Engels geschreven, waarbij door het bestuderen van verschillende literaire disciplines leren de studenten ook hoe ze een breed scala aan literaire teksten kunnen analyseren en interpreteren. Het praktische taalgedeelte van het curriculum zal de taalvaardigheid van de studenten vergroten, zodat ze tegen de tijd van afstuderen het C1-C2-niveau van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader voor Talen hebben bereikt. Door deze BA-opleiding met succes af te ronden, komen de studenten in aanmerking voor toelating tot het magistrale vervolgprogramma voor leerkrachten secundair onderwijs.
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Muziekonderwijs voor lerarenopleiding
De afgestudeerde definieert en verklaart muziek en muziekeducatieve concepten, hij plaatst ze in context. Hij beheerst de muzikale activiteiten die nodig zijn voor de demonstratie en verificatie van kennis: hij demonstreert theoretische fenomenen op een muziekinstrument, speelt volksliederen en populaire liedjes, speelt composities uit verschillende stilistische perioden. Hij kan zijn stem gebruiken bij muziekeducatieve activiteiten - door spraak, het zingen van volksliederen en kunstmatige composities op het juiste niveau van interpretatie. Hij bedenkt muziekeducatieve activiteiten in het buitenschoolse muziekonderwijs, verklaart en bevestigt muziekfenomenen in het muziekonderwijs op school, en corrigeert gedeeltelijke muziekeducatieve kennis en activiteiten. Verwachte tewerkstelling van de afgestudeerde in de volgende functies:
- Primaire mogelijkheden: onderwijsassistent op school; pedagoog of assistent-pedagoog in een buitenschoolse muziekinstelling,
- Secundaire kansen: assistent in openbaar bestuur of privébedrijf in cultuur, productief en hoger onderwijs.
Engelse taal voor lerarenopleiding
De afgestudeerde van de bacheloropleiding is goed geschoold in taalkunde, Amerikaanse en Britse literatuur, en hij/zij beheerst het Engels. De studie is zo opgezet dat:
de afgestudeerde kan ofwel doorgaan voor een master's degree in het onderwijs of andere gerelateerde programma's, of hij/zij kan werk vinden in verschillende staats- en internationale instellingen.