Bachelor in toerisme en hotelmanagement

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het doel van het studieprogramma Toerisme en Hotelmanagement is het opleiden van een toerisme- en hotelmanager die de professionele bachelor-kwalificatie behaalt en in staat is om de functionele activiteiten van de ondernemingen en divisies van de sector te beheren, de omgeving van de toeristische sector en haar activiteiten te analyseren en evalueren processen; concurrerende toeristische en horecaproducten ontwikkelen en verkopen; oplossingen indienen en implementeren die de kennis toepassen die nodig is voor management-, economische en andere professionele activiteiten; onafhankelijk en creatief handelen in veranderende marktomstandigheden; en professioneel en verantwoord communiceren in een multiculturele zakelijke omgeving.

Leerresultaten

Afgestudeerden:

  • Zal de professionele theorieën en managementprincipes, alsmede het beheer van financiële en andere middelen kennen en kunnen toepassen in professionele activiteiten.
  • Zal in staat zijn om de rechtshandelingen die de prestaties van een onderneming reguleren te beschrijven, en deze te volgen terwijl ze actief zijn in de sector toerisme en gastvrijheid.
  • Kent de concepties en principes van duurzame ontwikkeling en verantwoord ondernemen en kan ze toepassen in professionele activiteiten.
  • Zal in staat zijn om geschikte onderzoeksmethoden te kiezen en marktonderzoek uit te voeren met behulp van technologische innovaties.
  • De resultaten van onderzoeken kunnen analyseren en beoordelen.
  • Zal in staat zijn om de bedrijfsomgeving en zijn processen te analyseren en mogelijke alternatieve oplossingen en kansen voor het toepassen van wetenschappelijk-technologische innovaties te identificeren.
  • In staat zijn om de prestaties van een onderneming uit de toeristische en hotelsector en haar divisies te plannen door een schatting te maken van de behoefte aan menselijke, financiële en andere middelen en hun bronnen.
  • Een competitief toeristisch product kunnen ontwikkelen en introduceren.
  • Zal in staat zijn om de prestaties van een onderneming van de toeristische en hotelsector en haar divisies te organiseren door personeelstaken en verantwoordelijkheden te definiëren, en te anticiperen op de systemen en principes voor het beoordelen en monitoren van de prestaties.
  • Zal in staat zijn om op verantwoorde en professionele wijze te communiceren en samen te werken met de marktdeelnemers en werknemers volgens de principes en voorschriften van officiële communicatie en bedrijfsethiek en rekening houdend met interculturele eigenaardigheden.
  • Zullen in staat zijn om professionele en persoonlijke vaardigheden onafhankelijk te ontwikkelen, rekening houdend met de voortdurend veranderende professionele omgeving en de behoeften van de markt en het aantonen van verantwoordelijkheid voor de impact van de prestaties en de resultaten ervan.

126131_photo-1558959357-685f9c7ace7b.jpgProxyclick Visitor Management System / Unsplash

Cursus

1e semester

Zakelijke communicatie

  • Bedrijfsfilosofie
  • Professioneel taal- en documentbeheer
  • Communicatie Psychologie
  • Professioneel Engels I

Economie

  • Micro-economie en macro-economie
  • Toegepaste wiskunde en statistiek
  • Basisprincipes van toegepast onderzoek

2de semester

Interculturele toeristische omgeving

  • Cultureel erfgoed
  • Interculturele communicatie
  • Reisgeografie
  • Toerisme antropologie

Professionele stage I

3e semester

Bedrijfsmanagement

  • Beheer
  • afzet
  • Boekhouding en financiën

Basisbeginselen van toerisme en gastvrijheid

  • Toeristische diensten en infrastructuur
  • Toeristische bronnen in Litouwen
  • Milieu en menselijke veiligheid
  • Professioneel Engels II

4e semester

Beheer van juridische processen

  • Toerisme Ondernemingsrecht
  • Onderhandelingsbeheer
  • Verandermanagement
  • Professioneel Engels III

Professionele stage II

5e semester

Toerisme Management I / Hotelbeheer I

  • Touroperatoractiviteiten / Hotelbeheer I
  • Toerisme Marketing / Hospitality Marketing
  • Organisatie van excursies / evenementenbeheer

Duurzaam toerisme

  • Tweede vreemde taal I (Russisch / Duits / Frans)
  • Duurzaam toerisme
  • Niche-toerisme

6e semester

Toerisme Management II / Hotelbeheer II

  • Verkoop van reizen / Hotelbeheer II
  • Toerisme Productontwerp / Hotelinkomenbeheer
  • Digitale marketing

Laatste proefschrift

  • Laatste stage
  • Laatste proefschrift
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Kauno kolegija/ University of Applied Sciences (hereinafter KK) is a public multidisciplinary university situated in Lithuania (one of the 3 Baltic countries) providing education in the fields of eng ... Lees meer

Kauno kolegija/ University of Applied Sciences (hereinafter KK) is a public multidisciplinary university situated in Lithuania (one of the 3 Baltic countries) providing education in the fields of engineering, technology, social sciences, humanities, health and arts. It offers over 50 Bachelor study programmes with practical bias for over 6000 students studying at 4 faculties. Lees Minder