Bachelor in trendonderzoek en conceptcreatie in levensstijl

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Dit internationale vierjarige bachelorprogramma bestaat uit een uitgebreide twee-en-een-half jaar durende voorbereidingsfase, waarin studenten alles te weten komen over de lifestyle-sectoren (gezondheid, voeding, menselijke beweging, vrije tijd, uiterlijk, werk en leven). Elk onderdeel houdt een praktische opdracht in verband met zijn werkterrein; ofwel een trendrapport of een concept voor een bedrijf dat actief is op dit specifieke gebied.

Vanaf de eerste dag krijgen studenten taken toegewezen aan bedrijven in de lifestyle-industrie. Ze worden gegeven en getraind door professionele docenten die meestal zelf in de branche werken. De eerstejaars studenten zijn gevestigd in Tilburg.

Vanaf het tweede jaar nodigen we studenten ook uit om in onze partnersteden (en universiteiten) in New York, Seoul, Londen en Kaapstad te studeren om hun studies voort te zetten. Verder maken ze kennis met vier kernactiviteiten: trendonderzoek, conceptontwikkeling, het realiseren van concepten en advies over het implementeren van concepten.

De laatste anderhalf jaar zijn gericht op specialisatie in ten minste twee lifestyle-sectoren.

De kernactiviteiten van deze creatieve ondernemers omvatten het analyseren van trends, het ontwikkelen van lifestyleconcepten, het realiseren van producten en diensten en het adviseren hoe deze te implementeren.
Onze studenten volgen de volgende cursussen: trendonderzoek, trendanalyse, algemeen onderzoek, doelgroepkennis, concepten maken, creatief denken, service ontwerpdenken, marketing en communicatie, ondernemerschap, projectmanagement, business modeling, visuele taal, academische loopbaanbegeleiding, 21 eeuwvaardigheden, Engels en Adobe Photoshop / InDesign / Illustrator.

66510_ScreenShot2017-12-13at4.26.18PM.png

Toelatingseisen

Als toekomstige bachelorstudent moet je beschikken over een diploma hoger secundair onderwijs dat gelijk is aan de Nederlandse normen. Om toegelaten te worden tot de Fontys University of Applied Sciences moeten studenten in aanmerking komen voor hoger onderwijs via een diploma secundair onderwijs / middelbare school met goede resultaten. Dit betekent:

  • Voor Nederlandse studenten: vwo-, havo- of mbo-diploma
  • Voor Duitse studenten: Fachabitur of Abitur (Fachhochschulreife of Allgemeine Hochschulreife)
  • Voor studenten met andere nationaliteiten: senior high school diploma / GCE of gelijkwaardig, bijvoorbeeld de Britse GCE A-niveaus of GCSE-graden A, B of C, International Baccalaureate, de Franse Baccalaureat of de Amerikaanse middelbare school (topstream of plus 1 jaar college)

Behalve uw diploma moet u, indien beschikbaar, aanvullende academische kwalificaties verstrekken (vooral op het gebied van wiskunde en economie). Bijv. Aanvullende cursussen, workshops, projecten of deelname aan wedstrijden.

Taalvereisten

Voor Engelstalige programma's wordt de vereiste minimumkennis van de Engelse taal in de volgende tabel uitgelegd:

  • IELTS 6.0
  • TOEFL-papier 550
  • TOEFL-computer 213
  • TOEFL internet 79/80
  • TOEIC * 670
  • Cambridge ESOL CAE-C

* alleen als de eenheden 'Spreken en schrijven' en 'Luisteren en lezen' succesvol zijn verlopen.

Het niveau van de Engelse taalvaardigheid moet altijd voldoen aan de toelatingseisen voor het gekozen Fontys-programma. Fontys behoudt zich altijd het recht voor om een ​​taalvaardigheidstoets voor alle categorieën van aanvragers te vereisen.

Carriere vooruitzichten

Conceptontwikkelaars in lifestyle analyseren trends en ontwikkelen verhandelbare lifestyle-concepten die de kwaliteit van leven verbeteren. Ze komen terecht bij afdelingen zoals marketing, innovatie, onderzoek & ontwikkeling of nieuwe inspanningen binnen bedrijven en organisaties.

De bedrijven die deze studenten aannemen, bevinden zich in internationaal opererende lifestyle-industrieën, zoals IKEA, Unilever, Rituals, HEMA, Philips of Weleda. Er is ook een groeiend aantal bureaus die kennis van trends en consumentenbehoeften gebruiken om concepten voor hun klanten te ontwikkelen. Conceptontwikkelaars in levensstijl kunnen ook kiezen voor een zelfstandige als creatief ondernemer.

Laatst bijgewerkt op nov 2020

Over de school

Fontys provides education and research. As a broad-based university, we are the largest public knowledge institute in the southern Netherlands.

Fontys provides education and research. As a broad-based university, we are the largest public knowledge institute in the southern Netherlands. Lees Minder
Eindhoven , Tilburg , Venlo + 2 Meer Minder