Bachelor in wereldwijde marketing
Vilnius University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Vilnius, Litouwen
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
7 semesters
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 3.660 / per year *
Deadline voor aanmelding
01 May 2024
Eerste startdatum
01 Sep 2024
* inschrijfkosten EUR 100
Invoering
Het belang van marketing kan niet worden overschat in het huidige en toekomstige bedrijfsleven, omdat het een strategische rol heeft die bedrijfsgroei stimuleert op basis van een grondige kennis van de klant. Het wereldwijde marketingprogramma is ontworpen voor studenten die kennis willen opdoen over essentiële en digitale marketingelementen, het gedrag van consumenten willen begrijpen en marketingmiddelen willen leren analyseren en beheren in een wereldwijde bedrijfsomgeving. Studenten weten hoe ze verschillende hedendaagse marketing- en communicatietools moeten gebruiken en leren de behoeften van consumenten te beoordelen door voorbeelden van internationale bedrijven te analyseren.
Waarom kiezen voor dit programma?
- Het is een creatief studieprogramma met veel teamwerk en projectgebaseerde taken.
- Je krijgt regelmatig gastcolleges van deskundige professionals, evenals een aantal praktijkmensen die deskundig zijn in hun vakgebied.
- Studenten krijgen de kans om met de hulp van docenten deel te nemen aan nationale en internationale wedstrijden en worden aangemoedigd om de kennis die ze op de universiteit hebben opgedaan in de praktijk te brengen.
Programma resultaat
Na de opleiding Global Marketing te hebben afgerond, beschikt de afgestudeerde over de professionele competenties die cruciaal zijn voor het uitvoeren van complex werk dat niet alleen persoonlijke verantwoordelijkheid vereist, maar ook specifieke kennis en vaardigheden op verschillende gebieden van marketing. Dit bevat:
- Het uitvoeren van marktonderzoek
- Het beoordelen van het productassortiment van een bedrijf
- Het kiezen van een passende prijsstrategie
- Het segmenteren van de markt
- Inzicht in de factoren en processen die het gedrag van consumenten beïnvloeden
- De marketingcommunicatiemiddelen kennen en deze combineren in functie van de marketingdoelstellingen
- Het ontwikkelen van het bedrijf, enz
Carrièremogelijkheden
Een afgestudeerde kan werkzaam zijn als:
- Verkoopsmanager
- Marketingexpert
- Bedrijfsmanager
- Business Developer
Galerij
leerplan
Omvang van de studie: 210 ECTS-credits
Duur: 3,5 jaar
1e semester
Verplichte vakken
- Zakelijk Engels
- Theorie van de economie
- Fundamentals of Marketing
- Beheer
- Zakenrecht
- Informatie technologieën
2e semester
Verplichte vakken
- Internationale marketing
- Consumentengedrag
- Grondbeginselen van intercultureel management
- Service Marketing
- Fundamentals of Accounting
Keuzevakken
- Cursussen van individuele studies
3e semester
Verplichte vakken
- Basisprincipes van marketingonderzoek
- Bedrijfscommunicatie
- Marketingcommunicatie en mediaplanning
- Detailhandelmanagement en marketing
Keuzevakken
- Cursussen van individuele studies
4e semester
Verplichte vakken
- E-Business
- Product- en merkbeheer
- Prijzen en verkooppromoties
- Personeelszaken
Keuzevakken
- Cursussen van individuele studies
5e semester
Verplichte vakken
- Interculturele communicatie
- Digitale marketing
- Business-to-business marketing en persoonlijke verkoop
- Zakelijke logistiek
Keuzevakken
- Cursussen van individuele studies
6e semester
Verplichte vakken
- Marketing Management
- Marketing Analytics
- Reclame en inhoudsontwikkeling
- Cursuspapier
Keuzevakken
- Cursussen van individuele studies
7e semester
Verplichte vakken
- Professionele stage
- Bachelor's thesis
Opmerking: de programmastructuur kan worden gewijzigd als gevolg van verbeteringen in de studies.