Bachelor in de agro-industriële techniek

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Het curriculum integreert engineering en industrieel management met milieuvriendelijke procestechnologie, inzet om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, bijvoorbeeld door het winnen van de Center Grant (1997-2000), QUE Project (2001-2004), Program B (2004-2006), PHKI (2007-). 2010), IMHERE (2010-2011). Het undergraduate programma van Agro-Industrial Technics behaalde internationale accreditatie van ETAC (Engineering Technology Accreditation Commission) ABET, de Verenigde Staten vanaf oktober 2011. Agro-Industrial Technics heeft een A-rang accreditatie voor S1-, S2- en S3-programma's.

werk

Nationale en multinationale industrieën, technopreneurs, onderzoeksinstituten en universitaire ontwikkeling, bank- en financiële instellingen, overheidsinstellingen.

Visie

Om een uitstekende en internationaal erkende onderwijsinstelling te zijn die gekwalificeerde engineering en management, en milieubeheer en technologie biedt.

Missie

De taken van de DAT zijn het uitvoeren van gekwalificeerd onderwijs, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap op het gebied van agro-industriële technologie en management, met de nadruk op:

  1. Continue verbetering van de onderwijskwaliteit, inclusief human resources, fysieke faciliteiten en diensten om gekwalificeerde afgestudeerden te produceren.
  2. Versterking van de onderzoeksrelatie en match tussen universiteit en industrie om agro-industriële, wetenschappelijke en geavanceerde technologie te ontwikkelen.
  3. Intensivering en uitbreiding van de activiteiten voor gemeenschapsontwikkeling, met de nadruk op de ontwikkeling van ondernemerschap voor de kleine en middelgrote agro-industrie.

Het curriculum en de divisies

Het curriculum bereidt afgestudeerden voor met het vermogen om de systeemprestaties van duurzame agro-industrie te ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, controleren, evalueren en verbeteren, door een geïntegreerde benadering van het transformatieproces, systeemtechniek, industrieel management en milieuaspecten om de toegevoegde waarde te vergroten van landbouw / biobased hulpbronnen en hun derivaten. De universiteit stelde het mandaat van de DAT vast: "de ontwikkeling van wetenschap en technologie op het gebied van de agro-industrie, met inbegrip van industriële engineering en management, proces- en bioprocestechnologie, en technisch en industrieel milieubeheer".

De DAT wordt ondersteund door zeven divisies (wetenschappelijke laboratoria) die een specifiek mandaat en reikwijdte hebben, zowel op het gebied van onderwijs, onderzoek en gemeenschapsontwikkeling. De zeven divisies namelijk,

  1. Industriële systeemtechniek
  2. Procestechnologie
  3. Bio-industrie
  4. Industriële activiteiten en toepassingen
  5. Systeem voor verpakking, opslag en transport
  6. Kwaliteitscontrole
  7. Industrieel milieubeheer en engineering

Doelen

Algemeen

Implementatie van internationale programma's in agro-industriële technologie om afgestudeerden te produceren die in staat zijn hun kennis en vaardigheden uit te breiden in overeenstemming met de behoeften van de ontwikkeling van de agro-industrie in de wereldwijde concurrentie.

Specifiek

  1. Word een internationale leerinstelling voor agro-industrie door te netwerken met de internationaal erkende opgeleide instellingen.
  2. Versterken van netwerken door uitwisseling van studenten en personeel, stage en internationale conferentie of symposium, internationaal gezamenlijk onderzoek en samenwerking.
  3. Kansen bieden aan lokale en buitenlandse studenten om agro-industrie te studeren.
  4. Genereer onderzoeksideeën om bij te dragen aan agro-industriële ontwikkeling, wetenschap en technologie.130455_pexels-photo-175389.jpeg Freestocks / Pexels

Studentenuitkomsten

De studentresultaten van DAT's zijn als volgt:

  1. In staat zijn om kennis, technieken, vaardigheden en moderne tools toe te passen in een agro-industriële ingenieursdiscipline;
  2. Kennis van wiskunde, wetenschap, techniek en informatietechnologie toepassen om problemen in de agro-industrie op te lossen;
  3. In staat zijn om laboratorium- en veldexperimenten te ontwerpen en uit te voeren en om gegevens te analyseren en interpreteren;
  4. In staat om een agro-industrieel systeem te ontwerpen dat aspecten van procestechnologie, industriële systeemtechniek en milieutechnologie integreert om het beoogde doel te bereiken binnen realistische beperkingen;
  5. Kunnen functioneren als lid of leider in een multidisciplinair en multicultureel team;
  6. In staat zijn technische problemen in de agro-industrie te identificeren, analyseren, synthetiseren en op te lossen;
  7. In staat om effectief schriftelijk en mondeling te communiceren;
  8. Begrijp het belang van levenslang leren;
  9. Begrijpen en zich committeren aan professionele verantwoordelijkheid en ethiek bij het oplossen van technische problemen in de agro-industrie;
  10. Begrijp hedendaagse vraagstukken in agro-industrie context;
  11. In staat zijn om taken te plannen, uitvoeren en evalueren onder bepaalde beperkingen;
  12. In staat om ideeën om te zetten in agro-industrie (technopreneurship).

De campus

De Bogor Agricultural University of IPB bevindt zich in Bogor City en Dramaga, Bogor. De DAT bevindt zich in het Dramaga-gebied. Het dichtstbijzijnde treinstation is Bogor Station. Met gemakkelijke toegang tot naburige steden, ligt de campus op slechts 60 minuten van Jakarta op de forensenlijn, waardoor het gemakkelijk is voor studenten om van buiten de stad te pendelen. IPB heeft een rijke natuurlijke omgeving en transportsysteem dat de ideale omgeving ondersteunt voor academische en niet-academische activiteiten.

uitrusting

De DAT heeft een totale oppervlakte van 2.987 vierkante meter, bestaande uit een hoofdkantoor en vergaderzalen, gemeenschappelijke klaslokalen, laboratoria, bibliotheek, presentatieruimte, personeelsruimtes en administratiekantoren. De administratiekamers bestaan uit één ruimte voor afdelingshoofd en afdelingssecretaris, kamers voor administratief personeel en vergaderzalen. De kleine vergaderzaal heeft een capaciteit van zes stoelen en de grotere heeft een capaciteit van 50 stoelen. De totale ruimtes voor de gemeenschappelijke klaslokalen zijn 1.375 m² voor het niet-gegradueerde programma. Daarnaast heeft de DAT ook 324 vierkante meter ruimte die gebruikt kan worden voor de undergraduate programma's, voor een seminar, studentenoverleg of andere discussies. De klaslokalen zijn over het algemeen uitgerust met whiteboards, schermen en lcd-projectoren. Hun capaciteiten variëren van 30 tot 200 stoelen.

Studentenactiviteiten

De afdeling Agroindustrial Technology heeft een studentenorganisatie genaamd Himalogin (Himpunan Mahasiswa Teknologi Industri). Himalogin voert of organiseert studentenactiviteiten die hen helpen zich te ontwikkelen op academisch of niet-academisch gebied. De voorbeelden van die activiteiten namelijk,

FORAGRIN (Forum Agroindustri Indonesië)

Agroindustry Indonesia Forum (FORAGRIN) is een forum dat bestaat uit studenten die betrokken zijn op het gebied van Agrarische Industriële Technologie. De focus van FORAGRIN werpt verdere problemen en vooruitzichten op van Agro-industrie als een actieve oplossing om Indonesië op te bouwen met zijn landbouw.

Hallo op radio

Geeft informatie over agro-industrie en de DAT door radio als publicatiemedium te gebruiken.

Festival van de agro-industrie

Een reeks nationale activiteiten met betrekking tot de introductie en ontwikkeling van agro-industrie, met vormen van wetenschappelijke schrijfcompetitie op middelbare en universitaire niveaus en debatwedstrijden op universitair niveau.

Semangat Desa Agroindustri (ATSIRI)

Een programma ontwikkeld door Himalogin-lidstudenten om kennis van de agro-industrie toe te passen door middel van counseling en het vormen van zakelijke partnerschappen met doeldorpen om bestaande goederen in het dorp te ontwikkelen tot producten met toegevoegde waarde.

Toelating

Er zijn twee belangrijke manieren om studenten toe te laten Nationale uitnodiging (SNMPTN / Seleksi Nasional Masuk Perguruan Tinggi Negeri) en Nationaal onderzoek / testen (SBNMPTN / Seleksi Bersama Nasional Masuk Perguruan Tinggi Negeri). In mei 2009 heeft IPB een nieuw selectiesysteem opgezet via U TM (Ujian Talenta Masuk). De aankomende studenten melden zich aan via de lokale commissie van IPB en leggen een schriftelijke test af. Het selectieproces wordt uitgevoerd door de lokale IPB-commissie door de faculteit te betrekken op basis van schriftelijke testresultaten.

Toelatingseisen

  1. Afstuderen aan een nationaal erkende middelbare school.
  2. Het behalen van internationale onderwijskwalificaties die gelijkwaardig zijn aan het bovenstaande.
  3. ITP / internationale TOEFL behalen met een minimumscore van 550 (PBT); 80 (iBT) of IELTS minimumscore van 6,0.

130454_1.jpg

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

IPB University is a higher education institution that produces innovations with a nationally and internationally acknowledged quality. For ten years straight (2008-2018), IPB has the most innovation c ... Lees meer

IPB University is a higher education institution that produces innovations with a nationally and internationally acknowledged quality. For ten years straight (2008-2018), IPB has the most innovation compared to other universities in Indonesia base on appraisement from the Business Innovation Center – Ministry of Research, Technology, and Higher Education of Indonesia in Indonesia’s Most Prospective Innovation. Lees Minder
Dramaga , Bogor , Bogor , Bogor , Bogor + 4 Meer Minder