Bachelor of Arts (Honours) in Liberal Studies Education

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doelstellingen van het programma

Het programma heeft tot doel:

  • Studenten voorzien van de kennis en concepten die nodig zijn voor interdisciplinair onderzoek;
  • Het inzicht van studenten in het samenspel en de interacties van het gezin, de samenleving, Hong Kong, China en de wereld vergroten;
  • Leerlingen in staat stellen verschillende methoden en vaardigheden te verwerven bij het kritisch onderzoeken van problemen en problemen in de echte context;
  • Studenten uitrusten met de competentie in sociale wetenschappen, onderwijs en interdisciplinaire studies;
  • Studenten de academische en professionele basis bieden om professionals te worden in onderwijsinstellingen, gemeenschapswerk, overheids- en niet-gouvernementele organisaties, culturele groepen en particuliere bedrijven;
  • Leg een sterke basis voor loopbaanontwikkeling en verdere academische bezigheden in de gerelateerde studiegebieden.

Programmakenmerken

Het programma is uniek in zijn interdisciplinaire en onderzoek-gebaseerde benadering van de studie van kwesties met betrekking tot zelf en persoonlijke ontwikkeling, de samenleving en cultuur, evenals technologie en het milieu die de belangrijkste foci van Liberale Studies onder de nieuwe curriculumhervorming zijn. Het integreert concepten, vaardigheden en waarden bij het leren, onderwijzen en onderzoeken van relevante problemen / problemen. Studenten worden ook geleid tot het integreren van theorieën met praktijken door middel van ervaringsleren in het veldbezoek, stage en honours project. Deze diverse leerervaringen stellen studenten in staat om meerdere perspectieven en hogere-orde denkvaardigheden te ontwikkelen.

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

Programmastructuur

  • Major Studies
    • cursussen
    • Veldbezoek: veldgebaseerd leren en onderwijzen (niet voor ingang van jaar 3)
    • Stage
    • Honours Project
  • Keuzevakken (inclusief minor)
  • Algemene educatie
  • Co-curriculair en Service Learning (optioneel voor toegang tot jaar 3)
  • Taalverbetering (niet voor invoer in jaar 3)

Major Studies

Curriculum Organigram voor 2020/21 intake (Jaar 3 Entry)

(Totaal 66 studiepunten)

135362_Skjermbilde2020-05-03kl.12.42.18.png

Stage

Het programma vereist dat studenten een stage lopen bij een relevante organisatie of bedrijf, waar van hen wordt verwacht dat ze vaardigheden en kennis die in hun cursussen zijn ontwikkeld verder cultiveren. Deze ervaring stelt studenten in staat om theorie en praktijk te integreren in een echte situatie en zal hun kennis over Liberal Studies Education verdiepen.

Honours Project

Het Honours Project is een creditdragend proefschrift of groot project. Onder begeleiding van een projectbegeleider wordt van de studenten verwacht dat ze een onderzoeksproject uitvoeren dat hun kennis, vaardigheden en onderzoekscapaciteit aantoont die zijn opgedaan met de Major-cursussen.

keuzevakken

Studenten zijn vrij om keuzevakken te kiezen. Studenten kunnen keuzevakken die hun kennis van het onderwerp of de gebieden die hun loopbaan te diversifiëren verder te verdiepen ondernemen Pathways .

Opties voor studenten:

  • Gratis keuzevakken
  • Een minderjarige

Algemene educatie

De GE-cursussen ontwikkelen de capaciteiten van studenten om goed opgeleide burgers te worden. Van studenten wordt verwacht dat ze brede kennis verwerven en het vermogen om verschillende en diverse disciplines te integreren in hun begrip van de wereld.

Co-curriculair en Service Learning (optioneel voor toegang tot jaar 3)

Co-curriculaire en Service Learning (CSL) cursussen bieden service-gebaseerde leermogelijkheden aan studenten om hun leerervaring te verbreden buiten het traditionele klassikale curriculum.

Taalverbetering (niet voor invoer in jaar 3)

Van studenten in het programma wordt verwacht dat ze het vermogen ontwikkelen om effectief te communiceren in het Engels en Chinees. Om hen te helpen dit doel te bereiken, zal het Centre for Language in Education (CLE) gedurende de vier jaar van het programma een uitgebreid pakket met kredietverstrekkende Engelse verbeteringscursussen van maximaal 78 uur (twee 3-cp-cursussen) aanbieden. Studenten zullen ook een credit-dragende Chinese verbeteringscursus moeten volgen (een 3-cp cursus). De definitieve cijfers worden vastgelegd op de transcripties van de studenten.

Instructiemedium

Alle grote cursussen worden in het Engels gegeven. Sommige keuzevakken of GE-cursussen kunnen worden gegeven in het Kantonees of Putonghua.

Carrièremogelijkheden / beroepskwalificatie

Het programma is een paspoort voor een breed scala aan werkgelegenheidskansen, waaronder functies zoals onderwijs- / educatie-assistenten, educatieve / sociale onderzoekers, ambtenaren en andere aanverwante diensten, educatieve functionarissen in NGO's, redacteuren / redactieassistenten in bedrijven / publicatiebedrijven evenals mediawerkers en journalisten.

Studenten kunnen ervoor kiezen om een loopbaancarrière na te streven door een extra jaar professionele lerarenopleiding af te ronden (bijvoorbeeld Full-time Postgraduate Diploma in Education). Gekwalificeerde leraren die interdisciplinaire vakken kunnen geven in het basis- en voortgezet onderwijs zijn erg gewild in Hong Kong.

Studenten die geïnteresseerd zijn in verdere studies na hun afstuderen, kunnen de Masters-programma's van de faculteit volgen.

Ingangsbeurs

Er zijn verschillende beurzen beschikbaar. Kandidaten worden toegekend op basis van academische en aanverwante verdiensten.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder