Bachelor of Arts (Hons) in boekhouding en financiën

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Overzicht

De BA (Hons) in Accounting and Finance bereidt studenten voor op een carrière in Accounting en Finance. Het programma biedt een uitgebreide opleiding in de kwantitatieve en analytische vaardigheden die vereist zijn in het bedrijf en in een reeks boekhoudpraktijken. De rol van de accountant wordt geplaatst binnen de bredere zakelijke context die wordt geleverd door middel van een reeks bedrijfsrelevante keuzevakken.

Zowel boekhouding als financiën zijn kerncomponenten om het succes van elke bedrijfsentiteit te garanderen. Onze opleiding biedt elke student een grondige kennis van het gebied van boekhouding en financiën, evenals de praktische vaardigheden, die beide essentieel zijn in de snel veranderende en zeer competitieve zakenwereld. Dit creëert dan weer een aantal doorgroeimogelijkheden binnen een hele reeks organisaties.

Het programma bouwt voort op lang gevestigde en algemeen erkende kerncompetenties binnen Independent College Dublin in het leveren van en hoogwaardig boekhoudkundig en financieel onderwijs.

Bovendien wordt het belang van nieuwe en opkomende technologieën erkend en in de drie fasen van het programma opgenomen.

Een andere belangrijke dimensie van het programma is de internationale. Met de toenemende internationalisering binnen het bedrijfsleven is het essentieel dat internationale best practices worden erkend en op een passende manier worden geïntegreerd in opleidingen als deze.

Bescherming van ingeschreven studenten

Independent College heeft de goedkeuring om studenten een leerverzekering aan te bieden. Er is alleen een verzekering voor leerlingbescherming afgesloten wanneer elke student zijn verzekeringspolis ontvangt. ' Elke leerling moet ervoor zorgen dat hij of zij een verzekering voor leerlingbescherming ontvangt. De verzekering voor leerlingbescherming wordt verstrekt door O'Driscoll O'Neil en wordt onderschreven door Hiscox Insurance Company Limited. Het leerlingbeschermingsbeleid voorziet in een terugbetaling van vergoedingen zoals gespecificeerd in de wet van 2012. In sommige gevallen is het voor een leerling mogelijk om over te stappen naar een vergelijkbaar programma bij een andere aanbieder. In dergelijke omstandigheden kan de leerling ervoor kiezen om de kosten van een alternatief soortgelijk academisch programma te ontvangen. Overstappen naar een ander programma is altijd slechts een tweede optie. De leerlingverzekeringspolis wordt beheerst door s. 65, lid 4, onder b), van de wet van 2012. '

Doelstellingen en bezwaren

Independent College Dublin heeft een geschiedenis van het aanbieden van opleidingen die studenten aanspreken en afgestudeerden produceren die aansluiten bij de behoeften van de werkgever. Een herziening van het boekhoud- en financieringsprogramma heeft de mogelijkheid geboden om ervoor te zorgen dat het programma zijn doelstellingen zal bereiken en evenzeer om ervoor te zorgen dat die doelstellingen aansluiten bij de behoeften van belanghebbenden in een zeer uitdagende zakelijke en commerciële omgeving.

Na het evaluatieproces werden de algemene doelstellingen van de BA (Honours) in Accounting en Finance als volgt herzien:

  • Leerlingen kennis en begrip verschaffen van de fundamentele theorieën, concepten en methoden van boekhouding en financiën en de onderlinge relaties tussen boekhouding en financiën en andere bredere zakelijke functies.
  • Leerlingen uitrusten met de mogelijkheid om een reeks standaard boekhoudkundige overzichten op te stellen voor gebruik door het management in een zakelijke omgeving, en de zakelijke implicaties van dergelijke informatie te interpreteren.
  • Om een omgeving te creëren waarin studenten in staat zullen zijn om effectief in teams en onafhankelijk te werken, om kritisch te evalueren, creatief te denken en effectief te communiceren met betrekking tot kwesties op verschillende gebieden van boekhouding en financiën.
  • Om contacten te leggen met boekhoudkundige en financiële instellingen om de mogelijkheden voor betrokkenheid te maximaliseren en loopbaanontwikkeling voor leerlingen te optimaliseren.
  • Om de ontwikkeling door de leerling te vergemakkelijken van een reeks overdraagbare vaardigheden die direct complementair en relevant zijn voor de werkplek.
  • Leerlingen de kennis en basis bieden om met succes verder te studeren in professionele of postdoctorale programma's.

accreditatie

Dit is een driejarige honours-opleiding die QQI geaccrediteerd is. Studenten zullen afstuderen met een internationaal erkende Bachelor of Arts (Hons) -graad in Accounting en Finance.

Cursusbeschrijving

Fase één: Semester één

  • Informatiesystemen in het bedrijfsleven
  • Introductie tot financiële boekhouding
  • Inleiding tot marketingperspectieven
  • Wereldwijde organisaties en HRM
  • Inleiding tot de economie
  • Leren om te leren

Fase één: semester twee

  • Inleiding tot statistieken en gegevensanalyse
  • Financiële boekhouding
  • Marketinghulpmiddelen en analyse
  • Organisatorisch gedrag
  • Leiderschap en management
  • Juridische kwesties in het bedrijfsleven

Fase twee: semester één

  • Beheer
  • Geavanceerde financiële boekhouding
  • Management Accounting
  • Bedrijfsfinanciën
  • Inkomstenbelasting
  • Juridische kwesties in bedrijfsentiteiten, management en regelgeving

Fase twee: semester twee

  • Geavanceerde Management Accounting
  • Geavanceerde financiële boekhouding: implementatieproblemen
  • Financieel risicobeheer
  • Vennootschapsbelasting
  • Juridische kwesties in bedrijfsfinanciering en bijbehorende processen
  • Corporate Governance & Accountability

Fase drie: Semester One

  • Toegepast project 1
  • International Financial Reporting: Frameworks & Standards
  • Indirecte belastingen
  • Audit & Assurance Frameworks
  • Performance Management Accounting
  • Strategisch financieel management

Fase drie: semester twee

  • Toegepast project 2
  • Internationale financiële rapportage: geavanceerde standaarden en consolidaties
  • Belasting op vermogenswinst en belastingen op vermogenswinst
  • Audit & Assurance-rapportage
  • Geavanceerd prestatiebeheer
  • Internationaal financieel management

Programma leerresultaten

Aan het einde van het programma moeten studenten in staat zijn om:

  • Demonstreer een alomvattend begrip van boekhoudkundige en financiële technieken en concepten, inclusief de huidige rapportagestandaarden en een reeks hedendaagse kwesties.
  • Pas professionele kennis en competentie toe bij het opstellen van boekhoudkundige en financiële informatie voor interne en externe rapportage, en interpreteer de betekenis en relevantie van die informatie.
  • Analyseer hedendaagse theorieën en praktijken met betrekking tot financieel beheer, risico en de werking van de boekhoudkundige en financiële functie.
  • Demonstreer een alomvattend begrip van interne controlekwesties in ondernemingen en de effecten van de regelgeving op de financiële verslaggeving.
  • Beoordeel de ethische verantwoordelijkheden van boekhoudkundige en financiële en aanverwante professionals, identificeer mogelijke ethische dilemma's die zich kunnen voordoen en evalueer mogelijke oplossingsrichtingen.
  • Creëer, evalueer en beoordeel opties om effectieve probleemoplossing en besluitvorming mogelijk te maken, gebruikmakend van geschikte kwalitatieve, kwantitatieve en ICT-technieken en vaardigheden.
  • Toon een reeks persoonlijke en interpersoonlijke vaardigheden, waaronder de capaciteit voor continu leren, onafhankelijk onderzoek, effectieve communicatie, presteren binnen deadlines en succesvol werken in teams.
  • Demonstreer een niveau van academische en professionele bekwaamheid ter ondersteuning van de voortgang naar verdere academische programma's en / of professionele studies voor relevante reguliere professionele examens.

Onderwijzen en beoordelen

De programma-onderwijs- en leerstrategie is ontworpen om de leerling in staat te stellen op een ordelijke en logische manier door de theoretische en praktische concepten te bladeren. De beoordelingsstrategie is bedoeld om praktische toepassing van de kernprincipes van de module te waarborgen en feedback te vergemakkelijken, wat de algehele leerervaring ondersteunt.

Het primaire doel van de strategie van Independent College Dublin is dat lesgeven en beoordelen het leren ondersteunt. Daarnaast ondersteunt toetsing standaarden op basis van passende leerresultaten. De onderwijs- en beoordelingsstrategie van het programma wordt bepaald door de QQI Business Award Standards. Het programma leerresultaten (PLO), de module leerresultaten (MLO) en het afgestudeerde attribuut informeren ook dit proces.

Gedurende het hele programma zullen studenten een gevarieerd aanbod van onderwijs- en leerstrategieën ervaren, die selectief worden gekozen op basis van niveau, module-inhoud en geschiktheid voor beoordeling. De meeste modules worden voornamelijk geleverd door middel van een mix van lezingen en praktische workshops, met zelfstudies ter ondersteuning waar nodig. Meestal wordt het materiaal gepresenteerd tijdens lezingen en workshops, met ondersteunende documentatie die via Moodle beschikbaar is voor studenten.

Het is de bedoeling dat de leerlingen veel van het materiaal zullen opnemen door het oplossen van problemen en oefeningen. De nadruk zal liggen op het toelaten van de leerlingen om de beschrijving van de oefenproblemen te onderzoeken en mogelijke oplossingen uit te proberen in de workshops. Tutorials zullen worden gebruikt om de leerlingen in staat te stellen hulp te krijgen, moeilijkere onderwerpen te versterken en de leerlingen de mogelijkheid te bieden om hulp te krijgen bij een specifiek probleem.

Het lesgeven is erop gericht dat de leerling probleemoplossende vaardigheden toepast op bestaand programmamateriaal. Vaardigheden worden ontwikkeld via verschillende mechanismen, bijvoorbeeld:

  • Geïntegreerde tutorials met betrokkenheid van de industrie.
  • Probleemgebaseerde leeroefeningen met vakmensen.
  • Co-leveren en gastcolleges over gerichte syllabusinhoud.
  • Toepassingsworkshop-sessies, diagnostische vaardigheden en probleemoplossing.
  • Case study analyse, review, kritiek - reflectieve leer- en schrijfvaardigheden.
  • Blended learning en Flipped Classroom-bezorging
  • Online synchrone en asynchrone levering van docenten.
  • Gerichte e-learning

Formatieve beoordeling zal een integraal onderdeel zijn van het leertraject voor de leerling, waarbij feedback wordt gegeven over de oplossingen voor problemen in de klas en door opdrachten te bekritiseren en uit te dagen in de educatieve omgeving. Hierdoor kunnen risicobeoordeling en een continu verbeteringsproces onderdeel worden van hun oplossingsontwerp.

Bovendien wordt de onderwijs - en leerstrategie bepaald door de algemene onderwijs - en leerstrategie van Independent College Dublin , het evaluatieschema en de modulespecifieke onderwijs - en leerstrategie.

Carrière / verdere studie

Binnen wervingsbureaus, agentschappen en op websites gebaseerde wervingssites zijn er tal van vacatures op de volgende gebieden:

  • Kleine middelgrote ondernemingen
  • De publieke sector
  • Grote bedrijven
  • bank

Eerder afgestudeerden van een zusterprogramma in BA (Honours) Business Studies aan Independent College Dublin zijn werkzaam geweest bij de volgende (niet uitputtende lijst) bedrijven:

  • State Street.
  • Orakel.
  • Digg.
  • Air BnB.
  • Google.
  • PWC Groep.
  • In het gezelschap van Huskies.
  • Procter & Gamble.
  • Fidelity Investments.
  • IBM.

Independent College Dublin heeft onlangs een Student Experience and Careers Officer in dienst genomen om studenten te voorzien van sterke zelfevaluatieprocessen en feedbacktools om te helpen bij één-op-één sessies in training over gedragscompetenties van afgestudeerden en loopbaanmatching. Dit wordt aangevuld door het bezoeken van loopbaanbegeleiders en loopbaancoaches die in onze bestaande programma's met leerlingen van het laatste jaar zijn betrokken om hun betrokkenheid bij de industrie te vergemakkelijken. Tot op heden is er veel nadruk gelegd op het opbouwen van communicatie en interpersoonlijk vertrouwen en vaardigheden om de waarde van de leerlingen aan een werkgever te communiceren.

Cursusduur: drie jaar (voltijds) academiejaar september tot mei

Toekennend orgaan: QQI (kwaliteit en kwalificaties Ierland)

Toelatingseisen

De criteria waaraan moet worden voldaan om voor deze cursus in te schrijven zijn:

Studenten moeten een minimum van Grade H5 behalen op een hoger niveau in twee vakken en vier O6s in gewone vakken (inclusief wiskunde en een taal) in het Leaving Certificate. Rijpe aanvragers zijn welkom en hoeven niet aan deze eisen te voldoen.

  • Voltooiing van Independent College Dublin aanvraagformulier voor het Independent College Dublin
  • Kopie van het paspoort van de aanvrager
  • Kopieën van andere eerdere academische kwalificaties
  • Kopie van GNIB-kaart indien al in Ierland woonachtig

Engelse Taal Vereisten:

  • Als Engels niet je eerste taal is, moet je bewijzen dat je Engels op graadniveau kunt studeren. U moet aantonen dat uw Engels gelijkwaardig is aan IELTS 6.0 of TOEFL 550/213.

Vergoedingen en betaling

Het jaarlijkse collegegeld voor binnenlandse en EU-studenten die al in Ierland zijn gevestigd, is € 4.600 of de Europese Unie. Het jaarlijkse collegegeld voor niet-EU-studenten is € 6.500.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Independent College Dublin has the perfect location for student life in Dublin: we are right in the very centre of the city, surrounded by cultural, academic and leisure attractions. Independent Colle ... Lees meer

Independent College Dublin has the perfect location for student life in Dublin: we are right in the very centre of the city, surrounded by cultural, academic and leisure attractions. Independent College Dublin’s primary goal is to bring our students through learning programmes that are relevant, stay with you forever, are the foundations of your future success and result in qualifications that are highly respected in your chosen field. Upon completion, your undergraduate, postgraduate or professional award in the various disciplines will be recognised wherever you go, both in Ireland and overseas. We are a goal-focused, career-orientated college. We pride ourselves on our personalised tuition, delivered to the highest academic standards in an interactive learning environment by highly qualified and friendly teaching staff. Lees Minder