Introductie
Over deze cursusDuur: 3 jaar
Start looptijd: september 2021
Toelatingseisen:UCAS-punten vereist 96 **
Dit is gelijk aan twee C's op 'A'-niveau of één Merit en twee Passes op BTEC (QCF) National Diploma of gelijkwaardig.
** We bieden plaatsen op basis van uw toekomstige potentieel. We kunnen u een plaats aanbieden op basis van lagere UCAS-punten dan hier getoond, of een aanbieding die niet aan UCAS-punten is gekoppeld als we bewijs van uw potentieel hebben uit uw aanvraag of interview / auditie. Klik hier voor meer informatie over het verbreden van toegang en contextuele opnames
U moet ook een interview bijwonen.Dit programma is bedoeld voor creatieve individuen die zich inzetten voor een innovatieve professionele theaterpraktijk - als performer, maker of producent - die tot doel heeft levens te veranderen en verandering in gemeenschappen te inspireren vanuit alle achtergronden en lagen van het leven.
Het programma combineert praktische vaardigheden om theater te maken met projectontwerp en -implementatie, begrip van culturele, sociale en creatieve context, het schrijven van voorstellen, fondsenwerving, marketing en communicatie. Plaatsingen in de industrie, casestudy's en voortdurende input van beroepsbeoefenaren en culturele activisten spelen een belangrijke rol in het programma.
Programma overzichtNiveau 4 (jaar 1)Het eerste jaar zal focussen op je eigen identiteit als theatermaker en het leren van de basisprincipes van theater maken als artiesten, producenten en regisseurs, leren maken en onderzoek oefenen naast essentiële kunstmanagement- en productievaardigheden, waaronder financiën, fondsenwerving, het schrijven van subsidies, basis contractenrecht, marketing en communicatie en digitale en sociale media. Inzicht in sociale en historische bewegingen en interactie met individuen en bedrijven die actief bezig zijn met sociale verandering is een belangrijk onderdeel van het jaar. Dit eerste jaar zorgt u er ook voor dat u praktijkbeoefenaars ontmoet en bezoeken organiseert aan culturele organisaties en sociale ondernemingen en gesprekken van een reeks professionals die op het gebied van cultureel activisme werken.Niveau 5 (jaar 2)Het tweede jaar concentreert zich op hoe je een bijdrage kunt leveren door inzicht te krijgen in de principes van projectmanagement als uitvoerder, maker of producent. Dit omvat faciliterende vaardigheden, casestudy's, professionele input van individuen en bedrijven die als culturele activisten in het veld werken, bezoeken aan de industrie en plaatsingen binnen een kunstorganisatie (bijvoorbeeld Arts Council England, Battersea Arts Centre, Coney, The Sick of the Fringe, Slunglow in The Holbeck) of grote festivals, culturele seizoenen, Europese culturele hoofdsteden. UNESCO-wereldsteden van cultuur. Door samen te werken met culturele activisten bouw je voort op het werk van het eerste jaar, ontwikkel je managementvaardigheden, administratief en cultureel leiderschap en verken je de reeks vaardigheden die nodig zijn om de rol van cultureel activist (als uitvoerder, maker of producent) te vervullen in een context van sociale verandering.Niveau 6 (jaar 3)Het derde jaar richt zich op je vaardigheden als leider en je ontwikkelt een project in samenwerking met een culturele / sociale organisatie met mentorschap. Dit zal de vorm aannemen van een gearticuleerde rol in een sociaal impactproject in een organisatie of groep.Waarom kiezen voor deze cursus?Dit is een onderscheidende bacheloropleiding die een geïntegreerd toegepast theaterprogramma biedt voor degenen die theater willen creëren voor sociale verandering als uitvoerder / facilitator en / of producent.
Doorlopende sessies met culturele activisten die werkzaam zijn in een reeks kunst-, sociale en andere diverse niet-traditionele omgevingen.
Neem deel aan een uitgebreide plaatsing die een meeslepende ervaring in een werkomgeving mogelijk maakt en mogelijk maakt.
Bouw een nationaal en internationaal netwerk van industriële contacten en veranderaars.
De essentiële vaardigheden verwerven die nodig zijn voor het ontwerpen, maken, implementeren en evalueren van projecten voor theater- en sociale verandering.Informatie over vergoedingen en aanvragenaccreditatieWijze van studeren: voltijdsHoe te solliciterenInschrijving 2021Voor deelname in 2021 is het waarschijnlijk dat alle interviews en workshops online worden gehouden. U ontvangt volledige instructies over hoe u uzelf kunt boeken voor een sollicitatiegesprek en wat u moet voorbereiden, zodra we uw aanvraag van UCAS hebben ontvangen. Er zijn geen kosten verbonden aan het bijwonen van deze sessies.Alle aanvragersMeld u aan voor 2021-deelname via UCAS. Meld je voor 15 januari aan om een auditie-uitnodiging te garanderen.
Instellingscode: R51
Cursuscode: W412
Neem contact op met admissions@bruford.ac.uk voor meer informatie.Internationale aanvragersStuur een e-mail naar international@bruford.ac.uk voor meer informatie.Accommodatie / huisvestingWe zullen je adviseren over de verschillende opties die voor jou beschikbaar zijn, waaronder onze eigen studentenaccommodatie aan Christopher Court.CursusinhoudHieronder vindt u een samenvatting van de beoogde thema's en structuur van het programma met korte beschrijvingen van elke module, met handige links zodat u de thema's en de soorten artiesten / bedrijven waarmee u waarschijnlijk zult werken verder kunt verkennen.Verandering aanbrengen en uitvoerenVerandering aanbrengen en uitvoeren I: Theatertechniek (jaar 1)
In je eerste semester bij Rose Bruford volg je 4 lessen per week, gewijd aan training in een bepaald vaardigheidsgebied voor theater maken: stem, beweging, verlichting en design. Deze les omvat twee uur durende intensieve trainingssessies en wordt beoordeeld door deelname en een reflecterend dagboek.
Verandering aanbrengen en uitvoeren II: solo-optreden (jaar 1)
In Solo Performance leer je de vaardigheden (bedenken, ontwerp, tekst, toneelkunst) om een solovoorstelling van 5-7 minuten te creëren waarin het thema sociale verandering centraal staat. Deze les biedt de mogelijkheid om na te denken over de vraag: wie ben ik om iets te veranderen? door middel van workshops, onafhankelijke repetitie, gastgesprekken en meer.
Indicatieve kunstenaars / bestudeerde werken:Travis Alabanza, Burgerz
Kieran Hurley, Let op
Tania El Khoury, Misschien voel je je beter als je me choreografeert
Bryony Kimmings, Credible Likeable Superstar Rolemodel
Anna Deavere Smith, Twilight: Los AngelesMaking & Performing Change III: Group Devising (Jaar 2)
In Group Devising leer je de technieken om met je collega's te werken om een performance van 15-20 minuten te creëren met als thema de gemeenschap, samenwerking, competitie en samenwerking. Je leert de vaardigheden om effectief te werken in een groepssetting, om positieve omgevingen te creëren voor samenwerking en om betekenisvolle prestaties mee te bedenken.
Indicatieve kunstenaars / bestudeerde werken:Barbara Cleveland
Lightning Rod Special, The Underground Railroad Game
Phosphoros Theatre, Pizza Shop Heroes
Ridiculusmus, de uitroeiing van schizofrenie in West-Lapland
Sh! T Theater, Rum drinken met expatsVerandering aanbrengen en uitvoeren IV: groepsbevordering (jaar 2)
In Group Facilitating leert u hoe u workshops kunt geven met uw collega's, gemeenschappen en klantgroepen. Een grondige studie van facilitatietechnieken zal je leren hoe je met mensen kunt praten en ze kunt stimuleren en welke technieken het beste werken in verschillende contexten. Deze cursus wordt beoordeeld door uw succesvolle uitvoering van een workshop voor uw collega's of leden van het publiek.
Indicatieve begeleiders / bestudeerde werken:Creatief Engels
Kartonnen burgers
Graeae
Kazzum Arts
London BubbleVerandering aanbrengen en uitvoeren V: Independent Performance Project (jaar 3)
Je uiteindelijke creatieve project zal een volledige productie zijn, individueel of in groep bedacht. Door uw vaardigheden en interesses (of ze nu presteren, ontwerpen, regisseren, enz.) Door deze cursus van een jaar te honen, krijgt u niet alleen de vaardigheden om een geweldig stuk prestaties beschikbaar te maken voor toeren of verdere ontwikkeling, maar krijgt u ook met de ruimte om elkaars processen te ondersteunen en na te denken over hoe een kunstwerk onderdeel kan zijn van een grotere campagne voor sociale verandering.Lezingen over veranderingLezingen over verandering I: sociale bewegingen begrijpen (jaar 1)
In deze module leer je over de geschiedenis van verschillende sociale bewegingen door middel van het kunst-, kunstenaars-, theater- en performance-activisme dat deze bewegingen hielp informeren. Deze cursus wordt gegeven door middel van lezingen en seminarbespreking en wordt beoordeeld via een kort essay.
Indicatieve werken / bewegingen bestudeerd:AIDS-activisme, pestmis
AntiWar-activisme, Lysistrata-project
Black Lives Matter, A Litany
Handicap Justice, Sins Invalid
Vrouwenkiesrecht, Actrice Franchise LeagueReadings on Change II: Special Topics in Theatre & Social Change (jaar 2)
Dit is een lezingenreeksmodule, waarbij je wekelijks vanuit verschillende perspectieven hoort van een andere theatermaker en / of producer die momenteel werkzaam is op het gebied van Theater & Sociale Verandering. Deze cursus wordt beoordeeld via een essay over een onderwerp naar keuze.
Indicatieve theatermakers / gezelschappen uitgenodigd voor gastcolleges:Common Wealth
High Rise Theatre
GOSHArts
Scottee and Friends
De stofzuigerReadings on Change III: Independent Research Project (jaar 3)
In je derde jaar schrijf je een proefschrift over een onderwerp naar keuze en breng je het jaar door met het onderzoeken, bespreken, plannen en uitvoeren van verschillende aspecten van het proefschrift. Voor degenen die bang zijn voor lange stukken schrijven, vrees niet, want er zijn veel mogelijkheden voor feedback en planning met je docenten om ervoor te zorgen dat je een zinvol analytisch proefschrift kunt schrijven.Produceren voor veranderingProduceren voor verandering I: Inleiding tot produceren (jaar 1)
Deze inleiding tot Produceren omvat basis- en intermediaire vaardigheden die verband houden met het succesvol zijn van een kunst- en cultuurproducent, waardoor je wordt opgeleid om te werken als een onafhankelijke producent of om te werken in een meer formeel bedrijf. Tegen het einde van deze cursus zullen studenten bereid zijn om een Arts Council England-applicatie te doen, evenals ander papierwerk in verband met produceren, met een speciale focus op projectplanning, het schrijven van kopieën en budgetten / cashflow. Beoordeling voor deze cursus vindt plaats door het indienen van 1 of 2 projectaanvragen.
Bestudeerde indicatieve toepassingen:Arts Council Engeland
Jerwood New Work Fund
National Lottery Heritage Fund
Paul Hamlyn Arts Access and Participation Fund
The Theaters TrustProduceren voor verandering II: strategie, marketing, sociale media, impactmetingen (jaar 2)
Deze cursus richt zich op praktisch produceren, waarbij studenten worden voorbereid om volledige producties van begin tot eind te ondersteunen. Aan de hand van modellen van zowel grote institutionele producties als van randartiesten leer je over de algehele productie, van strategie tot marketing, van betrokkenheid van sociale media tot evaluatie. Beoordeling voor deze cursus vindt plaats door het indienen van een portfolio.
Indicatieve producenten / bestudeerde productiemethoden:Fringe Society - Edinburgh
Iets om naar te streven
Sonia Friedman
Totaal theater
Eigenzinnige productiesProduceren voor verandering III: professionele studie en praktijk (jaar 3)
Dit is een onafhankelijke stage van 6 maanden (ongeveer 1 dag per week, maar kan op verschillende manieren worden gestructureerd) met een culturele, kunst- of sociale veranderingsgerichte organisatie, en ondersteund door wekelijkse groepsgesprekken. Je ontwikkelt een nieuw plan voor je stageorganisatie (een nieuw festival, een nieuwe strategische aanpak, een nieuw programma-onderdeel) en presenteert je plan aan de beste kunstprofessionals tijdens je laatste jaar Social Change Showcase. Beoordeling voor deze cursus vindt plaats door het indienen van een portfolio.De verandering zijnBeing the Change I: Rose Bruford als LaunchPad for Change (jaar 1)
In deze module werk je samen met een Changemaker / Activist / Campaigner in Residence om na te denken over het leven bij Rose Bruford / Sidcup en na te denken over welke veranderingen er moeten worden aangebracht. U leert naar uw lokale gemeenschap te luisteren, na te denken over wat er moet gebeuren, een lokale campagne te ontwerpen, de campagne te maken en de successen / mislukkingen ervan te evalueren. Beoordeling voor deze cursus zal worden gedaan door het indienen van een reflecterend portfolio.
Indicatieve campagnes / bestudeerde modellen:Carry That Weight, Columbia University
Mensen met een handicap tegen bezuinigingen
Bevrijd Tate
Migranten in cultuur
Netwerk opnieuw vormgevenBeing the Change II: Rose Bruford Festival Producing (jaar 2)
Voor deze module werken studenten van Theater & Sociale Verandering samen met andere Rose Bruford-studenten om het jaarlijkse Symposium op de campus te houden, een mix van voorstellingen, lezingen en interactieve evenementen. Bekijk hier het Rose Bruford 2019 Symposium.De verandering zienSeeing the Change I: Survey of Contemporary London Performance & Social Change (jaar 1)
Elke week zal deze cursus een andere voorstelling geven op of een andere locatie in Londen bezoeken, elk gekozen voor hun plaats in de ecologie van Theater & Social Change. 50% van de bezoeken zal zijn om toneelstukken / kunstwerken te zien met als thema sociale verandering, terwijl 50% van de bezoeken zal zijn aan organisaties / bewegingen die in Londen werken om sociale verandering te bevorderen. Elk bezoek wordt gevolgd door een klassikale discussie. Beoordeling voor deze klas is via het indienen van tijdschriften.
De verandering II zien: stageplaatsrotaties (jaar 2)
Voor deze module van het tweede jaar word je met een kleine groep (2-3 personen) geplaatst en doorloop je verschillende stages, waarbij je 1 dag per week gedurende 3-4 weken doorbrengt, ingebed in een ander bedrijf / organisatie voor sociale verandering. Uw cohort leert zowel over de werkcultuur in elke ruimte, helpt met essentiële vaardigheden als wordt begeleid door een lid van het lokale team. Beoordeling voor deze cursus is gebaseerd op een presentatie van 5-7 minuten over een weerspiegeling van uw tijd bij een bepaalde organisatie.
Indicatieve organisaties waar u mogelijk stageplaatsen heeft:Arts Council Engeland
Battersea Arts Centre
Coney
De zieken van de pony
Hing laag bij The Holbeck