Bachelor of Arts (Hons) in theater en sociale verandering

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Over deze cursus

  • Duur: 3 jaar
  • Begindatum: september 2020
  • Toegangsvereisten: UCAS-punten vereist 64 *

Dit is gelijk aan twee C's op 'A'-niveau of één Merit en twee Passes op BTEC (QCF) National Diploma of gelijkwaardig.

* We bieden plaatsen aan op basis van uw toekomstige potentieel. We kunnen u een plaats aanbieden op basis van lagere UCAS-punten dan hier weergegeven, of een aanbieding die niet is gekoppeld aan UCAS-punten als we uw potentieel of uw sollicitatie of interview / auditie aantonen.

U moet ook een interview bijwonen.

Dit programma is bedoeld voor creatieve individuen die zich inzetten voor een innovatieve professionele theaterpraktijk - als performer, maker of producent - die tot doel heeft levens te veranderen en verandering in gemeenschappen te inspireren vanuit alle achtergronden en lagen van het leven.

Het programma combineert praktische vaardigheden om theater te maken met projectontwerp en -implementatie, begrip van culturele, sociale en creatieve context, het schrijven van voorstellen, fondsenwerving, marketing en communicatie. Plaatsingen in de industrie, casestudy's en voortdurende input van beroepsbeoefenaren en culturele activisten spelen een belangrijke rol in het programma.

119781_5.jpg

Programma-overzicht

Niveau 4 (jaar 1)

Het eerste jaar zal focussen op je eigen identiteit als theatermaker en het leren van de basisprincipes van theater maken als artiesten, producenten en regisseurs, leren maken en onderzoek oefenen naast essentiële kunstmanagement- en productievaardigheden, waaronder financiën, fondsenwerving, het schrijven van subsidies, basis contractenrecht, marketing en communicatie en digitale en sociale media. Inzicht in sociale en historische bewegingen en interactie met individuen en bedrijven die actief bezig zijn met sociale verandering is een belangrijk onderdeel van het jaar. Dit eerste jaar zorgt u er ook voor dat u praktijkbeoefenaars ontmoet en bezoeken organiseert aan culturele organisaties en sociale ondernemingen en gesprekken van een reeks professionals die op het gebied van cultureel activisme werken.

Niveau 5 (jaar 2)

Het tweede jaar zal zich concentreren op hoe u een bijdrage kunt leveren door de principes van projectmanagement als uitvoerder, maker of producent te begrijpen. Dit omvat faciliterende vaardigheden, casestudy's, professionele input van individuen en bedrijven die als culturele activisten in het veld werken, bezoeken aan de industrie en plaatsingen binnen een kunstorganisatie (bijv. Arts Council England , Battersea Arts Centre , Coney , The Sick of the Fringe , Slunglow in The Holbeck ) of grote festivals, culturele seizoenen, culturele hoofdsteden van Europa. UNESCO-wereldsteden van cultuur. Door met culturele activisten te werken, bouw je voort op het werk van het eerste jaar, ontwikkel je management-, administratieve en culturele leiderschapsvaardigheden en verken je het scala aan vaardigheden dat nodig is om de rol van culturele activist (als uitvoerder, maker of producent) te vervullen in een context van sociale verandering.

Niveau 6 (jaar 3)

Het derde jaar richt zich op je vaardigheden als leider en je ontwikkelt een project in samenwerking met een culturele / sociale organisatie met mentoring. Dit zal de vorm aannemen van een gearticuleerde rol in een social impact project in een organisatie of groep.

Waarom kiezen voor deze cursus?

  • Dit is een onderscheidende bacheloropleiding die een geïntegreerd toegepast theaterprogramma biedt voor degenen die theater willen creëren voor sociale verandering als uitvoerder / facilitator en / of producent.
  • Lopende sessies met culturele activisten die werken in verschillende kunst-, sociale en andere niet-traditionele omgevingen.
  • Neem deel aan een uitgebreide plaatsing die een meeslepende ervaring in een werkomgeving mogelijk maakt en mogelijk maakt.
  • Bouw een nationaal en internationaal netwerk van industriële contacten en veranderaars.
  • De essentiële vaardigheden verwerven die nodig zijn voor het ontwerpen, maken, implementeren en evalueren van projecten voor theater- en sociale verandering.

Kosten en aanvraaginformatie

accreditatie

  • Studiemethode: voltijds

Hoe aan te vragen

Toegang 2020

We zijn nog steeds actief aan het werven voor onze inzending voor 2020 en we verwelkomen uw aanvraag. UCAS zal uw aanvraag te laat categoriseren, maar we accepteren dergelijke aanvragen graag en kunnen u een interview garanderen.

Aanvragers VK / EU

  • Solliciteer voor 2020 inzending via UCAS
  • Instellingscode: R51
  • Cursuscode: W412

Aanvragers worden uitgenodigd voor interviews in Londen. Degenen die niet in Londen kunnen zijn, kunnen een skype-interview opzetten.

Internationale aanvragers

Stuur een e-mail naar international@bruford.ac.uk

Deze cursus komt in aanmerking voor studieleningen. Amerikaanse studenten kunnen een aanvraag indienen voor een Federal Loan- en Tier 4-visum.

Vergoedingen voor 2020/2021

  • UK / EU-studenten - £ 9,250
  • Internationale studenten - £ 18.000

Cursusinhoud

Hieronder volgt een samenvatting van de beoogde thema's en structuur van het programma met korte beschrijvingen van elke module.

Verandering aanbrengen en uitvoeren

Verandering aanbrengen en uitvoeren I: theatertechniek (jaar 1)

In je eerste semester bij Rose Bruford volg je 4 lessen per week, gewijd aan training in een bepaald vaardigheidsgebied voor theater maken: stem, beweging, verlichting en design. Deze les omvat twee uur durende intensieve trainingssessies en wordt beoordeeld door deelname en een reflecterend dagboek.

Verandering aanbrengen en uitvoeren II: solo-optreden (jaar 1)

In Solo Performance leer je de vaardigheden (bedenken, ontwerpen, tekst, toneel) om een solo-optreden van 5-7 minuten te creëren waarin het thema van sociale verandering wordt onderzocht. Deze les biedt de mogelijkheid om na te denken over de vraag: wie ben ik om verandering aan te brengen? door middel van workshops, onafhankelijke repetitie, gastgesprekken en meer.

Indicatieve kunstenaars / bestudeerde werken:

  • Travis Alabanza, Burgerz
  • Kieran Hurley, Let op
  • Tania El Khoury, Misschien voel je je beter als je me choreografeert
  • Bryony Kimmings, Credible Likeable Superstar Rolemodel
  • Anna Deavere Smith, Twilight: Los Angeles

Making & Performing Change III: Group Devising (Jaar 2)

In Group Devising leer je de technieken om met je collega's te werken om een performance van 15-20 minuten te creëren met als thema de gemeenschap, samenwerking, competitie en samenwerking. Je leert de vaardigheden om effectief te werken in een groepssetting, om positieve omgevingen te creëren voor samenwerking en om betekenisvolle prestaties mee te bedenken.

Indicatieve kunstenaars / bestudeerde werken:

  • Barbara Cleveland
  • Lightning Rod Special, The Underground Railroad Game
  • Phosphoros Theatre, Pizza Shop Heroes
  • Ridiculusmus, de uitroeiing van schizofrenie in West-Lapland
  • Sh! T Theater, Rum drinken met expats

Verandering aanbrengen en uitvoeren IV: groepsbevordering (jaar 2)

In Group Facilitating leert u hoe u workshops kunt geven met uw collega's, gemeenschappen en klantgroepen. Een grondige studie van facilitatietechnieken zal je leren hoe je met mensen kunt praten en ze kunt stimuleren en welke technieken het beste werken in verschillende contexten. Deze cursus wordt beoordeeld door uw succesvolle uitvoering van een workshop voor uw collega's of leden van het publiek.

Indicatieve begeleiders / bestudeerde werken:

  • Creatief Engels
  • Kartonnen burgers
  • Graeae
  • Kazzum Arts
  • London Bubble

Verandering aanbrengen en uitvoeren V: Independent Performance Project (jaar 3)

Je uiteindelijke creatieve project zal een volledige productie zijn, individueel of in groep bedacht. Door uw vaardigheden en interesses (of ze nu presteren, ontwerpen, regisseren, enz.) Door deze cursus van een jaar te honen, krijgt u niet alleen de vaardigheden om een geweldig stuk prestaties beschikbaar te maken voor toeren of verdere ontwikkeling, maar krijgt u ook met de ruimte om elkaars processen te ondersteunen en na te denken over hoe een kunstwerk onderdeel kan zijn van een grotere campagne voor sociale verandering.

Lezingen over verandering

Lezingen over verandering I: sociale bewegingen begrijpen (jaar 1)

In deze module leer je over de geschiedenis van verschillende sociale bewegingen door middel van het kunst-, kunstenaars-, theater- en performance-activisme dat deze bewegingen hielp informeren. Deze cursus wordt gegeven door middel van lezingen en seminarbespreking en wordt beoordeeld via een kort essay.

Indicatieve werken / bewegingen bestudeerd:

  • AIDS Activism, Plague Mass
  • AntiWar Activism, Lysistrata Project
  • Black Lives Matter, A Litany
  • Disability Justice, Sins Invalid
  • Vrouwenkiesrecht, Actrice 'Franchise League

Readings on Change II: Special Topics in Theatre & Social Change (jaar 2)

Dit is een lezingenreeksmodule, waarbij je wekelijks vanuit verschillende perspectieven hoort van een andere theatermaker en / of producer die momenteel werkzaam is op het gebied van Theater & Sociale Verandering. Deze cursus wordt beoordeeld via een essay over een onderwerp naar keuze.

Indicatieve theatermakers / gezelschappen uitgenodigd voor gastcolleges:

  • Common Wealth
  • High Rise Theatre
  • GOSHArts
  • Scottee and Friends
  • De stofzuiger

Readings on Change III: Independent Research Project (jaar 3)

In je derde jaar schrijf je een proefschrift over een onderwerp naar keuze en breng je het jaar door met het onderzoeken, bespreken, plannen en uitvoeren van verschillende aspecten van het proefschrift. Voor degenen die bang zijn voor lange stukken schrijven, vrees niet, want er zijn veel mogelijkheden voor feedback en planning met je docenten om ervoor te zorgen dat je een zinvol analytisch proefschrift kunt schrijven.

Produceren voor verandering

Produceren voor verandering I: Inleiding tot produceren (jaar 1)

Deze inleiding tot Produceren omvat basis- en intermediaire vaardigheden die verband houden met het succesvol zijn van een kunst- en cultuurproducent, waardoor je wordt opgeleid om te werken als een onafhankelijke producent of om te werken in een meer formeel bedrijf. Tegen het einde van deze cursus zullen studenten bereid zijn om een Arts Council England-applicatie te doen, evenals ander papierwerk in verband met produceren, met een speciale focus op projectplanning, het schrijven van kopieën en budgetten / cashflow. Beoordeling voor deze cursus vindt plaats door het indienen van 1 of 2 projectaanvragen.

Bestudeerde indicatieve toepassingen:

  • Arts Council Engeland
  • Jerwood New Work Fund
  • National Lottery Heritage Fund
  • Paul Hamlyn Arts Access and Participation Fund
  • The Theaters Trust

Produceren voor verandering II: strategie, marketing, sociale media, impactmetingen (jaar 2)

Deze cursus richt zich op praktisch produceren, waarbij studenten worden voorbereid om volledige producties van begin tot eind te ondersteunen. Aan de hand van modellen van zowel grote institutionele producties als van randartiesten leer je over de algehele productie, van strategie tot marketing, van betrokkenheid van sociale media tot evaluatie. Beoordeling voor deze cursus vindt plaats door het indienen van een portfolio.

Indicatieve producenten / bestudeerde productiemethoden:

  • Fringe Society - Edinburgh
  • Iets om naar te streven
  • Sonia Friedman
  • Totaal theater
  • Eigenzinnige producties

Produceren voor verandering III: professionele studie en praktijk (jaar 3)

Dit is een onafhankelijke stage van 6 maanden (ongeveer 1 dag per week, maar kan op verschillende manieren worden gestructureerd) met een culturele, kunst- of sociale veranderingsgerichte organisatie, en ondersteund door wekelijkse groepsgesprekken. Je ontwikkelt een nieuw plan voor je stageorganisatie (een nieuw festival, een nieuwe strategische aanpak, een nieuw programma-onderdeel) en presenteert je plan aan de beste kunstprofessionals tijdens je laatste jaar Social Change Showcase. Beoordeling voor deze cursus vindt plaats door het indienen van een portfolio.

De verandering zijn

Being the Change I: Rose Bruford als LaunchPad for Change (jaar 1)

In deze module werk je samen met een Changemaker / Activist / Campaigner in Residence om na te denken over het leven bij Rose Bruford / Sidcup en na te denken over welke veranderingen er moeten worden aangebracht. U leert naar uw lokale gemeenschap te luisteren, na te denken over wat er moet gebeuren, een lokale campagne te ontwerpen, de campagne te maken en de successen / mislukkingen ervan te evalueren. Beoordeling voor deze cursus zal worden gedaan door het indienen van een reflecterend portfolio.

Bestudeerde indicatieve campagnes / modellen:

  • Carry That Weight, Columbia University
  • Mensen met een handicap tegen bezuinigingen
  • Bevrijd Tate
  • Migranten in cultuur
  • Netwerk opnieuw vormgeven

Being the Change II: Rose Bruford Festival Producing (Jaar 2)

Voor deze module werken studenten van Theater & Sociale Verandering samen met andere Rose Bruford-studenten om het jaarlijkse Symposium op de campus te houden, een mix van voorstellingen, lezingen en interactieve evenementen. Bekijk hier het Rose Bruford 2019 Symposium.

De verandering zien

Seeing the Change I: Survey of Contemporary London Performance & Social Change (jaar 1)

Elke week zal deze cursus een andere voorstelling geven op of een andere locatie in Londen bezoeken, elk gekozen voor hun plaats in de ecologie van Theater & Social Change. 50% van de bezoeken zal zijn om toneelstukken / kunstwerken te zien met als thema sociale verandering, terwijl 50% van de bezoeken zal zijn aan organisaties / bewegingen die in Londen werken om sociale verandering te bevorderen. Elk bezoek wordt gevolgd door een klassikale discussie. Beoordeling voor deze klas is via het indienen van tijdschriften.

De verandering II zien: stageplaatsrotaties (jaar 2)

Voor deze module van het tweede jaar word je met een kleine groep (2-3 personen) geplaatst en doorloop je verschillende stages, waarbij je 1 dag per week gedurende 3-4 weken doorbrengt, ingebed in een ander bedrijf / organisatie voor sociale verandering. Uw cohort leert zowel over de werkcultuur in elke ruimte, helpt met essentiële vaardigheden als wordt begeleid door een lid van het lokale team. Beoordeling voor deze cursus is gebaseerd op een presentatie van 5-7 minuten over een weerspiegeling van uw tijd bij een bepaalde organisatie.

Indicatieve organisaties waar u stage kunt lopen:

  • Arts Council Engeland
  • Battersea Arts Centre
  • Coney
  • De zieken van de pony
  • Hing laag bij The Holbeck
Laatst bijgewerkt op apr 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Welcome to Rose Bruford College of Theatre and Performance. Our goal is to inspire, excite and train you as a creative artist and practitioner who can use reflective practice and research, along with ... Lees meer

Welcome to Rose Bruford College of Theatre and Performance. Our goal is to inspire, excite and train you as a creative artist and practitioner who can use reflective practice and research, along with the world-class teaching we provide, as tools to become an independent thinker and a fulfilled and successful working professional. Lees Minder
Sidcup , Londen , Waterford , Moskou , Belfast , Edinburgh , Brighton + 6 Meer Minder